Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Alle huisdieren zoals honden en katten afmaken ?
Ja 7 20,00%
Neen 22 62,86%
Ander 6 17,14%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2020, 16:58   #121
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.736
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat laatste heeft er gewoon niets mee te maken. Geen enkele magistraat is zo dwaas van iemand aan te houden bij een flagrante betrapping op inbraak.
Dat voorval waarvan ik vertelde is inmiddels al een 30 jaar geleden, de betrokken agent is al overleden.

Mijn oom heeft meer dan 50 jaar geleden 6 maand vast gezeten in Dendermonde omdat hij en zijn vriend een beeldje van een koe ( La Vache qui rit), een beeldje van een negertje waar je klein geld kon in steken en een gerookte hesp die in de schouw was blijven hangen had gestolen uit een leegstaande winkel in een wijk die helemaal moest afgebroken worden.
Toen ze terug kwamen uit die helemaal verlaten en half afgebroken wijk om terug naar het dorp te rijden ( 4 km verder) werden ze tegen gehouden en hingen ze. Onmiddelijke aanhouding !

Nu mag je ongestraft hele winkels vernielen en plunderen terwijl de politie er op staat te zien.

Laatst gewijzigd door daiwa : 24 juni 2020 om 17:03.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 05:30   #122
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.617
Standaard

Alle huisdieren vaccineren ?

Beetje een raar artikel. Veel huisdieren van covidlijders hebben ook covid maar het overzetten van covid zou enkel van mens op dier gebeuren en niet omgekeerd. Toch vraagt men zich af of men de dieren niet dient in te enten om de verspreiding tegen te gaan ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 07:48   #123
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat voorval waarvan ik vertelde is inmiddels al een 30 jaar geleden, de betrokken agent is al overleden.

Mijn oom heeft meer dan 50 jaar geleden 6 maand vast gezeten in Dendermonde omdat hij en zijn vriend een beeldje van een koe ( La Vache qui rit), een beeldje van een negertje waar je klein geld kon in steken en een gerookte hesp die in de schouw was blijven hangen had gestolen uit een leegstaande winkel in een wijk die helemaal moest afgebroken worden.
Toen ze terug kwamen uit die helemaal verlaten en half afgebroken wijk om terug naar het dorp te rijden ( 4 km verder) werden ze tegen gehouden en hingen ze. Onmiddelijke aanhouding !

Nu mag je ongestraft hele winkels vernielen en plunderen terwijl de politie er op staat te zien.
En welke groep(en) van mensen moet je daar in de meeste gevallen voor aanwijzen, die de vernielingen aanbrengen?

On topic dan maar ...

In de buurt hier zijn verschillende mensen (meestal vrouwen) die de katten, niet hun eigen kat maar de zwerfkatten te vriend houden ondanks er op verschillende plaatsen borden staan met het opschrift dat je er 250€ boete zou voor kunnen krijgen. (<- daar is totaal géén controle op)

Of men daarvoor alle huidieren moet afmaken dat lijkt mij dan weer ver gezocht.

Er zijn ook mensen bij die een verzorgd, chip in het oor en andere hebben lopen.

Er is hier ergens zelfs een zwerfkat bij waar je zo aan ziet dat het dier zwaaaaaaar ziek is.

Leuk om de kinderen dan in de tuin te laten spelen????
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 01:20   #124
Victor Magnus
Schepen
 
Geregistreerd: 5 februari 2021
Berichten: 448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Onze dierenarts zegt dat dieren dit virus in normale omstandigheden NIET overdragen.
Natuurlijk zegt hij dat... Anders is hij zijn werk kwijt!
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2021, 06:59   #125
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.617
Standaard

Honden en katten in de Verenigde Staten zorgen voor evenveel CO2-uitstoot als 13,6 miljoen auto's ....
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2021, 07:08   #126
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.617
Standaard

