Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 november 2013, 01:34   #1261
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ondertussen komt men in China tot een verrassende vaststelling:


http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...ampen-af.dhtml


http://nos.nl/artikel/575443-china-z...dpolitiek.html

Het zal stilaan dramatisch beginnen worden als dat éne kleinkind dan voor ACHT overgrootouders moet zorgen en VIER grootouders.
Veel erger is de mogelijkheid dat het kleinkind sterft voordat het zelf kinderen heeft gekregen. Want dan sterft niet alleen de genen van dat kind, maar ook van zijn ouders, zn vier grootouders en zn 8 overgrootouders. Samen 15 mensen hun genen worden op die manier uitgedoofd. Nu, de toestand is nog niet zo erg dat een kind het enige achterkleinkind is van zijn overgrootouders, maar de wetgeving moest dus versoepelen indien men dit wilt verhinderen.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 01:46   #1262
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ja hé! Dit was een uitspraak van President Boumedienne van Algerije, wel al in 1974. En me dunkt zijn ze daar nog steeds volop mee bezig.

Lees vooral het volledige artikel achter de link. Wijlen Oriana Fallaci had er zeker een klare kijk op http://hoeiboei.blogspot.be/2009/12/...a-fallaci.html




Zo duidelijk zie je dus (nog) niet. Misschien even de politiek correcte prut uit uw "clear view" halen? ("clearLY view" bestaat nu eenmaal niet)
Ook Kadhafi deed dergelijke uitspraken.

Die uitspraken zijn degoutant, maar wat véél degoutanter is, is dat het beleid in België (en de rest van Europa) daar gretig aan meewerkt.

Wanneer gaat men eindelijk eens het kindjesgeld drastisch aanpassen??
Dat trekt toch nergens op: het kindjesgeld verhoogd in proportie naarmate men meer kinderen heeft, maw men krijgt véél meer geld voor het 8 kind dan voor het eerste. Het gevolg is dat die Islamieten, die zich maar moeilijk lijken te integreren in onze maatschappij, kweken als konijnen, en dat de Belgische vrouwen het bij één of 2 kinderen laten omdat het niet schikt in hun carrière; maw de Belgische vrouwen werken zich kapot, en betalen zich blauw aan belastingen, door de vreemden te stimuleren kinderen te krijgen, kinderen die niet eens een degelijke opvoeding krijgen.

Zo gaat onze maatschappij gewoon kapot. Onlangs werd het idee om het kindjesgeld aan te passen categoriek verworpen door -alweer- de PS, de kanker voor de Belgische maatschappij, door de persoon van niemand minder dan Laurette Oncelinckx. Ik wens heel vurig dat zij binnenkort uit de politiek verdwijnt. Het is gelijk op welke manier, maar ze moet weg uit de politiek. En dringend.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 01:57   #1263
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ook Kadhafi deed dergelijke uitspraken.

Die uitspraken zijn degoutant, maar wat véél degoutanter is, is dat het beleid in België (en de rest van Europa) daar gretig aan meewerkt.

Wanneer gaat men eindelijk eens het kindjesgeld drastisch aanpassen??
Dat trekt toch nergens op: het kindjesgeld verhoogd in proportie naarmate men meer kinderen heeft, maw men krijgt véél meer geld voor het 8 kind dan voor het eerste. Het gevolg is dat die Islamieten, die zich maar moeilijk lijken te integreren in onze maatschappij, kweken als konijnen, en dat de Belgische vrouwen het bij één of 2 kinderen laten omdat het niet schikt in hun carrière; maw de Belgische vrouwen werken zich kapot, en betalen zich blauw aan belastingen, door de vreemden te stimuleren kinderen te krijgen, kinderen die niet eens een degelijke opvoeding krijgen.

