Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 oktober 2020, 03:15   #1801
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.345
Standaard

NASA gaf niet toe dat zon huidige klimaatverandering veroorzaakt.

Stof om over na te denken of liever niet?

p.s.

2020 is het jaar van de waarheid voor het klimaat

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 08:01   #1802
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Feitelijk zitten we rond te draaien in een perpetum mobile. Als er geld mee gemoeid is hebben die politiekers aandacht en moeien ze zich met alles en nog wat. Ze huppelen van gas naar water als er overheidsgeld kan uitgegeven worden. En ze werken zogezegd voor industrie en landbouw gelijktijdig. Behalve als...... er dringende zaken moeten gebeuren.
Zo is er de problematiek van de grondwaterstanden die bijna in gans het land ontoereikend zijn.
Op vele plaatsen kunnen deze bijna gratis verholpen worden.
Maar daar heeft niemand interesse voor. Ook Demir niet. Als er iets weinig kost kan er geen geld geschraapt worden.
De oplossing? Simpel! Men zegt tegen de boeren : "Trek uw plan maar er is te weinig water." En het probleem bestaat niet meer.
Ondertussen laat men het hele jaar door droogstaande waterlopen verkommeren in vroegere doornatte gebieden.
En zelfs als het gratis kan verholpen worden om de grondwaterstanden aan te vullen geeft dat politieke zootje geen kik.
Hun wedde op het einde van de maand blijft toch dezelfde.
En dat geldt ook voor de medewerkers van Demir.
Mochten ze hun wedde waard zijn dan zouden ze tenminste de moeite doen
om te luisteren naar wat aboriginals te vertellen hebben over de plaatselijke problematiek. Na veertig jaar is dat nog niet gebeurt.
Wat kan de gewone mens nu beter weten dan idioten met hun boekenwijsheid? Desnoods kan men via de boeken nog bewijzen dat water bergop stroomt.
Gevolg? Demir krijgt van mij nul op tien. Ze kent er niks van.
Nu, de problemen van de waterhuishouding zijn wel wat groter en ingewikkelder dan je jier doet uitschijnen.
Die zijn ook niet op enkele maanden op te lossen.
De basis van het te kort aan grondwater ligt immers niet bij milieubeheer.
De basis van het grondwater te kort ligt in ons verleden.
Maar de oorzaken hadden inderdaad reeds lang opgelost kunnen zijn.
De vraag is of onze bevolking gelukking zou zijn met het oplossen van dat probleem.
De oorzaak is immers de snelle afvoer van regenwater en de verstening van het grondoppervlak.
Het bebouwen van overstromings en moerasgebieden.
Het rechttrekken van waterlopen.
Het afdammen van waterlopen.
Het droog leggen van waterlopen.
Het inkapselen van waterlopen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 09:05   #1803
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nu, de problemen van de waterhuishouding zijn wel wat groter en ingewikkelder dan je jier doet uitschijnen.
Die zijn ook niet op enkele maanden op te lossen.
De basis van het te kort aan grondwater ligt immers niet bij milieubeheer.
De basis van het grondwater te kort ligt in ons verleden.
Maar de oorzaken hadden inderdaad reeds lang opgelost kunnen zijn.
De vraag is of onze bevolking gelukking zou zijn met het oplossen van dat probleem.
De oorzaak is immers de snelle afvoer van regenwater en de verstening van het grondoppervlak.
Het bebouwen van overstromings en moerasgebieden.
Het rechttrekken van waterlopen.
Het afdammen van waterlopen.
Het droog leggen van waterlopen.
Het inkapselen van waterlopen.
Impact van droogte op grondwater.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2020, 01:41   #1804
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.648
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ja, gênant dat die pseudoskeptische sites niet eens wensten te reageren nadat werd ontmaskerd dat ze bullshit verkopen
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2020, 10:38   #1805
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Ja, gênant dat die pseudoskeptische sites niet eens wensten te reageren nadat werd ontmaskerd dat ze bullshit verkopen
En zo zijn er wel wat ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2020, 15:54   #1806
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Ja, gênant dat die pseudoskeptische sites niet eens wensten te reageren nadat werd ontmaskerd dat ze bullshit verkopen
2 dingen om over na te denken.

Van waar komt de energie/warmte die de CO² vasthoudt?

Hoe kan de CO² energie ontvangen van de aarde terug sturen? (2de wet vd thermodynamica)
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2020, 17:01   #1807
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
2 dingen om over na te denken.

Van waar komt de energie/warmte die de CO² vasthoudt?

Hoe kan de CO² energie ontvangen van de aarde terug sturen? (2de wet vd thermodynamica)
Staat het antwoord niet in die link?

