Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 augustus 2004, 12:47   #1
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard athene lust de USA politiek niet....

Powell annuleert bezoek aan Athene
28/08/2004 09:26 (Belga)

WASHINGTON 28/08 (BELGA/AG) = De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Colin Powell, die zondag de slotceremonie van de Olympische Spelen ging bijwonen, reist niet af naar Athene. Dat heeft het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken zaterdag bekendgemaakt. Vrijdag werd in Griekenland betoogd tegen de komst van Powell. Het ministerie haalt agendaproblemen aan voor het afgelasten van de komst van de Amerikaanse minister naar Athene. Zijn Griekse ambtsgenoot werd vrijdag op de hoogte gebracht. Powell stelt voor om het bezoek in oktober te plannen. Normaal moest hij van zaterdag tot maandag Athene bezoeken. De politie van Athene verhinderde vrijdag dat betogers van het Grieks sociaal forum naar de Amerikaanse ambassade trokken.(WDM)



steek het gerust op de linksen, extreem rechtsen wat dan ook...
Dit was vijf jaar geleden ONGEHOORD.... het transatlantisme heeft zijn tijd gehad (was trouwens maar een noodgedwongen situatie, en was helemaal niet compleet, zuiver handel en anti communistische barriere). het oostblok bestaat niet meer, de handelsbelangen verschuiven en de vroegere grote vriend (zuiver uit opportunisme)die de andere grote tegenhield ons te overrompelen, is zelf een militaire agressor geworden die manu militari zijn werelddominatie wil verzekeren tegen een sterke EU (verdeel&heers) tegen een opkomend china..

Athene is maar een klein feitje...maar kadert wel in het ruimere beeld dat zich in europa heeft genesteld...en dat usa likkers manifest blijven ontkennen...maar de realiteit is nu eenmaal wat ze is, europa bijt meer en meer van zich af


maar om de zaken nog wat te versnellen.....
please vote bush
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 12:55   #2
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
Powell annuleert bezoek aan Athene
28/08/2004 09:26 (Belga)

WASHINGTON 28/08 (BELGA/AG) = De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Colin Powell, die zondag de slotceremonie van de Olympische Spelen ging bijwonen, reist niet af naar Athene. Dat heeft het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken zaterdag bekendgemaakt. Vrijdag werd in Griekenland betoogd tegen de komst van Powell. Het ministerie haalt agendaproblemen aan voor het afgelasten van de komst van de Amerikaanse minister naar Athene. Zijn Griekse ambtsgenoot werd vrijdag op de hoogte gebracht. Powell stelt voor om het bezoek in oktober te plannen. Normaal moest hij van zaterdag tot maandag Athene bezoeken. De politie van Athene verhinderde vrijdag dat betogers van het Grieks sociaal forum naar de Amerikaanse ambassade trokken.(WDM)



steek het gerust op de linksen, extreem rechtsen wat dan ook...
Dit was vijf jaar geleden ONGEHOORD.... het transatlantisme heeft zijn tijd gehad (was trouwens maar een noodgedwongen situatie, en was helemaal niet compleet, zuiver handel en anti communistische barriere). het oostblok bestaat niet meer, de handelsbelangen verschuiven en de vroegere grote vriend (zuiver uit opportunisme)die de andere grote tegenhield ons te overrompelen, is zelf een militaire agressor geworden die manu militari zijn werelddominatie wil verzekeren tegen een sterke EU (verdeel&heers) tegen een opkomend china..

Athene is maar een klein feitje...maar kadert wel in het ruimere beeld dat zich in europa heeft genesteld...en dat usa likkers manifest blijven ontkennen...maar de realiteit is nu eenmaal wat ze is, europa bijt meer en meer van zich af


maar om de zaken nog wat te versnellen.....
please vote bush
Het zooitje ongeregeld dat door de straten manifesteerde waren uiteraard hoe kan het ook anders werkloos profitariaat dat krijsend en schuimbekkend de straten afschuimde met duidelijke bordjes "Powell Killer". Blijkbaar niet wetende dat de ideologie die ze verheerlijkte in de geschiedenis verantwoordelijk is voor bijna 100 miljoen doden. Ik ben toch liever een V.S-gatlikker dan een prostituée van de islam-fundamentalisten.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 13:09   #3
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

ik ben liever GEEN van beiden8)

Als pro europeaan hoef ik geen usa gatlikker te zijn , noch de hoer te spelen voor islamfundamentalisten...

