Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 augustus 2018, 08:06   #401
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
@harriechristus
En ik heb je uitgelegd dat geld iets anders is dan ellende.
maar geen geld hebben is wèl ellende en dat staat dan voor 0, dat 5 x 0 in dat concrete geval meer is, meer ellende, meer gebrek aan geld, dan dat slechts 1 man geen geld heeft.
Citaat:
Maar laten we jouw redenering eens omdraaien:
Als vijf mannen geld hebben dan is dat 5 x geen ellende, dat is dus minder ellende dan wanneer 1 man geen geld heeft.
als 5 mannen geld hebben is dat helemaal geen ellende, maar weelde.
Citaat:
Dus 5 x geld is minder dan 1 x geld.
ook dat klopt niet, want 5 x geld is meer dan 1 x geld en niet minder.

Kortom: je haalt alles door elkaar en maakt er een potje van en het klopt bovendien niet wat je zegt.
En uit alles blijkt dat je er helemaal niets van begrijpt.

En niets begrijpen staat voor 0 = Niets.
En als 5 mensen het niet begrijpen is dat 5 x Niets, wat nog meer onbegrip is dan 1 x Niets.

Aldus kun je 0 vermenigvuldigen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 16 augustus 2018 om 08:07.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 08:37   #402
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
als 5 mannen geld hebben is dat helemaal geen ellende, maar weelde.
ook dat klopt niet, want 5 x geld is meer dan 1 x geld en niet minder.

Kortom: je haalt alles door elkaar en maakt er een potje van en het klopt bovendien niet wat je zegt.
Je raakt zelf in de war en inconsequent.
Ik volg jouw voorgaande redenering en je kan niet ontsnappen door ellende te vervangen door weelde.

Als 5 nannen geld hebben is dat 5 x 0 ellende en dat is minder ellende dan 1 x 0 ellende. Dus 5 x geld is minder dan 1 x geld.

Als je ellende kan vervangen door weelde dan kan dat ook in jouw vorige voorbeeld:

Als 5 mannen geen geld hebben is dat 5 x 0 weelde.
Dat is minder weelde dan wanneer 1 man geen geld heeft.
Dus 5 x 0 geld is minder dan 1 x 0 geld en niet meer zoals jij beweerde.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 11:44   #403
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Je raakt zelf in de war en inconsequent.
Ik volg jouw voorgaande redenering en je kan niet ontsnappen door ellende te vervangen door weelde.
geld bezitten is niet minder ellende, maar weelde.
Citaat:
Als 5 nannen geld hebben is dat 5 x 0 ellende
mooi, het is zelfs weelde.
Citaat:

en dat is minder ellende dan 1 x 0 ellende.
het is geen minder ellende, maar weelde.
Citaat:
Dus 5 x geld is minder dan 1 x geld.
Fout, want 5 x geld is meer dan 1 x geld en niet minder.
Citaat:

Als je ellende kan vervangen door weelde dan kan dat ook in jouw vorige voorbeeld:

Als 5 mannen geen geld hebben is dat 5 x 0 weelde.
onzin. Geen geld is ellende.
Citaat:
Dat is minder weelde dan wanneer 1 man geen geld heeft.
ook onzin. Het is meer ellende.
Want geen geld bezitten is geen weelde, maar ellende.
Citaat:
Dus 5 x 0 geld is minder dan 1 x 0 geld en niet meer zoals jij beweerde.
Het is minder geld als je van een hoeveelheid geld uitgaat, maar het is meer gebrek aan geld als je van het gemis aan geld uitgaat.
En dat laatste daar gaat het hier om, namelijk het vermenigvuldigen met 0, wat staat voor het gebrek aan geld.

Kortom: 5 x 0 is meer dan 1 x 0 (als meer gebrek).

En niet (wat jij ervan maakt) dat als je van 4 mannen hun geld wegneemt, dat er dan 4 x minder een bepaalde som geld ontstaat.
Dat is een gewone aftreksom en geen vermenigvuldigen met 0.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 12:31   #404
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
ook onzin. Het is meer ellende.
Want geen geld bezitten is geen weelde, maar ellende.
Je kan je redenering zo niet redden want je zegt zelf geen geld bezitten is geen weelde en dat mag je dan noteren als 0 weelde. Dus 5 x geen geld bezitten is 5 x 0 weelde en dat is volgens jouw idiote redenering minder dan 1 x geen geld bezitten.

