Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 juli 2020, 04:46   #481
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Covid zit nu ook in rurale streken waar je honderden kilometers moet rijden om een ic bed te vinden. Die mensen sterven nu thuis aan ‘longontsteking’, ‘hartfalen’ of ‘natuurlijke dood’.
Daar een virus natuurlijk is, lijkt het me logisch dat sterven aan Corona onder de noemer 'natuurlijke dood' valt.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 04:49   #482
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Van coovid 19 geneest U nooit.
Genezen en herstellen zijn verschillende zaken. Genezen wil zeggen dat het virus geelimineerd wordt. De schade opgelopen tijdens de infectie kan uiteraard soms irreversiebel zijn, maar dat heeft niks te zien met het genezingsproces.

Van een brandwonde genees je ook, maar er kunnen littekens overblijven. Waar we het hier over hebben, is het overmeesteren van het virus door het immuunsysteem, en dat gebeurt wel degelijk. De meeste mensen die covid-19 gehad hebben en niet gestorven zijn, hebben wel degelijk het virus overwonnen. We weten wel nog niet of het geen sluimerend virus blijft, ttz, eentje dat in sluimertoestand gaat en verder ongedetecteerd blijft, en nadien, als de omstandigheden weer gunstig zijn, terug virulent wordt. Zo zijn er ook verschillende.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 04:51   #483
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Beetje geduld het gaat terug met grote sprongen vooruit. Ik geef U op een blaadje dat binnen dit en 6 weken de halve wereld weer op slot zal moeten.
De wereld "moet" helemaal niet op slot. Dat zijn beslissingen die politici nemen. Men kan ook evengoed de ziekte laten overwaaien. Ik denk dat dat veruit de beste optie is. Wie ziek moet worden, wordt ziek, wie eraan moet sterven, sterft, wie er nadien problemen mee heeft, heeft er problemen mee, en voor de heel grote meerderheid van de wereldbevolking die niet in deze gevallen valt, trekken we het ons niet aan.

Voor veruit de meeste mensen is covid-19 geen erge ziekte. Voor een kleine fractie van de bevolking, wel, en ik denk dat het beter is om die kleine fractie van de bevolking op te offeren. Ik hoor misschien tot die kleine fractie, dat weet ik niet, maar ik vind het ongehoord om 95% of 99% van de bevolking lastig te vallen voor de problemen van 1% of 5%.

Het is pas als de probleemfractie in de buurt van 15-20% komt, dat ik het de moeite begin te vinden om te overwegen om eventueel iets te doen. Voor een paar procent maakt men zich veel te druk nu. Die zijn totaal misbaar. En nog eens, ik hoor daar misschien bij.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juli 2020 om 04:52.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 04:53   #484
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Niet volledig.
Plastieke kappen veroorzaken dat je de ballistische druppels langer en verder met je meedraagt.
Hierdoor veroorzaak je niet alleen dat de eigen besmette druppels direct terug in je eigen ademlucht komen en je lichaam zijn eerste afweersysteem niet voor 100% kan gebruiken, maar ook dat de ballistische druppels gemakkelijker naar een hoger gelegen plaats geraken voor ze neervallen en uit elkaar spatten tot aerosol-druppels.
Hahaha, dat het snot van uw kap vloeit, als het ware, en op de grond stroomt
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 04:57   #485
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wacht nog even tot morgen. Gisteren weer 65000 besmettingen. Dat is het enige dat ze serieus (moeten) registreren.
Dat is bijzonder weinig he. Je verwacht dus iets van een 650 doden per dag hierdoor (ongeveer 1%). Dat is twee keer Belgie op de piek. Amerika is groter dan twee keer Belgie.

Ze zitten ginder dus, mochten die testen betrouwbaar zijn, aan 2 keer de absolute aantallen gevallen als in Belgie toen wij piekten in april.

