Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 mei 2017, 10:37   #101
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Schoof, hebt gij dat ook?
Tekens als ik deze draad zie opduiden denk ik eerst te lezen:

Schoof schaft Moederderdag af omwille van diversiteit.
2

Inderdaad, toen ik deze draad voor het eerst zag dacht ik effectief dat er Schoof stond
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 15:01   #102
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Schoof, hebt gij dat ook?
Tekens als ik deze draad zie opduiden denk ik eerst te lezen:

Schoof schaft Moederderdag af omwille van diversiteit.
Waar het hart van vol is, loopt de zak van over.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 17:13   #103
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.854
Standaard

Vroeg me ook af wat Crevits en andere Vlamingen ertoe bewoog zich hierin te mengen. Het was in een Franstalige school.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 18:00   #104
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Vroeg me ook af wat Crevits en andere Vlamingen ertoe bewoog zich hierin te mengen. Het was in een Franstalige school.
Zuhal en Crevits werden bevraagd door journalisten. Politici komen graag in de media.

Vlamingen bespreken ook dingen die over het muurke gebeuren. Geen paardenbril.

Nog iets ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 18:15   #105
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.854
Standaard

Ach ja, journalisten. Die het dan hebben over moederdag "afschaffen". Terwijl het eigenlijk gaat over het feit dat men er op school wel of niet een eigen project rond doet.

Op andere momenten komen allerlei forummers vertellen dat er op school moet geleerd worden. En dat het geen plaats is voor frivoliteiten zoals feesten. Nu lopen ze weer de andere kant uit als een bende kiekens. Helemaal hilarisch was de pavloviaanse reactie als zou dit met moslims te maken hebben. Wat niet het geval was.

Scheet in een schoofzak.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 20 mei 2017 om 18:20.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 21:45   #106
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ach ja, journalisten. Die het dan hebben over moederdag "afschaffen". Terwijl het eigenlijk gaat over het feit dat men er op school wel of niet een eigen project rond doet.

Op andere momenten komen allerlei forummers vertellen dat er op school moet geleerd worden. En dat het geen plaats is voor frivoliteiten zoals feesten. Nu lopen ze weer de andere kant uit als een bende kiekens. Helemaal hilarisch was de pavloviaanse reactie als zou dit met moslims te maken hebben. Wat niet het geval was.

Scheet in een schoofzak.
Heb jij wel enig idee welke kinderen zich in alle scholen (behalve dus die ene, en dan nog alleen sedert dit jaar) zich bezig houden met een knutselwerkje voor moederkesdag (of voor vaderkesdag) ?

Luistert hé, ge moet toch iets of wat betrokken zijn bij het onderwerp van discussie. Neem, als het nu gaat over het kindergeld, ja, dan ben je nog betrokken partij als kinderloze, want ge betaalt mee.
Maar als ge nu als volkomen onbekende met opvoeding van kinderen gaat moeien met moederkesdag, ..... dan valt ge door de mand. Dan blijkt je politieke agenda boven de pedagogie te staan ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 20 mei 2017 om 21:47.
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 08:27   #107
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Op andere momenten komen allerlei forummers vertellen dat er op school moet geleerd worden. En dat het geen plaats is voor frivoliteiten zoals feesten.
Toon mij is een significante hoeveelheid posts van forummers die tegen knutselen op school zijn ! Want het gaat hier niet om een feest op school, maar om een knutsel activiteit die ook nog is veel mensen vrolijk maakt.

Maar diversiteit is een school waar je levensbeschouwelijk/religieus enkel maar dat mag doen wat de religie van de meerderheid binnen de minderheid goedkeurd.

En dat laatste is geen pavlov reactie op het artikel.Maar wel iets waar je automatisch terechtkomt bij "diversiteits discuties" in deze "moderne tijden" waar we terug gaan naar een achterlijke pre-middeleeuwse maatschappij. Als je iets van Pavlov zijn experiment kent, dan moet je je vooral vragen stellen bij de "oorzaak" en niet de gevolgen.

Laatst gewijzigd door Odol : 21 mei 2017 om 08:40.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 09:42   #108
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Toon mij is een significante hoeveelheid posts van forummers die tegen knutselen op school zijn ! Want het gaat hier niet om een feest op school, maar om een knutsel activiteit die ook nog is veel mensen vrolijk maakt.

Maar diversiteit is een school waar je levensbeschouwelijk/religieus enkel maar dat mag doen wat de religie van de meerderheid binnen de minderheid goedkeurd.

En dat laatste is geen pavlov reactie op het artikel.Maar wel iets waar je automatisch terechtkomt bij "diversiteits discuties" in deze "moderne tijden" waar we terug gaan naar een achterlijke pre-middeleeuwse maatschappij. Als je iets van Pavlov zijn experiment kent, dan moet je je vooral vragen stellen bij de "oorzaak" en niet de gevolgen.
Die directeur nam die beslissing omwille van het probleem van scheidingen, nieuw samengestelde gezinnen, en dergelijke.

