Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 8 april 2015, 12:43   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard Terroristische oproep vanuit ... Vlaanderen !

Dat is toch niet wenselijk, vind ik.
Benieuwd of dit een gerechtelijk en een juist staartje gaat krijgen.

Let ook even op tussen het verschil van het artikel in HLN en DS.
In de eerste verhalen ze dat het Belang een oproep doet aan DS om, om deze redenen, Boeboe Ja Ja te schrappen als gast-columnist.
Maar daaover in DS wordt met geen woord gerept.

Vlaams Belang beschuldigt Abou Jahjah van aanzetten tot moord

Vlaams Belang dient klacht in tegen Abou Jahjah voor 'aanzetten tot moord'

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl..._content=daily

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150408_01620020




Citaat:
Door: redactie
8/04/15 - 12u01 Dyab Abou Jahjah. © belga.

Vlaams Belang-voorzitter Tom van Grieken doet bij het parket aangifte tegen Dyab Abou Jahjah wegens aanzetten tot moord en terrorisme. Aanleiding is een bericht dat de 'Movement X'-voorzitter op Facebook plaatste waarin hij in duidelijke bewoordingen oproept om alle in Palestina woonachtige Joden te vermoorden.


Ik heb maar een zin voor alle Zionistische indringers in Palestina: de koffer of de doodskist.

Facebook-bericht van Abou Jahjah

"Het Vlaams Belang is een partij die de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel draagt. Maar ook in de democratische samenleving waarin dhr Jahjah leeft zijn er grenzen. Ongeacht welk standpunt men ook kan hebben met betrekking tot het Israëlisch-Palestijnse conflict, de oproepen tot moord van Jahjah zijn absoluut onaanvaardbaar en mogen niet onbestraft blijven. De uitspraken van Jahjah moeten daarom een passend gerechtelijk gevolg krijgen conform de strafwet en de antiracismewet. Dat Jahjah door velen, met name de gezaghebbende media, nog ernstig wordt genomen als zogenaamd 'bestrijder van racisme', is te gek voor woorden", stelt Tom van Grieken.

Doodskist
Het omstreden Facebook-bericht is onderdeel van een bitse discussie over de Israëlisch-Palestijnse kwestie. In zijn bericht schrijft Jahjah onder meer: "If you are on Palestinian ground you are an invader and the resistance should deal with you" en "I have only one phrase to all the Zionist invaders in Palestine: la valise ou le cerceuil." Letterlijk vertaald: "Als je op Palestijnse grond bent, ben je een indringer en zou het verzet met je moeten afrekenen" en "Ik heb maar een zin voor alle Zionistische indringers in Palestina: de koffer of de doodskist."

Van Grieken vraagt alvast aan de krant De Standaard om de vaste vrijdagse column van Jahjah te schrappen: "Dat een gevaarlijke gek als Jahjah, die etnische zuivering in Palestina predikt, een vaste vrijdagse column heeft in De Standaard, terwijl een democratische partij als het Vlaams Belang in die krant niet één opiniestuk gepubliceerd krijgt, is de wereld op zijn kop".


Citaat:
Vlaams Belang-voorzitter Tom van Grieken doet bij het parket aangifte tegen Dyab Abou Jahjah wegens 'aanzetten tot moord en terrorisme'. Aanleiding is een bericht van de Movement X-voorzitter op de sociale netwerksite Facebook.

Daarin schrijft Abou Jahjah in een discussie over joden in Palestina: 'La valise ou le cerceuil' (de koffer of de doodskist). Vlaams Belang ziet daarin het 'aanzetten tot moord en terrorisme'.

Het omstreden Facebook-bericht is onderdeel van een bitse discussie over de Israëlisch-Palestijnse kwestie. In zijn bericht schrijft Jahjah onder meer: 'If you are on Palestinian ground you are an invader and the resistance should deal with you' en 'I have only one phrase to all the Zionist invaders in Palestine: la valise ou le cerceuil.'

Letterlijk vertaald: 'Als je op Palestijnse grond bent, ben je een indringer en zou het verzet met je moeten afrekenen' en 'Ik heb maar een zin voor alle Zionistische indringers in Palestina: de koffer of de doodskist.'

