Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 oktober 2022, 12:28   #161
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
"Alles wijst er op"

Het schijnt mij toe dat hier sprake is van een zekere voorafname,om niet te zeggen overdrijving?

De zuinigheid met bewijsmateriaal,de kwistigheid met samenzweringstheorien daarentegen wordt echt wel amusant....

Ik voel een serie op Discovery opkomen binnen een paar jaar.....Over Aliens of Mermaids die ingrepen....
We zullen dit maar plaatsen in het kader van uw "moffen"-retoriek.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 4 oktober 2022 om 12:39.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 12:28   #162
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Former Pentagon Advisor Says US Likely Attacked Nord Stream Pipelines To Isolate Germany
3 okt 2022
Die leidingen blijken enorm robuust te zijn. Neem 5 centimeter beton met daaromheen verschillende metaal-legeringen. Rapporten maken melding van 500kg TNT voor elke explosie.

Berlijn was aan het wegdrijven, uit de proxy oorlog.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 4 oktober 2022 om 12:33.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 12:35   #163
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Former Pentagon Advisor Says US Likely Attacked Nord Stream Pipelines To Isolate Germany
3 okt 2022
Die leidingen blijken enorm robuust te zijn. Neem 5 centimeter beton met daaromheen verschillende metaal-legeringen. Rapporten maken melding van 500kg TNT voor elke explosie.

Berlijn was aan het wegdrijven, uit de proxy oorlog.
leidingen zijn 4cm dik,n er ligt een betonlaag over, en je hebt meer dan 100KG TNT nodig om ze kapot te maken.. Dus ja dat is iets dat niet jan en alleman kan doen

Maar hé onze kerncentrales zijn ook ooit mysterieus stilgevallen door een of ander verdwaasd groen vasalleke... Het kan best zijn hoor dat zo'n ecodrammeerkes zich daarop toegelegd hebben
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 12:55   #164
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja het heeft iets bijzonder kolderesk.
Ik zie al een nieuwe komische reeks ontstaan die zich afspeelt in de wandelgangen van het Kremlin en de geheime dienst.
De Polies en de Gentse kolderbrigade van Romain Deconinck.
Oh, memories.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 13:05   #165
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
leidingen zijn 4cm dik,n er ligt een betonlaag over, en je hebt meer dan 100KG TNT nodig om ze kapot te maken.. Dus ja dat is iets dat niet jan en alleman kan doen
Ik begrijp dat niet. 100 kg TNT da's toch niks ? Ik zeg niet dat gij en ik dat als amateurke kunnen doen, maar het is zelfs BIJNA te doen als amateurke (met geld). Met een boot een paar ton TNT meenemen is toch niet zo moeilijk. Het moeilijkste is om aan een paar ton TNT te geraken, maar eens ge in de (para) militaire business zit zal dat wel gaan zekers.

De delivery is toch echt niet moeilijk: laten zinken vanaf de goeie positie aan 't oppervlak. Met een GPS in de buurt komen, met een sonar scanner die de bodem bekijkt, kunt ge precies zien waar ge moet zitten: allemaal normaal amateur navigatie materiaal. Als ge het heel precies wilt positioneren, laat ge het spel aan een kabel zakken, zoniet laat ge het gewoon zinken he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 14:56   #166
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Kijk, zonder "ons" was er totaal geen reden om "de Russen" als vijand te beschouwen. Daar heeft de USA niks aan. De Russen zijn insignificant voor de Amerikanen. Het ENIGE dat de Russen tot vijand maakt van de USA, is het gegeven dat ze ONS bedreigen, meer niet. De Russen bedreigen de USA niet zonder Europa.

