Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 oktober 2003, 18:24   #1
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
[size=6]Zoveelste Vlaams sociaal drama [/size]
Terwijl Verhofstadt en Somers blijven uitbazuinen dat het allemaal zo goed gaat en bij de vleet luchtkastelen blijven bouwen, verliezen elke dag talloze Vlamingen hun job. Paars-groen blijft de mensen blaaskes wijsmaken. Vandaag worden opnieuw duizenden gezinnen getroffen. De Vlaamse welvaart brokkelt af. Enerzijds wordt nergens in de wereld arbeid zo zwaar belast. Anderzijds bengelen we binnen Europa aan de staart inzake onderzoek en ontwikkeling.

Het drama is dat de Vlamingen de kans niet krijgen om zelf hun toekomst in handen te nemen, om hun eigen problemen te kunnen aanpakken met hun eigen oplossingen. De Vlaamse investeringssubsidies zijn louter een druppel op een hete plaat en hebben enkel een korte termijneffect. Structurele ingrepen zijn dringend nodig om investeren in Vlaanderen opnieuw aantrekkelijk te maken. We moeten een eigen werkgelegenheidsbeleid kunnen voeren.
Zo w�*llen de Vlamingen de belasting op arbeid verlagen, maar we mógen niet en we kúnnen niet. Hoeveel jobs moeten we nog verliezen vooraleer men dat gaat inzien?

Concreet wil de N-VA dat een eigen Vlaamse beleid onder andere werk maakt van een ingrijpende verlaging van de lasten op arbeid door de kinderbijslag en de gezondheidszorg - die niets met arbeid te maken hebben - uit de loonkost te halen.

Naast de verlaging van de loonkosten, wil de N-VA dat Vlaanderen dringend meer investeert in onderzoek, ontwikkeling en onderwijs. Onze hersenen zijn de enige troef van de Vlamingen. Met hetgeen nu geïnvesteerd wordt in onderzoek en ontwikkeling, bengelen we in Europa aan de staart.

Tot slot bewijst heel deze tragedie nogmaals de noodzaak aan een Sociaal Europa. Zolang de lidstaten van de Europese Unie elkaar de kaas van het brood blijven halen met investeringssubsidies en allerhande lastenverlagingen zullen drama’s als dat van Ford zich blijven afspelen.


Auteur:
Nieuw-Vlaamse Alliantie
Geert Bourgeois, algemeen voorzitter, en Frieda Brepoels, ondervoorzitter
Vanmiddag op Radio1 was er een interview met een econoom van Petercam. Er werd gevraagd of de houdig van Louis Michel in de Irak-crisis iets zou kunnen te maken hebben met de vele ontslagen in Genk. (Dit in tegenstelling tot de Ford-fabrieken in Engeland en Duitsland!!)
Zijn antwoord: "zonder twijfel!" Dit is de prijs die we betalen voor de Belgische houding t.o.v. de VS. "Wat is het belangrijkste? Gehoord worden op internationaal vlak en een lage levensstandaard en hoge werkloosheid of een meer pragmatisch buitenlands beleid en wèl welvarend?"


Hoe lang moet het nog duren vooraleer de Vlamingen eens gaan inzien dat BELGIE SLECHT IS VOOR VLAANDEREN???

[size=6]Vlaanderen onafhankelijk. [/size]Nu meer dan ooit!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 18:27   #2
Trol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Trol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2003
Locatie: Broechem (BELGIË)
Berichten: 959
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:
[size=6]Zoveelste Vlaams sociaal drama [/size]
Terwijl Verhofstadt en Somers blijven uitbazuinen dat het allemaal zo goed gaat en bij de vleet luchtkastelen blijven bouwen, verliezen elke dag talloze Vlamingen hun job. Paars-groen blijft de mensen blaaskes wijsmaken. Vandaag worden opnieuw duizenden gezinnen getroffen. De Vlaamse welvaart brokkelt af. Enerzijds wordt nergens in de wereld arbeid zo zwaar belast. Anderzijds bengelen we binnen Europa aan de staart inzake onderzoek en ontwikkeling.