Zo gaat onze maatschappij gewoon kapot. Onlangs werd het idee om het kindjesgeld aan te passen categoriek verworpen door -alweer- de PS, de kanker voor de Belgische maatschappij, door de persoon van niemand minder dan Laurette Oncelinckx. Ik wens heel vurig dat zij binnenkort uit de politiek verdwijnt. Het is gelijk op welke manier, maar ze moet weg uit de politiek. En dringend.
Onlangs is hier in België uit een grootschalige enquete gebleken dat bijzonder veel ouders voor meerdere kinderen gekozen hebben omwille voor het kindjesgeld. Degoutant is dit. Je kan je wel voorstellen uit welke hoek het kwam zekers? En je kunt je wel voorstellen wat van die kinderen zal terechtkomen zekers. Nogmaals: dat kindjesgeld MOET aangepakt worden. De verantwoordelijke, sterke, werkende, intelligente mensen moeten aangespoord worden méér kinderen te krijgen, en de onverantwoordelijke, de marginalen, de klaplopers moeten aangespoord worden in te binden. Zo simpel is het, heel frappant geschreven. Als men een goede toekomst wilt voor ons nageslacht.
Mensen zouden veel voordelen moeten krijgen tot 2, 3 a 4 kinderen. Vanaf meer wordt de bijstand aanzienlijk kleiner. Voor het achtste kind zou men quasi zelf moeten opdraaien. Maw: kinderen moeten echt niet meer geboren worden in armoedige marginale gezinnen. Het wordt tijd dat men het grote belang hiervan inziet!!!
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!

Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 18 november 2013 om 01:59.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 02:12   #1264
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
kinderloze alleenstaanden worden in Belgie het hoogste belast van de volledige EU.

Niet vergeten dat zij geen sociale woningen krijgen (tenzij ze al zes jaar op de wachtlijst stonden, voorrang wordt gegeven aan asielzoekers mèt kinderen, allochonen mèt kinderen, autochtonen mèt kinderen en als er dan nog een hokje overblijft kan je er als alleenstaande na zes jaar wachten misschien in)

De elektriciteit en verwarming kosten evenveel, maar moeten door één wedde worden betaald.
Ze hebben ook geen kindergeld om daarin bij te leggen.

Ze moeten ook hun eigen vervoer van/naar werk betalen of hun auto alleen afbetalen.
Ze hebben ook kleding nodig, ook werkkleding.

Met een gemiddeld(!) inkomen van 1300 euro, een huurprijs van 600 euro (zoek maar iets minder in Antwerpen) vaste kosten voor energie, internet, gsm, water etc oplopend tot 400 euro dus een vaste kost van +/- 1000 euro, ga jij van de overblijvende 300 euro (10 euro per dag) dus nog wat extra belastingen afhouden?

Ik neem aan dat degenen die kindergeld ontvangen, extra belastings vermindering ontvangen, en voor kroostrijke gezinnen nog eens allerlei extraatje ontvangen, dus ook een pak meer belastingen zullen betalen eenmaal hun kinderen de leeftijd van 18 hebben bereikt? Of is het dan voldoende dat U geen extra belastingsvermindering meer krijgt wegens geen personen ten laste? (net zoals de alleenstaande dus).

Héél goed geschreven circe!! Een goed antwoord op de onrechtvaardige uitspraak van Jan VDB: "Het zou geen slecht idee zijn kinderloze alleenstaanden wat zwaarder te belasten, om aldus bij te dragen aan de maatschappij-opbouw die door ouders gebeurt."

Om te antwoorden aan Jan: zorg zelf voor jullie kroost!! De kinderloze mensen betalen al genoeg aan de kinderen van anderen; autochtone en allochtone kinderen.
Ik ben ermee akkoord dat ouders tot bijv 4 kinderen gesteund worden door de overheid, maar om kinderlozen (al of niet gewenst) nog meer te laten opdraaien voor iets waar zij niet voor gekozen hebben en niets mee te maken hebben is onrechtvaardig.

En dat kinderlozen later verzorgd zouden kunnen worden door mensen die nu kinderen zijn; wat is het probleem? Die kinderlozen zullen ferm betalen voor de verzorging. Of dacht je dat alles gratis is in de rusthuizen?
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 07:13   #1265
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Kinderen krijgen IS de natuur, al sinds het begin der tijden.
Dus de natuur volgen is de natuur niet respecteren? Tuurlijk, makes total sense.

Dan zou je de natuur vooral zijn gang moeten laten gaan. Nooit gehoord van natuurlijke selectie? Jij of ik zouden er waarschijnlijk niet zijn had men de natuur echt gerespecteerd want dan zouden er veel minder mensen zijn.