Het is natuurlijk allemaal flauwekul want je probbert te verkopen. Met wiskunde heeft jouw ellendige redenering niets te maken.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 15:27   #405
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Je kan je redenering zo niet redden want je zegt zelf geen geld bezitten is geen weelde en dat mag je dan noteren als 0 weelde.
En 0 weelde is geen weelde, maar ellende. Dit om niet in verwarring te geraken.
Citaat:
Dus 5 x geen geld bezitten is 5 x 0 weelde
Klopt. Dus dat is dan 5 x ellende.
Citaat:
en dat is volgens jouw idiote redenering minder dan 1 x geen geld bezitten.
Dat is ook zo over 5 personen verdeeld. Alleen is die redenering van jou en niet van mij.
En denk je ten onrechte dat het idioot is omdat je de ellende in een weelde hebt omgetoverd en nu zelf in verwarring bent geraakt....
Want 5 x 0 weelde, wat gelijk is aan 5 x ellende, is niet zozeer minder dan 1 x geen geld bezitten (dat maak jij ervan als aftreksom in plaats van een vermenigvuldigen met 0), maar het is meer ellende dan 1 x 0.
Citaat:
Het is natuurlijk allemaal flauwekul want je probbert te verkopen. Met wiskunde heeft jouw ellendige redenering niets te maken.
Je bedoelt dat je er nog steeds niet van begrijpt en er met alle geweld (uit totaal onbegrip) iets anders van wil maken.

Zo wil je de ellende tot een weelde maken en de vermenigvuldiging tot een aftreksom.


Maar hier een ander voorbeeld van hetzelfde; er is maar 1 x absoluut Niets, maar je kunt eindeloos vele malen aan het absolute Niets denken, dus eindeloos x absoluut Niets, zodat je het absolute Niets aldus kunt vermenigvuldigen, wat als bewustzijn meer is dan slechts 1 x absoluut Niets.

Doe je best maar om er iets anders van te maken om te laten zien dat je er weer niets van begrijpt....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 15:45   #406
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht

Het is natuurlijk allemaal flauwekul want je probeert te verkopen.
Zo lang je op die kwast blijft ingaan zal deze thread eindeloos lang worden. Of moet ik oneindig zeggen?

Wat je ook doet of zegt, je staat als aap naast Zijne Majesteit van Opgeblazen Onkunde.

Praat nog liever tegen een muur, die zegt geen onnozelheden terug.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2018, 17:25   #407
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
En 0 weelde is geen weelde, maar ellende. Dit om niet in verwarring te geraken. Klopt. Dus dat is dan 5 x ellende.
Dat is ook zo over 5 personen verdeeld. Alleen is die redenering van jou en niet van mij.
En denk je ten onrechte dat het idioot is omdat je de ellende in een weelde hebt omgetoverd en nu zelf in verwarring bent geraakt....
Want 5 x 0 weelde, wat gelijk is aan 5 x ellende, is niet zozeer minder dan 1 x geen geld bezitten (dat maak jij ervan als aftreksom in plaats van een vermenigvuldigen met 0), maar het is meer ellende dan 1 x 0.
Je bedoelt dat je er nog steeds niet van begrijpt en er met alle geweld (uit totaal onbegrip) iets anders van wil maken.

Zo wil je de ellende tot een weelde maken en de vermenigvuldiging tot een aftreksom.
Nee, het gaat om jouw redenering die nergens op slaat. Ik verander trouwens jouw ellende niet in weelde maar in géén weelde.

Citaat:
Maar hier een ander voorbeeld van hetzelfde; er is maar 1 x absoluut Niets, maar je kunt eindeloos vele malen aan het absolute Niets denken, dus eindeloos x absoluut Niets, zodat je het absolute Niets aldus kunt vermenigvuldigen, wat als bewustzijn meer is dan slechts 1 x absoluut Niets.

Doe je best maar om er iets anders van te maken om te laten zien dat je er weer niets van begrijpt....
Ga maar voort met uw zotternij.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 07:24   #408
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Zo lang je op die kwast blijft ingaan zal deze thread eindeloos lang worden. Of moet ik oneindig zeggen?

Wat je ook doet of zegt, je staat als aap naast Zijne Majesteit van Opgeblazen Onkunde.

Praat nog liever tegen een muur, die zegt geen onnozelheden terug.
Alleen tegen de knappe argumenten van JeeBee ben ik niet opgewassen....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 07:47   #409
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Nee, het gaat om jouw redenering die nergens op slaat. Ik verander trouwens jouw ellende niet in weelde maar in géén weelde.
Neen, je hebt er weelde van gemaakt door te menen dat 5 x 0 weelde minder is dan 1 x 0 weelde (en valselijk aan mij hebt toegeschreven), en dat is niet zo, want 5 x 0 weelde is meer dan 1 x 0 weelde, want meer ellende.
Citaat:
Ga maar voort met uw zotternij.
Je bedoelt dat je er nog steeds niet van begrijpt en geen argument meer weet, dat wil zeggen geen nieuwe verdraaiingen meer van wat ik beweer dat je 0 kunt vermenigvuldigen in 5 x 0 als in 5 x ellende.

