Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 september 2017, 11:39   #181
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat mag u even uitleggen.
Er gaat namelijk geen wervende kracht uit van islam, wel worden kinderen binnen islamitische gezinnen automatisch als moslim beschouwd en is er wanneer ze ouder worden amper persoonlijke vrijheid om dat geloof te verlaten. Dwang is niet gelijk aan vrije keuze.

Wanneer iemand zich dan toch bekeerd, is dit meestal omdat er een partner is die dit geloof al aanhangt, wat werft is dus de partnerkeuze maar daarom niet werkelijk religie.

Los daarvan zijn er weinig bekeerlingen, wanneer je de totale bevolking als uitgangspunt neemt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 12:12   #182
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Een toekomst als moslim? Steeds in een soort oorlogstoestand leven met andere landen en onder elkaar ook slachtpartijen? Indien er nog slechts moslims zouden overblijven op de wereldbol, wat voor een achterlijke hel zou dat zijn! Is dat de toekomst die je voor je moslimkinderen wenst?
Beter dat ze niet geboren worden, daar bewijs je ze een dienst mee.
De islam, de koran, de sharia enz die zijn er voor eeuwig toch?
Haar gedachtegang is anders wel makkelijk uit te leggen hoor: omdat moslims zichzelf moreel superieur achten menen zij dat ze het best in staat zijn om kinderen op te voeden. Dat het in de meeste moslimlanden een zootje is of op zijn zachts gezegd geen pretje om te leven vergeten ze voor het gemak wel eventjes.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 12:21   #183
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Haar gedachtegang is anders wel makkelijk uit te leggen hoor: omdat moslims zichzelf moreel superieur achten menen zij dat ze het best in staat zijn om kinderen op te voeden. Dat het in de meeste moslimlanden een zootje is of op zijn zachts gezegd geen pretje om te leven vergeten ze voor het gemak wel eventjes.
Ook hier lijkt opvoeden in de meerderheid van moslimgezinnen waarbij enkel islam de vertrekbasis is, maar niet te lukken.
Gelukkig bij moslimgezinnen die wel de balans vinden tussen religie en verwachtingen van de samenleving, wel.
Je kunt dus veronderstellen dat ( te strikt volgen van) religie als uitgangspunt voor opvoeden hier kinderen kansarm maakt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2017, 10:13   #184
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Oei, ik ben dan wellicht al oud?

Maar mijn kinderen gaan als moslims sowieso steeds een toekomst hebben op deze planeet.
Beter geen toekomst dan leven onder de Islam-dwingelandij.

PS stop de penismutilatie onder het voorwendsel van "het moet van Allah".
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2017, 10:55   #185
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Beter geen toekomst dan leven onder de Islam-dwingelandij.

PS stop de penismutilatie onder het voorwendsel van "het moet van Allah".
Zo kan je het natuurlijk ook zien en ik kan u daar geen ongelijk in geven.

Ik sluit mij aan bij de tekst.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 16:59   #186
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U gaat er schijnbaar van uit dat wie zijn zonden bij een priester opbiecht, ook vergeving van zonden krijgt. Foutief natuurlijk.

Geen vergeving zonder berouw, boete en wil niet meer te zondigen. Daarnaast is de priesterlijke vergeving geen automatisme. Iedere priester kan dit weigeren als hij duidelijke tekenen ziet dat de biechteling geen waar berouw toont.
"Biechten" en al dan niet berouw tonen moet in de rechtbank kunnen!
In 2017 mag dat onnozel biecht-gedoe wel opgedoekt worden zeker?
Hoeveel duizenden zouden er destijds in de verplichte biechtsessies van de katholieke scholen oa daar niet eventjes wat onnozelheden hebben afgedreund zonder zich een seconde aan te trekken van het feit dan ze dan vergiffenis hadden gekregen of niet?
Als ik schrijf "verplichte biechtsessies" dan bedoel ik dat maar zeer weinigen uit zichzelf ooit de noodzaak hebben gevoeld om "te gaan biechten".
Of niet soms? Gewoon een onderdeel van de godsdienst-hersenspoeling...
En nu kunnen we onze "islammers" bewonderen en ons afvragen hoe mensen toch zo dom kunnen zijn? Gewoon bij de kudde willen/moeten behoren?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 17:02   #187
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jammer, maar ik kan het toch niet helpen dat u slechts vanuit uw onwetendheid redeneert. Bij de laatste interreligieuze bijeenkomst heeft de paus heel duidelijk religieus geïnspireerd geweld veroordeeld, net zoals hij en zijn voorgangers al meermaals hebben gedaan.
Als onze hedendaagse paus, de brave man, eens overloopt wat zijn voorgangers en de Kerk in de vorige eeuwen heeft uitgespookt, dan moet hij toch een slaappilletje nemen 's avonds zeker?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 17:09   #188
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zo is het. We zien alle dagen tot wat religie in staat is. Gelukkig hebben we die kaloten nu wat kunnen milderen in hun waanzin. Mocht die nu niet meer zo zijn zou het wellicht het einde hebben betekend.
Dan zaten we nu met goede ouderwetse godsdienstoorlogen...
We weten niet wat we missen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be