Het ging me trouwens daar niet over, eerder over het feit dat een mens in onze westerse samenleving enorm veel schade toebrengt aan het milieu gedurende zijn leven. In dat opzicht is kinderen maken dus behoorlijk milieuonvriendelijk. Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat iemand daarom geen kinderen zou mogen maken.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 07:56   #1266
Clearly view
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 november 2013
Berichten: 643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ja hé! Dit was een uitspraak van President Boumedienne van Algerije, wel al in 1974. En me dunkt zijn ze daar nog steeds volop mee bezig.

Lees vooral het volledige artikel achter de link. Wijlen Oriana Fallaci had er zeker een klare kijk op http://hoeiboei.blogspot.be/2009/12/...a-fallaci.html




Zo duidelijk zie je dus (nog) niet. Misschien even de politiek correcte prut uit uw "clear view" halen? ("clearLY view" bestaat nu eenmaal niet)
Heel mooi , maar ik ben nu even nieuwsgierig , of jij ook achter deze uitspraak staat .
Dat de islam er zo over denkt, daar zijn inmiddels meer dan aanwijzingen zat over.
Maar is dat een reden waarom ook wij massaal kindjes moeten beginnen maken, als tegengewicht op de kannonenvlees balans ?
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 10:48   #1267
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Heel mooi , maar ik ben nu even nieuwsgierig , of jij ook achter deze uitspraak staat .
Dat de islam er zo over denkt, daar zijn inmiddels meer dan aanwijzingen zat over.
Maar is dat een reden waarom ook wij massaal kindjes moeten beginnen maken, als tegengewicht op de kannonenvlees balans ?
ik ga akkoord met Satiper: twee kinderen per vrouw maar dan WERELDWIJD. Dat is de enige manier om de wereldbevolking te stabilizeren én ervoor te zorgen dat het succesvolle westen niet wordt verdrongen;

Alhoewel dat laatste dus enkel het probleem van de niet-succesvolle derdewereldlanden zal zijn, en niet die van ons nadat we uitgeroeid werden.

Ik las ooit een paar boeken over de Keltische cultuur. Blijkbaar werden die Kelten over een periode van minder dan een eeuw volledig uitgewist. Men weet niet hoe het kwam, met uitzondering van Ierland, Wales, Schotland en Noord Spanje (Asturias) verdwenen ze van de aardbol. Hoe kwam dat? ze vermengden zich met de binnenvallende Germanen en de kinderen werden Germaans... (zoals in Mohammed huwt Mieke en de kindjes heten Mohammed2 Mohammed3 en Mohammed4) en verder kan het best zijn dat ze zelf amper of geen kinderen meer maakten, ziekte en hongersnood deed vast de rest.
Enige gelijkenis met de huidige situatie is uiteraard puur toeval.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 november 2013 om 10:51.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 12:05   #1268
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Als verstokte, iets ouder wordende vrijgezel of single valt het me op dat vele van mijn collega's of kennissen, die in steeds ruimere getale zich te menen moeten voortplanten, mij willen overtuigen om toch binnenkort een relatie aan te gaan en (vooral) ook aan kinderen 'te denken'. Velen proberen mij van hun kinderkeuze te overtuigen dat ze anders toch een 'gemis' en leegte zouden ervaren in hun leven en dat ze nu eindelijk met hun nageslacht het geluk hebben 'gevonden'. Hoewel ze het meestal niet expliciet uitspreken hebben de meeste compassie met mij omwille van mijn 'vrijgezellenbestaan' of vinden ze mij ronduit zielig. Anderen gaan een stapje verder en twijfelen aan mijn 'geaardheid', als reden waarom ik nog niet aan een gezin begonnen ben. In hun ogen heb ik immers een mooie job, boeiend sociaal leven en een eigen woning, volgens sommige vrouwen (zeg dit niet van mezelf) ben ik overigens niet onknap en ik heb een vrij ruim interesseveld. Nog anderen gaan nog een stap verder en vinden mij in zekere zin 'asociaal' en 'egoïstisch', omdat ik geen relatie aanga met bijbehorende kinderen. Die mensen beweren vaak dat een kinderwens een instinct is en dat ik toch wat abnormaal ben omdat ik daar niet aan toegeef.

