Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juni 2020, 15:52   #181
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eigelijk doet er dat niet toe. De overheid houdt zich nu eenmaal niet bezig met de achterliggende redenering van iets wat de wet toelaat. Binnen bepaalde grenzen (zedelijkheid en verbod op gelaatsbedekking) is men in België vrij om zich te kleden zoals men wil. Met of zonder hoofdbedekking. Dat behoort tot ieders vrijheid.

Of jij nu een rastakapsel wil dragen omdat je het leuk vindt of omdat je tot de rastafari behoort, maakt de overheid niets uit. Net zo met het feit dat een vrouw een niet-aansluitende lange rok draagt. De overheid breekt zich niet het hoofd of die vrouw dat nu uit religieuze redenen doet dan wel omdat het gewoon een gevolg is van haar smaak.

Volwassen mensen worden geacht vrij te zijn in hun kledingkeuze. Wie kritiek heeft, mag die natuurlijk uiten, maar het kan nooit de bedoeling zijn om mensen ion hun kledingkeuze te beperken louter omdat men andere ideologische keuzes maakt. Nochtans wil alice dat wil. En dat is een bijzonder gevaarlijke stap naar onvrijheid en staatsdwang.
Ik ben in een ver verleden eens staan gehouden door de Politie toen ik naar een carnavalbal wou rijden.

Ik was verkleed als sneeuwman maar dat was niet toegelaten om u zo in het verkeer te begeven.

De kap met de wortel als neus zullen het gedaan hebben denk ik.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 juni 2020 om 15:53.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 15:52   #182
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik ben in een ver verleden eens staan gehouden door de Politie toen ik naar een carnavalbal wou rijden.

Ik was verkleed als sneeuwman maar dat was niet toegelaten om u zo in het verkeer te begeven.
Binnen de krijtlijnen van de wetgeving.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 15:53   #183
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Binnen de krijtlijnen van de wetgeving.
De krijtlijnen van de wetgeving bestaan die nog of zijn die al jaar en dag gewist?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 18:13   #184
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De krijtlijnen van de wetgeving bestaan die nog of zijn die al jaar en dag gewist?
Bij mijn weten zijn die er nog steeds. Betwijfelt u dat?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 08:53   #185
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bij mijn weten zijn die er nog steeds. Betwijfelt u dat?
Soms wel en ik denk dat ik de enige niet ben.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 09:05   #186
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een moslim(a) mag dus niet meer zijn of haar keuzes maken, want dat is volgens u "dwang" en "onvrijheid". Hoe u daartoe komt, legt u evenwel niet uit.
U antwoord alweer niet op de gestelde vragen.
Doet u dat eens? Dat is een kwestie van beleefdheid en bereidheid om enige voortgang in discussie te houden.

Nu, hoe je meisjes aan het begin van pubertijd kunt zien als " volwassen vrouwen die weloverwogen keuze's maken" is met niet echt duidelijk.
Ik denk inderdaad dat bij de meerderheid van die meisjes onvrijheid ligt aan de basis van het dragen van hoofddoeken.
Daarom is het prima wanneer er besloten wordt dat dit niet mag op jonge leeftijd.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 09:10   #187
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard



En wat wilt u hiermee zeggen? Kunt u dat eens uitleggen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 09:19   #188
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eigelijk doet er dat niet toe. De overheid houdt zich nu eenmaal niet bezig met de achterliggende redenering van iets wat de wet toelaat. Binnen bepaalde grenzen (zedelijkheid en verbod op gelaatsbedekking) is men in België vrij om zich te kleden zoals men wil. Met of zonder hoofdbedekking. Dat behoort tot ieders vrijheid.

Of jij nu een rastakapsel wil dragen omdat je het leuk vindt of omdat je tot de rastafari behoort, maakt de overheid niets uit. Net zo met het feit dat een vrouw een niet-aansluitende lange rok draagt. De overheid breekt zich niet het hoofd of die vrouw dat nu uit religieuze redenen doet dan wel omdat het gewoon een gevolg is van haar smaak.

Volwassen mensen worden geacht vrij te zijn in hun kledingkeuze. Wie kritiek heeft, mag die natuurlijk uiten, maar het kan nooit de bedoeling zijn om mensen ion hun kledingkeuze te beperken louter omdat men andere ideologische keuzes maakt. Nochtans wil alice dat wil. En dat is een bijzonder gevaarlijke stap naar onvrijheid en staatsdwang.
1. Deze discussie gaat niet over volwassenen maar over pubers, adolescenten en zelfs kinderen. Uw bewering over wat ik wel of niet wil zijn uw verzinsels, niet meer of minder.
2.Deze discussie gaat niet over rastakapsels, lange rokken of whatever. Dat is geen toeval, er is immers geen enkele religie die dit oplegt. Evenmin zijn er groeperingen die ijveren voor het recht op lange rokken of rastakapsels, steeds en overal . Ik hoor ook niets over rechtszaken met eis op rastakapsels, omdat God dit wil.

Maakt u zich daar misschien druk over? Vrijheden voor gelovigen?
Dan kunt u daar beter eerlijk over zijn, dat u om die reden hoofddoeken verdedigt, zelfs bij meisjes op jonge leeftijd.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 16:56   #189
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nu, hoe je meisjes aan het begin van pubertijd kunt zien als " volwassen vrouwen die weloverwogen keuze's maken" is met niet echt duidelijk.
Ik denk inderdaad dat bij de meerderheid van die meisjes onvrijheid ligt aan de basis van het dragen van hoofddoeken.
Daarom is het prima wanneer er besloten wordt dat dit niet mag op jonge leeftijd.
Als iemand niet meerderjarig is, valt men nog steeds onder de ouderlijke macht. Ouders zetten bepaalde grenzen, nemen bepaalde beslissingen voor hun kinderen, moeten afspraken met hun kinderen maken, die herhalen en desnoods eens afdwingen. Dat is immers opvoeding.