Het drama is dat de Vlamingen de kans niet krijgen om zelf hun toekomst in handen te nemen, om hun eigen problemen te kunnen aanpakken met hun eigen oplossingen. De Vlaamse investeringssubsidies zijn louter een druppel op een hete plaat en hebben enkel een korte termijneffect. Structurele ingrepen zijn dringend nodig om investeren in Vlaanderen opnieuw aantrekkelijk te maken. We moeten een eigen werkgelegenheidsbeleid kunnen voeren.
Zo w�*llen de Vlamingen de belasting op arbeid verlagen, maar we mógen niet en we kúnnen niet. Hoeveel jobs moeten we nog verliezen vooraleer men dat gaat inzien?

Concreet wil de N-VA dat een eigen Vlaamse beleid onder andere werk maakt van een ingrijpende verlaging van de lasten op arbeid door de kinderbijslag en de gezondheidszorg - die niets met arbeid te maken hebben - uit de loonkost te halen.

Naast de verlaging van de loonkosten, wil de N-VA dat Vlaanderen dringend meer investeert in onderzoek, ontwikkeling en onderwijs. Onze hersenen zijn de enige troef van de Vlamingen. Met hetgeen nu geïnvesteerd wordt in onderzoek en ontwikkeling, bengelen we in Europa aan de staart.

Tot slot bewijst heel deze tragedie nogmaals de noodzaak aan een Sociaal Europa. Zolang de lidstaten van de Europese Unie elkaar de kaas van het brood blijven halen met investeringssubsidies en allerhande lastenverlagingen zullen drama’s als dat van Ford zich blijven afspelen.


Auteur:
Nieuw-Vlaamse Alliantie
Geert Bourgeois, algemeen voorzitter, en Frieda Brepoels, ondervoorzitter
Vanmiddag op Radio1 was er een interview met een econoom van Petercam. Er werd gevraagd of de houdig van Louis Michel in de Irak-crisis iets zou kunnen te maken hebben met de vele ontslagen in Genk. (Dit in tegenstelling tot de Ford-fabrieken in Engeland en Duitsland!!)
Zijn antwoord: "zonder twijfel!" Dit is de prijs die we betalen voor de Belgische houding t.o.v. de VS. "Wat is het belangrijkste? Gehoord worden op internationaal vlak en een lage levensstandaard en hoge werkloosheid of een meer pragmatisch buitenlands beleid en wèl welvarend?"


Hoe lang moet het nog duren vooraleer de Vlamingen eens gaan inzien dat BELGIE SLECHT IS VOOR VLAANDEREN???

[size=6]Vlaanderen onafhankelijk. [/size]Nu meer dan ooit!
Eerst zeg je eigen mening..

Aan de andere kant 'een pragmatische' houding. Zeg dan zoals ge het bedoeld: We hadden in hun gat moeten kruipen!!

Om oorlog te vermijden eet ik graag een boterham minder..
__________________


"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 18:28   #3
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Vlaanderen als staat is een soort Utopia. Ja, Zeno, daar had ik nog niet aan gedacht, maar ik ben dan ook een domme Belg. Nederlandstalige bewindslieden zouden nooit fouten maken en we hebben een eerste minister �* la Blair nodig
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 18:29   #4
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol

Om oorlog te vermijden eet ik graag een boterham minder..
Dit is grof. Ga dat maar eens vertellen aan de Ford-werknemers! (Ik stel voor dat je al een ambulance reserveert)
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 18:31   #5
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Ik was ook tegen de oorlog in Irak. Jij niet? Dat daar consequenties aan verbonden konden zijn, wisten we al langer. Maar het ene kwaad wist het andere niet uit.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 18:32   #6
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Vlaanderen als staat is een soort Utopia. Ja, Zeno, daar had ik nog niet aan gedacht, maar ik ben dan ook een domme Belg. Nederlandstalige bewindslieden zouden nooit fouten maken en we hebben een eerste minister �* la Blair nodig
Je hebt het weer niet begrepen... Ik zeg niet dat Vlaamse bewindslieden geen fouten kunnen maken, ik heb het over een eigen Vlaams werkgelegenheidsbeleid. Zo zou men bv. de vreselijk hoge LOONKOSTEN kunnen verlagen. Een oud zeer waar "Belgie" nog nooit iets aan gedaan heeft.