De echte vijand van de USA (en van ons) zijn de Chinezen. Ze konden dat afleidingsmanoeuver door die achterlijke bavianen in het Kremlin missen als kiespijn om de Chinezen aan te pakken. Maar de USA MOEST WEL een wat grotere mond opzetten, omdat hun bondgenoten in Europa zwaar onder de bedreiging kwamen. Maar het was dik roet in hun eten.
Hier vergis je je. Waar de Amerikanen een 'heilige' schrik voor hadden, was een aaneensluiting van de Duitse economie (als spil van de Europese tot de recente terreuraanslagen) en de Russische grondstoffenrijkdom. Dat hebben ze altijd al willen verhinderen en daarom hebben ze van "Duitsland" steeds een prioriteit gemaakt. Ze wilden Duitsland zo snel mogelijk in het westerse kamp zien, ondanks de wrok van Fransen. Een Duits-Russische as zou verder een basis zijn geweest voor Euraziatische samenwerking die de macht van China in balans had kunnen houden. De USA zouden hierdoor economisch uiteindelijk perifeer zijn geworden.
__________________
De waarheid voorop

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 4 oktober 2022 om 14:58.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 15:22   #167
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Hier vergis je je. Waar de Amerikanen een 'heilige' schrik voor hadden, was een aaneensluiting van de Duitse economie (als spil van de Europese tot de recente terreuraanslagen) en de Russische grondstoffenrijkdom.
Natuurlijk niet. Wat ze wilden vermijden was een aansluiten van de Duitse en dus de EU economie aan het Russische vijandige regime. En afhankelijkheid van grondstoffen is natuurlijk zo een manier om aangesloten te worden.
Want ze wilden uiteraard vermijden dat wij een Russische kolonie werden. En wij ook, op een paar halve garen na. De Russen zijn al een eeuw de vijand. Dat je niet wil dat je voornaamste partners in de muil van de vijand lopen is normaal he.

Want kijk: wij hebben niet speciaal de Russische grondstoffen nodig. We kunnen die ook in Afrika gaan halen of zo. Dat wij te woke zijn om terug de negers op hun plaats te zetten en daar terug onze belangen gaan op te solferen is ONZE schuld he, niet die van de Amerikanen.

Dat de Russische grondstoffen nu dreigen totaal naar de Chinezen te gaan is voor de Amerikanen veel lastiger, en voor ons ook trouwens, want de volgende dictatuur die vernietigd moet worden is de Chinese he. Zonder Vladimir zijn apenstreken hadden we daar al kunnen aan beginnen.

Europa kan best de Russische grondstoffen gebruiken, maar slechts nadat de Russen onderworpen zijn aan het westen he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 oktober 2022 om 15:22.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 15:23   #168
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Een Duits-Russische as zou verder een basis zijn geweest voor Euraziatische samenwerking
Nee, dat zou gewoon een groter oostblok zijn, en DAT wilden de Amerikanen terecht vermijden. Omdat de Russen de vijand zijn (net zoals de Chinezen trouwens).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 21:03   #169
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

https://t.me/StopHating_Russia/3478
"Ukraine is not a member of NATO, so the alliance has no obligations to assist it,
said the permanent representative of Germany to the organization Rüdiger
Koenig."
Interessante uitspraak. De heer Rüdiger König is de Duitse diplomaat-ambassadeur bij de NAVO.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 21:24   #170
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.595
Exclamation Discussie (Petitie): J/N? Stop het EU-lidmaatschap van Oekraïne!

hier hardere bewijs dat Rusland zelf die nordstream I en II heeft vernietigd.
Rusland heeft mini onderzeeers en drones met diepzee mijnen, 4 explosies is echt Russische stijl en werk,
nu verdienen zij toch flink wat via LNG GAS via China relayen en veel meer geld verdienen via doorverkoop aan europa, dan via pijpleidingen.

ziehier harde bewijs:
Dirty JOB, ja WAR is a dirty game.



