Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 december 2017, 11:44   #161
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vlaanderen is een ,volgens velen op dit forum, een vrijgevige sponsor. Volgens mij sponsort men alleen maar met een zekere bedoeling.
Vlaanderen??? Of Vlaamse overlopers die nog altijd de Vlaamse touwtjes in handen hebben en er als de dood voor zijn om die, eens de waarheid gekend, te moeten opgeven???
En natuurlijk dat la Belgique die overlopers blijft steunen met alle mogelijke middelen, fatsoenlijke maar meestal totaal onfatsoenlijke...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 11:46   #162
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Schoof, al 20 jaar zenden ze op canvas niets anders uit dan documentaires over het derde rijk.
Als ge dan nog niet weet hoe een nazi kostuum eruit ziet.

En dan heb ik nog niet over al die films en series op tv!
En die van ecolo kijken natuurlijk niet naar canvas...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 11:48   #163
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dus u beweert dat het doel van ecolo was om een doorgedreven geschiedenisles over het uniform van de Duitse weermacht te geven???
Ze zijn op politics in ieder geval in hun opzet geslaagd. Ik weet het nu ook: enkel de 'col' verschilt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 11:55   #164
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze zijn op politics in ieder geval in hun opzet geslaagd. Ik weet het nu ook: enkel de 'col' verschilt.
Inderdaad, de trollen zijn er in geslaagd om een duidelijk anti-Vlaamse provocatie, waar in belgisch frankenland de eerste prijs voor wordt uitgegeven, om te zetten in een zogenaamde geschiedenisles over Duitse uniformen uit WOII...
Tot daar het niveau van onze hoogstaande franstalige kultuur... hun eigen negatieve kenmerken afschuiven op hun tegenstanders om zo hun eigen handen witter dan wit te wassen...
En zo lang dat die tegenstanders zich laten bedotten, la Belgique is er om dat zo lang mogelijk in stand te houden, blijft dit onland verder draaien...
Maar op een dag gaat de laatste druppel de druppel te veel zijn...
In ieder geval vragen ze erom...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 11:57   #165
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ook de Hitlergroet werd verplicht.
Ook Vlaamse Oostfronters moesten de eed aan Hitler afleggen. Sommigen weigerden dit. Zij werden dan vaak gepest door andere Vlamingen van het type Tony Van Dyck, notoir Vlaams SS-er.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 december 2017 om 12:01.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 12:14   #166
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als die marjoretten vrijwillig een eed van trouw hebben gezweerd aan Hitler, wel ja.
Het was maar voor te lachen. Ik gebruikte de stijlfiguur 'ironie'.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Daar is niks grappigs aan.
Toch wel!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De Wehrmacht heeft zich gedurende de hele jaren 30 gealigneerd met Hitler en het Nazisme. Stellen dat de Wehrmachtuniformen geen Nazi uniformen waren in die tijd, is dan ook de waarheid geweld aandoen.
Jaaa! We weten het wat uw opinie is, en ge hebt ongelijk! Ok? Zelfs uw rechtse kameraden hier geven u ongelijk! Denkt ge dat ze dat leuk vinden? Ze hebben een hekel aan mij, en toch moeten ze mij gelijk geven. Dan weet ge toch wel hoe laat het is?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 12:17   #167
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
In ieder geval niet lullen over de SS-mode...

De grote francofonie is er weer eens in geslaagd om de franstaligen te doen geloven dat de Vlamingen extreem rechts krapuul is door hun extreem racistische, goed gerichte, franstalige provocaties...
Het is een volk dat iedereen die niet in hun heilige francofonie geloofd verketterd daarbij weigerend om te kijken naar het eigen, alles behalve heilig, verleden en er zijn verantwoordelijkheid voor op te nemen...
Het is een volk, geleid door heersers die overal waar ze komen onlust en verdeeldheid zaaien... goed wetende dat in die ongezonde poel de beste handeltjes, die normaal gezien het daglicht niet dulden, kunnen uitgevoerd worden...
Zichzelf steeds weer en opnieuw voorstellen als de calimero en achter de rug van de goedgelovige mensen hun eigen winstgevene handeltjes tegen diezelfde goedgelovige mensen opzetten, diplomatie, noemen ze dat... daar zijn ze sterk in...
Het was maar een retorische vraag. Ge zit hier nl op elke draad om te janken over de 'grote francofonie'. Opnieuw en opnieuw en opnieuw, altijd dezelfde plaat, opnieuw etc etc
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 12:18   #168
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Haatzaaien en racisme zijn toegelaten als vrijheid van meningsuiting???
Nee dat niet, maar wat is er racistisch aan het uitbeelden van een minister in soldatenuniform?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 12:19   #169
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En die van ecolo kijken natuurlijk niet naar canvas...
Blijkbaar niet, en al die extreem rechtse foorapen op dit forum ook niet.

Alle 2 even dom en achterlijk.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 12:20   #170
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Het was maar een retorische vraag. Ge zit hier nl op elke draad om te janken over de 'grote francofonie'. Opnieuw en opnieuw en opnieuw, altijd dezelfde plaat, opnieuw etc etc
Het is toch niet mijn fout dat la Belgique die plaat voortduren blijft af spelen en zelfs geen andere plaat blijkt te kennen...
Het ben niet ik, maar la Belgique die geen ander lied dan de grote francofonie blijft spelen... en zo het land verder en verder verkloot...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 12:20   #171
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nee dat niet, maar wat is er racistisch aan het uitbeelden van een minister in soldatenuniform?
Hij is tenslotte van een partij die staat voor Law and Order!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 12:35   #172
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nee dat niet, maar wat is er racistisch aan het uitbeelden van een minister in soldatenuniform?
Vraag dat aan ecolo; zij zullen het je beter uitleggen dan ik zelf...
Waarom denk je anders dat ze die minister in dat uniform uitgebeeld hebben???
Het gerecht heeft Theo gelijk gegeven in zijn handelen...
Maar ineens telt het gerecht natuurlijk niet...
Maar toen Vranken weigerde de onnozeliteiten van enkele Franstalige rechters op te volgen... Ineens was het land te klein waar een minister, die daarna over de hele lijn gelijk heeft gekregen van een hoger gerechtshof, de absurditeiten van die franstalige rechters weigerden uit te voeren...