Als pro europeaan betekent dat ik de zionistische politiek van de USA niet hoef te slikken als ik dat niet wil, me maar meteen tot meisje van plezier maakt voor het islamfundamentalisme is dat weer een begrijpelijke angstreaktie van je zionisme . ik was trouwens DIK voor de oorlog tegen afghanistan..dat waren niet bepaald joden/zionisten he...

het zijn zeker niet alleen linksen die anti amerikanisme uiten hoor ! het is heel wat dieper...het is ONGEKEND dat een USA toppoliticus zijn bezoek afzegt.
dat is echt niet het werk van uitsluitend wat schorremorrie...

en zoals ik reeds zegde in een andere thread; wat mij betreft is het geen anti amerikanisme, maar pro europeanisme die logisch het transatlantische streven achter zich laat uit economische overwegingen. dat het militaire imperialisme van de USA daar europa nog bewuster van maakt, is mooi meegenomen
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 28 augustus 2004 om 13:11.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 13:14   #4
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
ik ben liever GEEN van beiden8)

Als pro europeaan hoef ik geen usa gatlikker te zijn , noch de hoer te spelen voor islamfundamentalisten...

Als pro europeaan betekent dat ik de zionistische politiek van de USA niet hoef te slikken als ik dat niet wil, me maar meteen tot meisje van plezier maakt voor het islamfundamentalisme is dat weer een begrijpelijke angstreaktie van je zionisme .

het zijn zeker niet alleen linksen die anti amerikanisme uiten hoor ! het is heel wat dieper...het is ONGEKEND dat een USA toppoliticus zijn bezoek afzegt.
dat is echt niet het werk van uitsluitend wat schorremorrie...

en zoals ik reeds zegde in een andere thread; wat mij betreft is het geen anti amerikanisme, maar pro europeanisme die logisch het transatlantische streven achter zich laat uit economische overwegingen. dat het militaire imperialisme van de USA daar europa nog bewuster van maakt, is mooi meegenomen
Uiteraard ben je een gatlikker van de moslims. Daar zal géén enkele forumgebruiker nog aan twijfelen. Je reaktie in jouw vorige post van anti-amerikanisme zegt genoeg. Kritiek op de integratie van moslims: jouw antwoord: "jouw islamofobie is reeds gekend." Ik zou zeggen gespuis: bekeer je ogenblikkelijk tot de islam want ik denk dat dat je echte roeping moet zijn.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 13:23   #5
Eternity
Parlementsvoorzitter
 
Eternity's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Uiteraard ben je een gatlikker van de moslims. Daar zal géén enkele forumgebruiker nog aan twijfelen. Je reaktie in jouw vorige post van anti-amerikanisme zegt genoeg. Kritiek op de integratie van moslims: jouw antwoord: "jouw islamofobie is reeds gekend." Ik zou zeggen gespuis: bekeer je ogenblikkelijk tot de islam want ik denk dat dat je echte roeping moet zijn.
u Verwart mensen die moslims niet demoniseren met moslimhoertjes.
__________________
- Get all the fools on your side and you can be elected to anything. -

Frank Dane

Laatst gewijzigd door Eternity : 28 augustus 2004 om 13:23.
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 13:25   #6
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
u Verwart mensen die moslims niet demoniseren met moslimhoertjes.
Uw onderschrift zegt genoeg. Commentaar overbodig
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 13:27   #7
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Uiteraard ben je een gatlikker van de moslims. Daar zal géén enkele forumgebruiker nog aan twijfelen. Je reaktie in jouw vorige post van anti-amerikanisme zegt genoeg. Kritiek op de integratie van moslims: jouw antwoord: "jouw islamofobie is reeds gekend." Ik zou zeggen gespuis: bekeer je ogenblikkelijk tot de islam want ik denk dat dat je echte roeping moet zijn.
8) tja, moet je er weer "iedereen" bij halen...tiss tiss.
zionisten beginnen zich blijkbaar echt zorgen te maken...
blijkbaar heb je het nog steeds moeilijk om inhoudelijk te blijven en zoals ik reeds zegde : LEER LEZEN !!!!