Wanneer velen in hun reactie over de islam beginnen zegt dat vooral veel over hun mindset.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 09:45   #109
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Die directeur nam die beslissing omwille van het probleem van scheidingen, nieuw samengestelde gezinnen, en dergelijke.

Wanneer velen in hun reactie over de islam beginnen zegt dat vooral veel over hun mindset.
Weer een uitstapje naar fantasia- fakenews-land gemaakt? Kinderen hebben maar 1 moeder hoor nieuw samengestelde gezinnen op of af.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 09:48   #110
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.072
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Die directeur nam die beslissing omwille van het probleem van scheidingen, nieuw samengestelde gezinnen, en dergelijke.

Wanneer velen in hun reactie over de islam beginnen zegt dat vooral veel over hun mindset.
Het startschot om over de islam te beginnen werd gegeven door Oberkapo Zuhal Demir.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 09:49   #111
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Weer een uitstapje naar fantasia- fakenews-land gemaakt? Kinderen hebben maar 1 moeder hoor nieuw samengestelde gezinnen op of af.
Zelfs dat klopt niet helemaal. Denk maar aan kinderen van wie de moeder overleden is. Of homoadopties.

Maar het gaat erom dat wie moederdag wil vieren dat absoluut kan. Ineens blijkt de verwachting te bestaan dat de school naar aanleiding van moederdag een verplichte opdracht heeft. Dat is helemaal niet het geval.

Om nog maar te zwijgen van de problematiek dat moederdag niet overal op dezelfde datum wordt gevierd.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 10:13   #112
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Zelfs dat klopt niet helemaal. Denk maar aan kinderen van wie de moeder overleden is. Of homoadopties.

Maar het gaat erom dat wie moederdag wil vieren dat absoluut kan. Ineens blijkt de verwachting te bestaan dat de school naar aanleiding van moederdag een verplichte opdracht heeft. Dat is helemaal niet het geval.

Om nog maar te zwijgen van de problematiek dat moederdag niet overal op dezelfde datum wordt gevierd.
Tja ouders die te vroeg sterven dat kan altijd en overal gebeuren = geen reden om anderen iets te ontnemen.
Inderdaad moederdag wordt niet overal gelijktijdig gevierd maar het is niet zo dat de helft van de gemeente moederdag op een andere dag viert.

Spijkers op laag water zoeken, of hoe noemen ze dat wat u doet?
Kortom je bent zoals gewoonlijk maar wat uit je broek aan het krabben.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 10:19   #113
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Tja ouders die te vroeg sterven dat kan altijd en overal gebeuren = geen reden om anderen iets te ontnemen.
Inderdaad moederdag wordt niet overal gelijktijdig gevierd maar het is niet zo dat de helft van de gemeente moederdag op een andere dag viert.

Spijkers op laag water zoeken, of hoe noemen ze dat wat u doet?
Kortom je bent zoals gewoonlijk maar wat uit je broek aan het krabben.
Wie ontnam er iemand wat? Bestaat moederdag niet meer als men in de school geen knutselwerkje maakt?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 11:10   #114
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wie ontnam er iemand wat? Bestaat moederdag niet meer als men in de school geen knutselwerkje maakt?
U heeft duidelijk geen kinderen, als die kleuter thuiskomt met een eigen gemaakt werkje voor de mama, die kinderen zijn dan zo trots die stralen gewoon, het is een deel van de opvoeding ergens naar toe te leven, geduld op te brengen iets geheim te houden, gewoon ongelooflijk hoe die kinderen stralen.
Je kan natuurlijk ook moederdag vieren en een bloempje afgeven dat door vader in je handen geduwd wordt, het verschil?

Zo ben ik ooit in de kleuterklas bij mijn dochter gaan voordoen wat ik en mijn dochter samen deden als hobby, die kinderen hingen aan mijn lippen die straalden en vooral mijn dochter die haar papa bekeek alsof hij God himself was, die kinderen hadden dan gezamelijk aan een knutselwerkje voor gewerkt nml. een klasfoto omringd door bloemetjes die ze zelf gemaakt hadden, die kinderen waren zo trots dat effect of opvoedingsaspect krijg je niet met een doos pralines hoor.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 11:15   #115
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Die directeur nam die beslissing omwille van het probleem van scheidingen, nieuw samengestelde gezinnen, en dergelijke.

Wanneer velen in hun reactie over de islam beginnen zegt dat vooral veel over hun mindset.
Alles is islam tegenwoordig. Als er iets afgeschaft wordt in bedekte termen, gaat het er uiteindelijk om de moslims niet "voor het hoofd te stoten". Veel moslims vragen zich af of het wel past in het verhaal van hun pedofeet. Gewoon het feit dat ze zich die vraag stellen zegt al genoeg.

