Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 november 2020, 10:28   #1
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard Betrouwbaarheid getuige in het VRT-journaal ...

Met de deur in huis:

Op VRTnws werd van een man een interview afgenomen in het kader van de stembrieven voor de Amerikaans Presidentsverkiezingen.

Enkele dagen geleden, werd (eveneens) via VRTnws van een man een interview afgenomen in het kader van Pfizer.

Wat blijkt nu? Dat is diezelfde man. En diezelfde man heeft dezelfde training aan en zit in dezelfde zetel ...





De vraag is dus heel eenvoudig.
Is dit puur toevallig; of is één ervan (of zelfs beiden) fake news?
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson

Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 10 november 2020 om 10:51.
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2020, 11:00   #2
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Chris Shaw, als proefpersoon voor het Pfizer-vaccint : https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/het-jou...-19u-20201109/
(Vanaf minuut 2.45)

Chris Shaw, als 'willekeurig' persoon die twee ballots mocht ontvangen: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10...st-ik-kreeg-t/
(Vanaf minuut 0.45)
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2020, 16:08   #3
Eike
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 oktober 2020
Berichten: 15
Standaard



straf.
Eike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2020, 16:09   #4
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.226
Standaard

Doet me denken aan Gustaaf Costers uit "Man bijt hond".
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2020, 17:55   #5
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Ik kan die eerste link niet zien en heb een Belgisch IP. Ik zou niet hoeven in te loggen bij de openbare omroep. Dat is tegen het GDPR denk ik.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 10:31   #6
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Met de deur in huis:

Op VRTnws werd van een man een interview afgenomen in het kader van de stembrieven voor de Amerikaans Presidentsverkiezingen.

Enkele dagen geleden, werd (eveneens) via VRTnws van een man een interview afgenomen in het kader van Pfizer.

Wat blijkt nu? Dat is diezelfde man. En diezelfde man heeft dezelfde training aan en zit in dezelfde zetel ...





De vraag is dus heel eenvoudig.
Is dit puur toevallig; of is één ervan (of zelfs beiden) fake news?
Geen toeval, hij had hun contacten al van het eerste interview dus was het makkelijk om ze een mailtje te sturen met "wat ik nu heb meegemaakt ...".

Er zijn honderdduizenden brieven verkeerd opgestuurd, alle politiehonden kregen er ook 1 omdat die ingeschreven staan als natuurlijk persoon met social security nummer.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2020, 02:14   #7
Dade
Parlementsvoorzitter
 
Dade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.451
Standaard

Ooit eens het volgende gezien in een artikel of reportage, ik weet het niet meer exact, is iets gelijkaardigs.
Ging als volgt, bedrijven of organisaties die trekkingen of iets gelijkaardigs organiseren , huren mensen in om de prijs zogezegd in ontvangst te nemen. Blijkt dus dat je soms dezelfde personen terugziet bij verschillende prijsuitgaves van tombola's en allerhande reclameacties.
Zou natuurlijk ook kunnen dat heel het nieuwsgebeuren een groot theater is. zou me niet verbazen.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be