Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 augustus 2013, 06:30   #21
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

Citaat:
Ieder kleine man weet dat dit puur om het inkomsten gaat voor de staat, en dat dit niets te maken heeft met verkeersveiligheid.
Ik vind daar niets mis mee, als er staat 120km/u dan is het 120km/u en geen 160, 170 of 200 en hoger.

Wil je die snelheden toch blijven aanhouden, dan moet je niet gaan janken dat je een boete in je brievenbus mag verwachten.

Misschien handig voor de overtreders van dienst, bereken zelf je boete

Link

Dat het ook kassa, kassa is, niets mis mee.

Toestellen als coyote en andere moesten verboden worden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 06:43   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik vind daar niets mis mee, als er staat 120km/u dan is het 120km/u en geen 160, 170 of 200 en hoger.

Wil je die snelheden toch blijven aanhouden, dan moet je niet gaan janken dat je een boete in je brievenbus mag verwachten.

Misschien handig voor de overtreders van dienst, bereken zelf je boete

Link

Dat het ook kassa, kassa is, niets mis mee.

Toestellen als coyote en andere moesten verboden worden.
Misschien kunnen infrastructuurwerken het een pak veiliger maken. Maar ja, dat kost geld, flitsen brengt gewoon op.

Ik ken een weg, ooit aangelegd om 120 op te rijden, daar mag je nu nog op plaatsen 50 per uur.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 09:56   #23
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik vind daar niets mis mee, als er staat 120km/u dan is het 120km/u en geen 160, 170 of 200 en hoger.

Wil je die snelheden toch blijven aanhouden, dan moet je niet gaan janken dat je een boete in je brievenbus mag verwachten.

Misschien handig voor de overtreders van dienst, bereken zelf je boete

Link

Dat het ook kassa, kassa is, niets mis mee.

Toestellen als coyote en andere moesten verboden worden. :cheer:
Ik zou dus toch wel eens willen vernemen op welke basis je deze wil verbieden. Er zijn trouwens al diverse landen teruggefloten door hun eigen hooggerechtshof. Ik zie er geen problemen mee om voor vaste of mobiele camera's verwittigd te worden. Bovendien levert het geen vrijbrief op om hard te rijden. Daar heb je andere zaken voor. Of moet ik dan toch geloven dat het louter te doen is om het geld ...

Trouwens, als ze de coyote verbieden, ga ik effectief iets aanschaffen dat illegaal is en dan heb ik wel degelijk de mogelijkheid om zo hard te rijden als ik wil of dacht je dat je niet aan die dingen kon geraken ?

Ik vind het aan de andere kant best grappig : ze worden in hun kruis gepakt en dan gaan ze uithuilen bij de overheid die vervolgens e.e.a. dan maar moet gaan verbieden. De BTW-ambetantenaren hebben daar ook zo een handje van weg : een BTW-plichtige gaat in tegen een beslissing van de administratie, de BTW-administratie gaat op haar bek in de rechtbank en gaat dan maar bij de (R)overheid klagen... gewoonweg verachtelijk.

Laatst gewijzigd door Stingray : 29 augustus 2013 om 10:08.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 10:32   #24
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

http://datanews.knack.be/ict/null/ni...5098934131.htm
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 10:52   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Wil je die snelheden toch blijven aanhouden, dan moet je niet gaan janken dat je een boete in je brievenbus mag verwachten.

Dat het ook kassa, kassa is, niets mis mee.

Toestellen als coyote en andere moesten verboden worden.
De (R)overheid moet niet staan janken als de bestuurders de (zelfs absurde) snelheidslimieten opvolgen dmv hun Coyote, als hulpmiddel.

Daardoor kasseert huilebalk (R)overheid uiteraard mss wat minder (er is de BTW nog op die toestelletjes).