Daar komt de pavlov reflex van. U zou beter daarover is reflecteren.

En btw, schrap uw gescheiden gezinnen en nieuw samengestelde gezinnen maar van uw lijstje. Of hebben die geen moeder misschien.

Waar gaat het dan over!? Er zijn dus geen argumenten om moederdag af te schaffen.

Laatst gewijzigd door Odol : 21 mei 2017 om 11:35.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 11:28   #116
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Alleen in Antwaarrepe vieren ze moederdag op 15 augustus. Alleen in Antwaarrepe geven ze op verloren maandag worstenbrood, Antwaarrepe moet altijd speciaal doen.
19 maart vaderdag en 15 augustus moederdag, zo'n heeft mijn moeder het mij geleerd.
Mijn moeder is afkomstig uit het Brusselse.
En zij heeft het zo geleerd van haar moeder, afkomstig uit Veurne.
En op verlorenmaandag is het worstenbrood en appelbollen en beide zaken komen van de kempen, niet van Antwerpen, die hebben het enkel overgenomen.
14 mei is ingevoerd door de scholen, omdat ze anders geen feestje konden geven voor moederdag, dat in de vakanties valt.
Het is dus positief dat het juist de scholen zijn die het terug afschaffen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 11:36   #117
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Alles is islam tegenwoordig. Als er iets afgeschaft wordt in bedekte termen, gaat het er uiteindelijk om de moslims niet "voor het hoofd te stoten". Veel moslims zich af of het wel past in het verhaal van hun pedofeet. Gewoon het feit dat ze zich die vraag stellen zegt al genoeg.

Daar komt de pavlov reflex van. U zou beter daarover is reflecteren.

En btw, schrap uw gescheiden gezinnen en nieuw samengestelde gezinnen maar van uw lijstje. Of hebben die geen moeder misschien.

Waar gaat het dan over!? Er zijn dus geen argumenten om moederdag af te schaffen.
Mijn zoon was 8 jaar bij de ex-scheiding. Hij werd in school verplicht iets te maken voor moederdag, terwijl hij zijn moeder amper zag en zelf niet welkom was bij haar. Hij is toen thuis gekomen en heeft alles vernielt en in de vuilbak gesmeten. De leerkrachten hebben nooit zijn respect kunnen terug winnen, want zij waren en blijven vanaf dat ogenblik onmensen die denken alles beter te weten en kennen.
En nee, voor mijn zonen bestaat hun moeder niet meer.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 11:36   #118
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
19 maart vaderdag en 15 augustus moederdag, zo'n heeft mijn moeder het mij geleerd.
Mijn moeder is afkomstig uit het Brusselse.
En zij heeft het zo geleerd van haar moeder, afkomstig uit Veurne.
En op verlorenmaandag is het worstenbrood en appelbollen en beide zaken komen van de kempen, niet van Antwerpen, die hebben het enkel overgenomen.
14 mei is ingevoerd door de scholen, omdat ze anders geen feestje konden geven voor moederdag, dat in de vakanties valt.
Het is dus positief dat het juist de scholen zijn die het terug afschaffen.
Oei Jantje toch, is het google machientje kapot? Dan moet je niet aan duimzuigerij gaan doen hé, we krijgen zo al genoeg fanta- fake nieuws op ons bord geserveerd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Moederdag
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 11:38   #119
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Mijn zoon was 8 jaar bij de ex-scheiding. Hij werd in school verplicht iets te maken voor moederdag, terwijl hij zijn moeder amper zag en zelf niet welkom was bij haar. Hij is toen thuis gekomen en heeft alles vernielt en in de vuilbak gesmeten. De leerkrachten hebben nooit zijn respect kunnen terug winnen, want zij waren en blijven vanaf dat ogenblik onmensen die denken alles beter te weten en kennen.
En nee, voor mijn zonen bestaat hun moeder niet meer.
Ja Jantje maar het is niet omdat jij met een marginale getrouwd was dat de andere kinderen moeten boeten.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 11:43   #120
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ja Jantje maar het is niet omdat jij met een marginale getrouwd was dat de andere kinderen moeten boeten.
2

Wat zijn we toch een flauwe samenliving aan het worden. Niets kan nog uit angst om iemand voor de borst te stoten, maar alles moet omdat anders de flauwe moslims zich beledigd voelen.

Uw probleem kan makkelijk opgelost worden.
Een verstandige creatieve leraar vertelt uw zoon om een extra knutselwerkje te maken voor pappa, opa of wie ook.

De oplossing is dus niet het event af te schaffen, maar de leraar bij te sturen of te vervangen.

Laatst gewijzigd door Odol : 21 mei 2017 om 11:48.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be