Zelf heb ik nog nooit het gevoel gehad mij te moeten voortplanten en ik voel me perfect gelukkig in mijn 'gezinssituatie'. Ik bemerk als alleenwonende vrijgezel overigens vele voordelen, vooral een stuk van mijn vrijheid en onafhankelijkheid opgeven voor een relatie en dito kinderen zou me zwaar vallen. Nu, ik gun iedereen zijn gezinnetje en kinderen die dat wenst, maar dan verwacht ik ook wel wat respect en begrip van zulke mensen. Dit laatste ontbreekt echter vaak, het is toch wel erg dat sommige mensen er automatisch van uitgaan dat je op mijn leeftijd iets 'mankeert' als je je nog niet gebonden hebt of dit niet van plan bent op korte termijn te doen.

Ook in de media hameren de meeste BV's (uiteraard mét kinderen) op het feit dat ze mensen zonder kinderen toch wel ervaren als mensen die een 'gemis' hebben. Iets dat mij uitermate irriteert. Wat geeft die mensen het recht om zo over kinderloze koppels of singles te oordelen ? Volgens mij zijn dit hardnekkige vooroordelen, ingebracht door de samenleving die nog steeds op het principe huisje-tuintje-kindje is gebaseerd. Volgens mij is de zogenaamde kinderwens vooral maatschappelijk aangekweekt, veel meer dan een natuurlijk instinct dat zogezegd nog overeind zou blijven. Nog even benadrukken dat ik zeker geen 'kinderhater' ben, ik heb jarenlang vrijwillig gewerkt met kinderen en jongeren, ik zou daar niet mijn tijd voor opgeofferd hebben indien ik deze niet kon uitstaan. Maar ik voel niet de minste drang zelf kinderen te hebben.

Alle voordelen op te noemen geen kinderen te hebben zou ons veel te ver leiden, er zijn er immers ontelbare. De kersverse ouders die ik ken proberen echter steeds weer al 'hun' voordelen van kinderen op te noemen. En uiteraard met de vermelding dat ik toch wel veel zaken mis. Ik word dan quasi gedwongen om 'tegen' te argumenteren. Meestal haal ik dan mijn 'voordelen' aan dat ik nog steeds in alle vrijheid, mooie verre reizen kan maken en mij niet moet beperken tot vreselijke 'Centerparcs' en andere toestanden om de kinderen te plezieren. Verder vermeld ik dat ik nog steeds op restaurant naar keuze kan gaan, of een stapje in de wereld zetten, zonder weken op voorhand te stressen om een babyszit te regelen of zich te beperken tot het gaan naar zogenaamde 'kind-vriendelijke' restaurants (je weet wel, van die zaken met binnenspeeltuinen) waar het eten en de bediening meestal van bedenkelijk alooi zijn. Verder vermeld ik het gegeven dat mijn tijd die ik niet in kinderen moet steken kan besteden aan talloze hobby's en interessevelden. De meeste jonge ouders dienen hun sociale leven en hobby's grotendeels op te zeggen ten dienste van de kinderen, als vrolijke vrijgezel heb ik daarentegen mijn eigen leven de jongste jaren nog kunnen uitbreiden. Tot slot vermeld ik ook nog vaak dat ik het milieu een grote dienst bewijs, want het niet hebben van nakomelingen die ook de aarde zullen vervuilen is enorm positief voor de beperking van je ecologische voetafdruk.

Verder zou ik ook nog talloze financiële voordelen kunnen opnoemen van het niet-hebben van kinderen (elk kind kost een huis) en tevens het behouden van voldoende nachtrust, want als je wat 'bleiters' in huis hebt, kan je je slaappatroon ook wel vaarwel zeggen. Ik ben waarschijnlijk niet bereid deze opofferingen te maken, dus nog redenen om niet aan kinderen te willen beginnen.