Vraag: zijn die franstaligen idioten op hun plaats gezet of wordt dat allemaal maar gedoogd in la Belgique???
Dwangsommen en alles opleggen, terwijl zijzelf totaal naast hun schoenen liepen met desastreuze gevolgen voor heel de samenleving indien Francken hen had opgevolgd... en dat voor rechters???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 12:36   #173
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Het was maar voor te lachen. Ik gebruikte de stijlfiguur 'ironie'.
Toch wel!


Jaaa! We weten het wat uw opinie is, en ge hebt ongelijk! Ok? Zelfs uw rechtse kameraden hier geven u ongelijk! Denkt ge dat ze dat leuk vinden? Ze hebben een hekel aan mij, en toch moeten ze mij gelijk geven. Dan weet ge toch wel hoe laat het is?
Mijn rechtse kameraden? Wie zouden dat dan wel moeten zijn?

Ik heb geen ongelijk. De Wehrmacht heeft vrijwillig trouw gezworen aan Hitler in de jaren 30. Hitler werd zelfs opperbevelhebber ervan. Grote delen van de Wehrmacht waren doordrongen van het nazisme en dat hebben de processen achteraf ook aangetoond. De Wehrmacht voerde uit wat Hitler hen vroeg en ze hebben ook actief meegewerkt aan de holocaust. Je mag die feiten nog negeren zoveel je wil, het maakt het daarom niet minder waar.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 12:37   #174
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Blijkbaar niet, en al die extreem rechtse foorapen op dit forum ook niet.

Alle 2 even dom en achterlijk.
Ik heb het nooit als domheid, noch achterlijkheid gezien als je je niet inlaat met onbenulligheden... Ik ken die eigenschappen eerder toe aan mensen die dat wel doen; of het moest hun hobbie zijn.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 12:49   #175
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij is tenslotte van een partij die staat voor Law and Order!
Daar kunnen we de sossen inderdaad niet van verdenken... Zij zijn eerder voor francofone willekeur als wet en verdeeldheid als order...

Enfin, als het er over gaat om het Spaanse gedrag goed te keuren dan zijn de meeste hier die nu tegen law en order zijn ineens wel weer voor law en order...
het is maar hoe je jezelf ziet... ofwel ben je ervoor en keurt je het overal goed of wel ben je ertegen en keur je het overal af...
Moeilijk voor francofielen waar alleen hun eigen franstalige heiligheid als democratie gezien wordt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 12:59   #176
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het is toch niet mijn fout dat la Belgique die plaat voortduren blijft af spelen en zelfs geen andere plaat blijkt te kennen...
Het ben niet ik, maar la Belgique die geen ander lied dan de grote francofonie blijft spelen... en zo het land verder en verder verkloot...
Ha, het is allemaal de schuld van de grote francofonie!

Vindt gij dat plezant als iemand altijd over hetzelfde begint? Nee, dat vindt gij ook irritant!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 13:03   #177
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het is toch niet mijn fout dat la Belgique die plaat voortduren blijft af spelen en zelfs geen andere plaat blijkt te kennen...
Het ben niet ik, maar la Belgique die geen ander lied dan de grote francofonie blijft spelen... en zo het land verder en verder verkloot...
Zijt gij daar niet gaan tussen wonen? Of heb ik het verkeerd?
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 13:45   #178
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Zijt gij daar niet gaan tussen wonen? Of heb ik het verkeerd?
Ja maar die dat zij kent die zijn allemaal anders die zijn zo niet. Dat zijn , ondanks ze waarschijnlijk geen woord nederlands spreken ,dan wel allemaal toffe peren en buren.
Waar hebben we dat verhaal nog gehoord
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 15:08   #179
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik heb het nooit als domheid, noch achterlijkheid gezien als je je niet inlaat met onbenulligheden... Ik ken die eigenschappen eerder toe aan mensen die dat wel doen; of het moest hun hobbie zijn.
Wat doet gij dan op deze thread? Het gaat hier over het nazi uniform! Letterlijk! Als dat zo onbenullig is ... wat zit gij hier te doen?

(en pas op, dat is weer een retorische vraag, want we weten wat gij hier komt doen: janken en janken en klagen over de 'grote francofonie, en andere mensen daarmee irriteren)
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 15:10   #180
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Was de Wehrmacht een onderdeel van nazi-Duitsland? Ja en neen.

-Neen, omdat de Wehrmacht natuurlijk al bestond vóór nazi-Duitsland.

-Ja, want op een gegeven ogenblik werd bij de Wehrmacht de eed van trouw door de Duitse soldaten afgelegd op de persoon van Adolf Hitler.

Hèt militair instrument echter bij uitstek van Hitler-Duitsland was niet zozeer de Wehrmacht, maar de Waffen-SS. Waffen-SS die trouwens dikwijls als eerste de allernieuwste wapens mocht ontvangen.
De Waffen SS moest de Wehrmacht en de burgers onder de knoet houden.
De Waffen SS waren echte zware Nazi's.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be