Dus geen weelde maar ellende en geen aftreksom, maar een vermenigvuldiging.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 07:54   #410
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Je kan je redenering zo niet redden want je zegt zelf geen geld bezitten is geen weelde en dat mag je dan noteren als 0 weelde. Dus 5 x geen geld bezitten is 5 x 0 weelde en dat is volgens jouw idiote redenering minder dan 1 x geen geld bezitten.
Waar heb ik gezegd dat het minder is?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 08:23   #411
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Waar heb ik gezegd dat het minder is?
Geef eerst maar eens antwoord.
Is 5 x 0 weelde meer of minder dan 1 x 0 weelde?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 10:31   #412
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Geef eerst maar eens antwoord.
Is 5 x 0 weelde meer of minder dan 1 x 0 weelde?
Als je nadruk legt op de weelde dan is 5 x 0 weelde nog minder dan 1 x 0 weelde, en dat is jouw idee dat je mij valselijk toeschrijft.

Maar als je beseft dat 0 x weelde ellende is, dan is 5 x 0 weelde (ellende dus) meer dan slechts 1 x 0 weelde (ellende dus).
En dat is mijn idee als een vermenigvuldiging van 0 en geen aftreksom van de weelde.

Gesnopen?

En nu mag je mijn vraag beantwoorden, of durf je dat niet?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 11:37   #413
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Als je nadruk legt op de weelde dan is 5 x 0 weelde nog minder dan 1 x 0 weelde, en dat is jouw idee dat je mij valselijk toeschrijft.
Ja, dat is precies jouw idee van logica. Maar als je 0 weelde vervangt door hetgeen waar jij mee bent begonnen, namelijk mannen die geen geld hebben, laten we dat een synoniem noemen, dan kan je die logica niet volhouden. Of geloof jij dat 5 x 0 geld meer geld is dan 1 x 0 geld?

Citaat:
Maar als je beseft dat 0 x weelde ellende is, dan is 5 x 0 weelde (ellende dus) meer dan slechts 1 x 0 weelde (ellende dus).
En dat is mijn idee als een vermenigvuldiging van 0 en geen aftreksom van de weelde.

Gesnopen?
Of geen geld of weelde ellende betekent heeft geen betekenis voor de bovenstaande rekensom. Het is een denkbeeld dat jij er mee in verband brengt en eventueel een andere rekensom. Wat jij doet is de uitkomst van twee verschillende rekensommen bij elkaar optellen. Sanp je dat?

Citaat:
En nu mag je mijn vraag beantwoorden, of durf je dat niet?
Welke vraag? Over het Absolute Niets? Helaas, daar weten we niets van en daar valt dus niets over te zeggen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 14:26   #414
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ja, dat is precies jouw idee van logica.
een dikke leugen dus, want dat heb je mij in de schoenen geschoven, terwijl het van jou zelf komt en daarom de vraag: waar heb ik dat geschreven?, die je blijkbaar niet durft te beantwoorden.
Citaat:
Maar als je 0 weelde vervangt door hetgeen waar jij mee bent begonnen, namelijk mannen die geen geld hebben, laten we dat een synoniem noemen, dan kan je die logica niet volhouden. Of geloof jij dat 5 x 0 geld meer geld is dan 1 x 0 geld?
Neen, ik zeg dat 5 x gebrek aan geld meer gebrek is dan 1 x gebrek aan geld.
Overeenkomstig de vermenigvuldiging dat 5 x 0 meer is aan 0 dan 1 x 0.
Dus nog steeds heb je het niet begrepen door er iets anders van de maken, namelijk een aftreksom vanuit het geld in plaats van een vermenigvuldiging van 0 vanuit het gebrek aan geld.


Citaat:


Of geen geld of weelde ellende betekent heeft geen betekenis voor de bovenstaande rekensom.
wél, want vanuit de weelde wordt het een aftreksom in plaats van een vermenigvuldiging.
Wil je het daarentegen minder maken dan moet je de 0 delen, want 0 : 5 = 1/5 0 en dat is minder dan 1 x 0.
Citaat:
Het is een denkbeeld dat jij er mee in verband brengt en eventueel een andere rekensom. Wat jij doet is de uitkomst van twee verschillende rekensommen bij elkaar optellen. Sanp je dat?
Het is volkomen onzin wat je hier zegt.
Ik maakt slechts één rekensom en dat is de vermenigvuldiging van 0 tot meer nullen, goed te vergelijken met 5 x gebrek aan geld als nog meer gebrek.