Citaat:
Schouppe zegt geen fan te zijn van de toestellen, maar plant geen verbod. Hij spreekt van een "preventieve invloed op de snelheid van de bestuurders". Volgens hem herinneren de toestellen de bestuurders aan de maximumsnelheid. Ook bij het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid zien ze voor de gemiddelde gebruiker vooral een gunstig effect. Er is enkel een probleem "als het systeem werkelijk wordt gebruikt door mensen die van plan zijn om tussen twee controles alle limieten aan hun laars lappen", klinkt het nog in de krant.
Erg hé, als men wilt dat niemand meer "de 120 kmh op de snelweg" aan zijn laars lapt, begrens dan alle voertuigen op 120 kmh, wat voor de vrachtwagens kan gaat voor de auto´s ook. Kassaplaatsen zullen er dan nog wel genoeg zijn zeker ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 augustus 2013 om 10:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 10:53   #26
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Allemaal voor de verkeersveiligheid, mijnheer.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 11:03   #27
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De (R)overheid moet niet staan janken als de bestuurders de (zelfs absurde) snelheidslimieten opvolgen dmv hun Coyote, als hulpmiddel.

Daardoor kasseert huilebalk (R)overheid uiteraard mss wat minder (er is de BTW nog op die toestelletjes).



Erg hé, als men wilt dat niemand meer "de 120 kmh op de snelweg" aan zijn laars lapt, begrens dan alle voertuigen op 120 kmh, wat voor de vrachtwagens kan gaat voor de auto´s ook. Kassaplaatsen zullen er dan nog wel genoeg zijn zeker ?
Correct, het is veel effectiever om een algeheel verbod op voertuigen in te voeren die sneller kunnen dan 120 km/u.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 11:12   #28
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Correct, het is veel effectiever om een algeheel verbod op voertuigen in te voeren die sneller kunnen dan 120 km/u.
1984, want ze kunnen het allemaal.

Sommigen hebben ooit een slag van de molen gehad, denk ik.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 11:40   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
1984, want ze kunnen het allemaal.

Sommigen hebben ooit een slag van de molen gehad, denk ik.
Ik bedoel maar hypothetisch hé.

btw
Citaat:
http://www.thestar.com/news/canada/2...itutional.html

Ontario court declares speed limiters for trucks unconstitutional

Many truckers are celebrating the fact a St. Catharines, Ont., trucker won his case against the speed limiter law on constitutional grounds.
...

After being charged under the Highway Traffic Act with not having a working speed limiter, Gene Michaud challenged the requirement on commercial vehicles, saying the speed limit of 105 kilometres per hour puts him in danger.

Zoals je ziet zijn er nog landen waar ze geen slag van de molen gekregen hebben, vrachtwagens zijn daar gelimiteerd op 105 kmh. Maar is eigenlijk tegen de grondwet.

Normale auto´s zijn in de regel gelimiteerd op 250 kmh, dat kan men al snelheid noemen op bepaalde wegen naargelang omstandigheden.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 augustus 2013 om 11:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 11:51   #30
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 642
Standaard

Cruise controle op 120 km/uur en geen problemen
En anders :

Wil je iets sneller dan heb je de : http://www.coyotesystems.be/
En een aanrader maar wel illegaal : http://www.licenseplateflipper.com/
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 11:53   #31
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Cruise controle op 120 km/uur en geen problemen
Flitsen is (nog) pas vanaf 129 kmh - echte kmh hé -

En die online-link van de wegcode is trouwens foutief vanaf 100 kmh limiet
http://wegcode.be/boeteberekening FOUT

dit telt:
Citaat:
http://wegcode.be/pdf/COL/COL11-2006.pdf tabel pagina 12. (details vanaf pagina 10)

College van Procureursgeneraal
Brussel, 28 mei 2013
OMZENDBRIEF NR. 11/2006 VAN HET COLLEGE VAN PROCUREURS-GENERAAL BIJ DE HOVEN VAN BEROEP
HERZIENE VERSIE
28 mei 2013

Om de sancties op de
snelheidsovertredingen bedoeld in de wet
betreffende de politie over het wegverkeer en
de uitvoeringsbesluiten te bepalen, is het dus
aangewezen de (weergegeven) gemeten
snelheid te verminderen met een marge (van
6 km per uur voor (weergegeven) gemeten
snelheden beneden of gelijk aan 100
kilometer per uur of van 6% voor gemeten
snelheden boven 100 kilometer per uur
).

