Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 augustus 2020, 14:13   #21
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Mechelen wil geen volk uit Borgerocco.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 14:27   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik kijk nog altijd naar Oost Vlaams Brabant. Daar gaat het dankzij de verstandige bevolking goed.
Blijf van mijn erf akkerdjie!
Hahaha, zo maakt corona van een brave burger een zodanig rabbiate eigen-volk-eerster dat-ie menig VB-er in zijn onderbroek laat staan
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 14:28   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Sorry hoor, maar als Antwerpenaar naar de Basic Fit in Mechelen gaan omdat die in Antwerpen omwille van de hoge besmettingsgraad onder Antwerpenaren gesloten zijn is gewoon lomp en getuigt van weinig burgerzin.
Hahaha, grenzen dicht en eigen volk eerst, geen Antwerpse migrantenbootjes
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 14:31   #24
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Sorry hoor, maar als Antwerpenaar naar de Basic Fit in Mechelen gaan omdat die in Antwerpen omwille van de hoge besmettingsgraad onder Antwerpenaren gesloten zijn is gewoon lomp en getuigt van weinig burgerzin.
In Antwerpen wonen ook een pak mensen die zich aan de regels houden. Er zijn maar een paar honderden besmettingen op honderdduizenden inwoners. Gaan we iedereen over dezelfde kam scheren ? Dat is veralgemenen en racistisch. De Antwerpenaar mag trouwens gewoon naar de zee gaan waar mensen op een hoop staan te wachten tot ze een trein kunnen bestormen ... het houdt allemaal totaal geen steek meer.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 15:02   #25
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hahaha, grenzen dicht en eigen volk eerst, geen Antwerpse migrantenbootjes
Maar ik zal u eens iets vertellen: die grenzen zijn ook dicht. Illegalen mogen hier ook niet binnen. Dus ik discrimineer niet: Antwerpenaren in quarantaine en Illegalen mogen niet binnen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 augustus 2020 om 15:02.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 15:08   #26
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In Antwerpen wonen ook een pak mensen die zich aan de regels houden. Er zijn maar een paar honderden besmettingen op honderdduizenden inwoners. Gaan we iedereen over dezelfde kam scheren ? Dat is veralgemenen en racistisch. De Antwerpenaar mag trouwens gewoon naar de zee gaan waar mensen op een hoop staan te wachten tot ze een trein kunnen bestormen ... het houdt allemaal totaal geen steek meer.
Wat kan men anders doen?

En dit gaat over een specifieke maatregel: de fitness centra. Voor mijn part mag men die over gans Vlaanderen sluiten, maar die moeten geen bron zijn om het virus buiten Antwerpen te verspreiden.

Een vraagje: moest jij Antwerpenaar zijn en Basic Fit lid. Zou jij dan in Mechelen of ergens anders buiten Antwerpen naar een Basic Fit fitness gaan?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 15:11   #27
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Antwerpenaren mogen in Mechelen niet meer naar de fitnesscentra.

.



En dat in de stad van de minister van samenleven ....
Antwerpenaren worden in Mechelen beschouwd als vreemdelingen ?

Goed bezig Vlad. Dat gaan ze graag horen in 't stad.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 15:13   #28
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat kan men anders doen?

En dit gaat over een specifieke maatregel: de fitness centra. Voor mijn part mag men die over gans Vlaanderen sluiten, maar die moeten geen bron zijn om het virus buiten Antwerpen te verspreiden.

Een vraagje: moest jij Antwerpenaar zijn en Basic Fit lid. Zou jij dan in Mechelen of ergens anders buiten Antwerpen naar een Basic Fit fitness gaan?
Maar waar wil jij eigenlijk naartoe?

Een vaccin tegen eind 2020 zal niet lukken. Wat dan?

Wil jij echt iets met een besmettelijkheid die vergelijkbaar is met een griep wereldwijd 'afschaffen'? Hoe denk je dat dat kan als het bij griep zelfs mét een vaccin niet lukt?

Waar wil je naartoe? De curve afvlakken oke nog, maar dan zijn andere maatregelen effectiever dan buiten maskers dragen etc., maatregelen die men niét of onvoldoende neemt (ventilatie ventilatie ventilatie, voor we de herfst ingaan).

En hoe pas jij de economie in dit alles in? Wil je echt een halvering van de welvaart voor elke modale burger? Daar staan we niet ver van af als we zo doorgaan.

Ik minimaliseer niets, blijkbaar levert dat virus bij zelfs de meeste patiënten schadelijke gevolgen op aan het hart (dat kan zelfs zonder dat je het weet), maar wat wil jij REDELIJK doen met welk REDELIJK doel en tegen welke prijs?
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 15:15   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat kan men anders doen?

En dit gaat over een specifieke maatregel: de fitness centra. Voor mijn part mag men die over gans Vlaanderen sluiten, maar die moeten geen bron zijn om het virus buiten Antwerpen te verspreiden.