Maar jij maakt er iets anders van door niet van 0 uit te gaan, maar vanuit de positieve weelde tot een aftreksom daarvan.
Citaat:


Welke vraag? Over het Absolute Niets? Helaas, daar weten we niets van en daar valt dus niets over te zeggen.
Hou je maar niet van de domme.

Het is de vraag van post 410: Waar heb ik gezegd dat het minder is?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 17 augustus 2018 om 14:30.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2018, 16:13   #415
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
...

Het is de vraag van post 410: Waar heb ik gezegd dat het minder is?
Die vraag heb je zelf beantwoord in post 412 eerste alinea:
"Als je nadruk legt op de weelde dan is 5 x 0 weelde nog minder dan 1 x 0 weelde, en dat is jouw idee dat je mij valselijk toeschrijft.
Het was inderdaad mijn idee dat jij zo zou redeneren. Welnu, ik vind dat antwoord van jou onzin. 5 x 0 weelde is 0 weelde en niet meer of minder. En zo is het ook met de rest van je gebazel. Je kan ongelijksoortige zaken niet optellen. Dus geld plus ellende is geen rekensom en nul blijft nul.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 09:11   #416
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Die vraag heb je zelf beantwoord in post 412 eerste alinea:
"Als je nadruk legt op de weelde dan is 5 x 0 weelde nog minder dan 1 x 0 weelde, en dat is jouw idee dat je mij valselijk toeschrijft.
Het was inderdaad mijn idee dat jij zo zou redeneren.
Dat is dan aardig dat je dat toe wilt geven, maar wat dus fout is, want het is niet weelde, maar 0 weelde en dus niet minder weelde (dat is jouw foute interpretatie), maar méér 0 weelde.
Citaat:
Welnu, ik vind dat antwoord van jou onzin. 5 x 0 weelde is 0 weelde en niet meer of minder.
0 weelde voor 5 mensen is méér 0 weelde dan voor 1 mens.
Net zoals 5 zieke mensen meer ziekte is dan slechts 1 ziek mens.
Net zoals 5 miljonairs meer bezitten dan slechts 1 miljonair.
Citaat:
En zo is het ook met de rest van je gebazel. Je kan ongelijksoortige zaken niet optellen. Dus geld plus ellende is geen rekensom en nul blijft nul.
Je kunt de ellende van het geen geld bezitten wel degelijk vermenigvuldigen.
Je kunt ellende vermenigvuldigen als minder en meer en geld kun je vermenigvuldigen en de eenheid van beide eveneens.
Want de ellende geen geld te bezitten kan 1 mens betreffen en ook 10 mensen en ook 100 en 1000 mensen.

Maar jouw som is helemaal geen probleem, want ik heb er nog eens goed over na gedacht en het moet zijn:

5 x (0 weelde) = méér dan 1 x (0 weelde).

Klaar en bedankt dat je hiermee mij de gelegenheid hebt gegeven mijn theorie nog eens extra te bewijzen.

Zoals je de oneindigheid kunt vermenigvuldigen, zo kan dat ook met 0 ( 5 nullen is meer dan 1*) en met de ellende en met 0 weelde en natuurlijk ook met de rijkdom.

*als er 5 nullen in de klas zitten zijn dan meer nullen dan slechts 1....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 09:17   #417
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
... en nul blijft nul.
als nul nul blijft, hoe kan 5 x 0 dan 0 zijn, want dan moet er ook 5 x 0 bestaan om nul te kunnen zijn.

Oftewel: als 5 x 0 = 0, dan moet ook het omgekeerde waar zijn dat 0 = 5 x 0
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 10:03   #418
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dat is dan aardig dat je dat toe wilt geven, maar wat dus fout is, want het is niet weelde, maar 0 weelde en dus niet minder weelde (dat is jouw foute interpretatie), maar méér 0 weelde.
0 weelde voor 5 mensen is méér 0 weelde dan voor 1 mens.
Net zoals 5 zieke mensen meer ziekte is dan slechts 1 ziek mens.
Net zoals 5 miljonairs meer bezitten dan slechts 1 miljonair.
Je kunt de ellende van het geen geld bezitten wel degelijk vermenigvuldigen.
Je kunt ellende vermenigvuldigen als minder en meer en geld kun je vermenigvuldigen en de eenheid van beide eveneens.
Want de ellende geen geld te bezitten kan 1 mens betreffen en ook 10 mensen en ook 100 en 1000 mensen.
Weet je wel zeker dat je die getallen van 100 en 1000 krijgt door te vermenigvuldigen? Dat is toch niet realistisch? Volgens mij kan je het aantal mensen dat in ellende verkeert alleen vaststellen door optellen van de aangetroffen gevallen.