Citaat:
2 – De mens veroorzaakt wel degelijk klimaatverandering

Mythes over klimaatverandering en wie of wat die veroorzaakt, zijn al meermaals ontkracht. Vorig jaar publiceerden bijvoorbeeld de Volkskrant, Trouw en het AD nuttige overzichten van welke beweringen feit en welke fictie zijn. Een van de meest genoemde conclusies: broeikasgassen – vooral CO2 – veroorzaken opwarming. Deze gassen worden inderdaad ook uitgestoten tijdens natuurlijke processen, maar de mens voegt hieraan flink toe met het gebruik van fossiele grondstoffen, de vee-industrie en de landbouwindustrie. En door die extra CO2 stijgt de temperatuur nu hoogstwaarschijnlijk sneller dan ooit.

Milankovic-cycli duren minstens tienduizenden jaren. De komende 50.000 jaar bevindt de aarde zich in een interglaciale periode: als het ware tussen twee ijstijden in. Dit zou volgens de theorie van Milankovic een tijdperk moeten zijn zonder aanzienlijke temperatuurschommelingen.

De afgelopen eeuw warmde de aarde echter circa tien keer sneller op dan normaal, en de tien warmste jaren in deze eeuw vonden allemaal plaats vanaf 1998 (negen daarvan zelfs vanaf 2005). Sinds de industrialisatie wordt de aarde dus exponentieel warmer. Kortom: de opwarming veroorzaakt door menselijke factoren gaat vele malen sneller dan die veroorzaakt door natuurlijke factoren als de Milankovic-cycli.

Prof. dr. ir. Herman Russchenberg, geowetenschapper bij de TU Delft, legt het Nieuwscheckers als volgt uit. “De aarde krijgt zijn energie van de zon, maar straalt tegelijkertijd energie uit. Hoe warmer de aarde, hoe meer deze uitstraalt. De aarde streeft altijd naar een evenwicht tussen deze inkomende en uitgaande energie. Als de aarde om de een of andere reden minder energie kan uitstralen, zal de temperatuur ervan dus moeten toenemen om de extra energie te produceren die nodig is voor het herstel van de energiebalans. In deze fase verkeert de aarde nu.”

Russchenberg vervolgt: “Broeikasgassen laten zonlicht door. Een toename van deze gassen heeft dus nauwelijks invloed op de inkomende zonne-energie. Broeikasgassen absorberen echter wel de warmtestraling van de aarde. Dit warmt de aarde dus op. Zonder de menselijke uitstoot zou er een natuurlijk evenwicht zijn, maar dat evenwicht is verstoord door de uitstoot van de afgelopen 150 jaar.
Ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Broeikaseffect

Specifiek: https://nl.wikipedia.org/wiki/Broeik...en_temperatuur

Het antropogeen broeikaseffect is niet alleen theorie maar wordt ook door satellieten gemeten:

https://de.wikipedia.org/wiki/Treibh...reibhauseffekt

Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2020 om 17:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 21:58   #1808
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Staat het antwoord niet in die link?



Ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Broeikaseffect

Specifiek: https://nl.wikipedia.org/wiki/Broeik...en_temperatuur

Het antropogeen broeikaseffect is niet alleen theorie maar wordt ook door satellieten gemeten:

https://de.wikipedia.org/wiki/Treibh...reibhauseffekt
Die brave man spreekt zichzelf tegen.

Citaat:
De aarde streeft altijd naar een evenwicht tussen deze inkomende en uitgaande energie.
Citaat:
Dit warmt de aarde dus op. Zonder de menselijke uitstoot zou er een natuurlijk evenwicht zijn, maar dat evenwicht is verstoord door de uitstoot van de afgelopen 150 jaar.
Als de aarde naar een evenwicht streeft zal ze dat nu ook doen, of dat evenwicht verstoord wordt door de mens weet dat evenwicht en dat trekt het zich ook niet aan.

En wie denkt dat een gas dat 400 ppm uitmaakt van de troposfeer een groot verschil gaat uitmaken in de temperatuur van de rest van gasmengsel = 99% heeft toch niet goed opgelet in de klas scheikunde.

Trouwens CO² heeft zijn eigen kringloop met zijn eigen evenwicht met massaal veel invloeden. De variaties in dit evenwicht zijn zelfs groter dan de totale menselijke uitstoot.
Meer CO² in de lucht geeft meer plantengroei waardoor er weer meer CO² gebonden wordt...
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 09:06   #1809
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.345
Standaard

De invloed van de mens ...

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 08:41   #1810
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.345
Standaard

Zwerfafval in Vlaanderen opnieuw toegenomen, Zuhal Demir kondigt maatregelen aan.

De zwerfvuilfactuur ligt rond de 150 ?* 160 miljoen euro.