Citaat:
Portugese onderzoekers waarschuwen voor “een internationaal risico voor de volksgezondheid” nadat ze antibioticaresistente bacteriën hebben aangetroffen in verschillende soorten rauw hondenvoer. Dat meldt The Guardian.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2022, 06:39   #127
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.617
Standaard

Alle hamsters afmaken.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2022, 22:44   #128
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.595
Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Och, er wordt reeds jaren gevochten tegen de varkenspest. Oók een virus. De mens is er totaal ongevoelig voor, maar de varkens sterven eraan zoals vliegen.
Katten en honden preventief gaan afmaken is totaal van de pot gerukt. De mens heeft nooit in een volledig steriele omgeving geleefd. En gelukkig maar, zoniet waren we nog véél gevoeliger aan van alles en nog wat.

ja beste is kraamkamers in varkensstallen of koeien stallen inrichten, superieure micobiele doop ve embryo.

wist je dat de vaginale geboorte dus het allerbeste is ipv de keizersnede dankzij de microbiele doop van het babietje door de vieze kut bacterien, is nu onderzocht decennia lang, immuniteit was beter vd vaginaal geboren babietjes

huisdieren maken je immuniteit gezonder, hart is in betere conditie, rust, sociaal kontakt, knuffel hormonen elke dag ipv hoeren bezoek.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2024, 15:45   #129
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.742
Standaard

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02...in-de-buurt-v/

Jogger doodgebeten door drie rottweilers in de buurt van Rome In Manziana, een stadje ten noordwesten van de Italiaanse hoofdstad Rome, is een man doodgebeten door drie rottweilers. De man was aan het joggen in een park in de buurt van het Bracciano-meer. Zijn lichaam is ontdekt door een voorbijganger. Volgens de politie waren de drie dieren uit een nabijgelegen huis ontsnapt.


https://www.secoloditalia.it/2024/02...porte-di-roma/

__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2024, 06:35   #130
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02...in-de-buurt-v/

Jogger doodgebeten door drie rottweilers in de buurt van Rome In Manziana, een stadje ten noordwesten van de Italiaanse hoofdstad Rome, is een man doodgebeten door drie rottweilers. De man was aan het joggen in een park in de buurt van het Bracciano-meer. Zijn lichaam is ontdekt door een voorbijganger. Volgens de politie waren de drie dieren uit een nabijgelegen huis ontsnapt.


https://www.secoloditalia.it/2024/02...porte-di-roma/

De dieren zijn inmiddels verdoofd in afwachting van een onderzoek, allicht poogde de jogger in te breken en zoals meer dieren kunnen ze territoriaal zijn.
Ik ben zelf letterlijk opgegroeid met honden, Boxers om specifiek te zijn. Ik herken dit ook totaal niet in de Rottweilers die ik ken. Door dit incident worden ze waarschijnlijk terecht afgemaakt, toch kan de toedracht wel iets nuanceren, deze dieren kunnen instinctief hebben gehandeld, zeker wanneer de jogger opeens een ''jogger'' zou kunnen zijn.
Een vreselijk incident, weer heerlijk tendentieus van u, zeker in deze discussie. Huisdieren zijn voor veel mensen een lid van hun huishouden, niet zoals mensen (voor de meesten), maar ze worden wel gekoesterd.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2024, 10:04   #131
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Huisdieren zijn voor veel mensen een lid van hun huishouden, niet zoals mensen (voor de meesten), maar ze worden wel gekoesterd.
Wat mij betreft zijn de milieubelastingen voor het houden van huisdieren en dergelijke zoals paarden, ezels, lama's, volières, duivenkoten, herten en pony's te laag.

Ik vind ook dat men een brevet dient voor te leggen en er een voorafgaande inspectie er plaatse dient met gezinsanalyse te gebeuren alvorens men een brevet krijgt voor het houden van huisdieren of houden van andere dieren.