En ja hoor, in werkelijkheid zitten ze in de USA aan een 700 doden per dag. Twee keer Belgie toen dat piekte.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juli 2020 om 04:59.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 05:00   #486
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Jouw wijze van redeneren toont mooi aan waarom de VS zo verdeeld zijn in de aanpak van de Corona-crisis: elk Corona-initiatief wordt herleid tot een heuse politieke kwestie, met absolute voorstanders en absolute tegenstanders, er bestaat geen tussenweg of gezond verstand meer.
Ja, dat is inderdaad een zwaar probleem ginder, men is daar helemaal niet rationeel meer, alles is voor of tegen Trump. Men heeft enorm gepolariseerd rond Trump. Terwijl die eigenlijk weinig te maken heeft met die zaken, die op het niveau van de staten worden beslist.

Maar dat slaat ook hier door he: hier ben je ook politiek gebrandmerkt als je kritisch durft zijn ten aanzien van de groupthink. Kijk maar hoe de Zweden door het slijk worden gehaald, en hun verloop is identiek aan dat van de UK.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juli 2020 om 05:01.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 07:01   #487
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Nee, wat u beschrijft is geen extrapolatie. Dit is gewoon wat breuken naar de zelfde noemer omrekenen, lagere school algebra.

Extrapolatie is vb. wanneer je de cijfers van de laatste 7 dagen uitzet in een grafiek en met het verloop van de cijfers van die 7 dagen ga je dag 8 en 9 voorspellen voor de cijfers van die dagen gekend zijn.

Afhankelijk van de verdeling van de cijfers wordt er gezocht naar een polynoom die het verloop van de cijfers het best volgt om zo de meest waarschijnlijk waarde voor dag 8 en 9 te kunnen voorspellen.

Wegens te lui om zelfs iets op te zoeken (ook een epidemie op dit forum) hier de link naar wikipedia.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Extrap...interpolatie).
Ik beschrijf niks.
Ik doe c/p van uw wetenschappelijke collega's die het allemaal beter weten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 07:04   #488
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik hoor misschien tot die kleine fractie, dat weet ik niet, maar ik vind het ongehoord om 95% of 99% van de bevolking lastig te vallen voor de problemen van 1% of 5%.
Hm, het is mijn gewoonte niet om motieven van mensen in vraag te stellen maar aangezien het jouw eigen (foute) axioma is dat iedereen zijn eigen kleine belang vooropstelt: zou je hetzelfde zeggen als je niét het vermoeden had dat je corona al had overwonnen en je zou niet kunnen thuiswerken, bv. in de zorg (wel een leuke gedachte, jij in de zorg )? Los daarvan heb je gelijk dat een lockdown niet te verantwoorden is, zelfs medisch niet.

Verder zie ik het niet als opofferen, tenzij wanneer men niet doet wat men redelijkerwijze kan en moet doen (nl. bij een hevige verspreiding tijdelijk maskers dragen etc.). Om van 'opoffering' te spreken zou er een intentie moeten zitten achter het virus zelf, wat ik niet eens a priori uitsluit. Maar dat een virus slachtoffers maakt, is helaas gewoon de natuur.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 07:14   #489
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hahaha, dat het snot van uw kap vloeit, als het ware, en op de grond stroomt
Snot niet, dan moet je binnen blijven.
Maar zweet en uitgeademde druppels wel.
Het zou niet de eerste zijn die je ziet rondlopen met een aangedamd smoelenschermen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 07:21   #490
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Vol wordt er hier nogal vlotjes gebruikt.
1700 corona patiënten op bijna 11.000 bedden is toch nog niet bepaald vol te noemen.
Die 11.000 is trouwens 50% meer dan België.


https://losangeles.cbslocal.com/2020...admissions-up/

En de stijging valt tot nog toe wel mee.

https://calmatters.org/health/corona...tion-data-icu/
Je ziet het verkeerd.

