Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Bekijk resultaten enquête: Mag de overheid borg staan voor Arco Aandelen van BDW's moeder ?
Ja. 6 12,77%
Neen. 39 82,98%
Prins Laurent for president. 7 14,89%
wtf = BDW ? 3 6,38%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 8 juli 2014, 06:33   #321
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De feiten tonen nochtans aan dat geen enkele partij cd&v in de weg loopt in haar zoektocht naar een oplossing. Politici in een moeilijke situatie zijn als een rat die je in een hoekje dringt.
Politici in een moeilijke situatie die kan je kopje onder duwen.

Politici in een ONMOGELIJKE situatie, die laat je zelf grandioos op hun smoel gaan terwijl je aan de zijlijn staat te grinniken, he.

Het gevaar van politici die in een onmogelijke situatie zitten, te ambeteren, is dat ze de onmogelijkheid van de oplossing in jouw schoenen zouden schuiven, terwijl dat nergens voor nodig is: de feiten zijn de feiten.

Een politicus die beloofd heeft van volgende week het zonlicht uit te doen, die ga je niet aanvallen he. Die laat je gerust "proberen". Die moedig je zelfs aan: "moet ik uw emmerke helpen dragen om de zon uit te doven"

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 juli 2014 om 06:34.
patrickve is offline  
Oud 8 juli 2014, 07:20   #322
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
hamac is mijn dubbelnick niet, ...
You sure?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 8 juli 2014, 11:20   #323
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Hier is een deal gemaakt onder partijen, en volgens mij gaat men die 'doen' lukken. Zelfs al vergt het juridische spitsvondigheid die in een normale logica nooit zou passeren.
Het zou (natuurlijk) niet mogen, maar dit is powerplay
Met andere woorden: dit is Belgique. In een dictatuur wordt �*lles opgelost, en in Belgique ook. Zelfs wat niet zou mogen.

En peterke is daar fier op.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 8 juli 2014, 11:23   #324
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Politici in een moeilijke situatie die kan je kopje onder duwen.

Politici in een ONMOGELIJKE situatie, die laat je zelf grandioos op hun smoel gaan terwijl je aan de zijlijn staat te grinniken, he.

Het gevaar van politici die in een onmogelijke situatie zitten, te ambeteren, is dat ze de onmogelijkheid van de oplossing in jouw schoenen zouden schuiven, terwijl dat nergens voor nodig is: de feiten zijn de feiten.

Een politicus die beloofd heeft van volgende week het zonlicht uit te doen, die ga je niet aanvallen he. Die laat je gerust "proberen". Die moedig je zelfs aan: "moet ik uw emmerke helpen dragen om de zon uit te doven"
Z�*lig!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 8 juli 2014, 11:35   #325
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het beslissingsproces rond de staatshervorming heeft totaal niets te zien met deze deal, wees ernstig aub. De timing maakt dat gewoon onmogelijk.
Trouwens, de kans dat er iemand bij groen zit die intelligent genoeg is om te snappen waarover dit gaat lijkt me bijzonder klein.
Je weet maar la te goed dat je afleidingsmaneuvers gebruikt, peterke.

Jij beweerde dat de ARCO-deal door twee drie partijen werd gesloten. Het waren er meer.

Jij beweerde dat de man met de bolle paffe wangen zijn keutel heeft ingetrokken.

Nochtans moet de volgende regering nog gevormd worden, weten niemand welke partijen daar deel van zullen uitmaken, én is het weinig waarschijnlijk dat de N-VA daar bij zal zijn.

Daarbovenop heeft de EC intussen uitspraak gedaan, is de deal (die gesloten werd zonder de N-VA) ongedaan gemaakt, én is eender welke toekomstige deal met staatssteun uitgesloten. Ik zie niet goed in waarom de N-VA in die omstandigheden haar keutel zou intrekken.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 8 juli 2014, 11:59   #326
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Het is zo klaar als een klontje dat er "op topniveau" een deal werd gesloten door �*lle traditionele partijen, inclusief Groen. De groentjes zaten nochtans wat betreft Arco op dezelfde lijn als de N-VA. Of drongen zij niet het hardst aan op een parlementaire onderzoekscommisie? Maar ook zij zwijgen nu als vermoord. Als de ene medeplichtige zijn mond open doet zwijgt de andere medeplichtige ook niet meer. Dan komt alle shit bovendrijven en verliezen ze �*llemaal hun gezicht.....behalve de N-VA. Het lijkt me in deze omstandigheden logisch dat Geens geen openlijke weerstand krijgt.