Een vraagje: moest jij Antwerpenaar zijn en Basic Fit lid. Zou jij dan in Mechelen of ergens anders buiten Antwerpen naar een Basic Fit fitness gaan?
Ik wel.
Ik hou me nogal strikt aan twee soorten maatregelen.
Heel strikt aan die maatregelen waarvan ik het minste vermoeden heb dat ze een risico op besmetting geven,
en redelijk strikt aan de wettelijke maatregelen.

Daarom is mijn kritiek niet op die sportende spierballonnen met kleine pietjes, maar wel op de regering en het gouverneurke.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 15:16   #30
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Maar waar wil jij eigenlijk naartoe?

Een vaccin tegen eind 2020 zal niet lukken. Wat dan?

Wil jij echt iets met een besmettelijkheid die vergelijkbaar is met een griep wereldwijd 'afschaffen'? Hoe denk je dat dat kan als het bij griep zelfs mét een vaccin niet lukt?

Waar wil je naartoe? De curve afvlakken oke nog, maar dan zijn andere maatregelen effectiever dan buiten maskers dragen etc., maatregelen die men niét of onvoldoende neemt (ventilatie ventilatie ventilatie, voor we de herfst ingaan).

En hoe pas jij de economie in dit alles in? Wil je echt een halvering van de welvaart voor elke modale burger? Daar staan we niet ver van af als we zo doorgaan.

Ik minimaliseer niets, blijkbaar levert dat virus bij zelfs de meeste patiënten schadelijke gevolgen op aan het hart (dat kan zelfs zonder dat je het weet), maar wat wil jij REDELIJK doen met welk REDELIJK doel en tegen welke prijs?
Ja, we gaan moeten leren leven met lokale lockdowns. Dat is beter dan het ganse land in lockdown. Zeker nog een half jaar.

En we zijn goed op weg om gans Vlaanderen opnieuw te besmetten.
Zeker met zo'n lomperikken als die fitnessers die de richtlijnen proberen te omzeilen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 augustus 2020 om 15:16.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 15:18   #31
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik wel.
Ik hou me nogal strikt aan twee soorten maatregelen.
Heel strikt aan die maatregelen waarvan ik het minste vermoeden heb dat ze een risico op besmetting geven,
en redelijk strikt aan de wettelijke maatregelen.

Daarom is mijn kritiek niet op die sportende spierballonnen met kleine pietjes, maar wel op de regering en het gouverneurke.
De gouverneur heeft gevraagd om het verstand te gebruiken en de maatregelen niet te omzeilen.

Wat doen die onnozele fitnessers: de maatregelen omzeilen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 15:19   #32
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja, we gaan moeten leren leven met lokale lockdowns. Dat is beter dan het ganse land in lockdown. Zeker nog een half jaar.

En we zijn goed op weg om gans Vlaanderen opnieuw te besmetten.
Zeker met zo'n lomperikken als die fitnessers die de richtlijnen proberen te omzeilen.
Maar je antwoordt niet op de vraag. Je vraag gaat er al van uit dat we die epidemie moeten indijken (meer dan enkel flattening the curve). Nogmaals: waarom denk je dat dat een redelijk doel is? Waarom zouden lokale lockdowns de beste middelen zijn? (aangezien het zich vroeg of laat toch verspreidt). En welke prijs mag dat hebben? Als je binnen een half jaar een ongeziene economische crash hebt (met alle gevolgen vandien he), ook dan nog?

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 2 augustus 2020 om 15:20.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 15:21   #33
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Maar je antwoordt niet op de vraag. Je vraag gaat er al van uit dat we die epidemie moeten indijken (meer dan enkel flattening the curve). Nogmaals: waarom denk je dat dat een redelijk doel is? Waarom zouden lokale lockdowns de beste middelen zijn? (aangezien het zich vroeg of laat toch verspreidt). En welke prijs mag dat hebben? Als je binnen een half jaar een ongeziene economische crash hebt (met alle gevolgen vandien he), ook dan nog?
Maar dat heb ik al gezegd: dat is in de veronderstelling dat er een vaccin komt. Indien dat er niet komt zitten we in de shit en gaan we veel ergere dingen moeten doen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 15:21   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar ik zal u eens iets vertellen: die grenzen zijn ook dicht. Illegalen mogen hier ook niet binnen. Dus ik discrimineer niet: Antwerpenaren in quarantaine en Illegalen mogen niet binnen.
Grenzen van uw streek dicht bedoel ik ! Gij zijt nog 10 keer rabbiater dan een VB-er die een bedelende Marrokaan scheef bekijkt: gij bekijkt een burger van 7 dorpen verder die in zijn land rond gaat al scheef !

Een gezonde Antwerpenaar is niet besmettelijker dan een gezonde Leuvenaar hoor. Op dezelfde wijze dat een brave Marrokaan niet noodzakelijk een moslim terrorist is.

