Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 december 2008, 13:06   #161
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

In een revolutionaire situatie is het inderdaad aangewezen om een Comité voor Openbare Veiligheid op te richten om discipline op te leggen aan de militante kaders en de revolutie te stroomlijnen, de bourgeoisie te ontzetten (van haar dwanglijst van rijkdom), reactionaire middens te weerhouden van een contrarevolutie en de middelen van het "territorium" (vrij naar Adrian) te richten op het realiseren van de revolutie zelf.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door lombas : 25 december 2008 om 13:07.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2008, 13:33   #162
bloedverwant
Schepen
 
Geregistreerd: 13 augustus 2007
Berichten: 499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
In een revolutionaire situatie is het inderdaad aangewezen om een Comité voor Openbare Veiligheid op te richten om discipline op te leggen aan de militante kaders en de revolutie te stroomlijnen, de bourgeoisie te ontzetten (van haar dwanglijst van rijkdom), reactionaire middens te weerhouden van een contrarevolutie en de middelen van het "territorium" (vrij naar Adrian) te richten op het realiseren van de revolutie zelf.
Ik hoe het liever op 'Comités', meervoud. Eén comité dat reactionairen moet bestrijden, dat neigt teveel naar een periode in 1917 waarbij veel mensen wiens ideeën ik koester in de verkeerde cel zijn terechtgekomen.
__________________
http://www.frontalnoize.be
bloedverwant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2008, 13:39   #163
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloedverwant Bekijk bericht
Ik hoe het liever op 'Comités', meervoud. Eén comité dat reactionairen moet bestrijden, dat neigt teveel naar een periode in 1917 waarbij veel mensen wiens ideeën ik koester in de verkeerde cel zijn terechtgekomen.
Zo'n Comité moet toezien dat reactionairen uit het straatbeeld verwijderd worden, niet echt op bestrijding (daar bestaan rechtbanken voor). Gedecentraliseerd zie ik daar geen graten in, maar het moet op zich wel ideologisch overstijgend zijn.

Het is wel een positieve evolutie dat in Griekenland nu eerder gefocust wordt op het inrichten van wijkcomités dan naar het simpelweg "bezetten". Alsof de ND daar zwaar wakker van zou liggen...
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2008, 13:45   #164
bloedverwant
Schepen
 
Geregistreerd: 13 augustus 2007
Berichten: 499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Zo'n Comité moet toezien dat reactionairen uit het straatbeeld verwijderd worden, niet echt op bestrijding (daar bestaan rechtbanken voor). Gedecentraliseerd zie ik daar geen graten in, maar het moet op zich wel ideologisch overstijgend zijn.

Het is wel een positieve evolutie dat in Griekenland nu eerder gefocust wordt op het inrichten van wijkcomités dan naar het simpelweg "bezetten". Alsof de ND daar zwaar wakker van zou liggen...
Ik vermoed dat ze onderhand wel duidelijk hebben gemaakt dat er iets schort aan het systeem ginder en dat er iets moet veranderen. En die bezettingen zijn een mooi signaal. Maar er nog steeds veel te weinig steun van de arbeidsklasse, hoogtwaarschijnlijk is dat de reden waarom ze hun verhalen naar de mensen thuis willen brengen. Er circuleren allesinds al terug verhalen over een nieuwe algemene staking.
__________________
http://www.frontalnoize.be
bloedverwant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2008, 13:48   #165
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloedverwant Bekijk bericht
Ik vermoed dat ze onderhand wel duidelijk hebben gemaakt dat er iets schort aan het systeem ginder en dat er iets moet veranderen. En die bezettingen zijn een mooi signaal. Maar er nog steeds veel te weinig steun van de arbeidsklasse, hoogtwaarschijnlijk is dat de reden waarom ze hun verhalen naar de mensen thuis willen brengen. Er circuleren allesinds al terug verhalen over een nieuwe algemene staking.
Wel ja, er ligt een duidelijke kans om naar de arbeiders zelf toe te gaan. Anders loopt het toch uit op een geïsoleerde '68 kloon. Dat is wel het minste wat we willen...
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be