De tijd dat mijn stratier op de buiten vrij mocht rondlopen zijn voor mij melancholische herinneringen. Die buiten van toen is nu te oververkaveld er er wonen daar nog amper mensen met voeling voor het leven op de campagne.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2024, 10:59   #132
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat mij betreft zijn de milieubelastingen voor het houden van huisdieren en dergelijke zoals paarden, ezels, lama's, volières, duivenkoten, herten en pony's te laag.

Ik vind ook dat men een brevet dient voor te leggen en er een voorafgaande inspectie er plaatse dient met gezinsanalyse te gebeuren alvorens men een brevet krijgt voor het houden van huisdieren of houden van andere dieren.

De tijd dat mijn stratier op de buiten vrij mocht rondlopen zijn voor mij melancholische herinneringen. Die buiten van toen is nu te oververkaveld er er wonen daar nog amper mensen met voeling voor het leven op de campagne.
Ik denk dat, mocht je solliciteren in Moskou, zelfs Putin je te staatsdirigistisch zou vinden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2024, 11:31   #133
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat, mocht je solliciteren in Moskou, zelfs Putin je te staatsdirigistisch zou vinden.
Van waar dat gedacht ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2024, 01:31   #134
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat mij betreft zijn de milieubelastingen voor het houden van huisdieren en dergelijke zoals paarden, ezels, lama's, volières, duivenkoten, herten en pony's te laag.
Te laag? Bent u een communist ofzo?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik vind ook dat men een brevet dient voor te leggen en er een voorafgaande inspectie er plaatse dient met gezinsanalyse te gebeuren alvorens men een brevet krijgt voor het houden van huisdieren of houden van andere dieren.
Hier ben ik principieel tegen, enkel na een overtreding zou dit voor toekomstige gevallen wel kunnen werken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De tijd dat mijn stratier op de buiten vrij mocht rondlopen zijn voor mij melancholische herinneringen. Die buiten van toen is nu te oververkaveld er er wonen daar nog amper mensen met voeling voor het leven op de campagne.
Dus? Omdat een minderheid dit niet snapt, moeten we onze gebruiken en tradities opgeven? Laat hen zich ook maar aanpassen, mensen met huisdieren en andere dieren houden voor de grote meerderheid ook rekening met hen.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2024, 08:45   #135
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Dus? Omdat een minderheid dit niet snapt, moeten we onze gebruiken en tradities opgeven? Laat hen zich ook maar aanpassen, mensen met huisdieren en andere dieren houden voor de grote meerderheid ook rekening met hen.
Het gaat al lang niet meer om een minderheid. Waar kan je nog een stratier houden die je dag en nacht vrij laat loslopen ? De wet op zogezegd dierenwelzijn laat ongechipte huisdieren niet meer toe...

De traditie van kennis van het boerenleven en leven op de campagne is er uit. Mensen denken tegenwoordig dat melk rechtstreeks uit den uier altijd wit ziet... Ze hebben er gewoon geen benul meer van.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 16 februari 2024 om 08:47.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 13:48   #136
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.742
Standaard

https://nos.nl/artikel/2517752-kind-...-twee-pitbulls



In Italië is een kind van vijftien maanden doodgebeten door twee pitbulls. Het incident gebeurde in de buurt van Salerno, in het zuiden van Italië. De moeder van het kind is bij de aanval gewond geraakt.

Italiaanse media schrijven dat het jongetje buiten in de buurt van een woonhuis op de arm zat bij een oom. De pitbulls zouden het huis zijn uitgerend en hem uit de armen van zijn oom hebben gerukt. De moeder probeerde vervolgens tevergeefs het kind los te trekken. Ze liep daarbij diepe wonden op en moest naar het ziekenhuis. De pitbulls waren van een familie die in dezelfde buurt woont.

Twee maanden geleden werd in Italië een vijftigjarige man gedood door drie rottweilers. De honden waren ontsnapt uit een tuin in Manziana, vlak bij Rome. Het lichaam van het slachtoffer werd in een park aangetroffen door een wandelaar.


Het artikel vermeld niet of de doodsoorzaak al dan niet de overdracht van het sars-cov-2 virus was.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be