In Antwerpen wonen voor 99.9% gezonde mensen die U niet gaan besmetten, die zotte regels moeten ondergaan. Wat hebt gij tegen die mensen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 augustus 2020 om 15:23.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 15:22   #35
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De gouverneur heeft gevraagd om het verstand te gebruiken en de maatregelen niet te omzeilen.

Wat doen die onnozele fitnessers: de maatregelen omzeilen.
Iemand die met een avondklok komt en maskers die buiten verplicht zijn en zo, hoe kan die dan zelfs redelijke maatregelen opleggen? En waar leg je de grens? Horeca, scholen, werkomgevingen etc. zijn (zeker zolang de ventilatie niet op punt staat) sowieso niet veilig (want een maskertje gaat je na uren ook niet beschermen), hoelang wil je dat volhouden? En welke schade mag dat zoal aanrichten?
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 15:24   #36
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar dat heb ik al gezegd: dat is in de veronderstelling dat er een vaccin komt. Indien dat er niet komt zitten we in de shit en gaan we veel ergere dingen moeten doen.
Die veronderstelling is absurd (zeker als je op 2020 hoopt voor dat vaccin, nog los van de vraag naar werkzaamheid en risico's en het feit dat een epidemie ook NA een vaccin blijft bestaan). En wat is er erger dan een collapse van het hele maatschappelijke bestel? Zie je niet dat we met vuur aan het spelen zijn?
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 15:26   #37
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Grenzen van uw streek dicht bedoel ik ! Gij zijt nog 10 keer rabbiater dan een VB-er die een bedelende Marrokaan scheef bekijkt: gij bekijkt een burger van 7 dorpen verder die in zijn land rond gaat al scheef !

Een gezonde Antwerpenaar is niet besmettelijker dan een gezonde Leuvenaar hoor. Op dezelfde wijze dat een brave Marrokaan niet noodzakelijk een moslim terrorist is.

In Antwerpen wonen voor 99.9% gezonde mensen die U niet gaan besmetten, die zotte regels moeten ondergaan. Wat hebt gij tegen die mensen ?
Quarantaine is een maatregel die eeuwenoud is. Dat heeft niks met landgrenzen te maken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 15:26   #38
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat kan men anders doen?

En dit gaat over een specifieke maatregel: de fitness centra. Voor mijn part mag men die over gans Vlaanderen sluiten, maar die moeten geen bron zijn om het virus buiten Antwerpen te verspreiden.

Een vraagje: moest jij Antwerpenaar zijn en Basic Fit lid. Zou jij dan in Mechelen of ergens anders buiten Antwerpen naar een Basic Fit fitness gaan?
Geen idee. Vermoedelijk niet. Net zo min als ik naar de kust ga en op een overvol perron ga staan drummen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 15:28   #39
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Geen idee. Vermoedelijk niet. Net zo min als ik naar de kust ga en op een overvol perron ga staan drummen.
Ja dat zijn allemaal dingen die ik nu zelfs als niet Antwerpenaar niet doe.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2020, 15:28   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja, we gaan moeten leren leven met lokale lockdowns. Dat is beter dan het ganse land in lockdown. Zeker nog een half jaar.
Gij zijt zot. Vooral omdat die niet helpen. Dus voor U gaat Antwerpen nu "lokaal" voor 6 maanden op slot. En nadien Brussel ook voor 6 maanden. En nadien wat nog ?

Om wat te doen ? Om een snotvalling tegen te houden ? Liggen er in Antwerpen zodanig veel lijken in de goot dat de auto's er niet meer langs kunnen misschien ? Wat voor een waanzin !

En wat gebeurt er binnen 6 maanden ? Nieuwjaar ? Winter ? Dat gaat veel helpen, om 6 maanden 20 lokale lockdowns te hebben, en dan in volle winter nog eens een tweede golf te krijgen. Dus 6 maanden, nee. Dat gaat niet lukken.

Ah, uw vaccin tegen de zomer van 2021 ? Dat gaat het ook niet stoppen hoor. Dat gaat het een beetje verminderen, zoals de griep vaccins ook het griep seizoen een beetje afzwakken.

Dus, wat is uw planneke ?

Lokale lockdowns telkens er 100 jongeren een snotvalling opdoen in een stad ?

Hoe zie jij bijvoorbeeld de studies aan de Universiteit van Antwerpen ? Voor Antwerpse studenten weer een jaar naar de knoppen ?

Citaat:
En we zijn goed op weg om gans Vlaanderen opnieuw te besmetten.
Zeker met zo'n lomperikken als die fitnessers die de richtlijnen proberen te omzeilen.

Maar uiteraard gaat ge dat tegenkomen in gans Vlaanderen. Denkt gij dat er enkel maar zieken zijn in Antwerpen misschien ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be