wel als ik een godsdienst zou moeten kiezen...kies ik die waar ik zeLF god mag spelen.
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 15:10   #8
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Het zooitje ongeregeld dat door de straten manifesteerde waren uiteraard hoe kan het ook anders werkloos profitariaat dat krijsend en schuimbekkend de straten afschuimde met duidelijke bordjes "Powell Killer". Blijkbaar niet wetende dat de ideologie die ze verheerlijkte in de geschiedenis verantwoordelijk is voor bijna 100 miljoen doden. Ik ben toch liever een V.S-gatlikker dan een prostituée van de islam-fundamentalisten.
u hebt blijkbaar nog steeds erg veel last van extreem-vakjesdenken. Ik zie niet in waarom betogers met borden als "Powell Killer" automatisch "verheerlijkers" zouden zijn van het communisme en de genocides van Stalin...
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 15:35   #9
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.862
Standaard

In Griekenland hebben de VS het nog nooit onder de markt gehad......
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 16:30   #10
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
u hebt blijkbaar nog steeds erg veel last van extreem-vakjesdenken. Ik zie niet in waarom betogers met borden als "Powell Killer" automatisch "verheerlijkers" zouden zijn van het communisme en de genocides van Stalin...
De betoging was georganiseerd door de Kommunistische partij van Griekenland naar mijn mening wel de laatste soort van mensen die kritiek mogen hebben op een democratisch verkozen staatshoofd.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 16:49   #11
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Het zooitje ongeregeld dat door de straten manifesteerde waren uiteraard hoe kan het ook anders werkloos profitariaat dat krijsend en schuimbekkend de straten afschuimde met duidelijke bordjes "Powell Killer". Blijkbaar niet wetende dat de ideologie die ze verheerlijkte in de geschiedenis verantwoordelijk is voor bijna 100 miljoen doden. Ik ben toch liever een V.S-gatlikker dan een prostituée van de islam-fundamentalisten.
zooitje ongeregeld, werkloos profitariaat, krijsend, schuimbekkend, afschuimde: nog nooit een dermate gebrek aan politieke argumenten weten verbergen door in een zin op de man te spelen ipv op de bal. Jou zielig bij elkaar gescharrelde reeks scheldwoordjes toten alleen maar hoe wanbhopig je bent dat Powell het inderdaad is afgebold, dat de Euriopese opnie inderdaad de VS-inmenging niet pikt.

Dat de griekse KP die betoging organiseerde betekent nog niet dat iedereen die erin stapt ook een stalinist is.
Blijkbaar is iedereen die anti-VS is ook onmiddellijk pro-islam. Blijkbaar vergeten hoe de Taliban zijn ontstaan? Opgericht dorr de VS en zeer zwaar erdoor gefinnancierd tijdens de oorlog ts de USSr en Afghanistan . Ik ben toch liever een V.S-gatlikker dan een prostituee van de islam-fundamentalisten, schrijf je, maar als je niet oplet dreig je nog beiden te worden.


driewerf

Laatst gewijzigd door driewerf : 28 augustus 2004 om 16:52.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 18:01   #12
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
zooitje ongeregeld, werkloos profitariaat, krijsend, schuimbekkend, afschuimde: nog nooit een dermate gebrek aan politieke argumenten weten verbergen door in een zin op de man te spelen ipv op de bal. Jou zielig bij elkaar gescharrelde reeks scheldwoordjes toten alleen maar hoe wanbhopig je bent dat Powell het inderdaad is afgebold, dat de Euriopese opnie inderdaad de VS-inmenging niet pikt.