Citaat:
Maar jouw som is helemaal geen probleem, want ik heb er nog eens goed over na gedacht en het moet zijn:

5 x (0 weelde) = méér dan 1 x (0 weelde).

Klaar en bedankt dat je hiermee mij de gelegenheid hebt gegeven mijn theorie nog eens extra te bewijzen.

Zoals je de oneindigheid kunt vermenigvuldigen, zo kan dat ook met 0 ( 5 nullen is meer dan 1*) en met de ellende en met 0 weelde en natuurlijk ook met de rijkdom.

*als er 5 nullen in de klas zitten zijn dan meer nullen dan slechts 1....
Ook hier ben je aan het optellen. a+a+a+a+a=5a. Vervolgens stel je dat elk geval van a een probleem heeft met b. En dan zeg je dat a+b meer of minder is dan alleen a. En dat is onzin.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 13:18   #419
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Weet je wel zeker dat je die getallen van 100 en 1000 krijgt door te vermenigvuldigen?
Dat is niet juist geformuleerd van jou.
Die getallen zijn zelf de vermenigvuldigingsfactoren toegepast op de arme mens.
Citaat:
Dat is toch niet realistisch? Volgens mij kan je het aantal mensen dat in ellende verkeert alleen vaststellen door optellen van de aangetroffen gevallen.
Als jij graag wil tellen dan ga je tellen.
Maar getallen als 100 en 1000 komen eerder voort uit een ruwe schatting.
En hier is het zuivere theorie en niet hoe het dan precies in de praktijk toegaat.
Dus je moet geen spijkers op laag water gaan zoeken.
Citaat:


Ook hier ben je aan het optellen. a+a+a+a+a=5a. Vervolgens stel je dat elk geval van a een probleem heeft met b.
Waar heb ik dat gezegd?
Je bent weer aan het verzinnen.
Citaat:
En dan zeg je dat a+b meer of minder is dan alleen a. En dat is onzin.
Dit slaat helemaal nergens op en heb je helemaal zelf bedacht....

Ik zeg dat 5 nullen meer is dan 1 x 0.
Dus als je kritiek hebt, hou je dan aan wat ik zeg.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 15:38   #420
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dat is niet juist geformuleerd van jou.
Die getallen zijn zelf de vermenigvuldigingsfactoren toegepast op de arme mens.
Als jij graag wil tellen dan ga je tellen.
Maar getallen als 100 en 1000 komen eerder voort uit een ruwe schatting.
En hier is het zuivere theorie en niet hoe het dan precies in de praktijk toegaat.
Dus je moet geen spijkers op laag water gaan zoeken.
Het kan nooit zuivere theorie zijn als je werkt met ruwe schattingen.
Waarom tel je trouwens of vermenigvuldig je in je voorbeelden?
Als één man geen geld heeft betekent dat volgens jou ellende. Dat is samen toch meer dan geen geld hebben? Ik bedoel, je hebt dan wel geen geld maar je hebt toch altijd nog ellende, dus dat is meer dan niets en meer dan 0.
Je hoeft er dus geen vier andere mannen zonder geld bij te betrekken om te bewijzen dat 0 geld meer is dan 0?

Citaat:
Waar heb ik dat gezegd?
Je bent weer aan het verzinnen.
Dit slaat helemaal nergens op en heb je helemaal zelf bedacht....

Ik zeg dat 5 nullen meer is dan 1 x 0.
Dus als je kritiek hebt, hou je dan aan wat ik zeg.
Nee, dat heb je niet gezegd, maar ik vertaal wat je hebt gezegd in eenvoudige algebra. Je was toch bezig met wiskunde? Dus 5 mannen zonder geld is 5a. En 5 mannen met ellende is 5b. Sanp je? Het gekke is dat het dezelfde mannen zijn en door hun geldgebrek op te tellen bij hun ellende, wat eigenlijk precies hetzelfde is, denk jij een wonderbaarlijke vermenigvuldiging te verrichten. Nu bezitten de 5 mannen plots meer dan geen geld, of 0 geld, want ze hebben ellende. Hoeveel geld is hun ellende dan waard?

En hoeveel zijn vijf bankrekeningen met nul Euro meer waard dan 1 bankrekening met 0 Euro?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be