Daarom zullen we de zwerfvuilkosten ook doorrekenen aan de producenten, ook voor deze afvalstromen’, luidt het.

Of de producenten daar met gaan kunnen lachen dat lijkt mij wreed twijfelachtig.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 09:13   #1811
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zwerfafval in Vlaanderen opnieuw toegenomen, Zuhal Demir kondigt maatregelen aan.

De zwerfvuilfactuur ligt rond de 150 ?* 160 miljoen euro.

Daarom zullen we de zwerfvuilkosten ook doorrekenen aan de producenten, ook voor deze afvalstromen’, luidt het.

Of de producenten daar met gaan kunnen lachen dat lijkt mij wreed twijfelachtig.
Die rekenen dat gewoon door aan de klanten.
De klant is immers de echte vervuiler.
Hoewel het de producent is die alles 20 keer inpakt in wegwerp verpakking.
Hoewel het de producent is die weigert met stasiegeld op verpakkingen te werken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 13:36   #1812
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.632
Standaard

Wat me ondertussen verontrust (kijkend ook naar het drama dat zich afspeelt in mijn oude "vakschool") is het nog steeds veel- en veel te lage aantal jongeren dat een technische opleiding kiest...

DAT ligt nochtans aan de basis van verder verbeteringen die zullen doorsijpelen naar het milieu...Niet een of ander betogingetje van wat meisjes en hun zielige vriendjes die "communicatiewetenschappen" of een vergelijkbaar "pretpakket" studeren (maar blijkbaar niet te veel moeten studeren)..

Het zullen jonge "beta's" moeten zijn die,via kleine maar aanhoudende verbeteringen bestaande technologien aanpassen,en dan plotsklaps kunnen helpen sprongen te maken...Ik herinner me de TROTS die ik zelf ook voelde om ook eens wat "nieuws" te hebben helpen verwezenlijken ...Allemaal kleine dingetjes die doorsijpelen,waar andere mensen ook gebruik van maken,anoniem allemaal,maar zo gaat Homo Sapiens vooruit...met miljoenen "projectjes"...

DAT is hoe vooruitgang geboekt wordt,al honderden jaren lang,en het zijn "jonge breinen" die het moeten doen...niet met ouwe kelten


Dat zal niet gebeuren met zowat iedereen in die flauwekul opleidingen in de "humanities" waar zelfs het laten oplichten van een lampje mbv een batterij,een schakelaartje en wat draadjes al uitdagend voer voor een "labo" oefening zal zijn......

Laatst gewijzigd door kelt : 11 december 2020 om 13:41.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2020, 10:21   #1813
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wat me ondertussen verontrust (kijkend ook naar het drama dat zich afspeelt in mijn oude "vakschool") is het nog steeds veel- en veel te lage aantal jongeren dat een technische opleiding kiest...

DAT ligt nochtans aan de basis van verder verbeteringen die zullen doorsijpelen naar het milieu...Niet een of ander betogingetje van wat meisjes en hun zielige vriendjes die "communicatiewetenschappen" of een vergelijkbaar "pretpakket" studeren (maar blijkbaar niet te veel moeten studeren)..

Het zullen jonge "beta's" moeten zijn die,via kleine maar aanhoudende verbeteringen bestaande technologien aanpassen,en dan plotsklaps kunnen helpen sprongen te maken...Ik herinner me de TROTS die ik zelf ook voelde om ook eens wat "nieuws" te hebben helpen verwezenlijken ...Allemaal kleine dingetjes die doorsijpelen,waar andere mensen ook gebruik van maken,anoniem allemaal,maar zo gaat Homo Sapiens vooruit...met miljoenen "projectjes"...

DAT is hoe vooruitgang geboekt wordt,al honderden jaren lang,en het zijn "jonge breinen" die het moeten doen...niet met ouwe kelten


Dat zal niet gebeuren met zowat iedereen in die flauwekul opleidingen in de "humanities" waar zelfs het laten oplichten van een lampje mbv een batterij,een schakelaartje en wat draadjes al uitdagend voer voor een "labo" oefening zal zijn......
Zo lang men de termen BSO, TSO, KSO en ASO blijft gebruiken, zullen ouders hun kinderen naar de hoogst mogelijke graad sturen.
Men kijkt immers nog steeds neer op arbeiders.
Vele beschouwen technische en wetenschappelijke richtingen dus als minderwaardig.
Eens in het hogere onderwijs, komen veel studenten dan ook tot de vaststelling dat ze een gebrek aan technische kennis en inzicht hebben om een IR opleiding met vrucht te kunnen volbrengen.
Veel van de ASO leerlingen slagen zelfs niet een in HBO opleiding juist wegens gebrek aan technische kennis en inzicht.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be