Dat de griekse KP die betoging organiseerde betekent nog niet dat iedereen die erin stapt ook een stalinist is.
Blijkbaar is iedereen die anti-VS is ook onmiddellijk pro-islam. Blijkbaar vergeten hoe de Taliban zijn ontstaan? Opgericht dorr de VS en zeer zwaar erdoor gefinnancierd tijdens de oorlog ts de USSr en Afghanistan . Ik ben toch liever een V.S-gatlikker dan een prostituee van de islam-fundamentalisten, schrijf je, maar als je niet oplet dreig je nog beiden te worden.


driewerf
Ik weet dat de waarheid kwetst maar jullie linkse ratten zijn niet méér dan een bende zielige nestbevuilers die menen hier eens de wetten te gaan stellen. Jullie fuckin communisme heeft méér dan 30 miljoen doden op haar geweten maar daarover zwijgen jullie in alle talen alléén maar kappen tot het ziekelijke toe op de Verenigde Staten een land dat trouwens méér vrijheden kent dan er ooit in elke communistische dictatuur zijn geweest. Steek dat maar in die rasta-voddekoppen van jullie!!
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 22:01   #13
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
De betoging was georganiseerd door de Kommunistische partij van Griekenland naar mijn mening wel de laatste soort van mensen die kritiek mogen hebben op een democratisch verkozen staatshoofd.
waarom zouden die mensen geen kritiek mogen hebben op Powell??? Wat zijn uw objectieve criteria om te bepalen wie wel en wie niet kritiek mag hebben op een ander? Welke "ideologie" is zuiver van selchte kanten? Ik ga toch ook niet zitten roepen dat u geen kritiek mag hebben op de Palestijnse leider omdat Israel illegaal Palestijns land annexeert, een muur op Palestijns grondgebied bouwt en eveneens onschuldigen heeft omgebracht?
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 22:05   #14
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Ik weet dat de waarheid kwetst maar jullie linkse ratten zijn niet méér dan een bende zielige nestbevuilers die menen hier eens de wetten te gaan stellen. Jullie fuckin communisme heeft méér dan 30 miljoen doden op haar geweten maar daarover zwijgen jullie in alle talen alléén maar kappen tot het ziekelijke toe op de Verenigde Staten een land dat trouwens méér vrijheden kent dan er ooit in elke communistische dictatuur zijn geweest. Steek dat maar in die rasta-voddekoppen van jullie!!
Jou gescheld duidt er nogmaals op dat je over geen enkel argument beschikt. Neem een valiummeke, en laat de grote mensen rustig verder doen. Als je valiummeke uitgewerkt is, herlees je posting eens:
-nestbevuilers: waarover klaag je dan, als we ons nest bevuilen is dat onze zaak, want geloof me, jou willen we er niet bij.
-fucking is met een g
-meer dan 30 miljoen doden? daarstraks waren het er nog 100. De solden zijn voorbij zeker, 100 kunnen er niet meer af
-
in alle talen alléén. maar kappen; tussen twee zinnen plaats je een punt; Leer eens te interpungeren. Neen; ik ga niet uitleggen wat dat betekent. Zoek het op in de woordenboek, ook dat is tijd dat je geen onzin spuit.
-zwijgen in alle talen? Trotski, Isaac Deutscher, Roy Medvedev, Zinoviev en Preobrazhenski hebben vanuit het marxisme zelf voldoende kritiek op Stalin gevoerd, en die kritiek ook nog eens met de dood betaald.


driewerf

Laatst gewijzigd door driewerf : 28 augustus 2004 om 22:06.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 22:05   #15
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Ik weet dat de waarheid kwetst maar jullie linkse ratten zijn niet méér dan een bende zielige nestbevuilers die menen hier eens de wetten te gaan stellen. Jullie fuckin communisme heeft méér dan 30 miljoen doden op haar geweten maar daarover zwijgen jullie in alle talen alléén maar kappen tot het ziekelijke toe op de Verenigde Staten een land dat trouwens méér vrijheden kent dan er ooit in elke communistische dictatuur zijn geweest. Steek dat maar in die rasta-voddekoppen van jullie!!
wanneer gaat u eens ophouden met op de man te spelen, en eindelijk eens wat rationele argumenten naar voorschuiven??? Hoe belachelijk is het bv. niet om te stellen dat men geen kritiek kan hebben op de VS én op die communisten, is het dan zo moeilijk om eens niet zwart-wit te denken?????