Daar lijkt het voorlopig toch op, alhoewel. Sommeerde de kersverse kamervoorzitter Geens niet om "uitleg te komen geven" in het parlement?

Geens zal dat doen, maar pas in september. Ik ben zéér nieuwsgierig hoe hij dat gaat "verpakken".......vooral als er tegen die tijd nog geen uitzicht is op federale én Vlaamse regering waar de partij van Dewael deel van uitmaakt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 8 juli 2014, 20:01   #327
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je weet maar la te goed dat je afleidingsmaneuvers gebruikt, peterke.

Jij beweerde dat de ARCO-deal door twee drie partijen werd gesloten. Het waren er meer.

Jij beweerde dat de man met de bolle paffe wangen zijn keutel heeft ingetrokken.

Nochtans moet de volgende regering nog gevormd worden, weten niemand welke partijen daar deel van zullen uitmaken, én is het weinig waarschijnlijk dat de N-VA daar bij zal zijn.

Daarbovenop heeft de EC intussen uitspraak gedaan, is de deal (die gesloten werd zonder de N-VA) ongedaan gemaakt, én is eender welke toekomstige deal met staatssteun uitgesloten. Ik zie niet goed in waarom de N-VA in die omstandigheden haar keutel zou intrekken.
Je gelooft maar wat je wil. Ik heb nooit één indicatie gelezen dat groen iets te maken heeft met deze deal. En dat zeg ik niet om hen te verdedigen, voor die chiro leiders heb ik niet de minste waardering.
Dit lijkt me een deal tussen cd&v (arco-acw) en PS (Ethias) met als minder duidelijke troostprijs hetgeen de liberalen binnen haalden.

Als ik mag gokken : niet lastig doen bij het aanhouden van Luc Coene bij de nationale bank, en Jean-Paul Servais bij het FSMA.

Maar geen enkele partij zal dat ooit toegeven.

Besef je eigenlijk wel dat deze deal ondertussen jaren oud is ? Dat de troostprijs voor acw niet 'rond' is, is te wijten aan de slechte onderhandelaars van cd&v. Die van PS waren veel slimmer, die lieten direct hun favoriete Ethias nationaliseren.
Maar louter op basis van de reacties van sp.a en o-vld, van MR, PS en CDH lijkt het er sterk op dat de deal rond arco nog altijd recht staat.

En inderdaad, het zal wat moeilijker worden nu geens een probleem heeft met de EC;
Wat de kruisridder van de Arco coöperanten, de man die droomt van ACW kapot te maken daar allemaal over zegt is nu eigenlijk niet belangrijk gezien (op dit moment...) n-va niet meer in de federale running zit en hij trouwens toch zijn mond 'vrijwillig' wil houden.
Zeg maar gewoon dat die een gag order heeft gekregen van zijn bestuur;


Ik denk dat geens wel iets zal vinden om de beslissing van de EC te omzeilen.
Indien niet, dan zit de cd&v met een echt existentieel probleem.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 8 juli 2014 om 20:07.
Pandareus is offline  
Oud 8 juli 2014, 20:05   #328
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En inderdaad, het zal wat moeilijker worden nu geens een probleem heeft met de EC;
Een beetje

Citaat:
Ik denk dat geens wel iets zal vinden om de beslissing van de EC te omzeilen.
Indien niet, dan zit de cd&v met een echt existentieel probleem.
Gij houdt van understatements he
patrickve is offline  
Oud 8 juli 2014, 20:07   #329
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Een beetje



Gij houdt van understatements he
Juist
Pandareus is offline  
Oud 8 juli 2014, 20:46   #330
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Stilaan blijkt toch steeds duidelijker te worden dat ik gelijk had met mijn bewering kort na de vorige regeringsvorming dat het bindmiddel Dexia was. Het is enkel daarom dat N-VA langs de kant gezet moest worden. Aangezien nu de stront al is komen bovendrijven is die incentive nu niet aanwezig.
stuyckp is offline  
Oud 9 juli 2014, 07:55   #331
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Er was (en is) echt wel meer dan Dexia waarom de N-VA "vermeden" werd.

