Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Bekijk resultaten enquête: Moet revisionisme & negationisme kunnen?
Ja 52 60,47%
Ja, maar negationisme niet 11 12,79%
Nee 23 26,74%
Geen mening 0 0%
Aantal stemmers: 86. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 december 2004, 23:23   #1
Tömmchen
Partijlid
 
Tömmchen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Locatie: Vlaanderen (Dietsland)
Berichten: 279
Standaard Revisionisme een misdaad?

Gezien de topic ivm Sigfried Verbeke een zeer lange draad geworden is, krijg ik toch het gevoel dat het thema 'revisionisme' nog wel leeft. Nu vraag ik mij af wie er nu kleur wil bekennen. Het is niet de bedoeling om pro en contra argumenten te beginnen opsommen en een discutie op te starten. Gewoon ff pijlen naar jullie mening...
__________________
Tömmchen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 23:28   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tömmchen
Gezien de topic ivm Sigfried Verbeke een zeer lange draad geworden is, krijg ik toch het gevoel dat het thema 'revisionisme' nog wel leeft. Nu vraag ik mij af wie er nu kleur wil bekennen. Het is niet de bedoeling om pro en contra argumenten te beginnen opsommen en een discutie op te starten. Gewoon ff pijlen naar jullie mening...
Nogmaals wil ik erop wijzen dat negationisme gewoon niet of nauwelijks bestaat. Op ******** is daarvan geen sprake. Zelf heb ik nog geen enkele negationistische webstek gevonden. Ook enig negationistisch pamflet heb ik nooit gezien.

Niemand zal maar ontkennen dat de joden zwaar op de proef werden gesteld tijdens WO II en dat de nazi's niet al te fraaie bedoelingen met hen hadden. Maar dat betekent niet dat de beeldvorming rond de holocaust niet mag bevraagd worden.

Principieel echter moet geen enkele mening verboden worden. Alle meningen, met uitzonderingen van oproepen tot geweld en moord, kunnen niet onderhevig zijn aan welke censuur dan ook.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 23:34   #3
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Alle meningen, met uitzonderingen van oproepen tot geweld en moord, kunnen niet onderhevig zijn aan welke censuur dan ook.
Hoe catalogeert ge meningen die hele bevolkingsgroepen uit hun huis willen zetten om ze vervolgens met legervliegtuigen af te droppen in een derde wereldland? Als vredelievend en niet gewelddadig?

Kwestie van de semantiek die gepaard gaat met de op het eerste zich simpele denkwijze die je hanteert te benadrukken.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 23:38   #4
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

De vraagstelling is niet correct en laat mij niet toe te stemmen. Negationisme is volgens mij verwerpelijk, maar ik wens het desondanks niet bij wet te verbieden.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 23:38   #5
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tömmchen
Gezien de topic ivm Sigfried Verbeke een zeer lange draad geworden is, krijg ik toch het gevoel dat het thema 'revisionisme' nog wel leeft. ...
Dat heeft U goed opgemerkt. Bent U er ondertussen ook al achter vanuit welke partijpolitieke hoek de wind waait, of lust U er nog altijd wel pap van?

[size=1]Ps: ik zal maar niet vragen wat de mening is van het NJSV zeker? [/size]
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 23:40   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Hoe catalogeert ge meningen die hele bevolkingsgroepen uit hun huis willen zetten om ze vervolgens met legervliegtuigen af te droppen in een derde wereldland? Als vredelievend en niet gewelddadig?

Kwestie van de semantiek die gepaard gaat met de op het eerste zich simpele denkwijze die je hanteert te benadrukken.
Bij mijn weten zet revisionisme niet aan tot het uit het huis zetten van die hele bevolkingsgroepen... Het verband tussen het hier bediscussieerde onderwerp en wat u erbij sleurt is dus totaal afwezig.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 23:40   #7
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
De vraagstelling is niet correct en laat mij niet toe te stemmen. Negationisme is volgens mij verwerpelijk, maar ik wens het desondanks niet bij wet te verbieden.
De promotors van het negationisme/revisionisme hebben ondertussen al een miljoen onnozel schaapjes binnengerijfd. Tot waar ligt bij jou het plafond vooraleer 'ze' het negationisme in je strot rammen?
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 7 december 2004 om 23:42.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 23:41   #8
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Dat heeft U goed opgemerkt. Bent U er ondertussen ook al achter vanuit welke partijpolitieke hoek de wind waait, of lust U er nog altijd wel pap van?
ik heb vooral gemerkt dat het ijveren voor een selectieve censuur vanuit "linkse" partijpolitieke hoek kwam, en neit toevallig van diegenen die zelf de grootste mond opzetten over democratie...
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 23:41   #9
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Dat heeft U goed opgemerkt. Bent U er ondertussen ook al achter vanuit welke partijpolitieke hoek de wind waait, of lust U er nog altijd wel pap van?