Citaat:
maar ik ben dan ook een domme Belg
Als u het zelf zegt.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 18:35   #7
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Vlaanderen als staat is een soort Utopia. Ja, Zeno, daar had ik nog niet aan gedacht, maar ik ben dan ook een domme Belg. Nederlandstalige bewindslieden zouden nooit fouten maken en we hebben een eerste minister �* la Blair nodig


Je hebt het weer niet begrepen... Ik zeg niet dat Vlaamse bewindslieden geen fouten kunnen maken, ik heb het over een eigen Vlaams werkgelegenheidsbeleid. Zo zou men bv. de vreselijk hoge LOONKOSTE kunnen verlagen. Een oud zeer waar "Belgie" nog nooit iets aan gedaan heeft.
Je moet de lasten op arbeid afschaffen (of drastisch verminderen), maar ik vraag me af welke politicus die eis hard durft te maken. Volgens mij zouden de Vlaamse partijen dat evenmin doen.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 18:35   #8
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
maar ik ben dan ook een domme Belg


Als u het zelf zegt.
Maar toch nog blij ermee hoor .................................................. .................................................. .................................................. ............................................
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 18:42   #9
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Zielig, Zeno, je bent weer sociale drama's aan het uitbuiten voor Vlaams-nationale propaganda. Je zou je moeten schamen !

Dit toont aan dat het Vlaams Gewest ook zwakheden heeft en dat nationale solidariteit meer dan ooit nodig is.

Misschien verwar je ook een "Vlaams-Waalse" strijd met een strijd tussen "links en rechts". Verwondert me niks. Jij kan ook niet verder kijken dan je communautaire neus lang is.

Of wil je dat de franstaligen binnenkort in Frankrijk gaan consumeren? Je Vlaemsche economie zou nogal klappen krijgen en Bourgeois wordt dan onmiddellijk politiek afgevoerd (voor zover dat hij dat nu al niet is)!
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 18:44   #10
Trol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Trol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2003
Locatie: Broechem (BELGIË)
Berichten: 959
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol

Om oorlog te vermijden eet ik graag een boterham minder..
Dit is grof. Ga dat maar eens vertellen aan de Ford-werknemers! (Ik stel voor dat je al een ambulance reserveert)
Ik had het niet de op die mensen van Ford...

Ik had het over mezelf ja! gvd
__________________


"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 19:10   #11
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Zielig, Zeno, je bent weer sociale drama's aan het uitbuiten voor Vlaams-nationale propaganda. Je zou je moeten schamen !
Inderdaad! Ziekelijk, Zeno!! Van jou had ik dat echt niet verwacht
Mogen we dan niet zoeken naar de oorzaken, zodat we in de toekomst zulke debacles zo veel mogelijk kunnen vermijden?
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 19:20   #12
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Ziekelijk, idioot, achterlijk, achterbakse hypocriet,....

Mijn besluit staat vast: ik discussieer vanaf heden NIET MEER met jullie.

Je mag al blij zijn dat ik niet "op het blauwe knopje" druk voor al deze grove, persoonlijke beledigingen!

Salut en de kost.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 19:46   #13
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard

Het planbureau heeft uitgerekend dat je werkgelegenheid schept door lastenverlaging voor de bedrijven. Er komt één werknemer bij per 70.000 euro lastenverlaging. Een deel van dat geld vloeit terug naar de staat: de kersverse betaalt belasting, sociale zekerheid, en heeft geen werkloosheidsvergoeding meer nodig.

Het regeerakkoord legt andere prioriteiten:

- 800 miljoen euro lastenverlaging voor de bedrijven, dus goed voor 11400 nieuwe jobs.

- snelle stijging van het RIZIV-budget, zodat in 2007 4-5 miljard extra wordt gespendeerd.


Het omgekeerde zou een stuk logischer zijn:

- 4-5 miljard euro lastenverlaging, goed voor een kleine 70.000 nieuwe jobs in de privé sector.