ALLE redenen die er vorige keer waren om de N-VA uit te sluiten, zijn er vandaag nog. Ze zijn intussen alleen maar erger geworden, en MOETEN nu aangepakt worden ipv op de lange baan geschoven. Gebeurt dat niet dan zit Belgique binnen een jaar in dezelfde situatie als Griekenland. Het zit er dus dik in dat niet de Vlaams-nationalisten maar de PS de doodgraver van het corrupte koningdom Belgique wordt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 9 juli 2014, 19:06   #332
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als ik mag gokken : niet lastig doen bij het aanhouden van Luc Coene bij de nationale bank, en Jean-Paul Servais bij het FSMA.
In 2010 heeft de politiek bedisseld dat Luc Coene gouverneur mocht zijn van de Nationale bank tot 2014. In 2014 zou hij vervangen worden door Jan Smets. De hamvraag is of N-VA zich in dit politiek akkoord kan vinden:

http://trends.knack.be/economie/mens...al-226047.html
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 9 juli 2014, 19:09   #333
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Er was (en is) echt wel meer dan Dexia waarom de N-VA "vermeden" werd.

ALLE redenen die er vorige keer waren om de N-VA uit te sluiten, zijn er vandaag nog. Ze zijn intussen alleen maar erger geworden, en MOETEN nu aangepakt worden ipv op de lange baan geschoven. Gebeurt dat niet dan zit Belgique binnen een jaar in dezelfde situatie als Griekenland. Het zit er dus dik in dat niet de Vlaams-nationalisten maar de PS de doodgraver van het corrupte koningdom Belgique wordt.
In 2010-2011 heeft N-VA de geperverteerde politieke machtspartij van dienste geweest door het grote publiek af te leiden met in de media gevoerde staatshervormingsdiscussies.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 5 februari 2015, 15:54   #334
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat als de rechter zich onbevoegd verklaart. Gaat Bart De Wever streven naar een overheidsborg voor de Arco Coöperant ?
De rechter heeft zich reeds 2x onbevoegd verklaard. De Raad van State verklaarde zich onbevoegd door prejudiciële vragen te stellen aan het Grondwettelijk Hof. Het Grondwettelijk Hof verklaart zich onbevoegd door prejudiciële vragen te stellen aan het Europees Hof.

Bart De Wever ziet er op toe dat zijn pionnen in de federale regering de juridische kosten laten oplopen zodat zijn inwonende moeder uitzicht krijgt op een vergoeding door de belastingbetaler voor haar Arco participatie.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 24 december 2016, 15:12   #335
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.601
Standaard

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...al-127625.html

'Mijn moeder heeft aandelen voor 4.000 euro,' zei De Wever. 'Voor haar is dat een zeer groot bedrag.

Bart De Wever is niet bereid gebleken om 4.000 € aan zijn moeder te schenken wegens zijn nalatigheid in de Arco affaire. Op het moment dat de staatsgarantie werd bedisseld was meneer bezig met wereldkampioenschap regeringsformatiegesprekken.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 16 juni 2017, 08:49   #336
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.601
Standaard


Van Overtveldt: "Zeer voorzichtig omspringen met mogelijke oplossing"
Minister van Financiën Johan Van Overtveldt. © photo news.

Dat het Grondwettelijk Hof oordeelt dat het wetsartikel waarmee de waarborgregeling voor de Arco-coöperanten werd ingevoerd ongrondwettelijk is, betekent dat elke mogelijke oplossing voor het dossier juridisch waterdicht zal moeten zijn. Dat zegt minister van Financiën Johan Van Overtveldt in een reactie. "We zullen zeer voorzichtig moeten omspringen met de mogelijke oplossingen die aangedragen kunnen worden voor dit dossier."