[size=1]Ps: ik zal maar niet vragen wat de mening is van het NJSV zeker? [/size]
Als er iemand van het negationisme een partijpolitieke zaak maakt dan bent u het wel.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 23:41   #10
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tömmchen
Gezien de topic ivm Sigfried Verbeke een zeer lange draad geworden is, krijg ik toch het gevoel dat het thema 'revisionisme' nog wel leeft. Nu vraag ik mij af wie er nu kleur wil bekennen. Het is niet de bedoeling om pro en contra argumenten te beginnen opsommen en een discutie op te starten. Gewoon ff pijlen naar jullie mening...
er zijn verschillende historische onderwerpen door revisionisten onder handen genomen.
Niet enkel de holocaust.
Heb je het in het algemeen of enkel holocaust?
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 23:42   #11
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
ik heb vooral gemerkt dat het ijveren voor een selectieve censuur vanuit "linkse" partijpolitieke hoek kwam, en neit toevallig van diegenen die zelf de grootste mond opzetten over democratie...
Dat was de vraag niet ulleke.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 23:42   #12
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Hoe catalogeert ge meningen die hele bevolkingsgroepen uit hun huis willen zetten om ze vervolgens met legervliegtuigen af te droppen in een derde wereldland? Als vredelievend en niet gewelddadig?

Kwestie van de semantiek die gepaard gaat met de op het eerste zich simpele denkwijze die je hanteert te benadrukken.
TomB, lees de hele thread over Siegfried Verbeke eens rustig door. Jij als rationeel mens zal merken dat de "argumenten" van de pro-censuurders geen enkele steek houden en ze op elke pagina wel door de mand vallen...
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 23:44   #13
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Als er iemand van het negationisme een partijpolitieke zaak maakt dan bent u het wel.
Helemaal niet, erover discuteren met andere negationisten heeft geen zin. Ik stop dat soort criminelen in de gevangenis van Ieper en laat de zaak voor de rest aan de Duitsers over die er hopelijk werk van maken. Kan het nog simpeler en efficienter dan dat zonder inhumane maatregelen te nemen?
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 23:46   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Helemaal niet, erover discuteren met andere negationisten heeft geen zin. Ik stop dat soort criminelen in de gevangenis van Ieper en laat de zaak voor de rest aan de Duitsers over die er hopelijk werk van maken. Kan het nog simpeler en efficienter dan dat zonder inhumane maatregelen te nemen?
Daarmee boekt u geen enkele overwinning. Opvattingen die niet weerlegd worden, blijven immers leven. Eigenlijk is u juist een van de beste propagandisten van het revisionisme: u verbiedt het en bliksemt iedereen neer die er ook maar een woord over uit. Juist hierdoor gaan mensen zich vragen stellen: wat is er dan zo erg dat we niet mogen weten wat die revisionisten te zeggen hebben?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 23:48   #15
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Daarmee boekt u geen enkele overwinning. Opvattingen die niet weerlegd worden, blijven immers leven. Eigenlijk is u juist een van de beste propagandisten van het revisionisme: u verbiedt het en bliksemt iedereen neer die er ook maar een woord over uit. Juist hierdoor gaan mensen zich vragen stellen: wat is er dan zo erg dat we niet mogen weten wat die revisionisten te zeggen hebben?
aarde aan Jan : de meesten geven er geen moer om.

Tenzij REVISIONISME een nieuwsoortig GSM of TV fenomeen zou zijn
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54

Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 7 december 2004 om 23:49.
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 23:48   #16
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
TomB, lees de hele thread over Siegfried Verbeke eens rustig door. Jij als rationeel mens zal merken dat de "argumenten" van de pro-censuurders geen enkele steek houden en ze op elke pagina wel door de mand vallen...
Ik heb nergens een debat willen houden over de verdachtmakingen van Jan en zijn meelopers omtrent de holocaust, het aantal slachtoffers, 'het plan', de gaskamers e.a. bekende perverte standpunten. De reden ligt voor de hand: ik ben namelijk tègen dat debat als dat op een medium wordt gevoerd. Julliie zijn voor die discussie, ik niet! Hoe kunnen wij dan door de mand vallen als de discussie eenzijdig werd gevoerd? Rare jongens die van de Behangersgilde.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 7 december 2004 om 23:49.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 23:49   #17
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
De promotors van het negationisme/revisionisme hebben ondertussen al een miljoen onnozel schaapjes binnengerijfd.
Misschien toch eens tijd om het (omgekeerde) effect van uw anti-negationismewet te evalueren?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 23:51   #18
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Misschien toch eens tijd om het (omgekeerde) effect van uw anti-negationismewet te evalueren?
Als straks de negationisten in de meerderheid zijn betekent dat dan dat het negationisme plots een legitieme en goede zaak is?
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 23:51   #19
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik heb nergens een debat willen houden over de verdachtmakingen van Jan en zijn meelopers omtrent de holocaust, het aantal slachtoffers, 'het plan', de gaskamers e.a. bekende perverte standpunten. De reden ligt voor de hand: ik ben namelijk tègen dat debat als dat op een medium wordt gevoerd. Julliie zijn voor die discussie, ik niet! Hoe kunnen wij dan door de mand vallen als de discussie eenzijdig werd gevoerd? Rare jongens die van de Behangersgilde.
dus is het eigenlijk uw fout dat er dingen bestaan als revisionisme en negationisme? u hebt hierover immers de opperste waarheid in pacht maar weigert ze mede te delen aan revisionisten die dan maar in hun domheid berusten en verder tegen de wet in de handelen.....

ze moesten u opsluiten voor het achterhouden van vitale informatie die mentaal zwakzinnigen weer normaal kan maken
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 23:53   #20
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
aarde aan Jan : de meesten geven er geen moer om.
inderdaad, toch vreemd dan dat jullie blijkbaar willen dat daar verandering in komt door alles in een mooie censuur-wet te gieten...
of denkt u soms dat ik ook maar enigszinds maalde om revisionisme voor die censuurwet?
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be