Voor Vlaams Belang kunnen die uitspraken niet door de beugel. 'Wij zijn een partij die de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel draagt. Maar ook in de democratische samenleving waarin dhr Jahjah leeft zijn er grenzen', zegt partijvoorzitter Tom Van Grieken. 'Ongeacht welk standpunt men ook kan hebben met betrekking tot het Israëlisch-Palestijnse conflict, de oproepen tot moord van Jahjah zijn absoluut onaanvaardbaar en mogen niet onbestraft blijven. De uitspraken van Jahjah moeten daarom een passend gerechtelijk gevolg krijgen conform de strafwet en de antiracismewet.'
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 11 april 2015, 17:05   #2
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Wel zoals steeds heb ik vertrouwen in het gerecht: zij zullen uitmaken of de klacht terecht is of niet.
Sukkelaar is offline  
Oud 11 april 2015, 17:18   #3
Edward De Vere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 januari 2015
Berichten: 1.122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Wel zoals steeds heb ik vertrouwen in het gerecht: zij zullen uitmaken of de klacht terecht is of niet.
Is er een reden, waarom u het nieuws niet volgt?
Edward De Vere is offline  
Oud 12 april 2015, 12:12   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Wel zoals steeds heb ik vertrouwen in het gerecht: zij zullen uitmaken of de klacht terecht is of niet.
:trololol:
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 12 april 2015, 17:03   #5
griezel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2015
Berichten: 3.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Wel zoals steeds heb ik vertrouwen in het gerecht: zij zullen uitmaken of de klacht terecht is of niet.
Ik heb ook volledig vertrouwen in het gerecht. Net zoals ik in Sinterklaas, de Kerstman en de Paashaas geloof.

Laatst gewijzigd door griezel : 12 april 2015 om 17:03.
griezel is offline  
Oud 12 april 2015, 20:58   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Het gerecht stelt ons gerust met volgende boodschap:
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  isis goede voornemens.jpg‎
Bekeken: 87
Grootte:  93,2 KB
ID: 97772  

__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 14 april 2015, 11:24   #7
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere Bekijk bericht
Is er een reden, waarom u het nieuws niet volgt?
Ken je het woord "sarcasme" niet?
Sukkelaar is offline  
Oud 18 april 2015, 09:48   #8
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Ik heb ook volledig vertrouwen in het gerecht. Net zoals ik in Sinterklaas, de Kerstman en de Paashaas geloof.
Vervang Paashaas door de klokken van Rome en ik volg je.
Sukkelaar is offline  
Oud 19 april 2015, 15:41   #9
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
oooch !!.....Hoe durven ze hééé, klacht neerleggen ,als da nie rasistisch is hééé......Alléé jonk......Laat aboetje en consoorten toch doen,
Citaat:
T'is toch hopeloos voor ons !!als ge nu voor of tegen zijt ...wij moeten ons smoel houden !!
wie zegt dat ge uw smoel moet houden ??
de vuile muilekoek is offline  
Oud 19 april 2015, 17:32   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
Oe ,oe......"WIJ" de "echte" vlamingen zijn toch "continu" racisten......Zelfs zonder ons smoel open te doen !!
++++++ !!!!!!!!
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 19 april 2015, 17:46   #11
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
Oe ,oe......"WIJ" de "echte" vlamingen zijn toch "continu" racisten......Zelfs zonder ons smoel open te doen !!
Het is wel zo dat wanneer ge uw smoel niet opendoet, men best zou kunnen aannemen dat ge geen marginaal zijt...
Another Jack is offline  
Oud 20 april 2015, 14:33   #12
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is toch niet wenselijk, vind ik.
Benieuwd of dit een gerechtelijk en een juist staartje gaat krijgen.

Let ook even op tussen het verschil van het artikel in HLN en DS.
In de eerste verhalen ze dat het Belang een oproep doet aan DS om, om deze redenen, Boeboe Ja Ja te schrappen als gast-columnist.
Maar daaover in DS wordt met geen woord gerept.

Vlaams Belang beschuldigt Abou Jahjah van aanzetten tot moord

Vlaams Belang dient klacht in tegen Abou Jahjah voor 'aanzetten tot moord'
Schoofzak. Formuleer zelf eens het verschil in berichtgeving.
Terzijde. Meningen van Vlaams Belang zijn van ondergeschikt belang.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be