"Het arrest is net binnen, we hebben de kans nog niet gekregen het in extenso te bekijken", zegt Van Overtveldt vanuit Luxemburg, waar hij een vergadering van de eurogroep bijwoont. "Maar de eerste tekenen zijn dat het in de lijn ligt van wat het Europees Hof van Justitie ter zake al beslist had."

"Dat betekent", gaat hij verder, "dat we op een zeer voorzichtige manier zullen moeten omspringen met mogelijke oplossingen die kunnen aangedragen worden voor dit dossier." Met andere woorden: "Indien er iets op tafel komt, moet dat juridisch sluitend zijn. De onzekerheid van iedereen die (hierbij) betrokken is heeft nu lang genoeg geduurd."

"Er zijn nu belangrijke juridische vonnissen, de rechtsstaat veronderstelt natuurlijk dat je daarmee rekening houdt", besluit de minister. Wanneer de regering een oplossing zou kunnen voorleggen, kon hij niet zeggen.





Bart De Wever mobiliseert zijn N-VA minister Johan Van Overveldt om de Arco centen van zijn moeder te recupereren.

Moederliefde is Bart De Wever niet vreemd. Het overstijgt voor hem zelfs elk ander belang. Alle middelen zijn voor hem toegelaten als iemand in de portefeuille van zijn moeder zit.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 16 juni 2017, 09:13   #337
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.678
Standaard

'Voorzichtig zijn' betekent waarschijnlijk 'op de Griekse kalender zetten'. Ik zie niet wat ze na al die uitspraken nog zouden kunnen verzinnen.
Dadeemelee is offline  
Oud 16 juni 2017, 11:54   #338
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...al-127625.html

'Mijn moeder heeft aandelen voor 4.000 euro,' zei De Wever. 'Voor haar is dat een zeer groot bedrag.

Bart De Wever is niet bereid gebleken om 4.000 € aan zijn moeder te schenken wegens zijn nalatigheid in de Arco affaire. Op het moment dat de staatsgarantie werd bedisseld was meneer bezig met wereldkampioenschap regeringsformatiegesprekken.
Wat zit jij te lullen over die 4.000 euro van de moeder van BDW als je weet dat een toppolitieker 6.000 euro per maand verdient...
Denk je nu echt dat BDW zijn betrouwbaarheid, zijn mandaat, zijn politieke loopbaan en nog zoveel meer voor die 4.000 euro in de schaal gaat werpen...
Maar als je de faam van iemand wil besmetten, dan vindt je wel een reden, hoe fictief ook... en jouw believers zullen er zich gul door laten overtuigen...

Is het niet zo dat de politiek en de politieke leugenachtige propaganda werkt???

Is het niet juist daardoor dat nu pas al die jarenlang verborgen gebleven echte schandalen uitkomen en de hele politieke kaste, de klassieke partijen het eerste, totaal bezoedeld...

Maar ondertussen hou jij je liever bezig met de oude politiek Belgische niet bestaande kultuur, maar eerder bestaande zeikput???
marie daenen is offline  
Oud 16 juni 2017, 19:52   #339
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Denk je nu echt dat BDW zijn betrouwbaarheid, zijn mandaat, zijn politieke loopbaan en nog zoveel meer voor die 4.000 euro in de schaal gaat werpen...
Ik denk dat niet. Het is een feit.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 16 juni 2017, 20:00   #340
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je weet maar la te goed dat je afleidingsmaneuvers gebruikt, peterke.

Jij beweerde dat de ARCO-deal door twee drie partijen werd gesloten. Het waren er meer.

Jij beweerde dat de man met de bolle paffe wangen zijn keutel heeft ingetrokken.

Nochtans moet de volgende regering nog gevormd worden, weten niemand welke partijen daar deel van zullen uitmaken, én is het weinig waarschijnlijk dat de N-VA daar bij zal zijn.

Daarbovenop heeft de EC intussen uitspraak gedaan, is de deal (die gesloten werd zonder de N-VA) ongedaan gemaakt, én is eender welke toekomstige deal met staatssteun uitgesloten. Ik zie niet goed in waarom de N-VA in die omstandigheden haar keutel zou intrekken.
Wat lees ik hier allemaal
Dadeemelee is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be