deze zin van Driewerf was alleszinds recht in de roos (en ik ben gematigd pro-Amerikaans):
Citaat:
Blijkbaar is iedereen die anti-VS is ook onmiddellijk pro-islam. Blijkbaar vergeten hoe de Taliban zijn ontstaan? Opgericht dorr de VS en zeer zwaar erdoor gefinnancierd tijdens de oorlog ts de USSr en Afghanistan
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 11:37   #16
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Ik dacht dat het om het grandioze aantal van - hou uw hart vast - 700! betogers ging. Zoiets zou nooit mogen worden afgeschilderd als een gangbare houding of massabetoging, maar ja objectiviteit en de vrt...

Het doet me denken aan die betoging van het AFF te brussel waar de liberaal L. Michel dan prominent tussenliep. Deze betoging van 500 mensen werd door de vrt ook al als een massabedoening voorgesteld. Persoonlijk stelde ik mij eerder de vraag wat een zogezegd liberale minister bij een dergerlijk marginaal extreem links groepje te zoeken had...
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 11:43   #17
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Jou gescheld duidt er nogmaals op dat je over geen enkel argument beschikt. Neem een valiummeke, en laat de grote mensen rustig verder doen. Als je valiummeke uitgewerkt is, herlees je posting eens:
-nestbevuilers: waarover klaag je dan, als we ons nest bevuilen is dat onze zaak, want geloof me, jou willen we er niet bij.

Jullie houding is er altijd 1 geweest uit haat tegen je eigen land. Nadat héél de wereld in 1989 getuige was dat de zogenaamde rode arbeidersparadijzen van jullie geestesgenoten in Oost-Europa eigenlijk vermomde dictaturen waren stortte jullie wereld eenklaps in. Het westerse kapitalisme had gewonnen en dat bracht bij links en extreem-links diepe frustraties teweeg. Daarom moesten er maar andere manieren gezocht worden om de westerse democratieën te ondermijnen...de massale import van goedkope immigranten propageren, sympathiseren met allerlei Arabische dictaturen en met het aantreden van George W in 2000 een virulent anti-Amerikanisme aan de bevolking proberen te verkopen. Jullie schamen je nog altijd dat je in een westers land geboren bent en proberen alle registers open te trekken om Europa en de V.S te beschuldigen van imperialisme, kolonialisme, fascisme, racisme en het leed van de 3de wereld te misbruiken om de schuld op de modale westerling te schuiven. Dat noem ik nestbevuiling en idd bij jullie soort zal ik idd NIET méér horen...
-fucking is met een g
-meer dan 30 miljoen doden? daarstraks waren het er nog 100. De solden zijn voorbij zeker, 100 kunnen er niet meer af

Het echte aantal doden onder de verschillende communistische slachtpartijen...(.ik som de belangrijkste even op: Kronstadt 1917, Makno 1921, de goelags in de jaren '30 en '40, de culturele revolutie in 1966, de Praagse lente in 1968, de Killing Fields in 1975, het regime van Idi Amin in Uganda tussen 1971 en 1979...) is nog steeds niet bekend. Men spreekt van 10 miljoen doden sommige beweren 30 miljoen aangezien het regime van Stalin alléén al méér slachtoffers maakte dat onder de Nazi-dictatuur van Hitler.

-
in alle talen alléén. maar kappen; tussen twee zinnen plaats je een punt; Leer eens te interpungeren. Neen; ik ga niet uitleggen wat dat betekent. Zoek het op in de woordenboek, ook dat is tijd dat je geen onzin spuit.

Zie maar dat jij alles juist schrijft, beterweter!!