- stijging van het RIZIV-budget met 800 miljoen euro (ongeveer de inflatie). Je moet dan wat besparen, maar niet erg veel.



De PS is daar radicaal tegen: van het 4-5 miljard extra RIZIV-geld gaat minstens de helft naar Wallonië, daar zorgt minister Delmotte (PS) voor. Van de lastenverlaging profiteert vooral Vlaanderen, waar het zwaartepunt van de privé sector ligt.

Daarom komt er onvoldoende lastenverlaging, daarom zegt de regering: lastenverlaging levert jobs op, maar we doen het lekker niet.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 19:57   #14
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard

het is natuurlijk erg flink van de voltallige BUB om met z'n allen Zeno te spammen, maar ik had toch graag een argumentje gezien.

En wat Louis Michel betreft, die kerel geeft geen lor om dooie Irakezen. Hij wil zich gewoon profileren. Waarom ik dat denk?

In Nepal heeft het leger 300 vermoedelijke Maoisten doodgeschoten in één maand. Mensenrechtenorganisaties schatten dat gemiddeld een derde van deze slachtoffers gewone burgers zijn. Een derde zijn executies van ongewapende rebellen ter plekke, en een derde zijn echte, gewapende rebellen.

Per jaar kom je dus aan 1000 executies, en 1000 doodgeschoten burgers. dat komt in de buurt van de onschuldige doodgeschoten Irakezen.

De dooie Irakezen, dat vindt Michel erg, de dooie Nepalezen, daar wil Michel meehelpen. Conclusie: Michel heeft politieke motieven, geen humanitaire.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 20:05   #15
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard

Over die mensenrechten nog een woordje.

Nepal Development Academy geeft 4 links over politiek en mensenrechten in Nepal:

- De site van de Nepalese overheid
- University of California, Berkeley library over Nepal
- Mijn site
- Amnesty International over Nepal

Dus zover zal ik wel niet naast de waarheid zitten.

http://www.nepal-academy.nl/nepalinfocentrum.htm
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 20:53   #16
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Ziekelijk, idioot, achterlijk, achterbakse hypocriet,....

Mijn besluit staat vast: ik discussieer vanaf heden NIET MEER met jullie.

Je mag al blij zijn dat ik niet "op het blauwe knopje" druk voor al deze grove, persoonlijke beledigingen!

Salut en de kost.
Man, jo, dan hadden wij al 100 keer op dat knopje moeten duwen !

Het zijn zelfs geen scheldwoorden, het is gewoon de waarheid dat je je schandelijk gedraagt en dan druk ik mij nog zacht uit ook !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 20:57   #17
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam
Het planbureau heeft uitgerekend dat je werkgelegenheid schept door lastenverlaging voor de bedrijven. Er komt één werknemer bij per 70.000 euro lastenverlaging. Een deel van dat geld vloeit terug naar de staat: de kersverse betaalt belasting, sociale zekerheid, en heeft geen werkloosheidsvergoeding meer nodig.

Het regeerakkoord legt andere prioriteiten:

- 800 miljoen euro lastenverlaging voor de bedrijven, dus goed voor 11400 nieuwe jobs.

- snelle stijging van het RIZIV-budget, zodat in 2007 4-5 miljard extra wordt gespendeerd.


Het omgekeerde zou een stuk logischer zijn:

- 4-5 miljard euro lastenverlaging, goed voor een kleine 70.000 nieuwe jobs in de privé sector.

- stijging van het RIZIV-budget met 800 miljoen euro (ongeveer de inflatie). Je moet dan wat besparen, maar niet erg veel.



De PS is daar radicaal tegen: van het 4-5 miljard extra RIZIV-geld gaat minstens de helft naar Wallonië, daar zorgt minister Delmotte (PS) voor. Van de lastenverlaging profiteert vooral Vlaanderen, waar het zwaartepunt van de privé sector ligt.

Daarom komt er onvoldoende lastenverlaging, daarom zegt de regering: lastenverlaging levert jobs op, maar we doen het lekker niet.
Van de lastenverhoging profiteert alleen "Vlaanderen".