--------------------------------------------
https://www.zerohedge.com/markets/ch...ian-gas-europe

https://www.zerohedge.com/markets/ch...ian-gas-europe

China Is Aggressively Reselling Russian Gas To Europe
Tyler Durden's Photo
by Tyler Durden
Wednesday, Aug 31, 2022 - 11:14 AM

One month ago, we were surprised to read how, despite a suppressed appetite for energy amid its housing crash and economic downturn (for which "zero covid" has emerged as a convenient scapegoat for emperor Xi), China has been soaking up more Russian natural gas so far this year, while imports from most other sources declined.


Worse, while Europe could buy Russian LNG for price X, it instead has to pay 2X, 3X or more, just to virtue signal to the world that it won't fund Putin's regime, when in reality is is paying extra to both Xi and to Putin, who is collecting a premium price thanks to the overall market scarcity.

Amusingly, without expressly stating it, the FT does imply that Europe is buying Russian LNG by way of China:

If Russia ends up exporting more gas to China as a means to punish Europe, China will have more capacity to resell its surplus gas to the spot market — indirectly helping Europe.





https://www.zerohedge.com/markets/ch...ian-gas-europe
----------------------------------------------
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 21:33   #171
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.595
Thumbs down Discussie (Petitie): J/N? Stop het EU-lidmaatschap van Oekraïne!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Wat ze wilden vermijden was een aansluiten van de Duitse en dus de EU economie aan het Russische vijandige regime. En afhankelijkheid van grondstoffen is natuurlijk zo een manier om aangesloten te worden.
Want ze wilden uiteraard vermijden dat wij een Russische kolonie werden. En wij ook, op een paar halve garen na. De Russen zijn al een eeuw de vijand. Dat je niet wil dat je voornaamste partners in de muil van de vijand lopen is normaal he.

Want kijk: wij hebben niet speciaal de Russische grondstoffen nodig. We kunnen die ook in Afrika gaan halen of zo. Dat wij te woke zijn om terug de negers op hun plaats te zetten en daar terug onze belangen gaan op te solferen is ONZE schuld he, niet die van de Amerikanen.

Dat de Russische grondstoffen nu dreigen totaal naar de Chinezen te gaan is voor de Amerikanen veel lastiger, en voor ons ook trouwens, want de volgende dictatuur die vernietigd moet worden is de Chinese he. Zonder Vladimir zijn apenstreken hadden we daar al kunnen aan beginnen.

Europa kan best de Russische grondstoffen gebruiken, maar slechts nadat de Russen onderworpen zijn aan het westen he.
ja zeker Patrickve,

Blanken zijn te WOKE geworden om Afrika professioneel te herkoloniseren, zonder NEGERHAAT en NEGERslavernij dit keer, ik zie nu mogelijkheden en zal hier werk van maken. Heleboel dingen in zwart Afrika moeten goed gereorganiseerd worden en het is daar een Tropisch Paradijjsje. Ik zal dit plan ontwikkelen voor suriname en kijken of ik steun kan krijgen uit zwart India.


Zielig slavernij troefkaart van negers is vluchtgedrag nu, omdat zwart India nog langer is bezet en gekoloniseerd, met Hindoe Holocaust, 1400 jaar lang, echt bloedbad daar in India. En de Blanke Britten brachten uiteindelijk mensen rechten daar in ZWART India en moderne communicatie technologie, een nationale taal, het engels, een grondwet, een indiase academische club van hoger opgeleiden, moderne wetenschappen, de vrije verlichte europese beschaving, enz.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 22:41   #172
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
leidingen zijn 4cm dik,n er ligt een betonlaag over, en je hebt meer dan 100KG TNT nodig om ze kapot te maken.. Dus ja dat is iets dat niet jan en alleman kan doen

Maar hé onze kerncentrales zijn ook ooit mysterieus stilgevallen door een of ander verdwaasd groen vasalleke... Het kan best zijn hoor dat zo'n ecodrammeerkes zich daarop toegelegd hebben
Dat is dus minstens 4 X 100 kilo TNT (of het equivalent daarvan) ik zal eens zien wat ik nog in mijn schuur heb rondslingeren, ...