U lijkt te pleiten om de ouderlijke macht op te heffen en de overheid de macht te geven over de opvoeding van de kinderen. Dat ruikt naar Noord-Korea...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 16:59   #190
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
2.Deze discussie gaat niet over rastakapsels, lange rokken of whatever. Dat is geen toeval, er is immers geen enkele religie die dit oplegt. Evenmin zijn er groeperingen die ijveren voor het recht op lange rokken of rastakapsels, steeds en overal . Ik hoor ook niets over rechtszaken met eis op rastakapsels, omdat God dit wil.
O jawel, bij de Getuigen van Jehova is het strikt verboden dat een vrouw een broek draagt of een te korte rok. Die kledingcode wordt ook verlangd buiten de gebedsdiensten. Bij orthodoxe Joden als de chassidim gelden er bijzonder strikte kledingvoorschriften en omgangsvormen (denk maar aan het geven van een hand tussen man en vrouw). Die zaken komen heus niet alleen bij moslims voor.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 17:01   #191
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maakt u zich daar misschien druk over? Vrijheden voor gelovigen?
Dan kunt u daar beter eerlijk over zijn, dat u om die reden hoofddoeken verdedigt, zelfs bij meisjes op jonge leeftijd.
Ja natuurlijk, wat is er laakbaar aan het verdedigen van de vrijheid van de ouders in de opvoeding van hun kinderen? Een moslimgezin hoort de vrijheid te hebben om ook zijn kinderen die morele waarden mee te geven, net zoals een christen, een ongelovige, een boeddhist, een jood... ook allemaal diezelfde vrijheid mogen en moeten kunnen hebben.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 17:04   #192
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja natuurlijk, wat is er laakbaar aan het verdedigen van de vrijheid van de ouders in de opvoeding van hun kinderen? Een moslimgezin hoort de vrijheid te hebben om ook zijn kinderen die morele waarden mee te geven, net zoals een christen, een ongelovige, een boeddhist, een jood... ook allemaal diezelfde vrijheid mogen en moeten kunnen hebben.
Sinds wanneer is dwang, vrijheid???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 17:11   #193
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
J

Als je zegt: moslims mogen niets op hun kop zetten dan is dat discriminatie.
Klopt.
Maar het is ook discriminatie als je zegt dat niet-moslims geen enkel hoofddeksel op hun pas foto mogen hebben en moslima's wel.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 17:14   #194
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eigelijk doet er dat niet toe. De overheid houdt zich nu eenmaal niet bezig met de achterliggende redenering van iets wat de wet toelaat. Binnen bepaalde grenzen (zedelijkheid en verbod op gelaatsbedekking) is men in België vrij om zich te kleden zoals men wil.
Luc Aloo heeft ondervonden dat dat niet waar is.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 17:18   #195
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Klopt.
Maar het is ook discriminatie als je zegt dat niet-moslims geen enkel hoofddeksel op hun pas foto mogen hebben en moslima's wel.
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 17:44   #196
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Luc Aloo heeft ondervonden dat dat niet waar is.
Ondertussen hebt u al duizendmaal met die zaak afgekomen en is het ook al zovele malen geduid waar het over ging. Voor verkleedpartijtjes in het openbaar zijn er politiereglementen. In Aalst hangt dat uit tijdens het carnaval.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 17:45   #197
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Sinds wanneer is dwang, vrijheid???
Vindt u dat de overheid mag tussenkomen in de opvoeding van uw kinderen? Dat de overheid mag beslissen welke waarden u uw kinderen meegeeft?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 17:47   #198
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vindt u dat de overheid mag tussenkomen in de opvoeding van uw kinderen? Dat de overheid mag beslissen welke waarden u uw kinderen meegeeft?
vind u dat ik mag beslissen wat het schoolreglement moet zijn???
Als daar in staat dat mijn kinderen geen kopvod mogen dragen, niet te kort gekleed mogen zijn... Hewel wie ben ik dan om naar de rechter te lopen en uitzonderingen te vragen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 18:14   #199
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
vind u dat ik mag beslissen wat het schoolreglement moet zijn???
Als daar in staat dat mijn kinderen geen kopvod mogen dragen, niet te kort gekleed mogen zijn... Hewel wie ben ik dan om naar de rechter te lopen en uitzonderingen te vragen???
Het gaat over de opvoeding thuis. Alice wil dat de overheid actief tussenkomt in het huisgezin om hoofddoeken bij minderjarige kinderen te verbieden.

Wat het schoolreglement betreft: als u als ouder niet akkoord bent, kunt u een andere school zoeken. Het is ook uw burgerrecht om het reglement eventueel te betwisten voor de rechter.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 18:15   #200
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ondertussen hebt u al duizendmaal met die zaak afgekomen en is het ook al zovele malen geduid waar het over ging. Voor verkleedpartijtjes in het openbaar zijn er politiereglementen. In Aalst hangt dat uit tijdens het carnaval.
Luc Alloo was niet gemaskerd en toch werd hij opgepakt omdat de politie niet akkoord was met zijn kledij.
Nochtans was hij zedig gekleed.
Er was dus geen enkele reden hem op te pakken als iedereen zich toch mag kleden zoals hij zelf wil volgens u.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be