-zwijgen in alle talen? Trotski, Isaac Deutscher, Roy Medvedev, Zinoviev en Preobrazhenski hebben vanuit het marxisme zelf voldoende kritiek op Stalin gevoerd, en die kritiek ook nog eens met de dood betaald.


driewerf
Trotski, de moordenaar van méér dan duizend onschuldige matrozen in Kroonstadt toen ze'n bolsjevistische legers in 1917 de muiterij in de haven in de kiem smoorde met duizenden doden tot gevolg en nadien het nog es over doen in Oekraïne met de slachting van honderden aanhangers van de anti-bolsjevistische Makno-vitsjina in 1921. Zinoviev was een sociaal-demokraat, zeker géén marxist. Hij werd in 1936 door Stalin ge-executeerd vanwege zijn betrokkenheid in een contra-revolutionaire groep.

Laatst gewijzigd door Sinistra : 29 augustus 2004 om 11:45.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 11:47   #18
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
wanneer gaat u eens ophouden met op de man te spelen, en eindelijk eens wat rationele argumenten naar voorschuiven??? Hoe belachelijk is het bv. niet om te stellen dat men geen kritiek kan hebben op de VS én op die communisten, is het dan zo moeilijk om eens niet zwart-wit te denken?????

deze zin van Driewerf was alleszinds recht in de roos (en ik ben gematigd pro-Amerikaans):
Waarom zouden de commies iemand uitschelden voor moordenaar terwijl ze zelfs massa-moordenaars verheerlijken. Zoiets heeft een naam Seba: het noemt "hypocrisie"!!!!!
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 22:50   #19
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Trotski, de moordenaar van méér dan duizend onschuldige matrozen in Kroonstadt toen ze'n bolsjevistische legers in 1917 de muiterij in de haven in de kiem smoorde met duizenden doden tot gevolg en nadien het nog es over doen in Oekraïne met de slachting van honderden aanhangers van de anti-bolsjevistische Makno-vitsjina in 1921. Zinoviev was een sociaal-demokraat, zeker géén marxist. Hij werd in 1936 door Stalin ge-executeerd vanwege zijn betrokkenheid in een contra-revolutionaire groep.


Het echte aantal doden onder de verschillende communistische slachtpartijen...(.ik som de belangrijkste even op: Kronstadt 1917, Makno 1921, de goelags in de jaren '30 en '40, de culturele revolutie in 1966, de Praagse lente in 1968, de Killing Fields in 1975, het regime van Idi Amin in Uganda tussen 1971 en 1979...) is nog steeds niet bekend. Men spreekt van 10 miljoen doden sommige beweren 30 miljoen aangezien het regime van Stalin alléén al méér slachtoffers maakte dat onder de Nazi-dictatuur van Hitler.
goed, Timmeke, je eerste min of meer politieke inhoudelijk postibg.Weliswaar off topic, maar kom, we gaan er op vooruit.
Eerst over Zinoviev. Geen marxist beweer je? Wel, tijdens het congres van 1903 schaart hij zich achter Lenin (bolsjeviek), tegen de mensjevieken. Tijdens de Perograder sovjet (1905) keert hij uit balingschap terug om de revolutie daar te helpen. Was eveneens aanwezig tijdens de Zimmerwald conferentie. Na de oktoberrevolutie (1917) wordt hij verkozen tot voorzitter van de Petrogradse sovjet. Vanaf 1919 tot 1926 is hij voorzitter van het uitvoerend commite van de Kommintern. Na Lenins dood vormt hij tevens samen met Stalin en Kamenev het triumviraat dat de Communistische Partij moet leiden. Wanneer Stalin de rechtse politiek van Boecharin begin te volgen keert Zinoviev zich tegen Stalin en vervoegt zich bij Trotski's oppositie. Marxist was hij zeker.