Voor veel +65ers moet de wereld op slot.
Tot ze vaststellen dat de overheid hun pensioen niet meer kan betalen, wegens gebrek aan inkomsten.
Pas dan gaan ze wakker worden en beseffen wat ze hebben aangericht met hun absurde eisen uit paniek.
Pas als ze vaststellen dat de de winkels leeg zijn, omdat er geen productie meer is of de producties vertragen oplopen dor hun absurde eisen, gaan ze wakker worden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 07:21   #491
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Nu wil men de afstandsregels in cinemazalen afschaffen omdat de mensen een masker dragen, terwijl dat masker juist nodig was omdat mensen in deze fase van de exitsteategie moeilijk afstand kunnen bewaren. Behalve in winkels waar de mensen elkaar vluchtig passeren, daar blijft afstand houden belangrijk. Maar waar iedereen opeengepakt zit is een masker genoeg.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 07:41   #492
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Net ontdekt.


https://www.facebook.com/568660944/p...70945/?app=fbl
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 07:45   #493
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je ziet het verkeerd.

Voor veel +65ers moet de wereld op slot.
Tot ze vaststellen dat de overheid hun pensioen niet meer kan betalen, wegens gebrek aan inkomsten.
Pas dan gaan ze wakker worden en beseffen wat ze hebben aangericht met hun absurde eisen uit paniek.
Pas als ze vaststellen dat de de winkels leeg zijn, omdat er geen productie meer is of de producties vertragen oplopen dor hun absurde eisen, gaan ze wakker worden.
Niet dat je ongelijk hebt maar ik zie niet wat dat te maken heeft met het onderwerp.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 07:46   #494
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik beschrijf niks.
Ik doe c/p van uw wetenschappelijke collega's die het allemaal beter weten.
Als je het niet begrijpt moet je het ook niet kopieëren, je slaat dan een mal figuur.

Ik ben geen wetenschappelijke collega, ik ben een technieker.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 07:48   #495
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In New-York waren er gelijkaardige verhalen ten tijde van het hoogtepunt van de besmetting aldaar.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 07:49   #496
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Nu wil men de afstandsregels in cinemazalen afschaffen omdat de mensen een masker dragen, terwijl dat masker juist nodig was omdat mensen in deze fase van de exitsteategie moeilijk afstand kunnen bewaren. Behalve in winkels waar de mensen elkaar vluchtig passeren, daar blijft afstand houden belangrijk. Maar waar iedereen opeengepakt zit is een masker genoeg.
We zouden pas echt verwonderd zijn moesten er rationele goed overdachte regels worden uitgevaardigd.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 07:54   #497
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Nu wil men de afstandsregels in cinemazalen afschaffen omdat de mensen een masker dragen, terwijl dat masker juist nodig was omdat mensen in deze fase van de exitsteategie moeilijk afstand kunnen bewaren. Behalve in winkels waar de mensen elkaar vluchtig passeren, daar blijft afstand houden belangrijk. Maar waar iedereen opeengepakt zit is een masker genoeg.
Eigenlijk is het toch allemaal ongelofelijk.

Als er een stofrijke omgeving is, is het eerste wat iedereen doet die omgeving vermijden en ontvluchten.
Pas als het niet anders kan, zal men zich in de stofrijke omgeving begeven.
Als er ergens een geur hangt, ontvlucht iedereen die omgeving, enkel zij die genoodzaakt zijn, zullen zich in die omgeving begeven.

Maar enkele uren samen zitten in een besloten omgeving die vol microben, bacteriën en virussen hangt vind men normaal.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 07:58   #498
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Niet dat je ongelijk hebt maar ik zie niet wat dat te maken heeft met het onderwerp.
De verplichting is er om hen gerust te stellen en de regels zijn er om hen als een overbezorgde ouder te beschermen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 08:07   #499
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
In New-York waren er gelijkaardige verhalen ten tijde van het hoogtepunt van de besmetting aldaar.
Verhaal?

De documenten niet gezien?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 08:22   #500
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Verhaal?

De documenten niet gezien?
Zijn er documenten?
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be