Wat is dat nu weer voor een Vlaams-nationale onzin?! Zijn er dan geen bedrijven in Zuid-België ofzo?

De regering heeft zich voorgenomen de lasten op arbeid te verlagen. Alle partijen zijn het daarmee eens. De PS ook. Je liegt dus weer eens dat je zwart ziet. Ik had van u ook niks anders verwacht.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 21:01   #18
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam
het is natuurlijk erg flink van de voltallige BUB om met z'n allen Zeno te spammen, maar ik had toch graag een argumentje gezien.

En wat Louis Michel betreft, die kerel geeft geen lor om dooie Irakezen. Hij wil zich gewoon profileren. Waarom ik dat denk?

In Nepal heeft het leger 300 vermoedelijke Maoisten doodgeschoten in één maand. Mensenrechtenorganisaties schatten dat gemiddeld een derde van deze slachtoffers gewone burgers zijn. Een derde zijn executies van ongewapende rebellen ter plekke, en een derde zijn echte, gewapende rebellen.

Per jaar kom je dus aan 1000 executies, en 1000 doodgeschoten burgers. dat komt in de buurt van de onschuldige doodgeschoten Irakezen.

De dooie Irakezen, dat vindt Michel erg, de dooie Nepalezen, daar wil Michel meehelpen. Conclusie: Michel heeft politieke motieven, geen humanitaire.
U zwanst weer mooi naast de kwestie. Dit forum gaat over economie in België (en 't is je vriendje Zeno die het zo gewild heeft) en u heeft het over Nepal en mensenrechten.

Dan moeten we de flaminganten ook verantwoordelijk stellen voor miljoenen doden tijdens WOII gezien hun collaboratie. Is het dat wat je wil?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 21:05   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Je kan het een Brabander, advokaat en superfransgezinde BUBbel natuurlijk niet kwalijkjes nemen als hij 'lastenverhoging' ziet waar 'lastenverlaging' staat.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 21:10   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam
het is natuurlijk erg flink van de voltallige BUB om met z'n allen Zeno te spammen, maar ik had toch graag een argumentje gezien.

En wat Louis Michel betreft, die kerel geeft geen lor om dooie Irakezen. Hij wil zich gewoon profileren. Waarom ik dat denk?

In Nepal heeft het leger 300 vermoedelijke Maoisten doodgeschoten in één maand. Mensenrechtenorganisaties schatten dat gemiddeld een derde van deze slachtoffers gewone burgers zijn. Een derde zijn executies van ongewapende rebellen ter plekke, en een derde zijn echte, gewapende rebellen.

Per jaar kom je dus aan 1000 executies, en 1000 doodgeschoten burgers. dat komt in de buurt van de onschuldige doodgeschoten Irakezen.

De dooie Irakezen, dat vindt Michel erg, de dooie Nepalezen, daar wil Michel meehelpen. Conclusie: Michel heeft politieke motieven, geen humanitaire.
[size=6]U zwanst weer mooi naast de kwestie. Dit forum gaat over economie in België [/size](en 't is je vriendje Zeno die het zo gewild heeft) en u heeft het over Nepal en mensenrechten.

Dan moeten we de flaminganten ook verantwoordelijk stellen voor miljoenen doden tijdens WOII gezien hun collaboratie. Is het dat wat je wil?
Citaat:
Vanmiddag op Radio1 was er een interview met een econoom van Petercam. Er werd gevraagd of de houdig van Louis Michel in de Irak-crisis iets zou kunnen te maken hebben met de vele ontslagen in Genk. (Dit in tegenstelling tot de Ford-fabrieken in Engeland en Duitsland!!)
Zijn antwoord: "zonder twijfel!" Dit is de prijs die we betalen voor de Belgische houding t.o.v. de VS. "Wat is het belangrijkste? Gehoord worden op internationaal vlak en een lage levensstandaard en hoge werkloosheid of een meer pragmatisch buitenlands beleid en wèl welvarend?"
Jij zwanst dus weer mooi naaste de kwestie, Hanske.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be