Dat zijn dus serieuze hoeveelheden he maat, ja kan ook niet anders als de Zweden en Denen dat zien trillen op hun seismografen, dan is het wel iets straffer als een doordeweeks dieptebommeke.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 22:45   #173
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik begrijp dat niet. 100 kg TNT da's toch niks ? Ik zeg niet dat gij en ik dat als amateurke kunnen doen, maar het is zelfs BIJNA te doen als amateurke (met geld). Met een boot een paar ton TNT meenemen is toch niet zo moeilijk. Het moeilijkste is om aan een paar ton TNT te geraken, maar eens ge in de (para) militaire business zit zal dat wel gaan zekers.

De delivery is toch echt niet moeilijk: laten zinken vanaf de goeie positie aan 't oppervlak. Met een GPS in de buurt komen, met een sonar scanner die de bodem bekijkt, kunt ge precies zien waar ge moet zitten: allemaal normaal amateur navigatie materiaal. Als ge het heel precies wilt positioneren, laat ge het spel aan een kabel zakken, zoniet laat ge het gewoon zinken he.
Wel dat laten zaken op de goeie plaats is nog niet zo simpel, het ligt 100 meter diep of zo, ge zit met drift etc, het afdrijven van uw eigen boot, ik zou dat toch niet te simpel nemen.

Dan zit ge met de fuse, als ge 100 kilo TNT laat ontploffen onder water en ge zit daar boven met uwen bateau, Dan zit je met een dik probleem.

En die 4 x 100 kilo TNT, ...

https://www.youtube.com/watch?v=YWUTCo-D_J8 dit illustreert dat een beetje.

Je kan springstof pieken uit de mijnbouw , maar ik heb daar recentelijk geen artikelen over gelezen.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 4 oktober 2022 om 23:01.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2022, 07:53   #174
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, dat zou gewoon een groter oostblok zijn, en DAT wilden de Amerikanen terecht vermijden. Omdat de Russen de vijand zijn (net zoals de Chinezen trouwens).
Het is niet omdat jij dat zegt dat dat zo is.
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2022, 07:57   #175
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is dus minstens 4 X 100 kilo TNT (of het equivalent daarvan) ik zal eens zien wat ik nog in mijn schuur heb rondslingeren, ...

Dat zijn dus serieuze hoeveelheden he maat, ja kan ook niet anders als de Zweden en Denen dat zien trillen op hun seismografen, dan is het wel iets straffer als een doordeweeks dieptebommeke.
'k Zou dat niet op een openbaar forum schrijven.....voor ze uw schuur komen opruimen met Dovo...
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2022, 08:07   #176
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Het is niet omdat jij dat zegt dat dat zo is.
Wel, iemand die U aanvalt is een vijand he. Kijk, het deel Europa dat niet door de "imperialisten" werd verdedigd, werd wel degelijk het Oostblok. Hadden de "imperialisten" het westers deel niet verdedigd, dan was gans Europa het Oostblok he, en dan was die fameuze Euraziatische "samenwerking" er.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 oktober 2022 om 08:09.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2022, 08:08   #177
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
'k Zou dat niet op een openbaar forum schrijven.....voor ze uw schuur komen opruimen met Dovo...
Er staat een achter he, dat zou toch duidelijk genoeg moeten zijn.

er liggen dus geen pyrotechnische dingen in mijn schuur.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2022, 08:08   #178
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, iemand die U aanvalt is een vijand he.
Hebben de Russen of de Chinezen ons al aangevallen?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2022, 08:09   #179
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hebben de Russen of de Chinezen ons al aangevallen?
Neen, integendeel.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2022, 08:10   #180
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Er staat een achter he, dat zou toch duidelijk genoeg moeten zijn.

er liggen dus geen pyrotechnische dingen in mijn schuur.
Jamaar, stel dat het de Franstalige staatsveiligheid is die uw bericht hier leest...voor je het weet staan er 's nachts bivakmutsen in uw living.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be