Over Krohnstadt. Was een opstand van matrozen in volle burgeroorlog. Krohnstadt was de enige havenstad dat de toevoer voor Petrograd (de hoofdstad),garandeerde en tevens de enige verdeging tegen een invasie vanuit zee. Nogal wiedes dat de bolsjevieken daar geen opstand konden toleren. Er zijn genoeg bewijzen dat de Franse diplomatie de opstand steunden omdat ze er van droomden om alsnog de burgeroorlog in hun voordeel te kunnen keren, wat nog vele honderdduizenden doden tot gevolg had kunnen en de verworvenheden van de revolutie in gevaar had kunnen brengen. En als je toch zo critisch bent, Timmeke: Robespierre heeft 32000 mensen onthoofd om de burgerlijk democratie veilig te stellen. Thiers heeft na de Parijse Commune (1871) tussen de 25000 en de 30000 mensen laten afmaken in een week tijd om de burgerlijk belangen veilig te stellen. En dat was niet in een gevechtssituatie, maar als wraak nadat parijs zich had overgegeven. Als het body-count aankomt staat Trotski heus wel in de veilige zone hoor.

Wat betreft de massamoorden van Stalin, Mao, Pol Pot:
Dit zijn Stalinistisch regimes die hoegenaamd mijn steun niet genieten en nooit genoten hebben. Integendeel, terwijl het westen nog een zekere sympthie vaan Stalin had hebben trotskisten van in het begin felle kritiek op zijn regime gevoerd. Van de vele slachtoffers die je opsomt maken trotskisten een groot aandeel uit. Zoals reeds eerder vermeld hebben ze allemaal dit met hun levern betaald, Zinoviev, Trotski, Preobrazhenski, Leon Sedov, Alexandra Sokolvskaya,...

driewerf

Laatst gewijzigd door driewerf : 29 augustus 2004 om 23:54.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 23:16   #20
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Jullie houding is er altijd 1 geweest uit haat tegen je eigen land.

nope, geen haat tegen het eigen land, wel solidariteit met de eigen arbeidersklasse

Nadat héél de wereld in 1989 getuige was dat de zogenaamde rode arbeidersparadijzen van jullie geestesgenoten in Oost-Europa eigenlijk vermomde dictaturen waren stortte jullie wereld eenklaps in.

Stalinisten zijn mijn geestesgenoten niet

Het westerse kapitalisme had gewonnen en dat bracht bij links en extreem-links diepe frustraties teweeg. Daarom moesten er maar andere manieren gezocht worden om de westerse democratieën te ondermijnen...
Tutut, om het kapitalisme weg te vagen, wereldwijd!

de massale import van goedkope immigranten propageren,

Dat was al aan de gang sinds de jaren '60. en nniet onder invloed van linkse multikulies, maar op vraag van het patronaat dat zich zo verzekerd zag van goedkope arbeidskrachten. Daarmee konden ze hun winsten opdrijven en druk zetten op de lonen van 'het eigen volk'
.
sympathiseren met allerlei Arabische dictaturen

Wij? Nee toch? Saudi-Arabie, koeweit, de Verenigde Arabische Emiraten blijven alleen in stand met behulp van de VS. Waar denk je dat al jarend e grootste buitenlandes militaire post is? In Qatar, begot; toonbeeld van een christelihjke democratie.


en met het aantreden van George W in 2000 een virulent anti-Amerikanisme aan de bevolking proberen te verkopen.

neen, wel tegen de Amerikaanse heersende klasse. Met de Amerikaanse arbeidersklasse voel ik een diepe solidariteit

Jullie schamen je nog altijd dat je in een westers land geboren bent

totaal niet

en proberen alle registers open te trekken om Europa en de V.S te beschuldigen van imperialisme, kolonialisme, fascisme, racisme

inderdaad, de heersende klassen van die twee continenten hebben daar ruim schuld aan en hebben daar al meer dan vette winst uit gehaald

en het leed van de 3de wereld te misbruiken om de schuld op de modale westerling te schuiven.

Neen, geen schuld. Wel een actieprogramma om een eind te maken aan het wereldwijd kapitalisme dat dit alles mogelijk maakt.

Dat noem ik nestbevuiling en idd bij jullie soort zal ik idd NIET méér horen... [/b]

driewerf

Laatst gewijzigd door driewerf : 29 augustus 2004 om 23:17.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be