Het spreekt voor zich dat kinderloze koppels en vooral ook vrijgezellen door de samenleving nog steeds 'en masse' gediscrimineerd worden. Ik denk maar aan het voorbeeld dat we onevenredig veel moeten betalen voor een (georganiseerde) reis met al die (hotel)toeslagen als single. Verder worden we ook in restaurants en supermarkten regelmatig gediscrimineerd. De meeste supermarkten zijn voorzien op gezinsverpakkingen (althans de goedkopere winkels) en in sommige restaurants ben je op je eigen zelfs niet welkom. Indien je alleen ergens gaat eten dat het niveau van een fastfoodketen of koffiebar overstijgt, bekijken ze je vaak nog als een koe die een trein ziet passeren. En dan zwijg ik nog over de fiscale discriminatie, want hierin worden kinderloze koppels en singles serieus benadeeld. Mensen met kinderen kunnen niet genoeg benadrukken dat hun kinderen zullen werken voor mijn pensioen en ziekenhuis, maar ze vergeten er wel bij te zeggen dat wij nu de 'melkkoeien' zijn voor de opvoeding en het onderwijs van hun kinderen. Dat is dus een tweesnijdend zwaard. Het is wel een feit dat in deze 'dure' tijden alleenwonenden het vaak financieel zwaar hebben, de last voor de woning is voor een single bijna even groot als voor een gezin met tweeverdieners en kinderen.

Nogmaals, niets tegen kinderen, wel integendeel, en ook niet tegen koppels met een kinderwens, maar dan verwacht ik ook dat ze mijn keuze en situatie respecteren zoals ze is en dat ze niet steeds de 'zieligheid' van mijn bestaan benadrukken. Want die is er niet, vele ouders willen dit echter niet beseffen. Enkele bewust kinderloze koppels die ik ken worden zeker serieus onder druk gezet om zich voort te planten. Indien ze dat niet doen dan denken de mensen dat iemand iets medisch mankeert of dat er op ander gebied stront aan de knikker is. Volgens mij zwichten onder die maatschappelijke druk toch vele mensen die eigenlijk intitieel ook liever geen kinderen zouden hebben, maar ze toch genomen hebben voor de 'goegemeente'. Ik ben ervan overtuigd, ook al wilt praktisch niemand dat toegeven, dat er diverse mensen zijn met kinderen die liever kinderloos waren gebleven. Hoe graag ze hun kroost uiteindelijk ook zien. Het ergert mij dus niet dat ik geen kinderen heb, maar wel het gegeven dat er mensen zijn die vinden dat ik ze om allerhande (drog)redenen zou moeten hebben.
Freespirit. Waar maak jij je druk over. Je maakt je druk over de vraag van je omgeving waarom je geen nakomelingen wenst. Je hoeft daar zelfs niet op te antwoorden. Daar kan je omgeving je vragen over stellen, tussen pot en pint zelfs, maar je bent best verstandig genoeg om daar een afdoend antwoord op te geven. Je hebt leeftijdsgenoten, eensgezinden, collega's, vrienden en vriendinnen die je steunen.
Maar, beste freespirit, als je denigrerend wilt doen tegenover wie wel opteert voor kinderen, dan garandeer ik je dat je zal sterven als eenzame sukkelaar.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 12:48   #1269
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Onlangs is hier in België uit een grootschalige enquete gebleken dat bijzonder veel ouders voor meerdere kinderen gekozen hebben omwille voor het kindjesgeld.
Welke "grootschalige enquête"? Daar moet toch enige informatie over te vinden zijn, vooral als ze naar uw zeggen "grootschalig" is geweest.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 12:51   #1270
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
De verantwoordelijke, sterke, werkende, intelligente mensen moeten aangespoord worden méér kinderen te krijgen, en de onverantwoordelijke, de marginalen, de klaplopers moeten aangespoord worden in te binden. Zo simpel is het, heel frappant geschreven. Als men een goede toekomst wilt voor ons nageslacht.
Mensen zouden veel voordelen moeten krijgen tot 2, 3 a 4 kinderen. Vanaf meer wordt de bijstand aanzienlijk kleiner. Voor het achtste kind zou men quasi zelf moeten opdraaien. Maw: kinderen moeten echt niet meer geboren worden in armoedige marginale gezinnen. Het wordt tijd dat men het grote belang hiervan inziet!!!
Wie zal bepalen wat "sterke, verantwoordelijke en intelligente mensen" zijn? Wat is dan een "marginaal"? Een arbeider die 's avonds naar tv kijkt en er een biertje of twee bij drinkt, die iedere zaterdag naar zijn stamcafé gaat? Ik heb immers de indruk dat u "marginaliteit" afdoet als "lagere sociale klasse". Laat ik u alvast meegeven: heel wat arbeiders - vooral in de bouwsector - verdienen soms maandelijks meer dan iemand met een intellectuele functie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 12:53   #1271
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Zo gaat onze maatschappij gewoon kapot. Onlangs werd het idee om het kindjesgeld aan te passen categoriek verworpen door -alweer- de PS, de kanker voor de Belgische maatschappij, door de persoon van niemand minder dan Laurette Oncelinckx. Ik wens heel vurig dat zij binnenkort uit de politiek verdwijnt. Het is gelijk op welke manier, maar ze moet weg uit de politiek. En dringend.
Ook de CD&V wil niet raken aan het kindergeld. Alleen wil ze nog een stukje verder gaan: wie het financieel moeilijk heeft, kan nog een grotere bijdrage ontvangen. Ik concludeer dan ook dat u de CD&V als "een kanker voor de Belgische maatschappij" aanziet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 12:54   #1272
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Héél goed geschreven circe!! Een goed antwoord op de onrechtvaardige uitspraak van Jan VDB: "Het zou geen slecht idee zijn kinderloze alleenstaanden wat zwaarder te belasten, om aldus bij te dragen aan de maatschappij-opbouw die door ouders gebeurt."
Wat is daar "onrechtvaardig" aan? Ouders dragen een essentieel steen aan bij de maatschappijopbouw en de bestendiging van een samenleving. Kinderloze alleenstaanden niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 12:55   #1273
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Om te antwoorden aan Jan: zorg zelf voor jullie kroost!! De kinderloze mensen betalen al genoeg aan de kinderen van anderen; autochtone en allochtone kinderen.
Ik ben ermee akkoord dat ouders tot bijv 4 kinderen gesteund worden door de overheid, maar om kinderlozen (al of niet gewenst) nog meer te laten opdraaien voor iets waar zij niet voor gekozen hebben en niets mee te maken hebben is onrechtvaardig.
Bij mijn weten zorgen we ook voor onze eigen kinderen, maar er zijn terecht gekozen stimuli van de overheid. Al vind ik trouwens het kindergeld voor het eerste kind in België aan de heel magere kant.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 13:15   #1274
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Kinderen krijgen IS de natuur, al sinds het begin der tijden.
Dus de natuur volgen is de natuur niet respecteren? Tuurlijk, makes total sense.


Alleen moet er natuurlijk wel een bepaalde inperking zijn van aangroei, zoals men in china heeft doorgevoerd. Een 1 of 2-kind politiek voor sommige landen voor bepaalde tijd dus, is een aanrader.

Geen kinderen is echter een brug tever en is enkel nuttig wanneer het gaat om defect dna bvb. Bij mensen met het syndroom van down en consoorten.
Geen kinderen willen/krijgen is net zo goed de natuur.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 13:23   #1275
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is daar "onrechtvaardig" aan? Ouders dragen een essentieel steen aan bij de maatschappijopbouw en de bestendiging van een samenleving. Kinderloze alleenstaanden niet.
Daar ben ik het niet mee eens. Iemand die kinderloos is maar een knappe uitvinding doet kan veel meer betekenen voor toekomstige generaties dan iemand die 10 kinderen heeft, huizen metst en elke dag zijn pintjes drinkt.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 13:24   #1276
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bij mijn weten zorgen we ook voor onze eigen kinderen, maar er zijn terecht gekozen stimuli van de overheid. Al vind ik trouwens het kindergeld voor het eerste kind in België aan de heel magere kant.
Daar ben ik het absoluut mee eens. Het zou inderdaad vanaf het derde kind moeten afnemen per kind en lineair zijn voor de eerste drie.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 14:42   #1277
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Onlangs is hier in België uit een grootschalige enquete gebleken dat bijzonder veel ouders voor meerdere kinderen gekozen hebben omwille voor het kindjesgeld.
Magnificat. Alle tijdschriften doen tegenwoordig aan grootschalig onderzoek. Hoe beperkt, groot, of marginaal het doelpubliek ook moge zijn.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 15:19   #1278
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Kindergeld mag afgeschaft worden voor mijn part. Echter moet dan schoolgaan compleet gratis gemaakt worden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 15:53   #1279
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kindergeld mag afgeschaft worden voor mijn part. Echter moet dan schoolgaan compleet gratis gemaakt worden.
Tavek. Wedden dat je kinderloos bent.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2013, 16:02   #1280
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Tavek. Wedden dat je kinderloos bent.
Ik ga mijn zoon straks ophalen na het werk
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be