Bij gecorrigeerde snelheden boven de 100
km/h echter wordt de overtreding slechts
vastgesteld zodra de maximaal toegelaten
snelheid met meer dan een volledige km/h
wordt overschreden.

limiet | Gemeten snelheid vanaf dewelke het misdrijf wordt vastgesteld
90 km/h | 97 km/h ( enkel - 6 kmh)

(- 6 % + afronden op volle kmh):
100km/h | 108 km/h
110 km/h | 119 kmh
120 km/h | 129 km/h
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 augustus 2013 om 12:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 12:14   #32
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik bedoel maar hypothetisch hé.

btw


Zoals je ziet zijn er nog landen waar ze geen slag van de molen gekregen hebben, vrachtwagens zijn daar gelimiteerd op 105 kmh. Maar is eigenlijk tegen de grondwet.

Normale auto´s zijn in de regel gelimiteerd op 250 kmh, dat kan men al snelheid noemen op bepaalde wegen naargelang omstandigheden.
Kelly also suggested the speed rate of 105 kilometres per hour was arbitrary, saying he could find nothing in the Hansard from when the legislation was introduced to scientifically support the number.

“When directly asked by this court how the government arrived at the 105 kilometre-per-hour number the answer was that they did not know,” Kelly said of the government lawyers.




Allemaal voor uw veiligheid natuurlijk...
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 20:31   #33
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Cruise controle op 120 km/uur en geen problemen
En anders :

Wil je iets sneller dan heb je de : http://www.coyotesystems.be/
En een aanrader maar wel illegaal : http://www.licenseplateflipper.com/
Licenceplateflipper

Ik heb een motorrijder gekend, die zijn nummerplaat aan scharniertjes gemonteerd had. De nummerplaat kwam aan de zijkant voorbij de nummerbordhouder. Als de rijwind een bepaalde kracht uitoefende ging het nummerbord omhoog en was dus niet meer te lezen. Ging vrij goed totdat een zwaantje hem op een keertje eens volgde ...
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 08:58   #34
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 642
Standaard

Die flipper is enkel bedoelt als je : je rijdt rustig 120 km/uur. De autosnelweg is verlaten en het is 3 uur 's nachts. Je hebt zin om eens wat gas bij te geven maar het is juist op die godverlaten wegen 's nachts dat ze graag gaan staan flitsen (ondertussen kan de agent met zijn vrouwelijke collega snel nog een wip regelen). Je flipt je nummerplaat om en je duwt het pedaal in. Richting +200 km/uur. Ga je terug naar legale snelheden dan flip je op een moment dat er nergens in je buurt een wagen is te bekennen je plaat terug om.

De trucs :

- tweede nummerplaat moet een hele goede kopij zijn van een plaat die op een bijna identieke wagen hangt. Ook niet van een wagen van in je eigen regio maar van de andere kant van het land.

- er mogen nergens stickers of dergelijke met reclame op je wagen hangen. Zelfs niets van de garage. Elke mogelijke link met jouw wagen moet verwijderd zijn.

- je mag het systeem niet permanent op je wagen laten hangen. Op minder dan 5 minuten monteer/demonteer je dit systeem. Dus gebruik het enkel als je weet dat je een lange trip of veel autosnelwegen gaat doen. Demonteer dit systeem ook zo snel mogelijk na het gebruikt te hebben bij heel hoge snelheden.

- wordt je geflitst terwijl je tweede nummerplaat zichtbaar is vernietig dan bij thuiskomst onmiddellijk die tweede nummerplaat. Gebruik deze combinatie nooit meer en zoek een andere combinatie.

- wordt je geflitst en zie je dat een zwaantje of wagen je achterna komt dan is de boodschap : gas bijgeven, autosnelweg verlaten en zoveel mogelijk kleine wegen opzoeken (circuitervaring waar zelfs geen zwaantje bij zal volgen). Zo snel mogelijk de wagen ergens in een parking of verlaten industrieterrein gaan verstoppen dan. En natuurlijk systeem verwijderen en meenemen (best ook dan maar vernietigen en enkele maanden braaf rond rijden).

En wie dat allemaal niet durft > coyote helpt ook een beetje en is wel legaal. En wie nu zegt : zoveel moeite om eens wat harder te kunnen rijden > it's a game and gives a kick
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 19:43   #35
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Kijk, ik heb een snelle auto, daar niet van, maar ik neem daar geen risico's voor. Als ik per se eens gas wil geven, is het eigenlijk éénvoudig. Ik zoek een geschikt stuk traject dat niet overdreven lang is, verken het eerst en doe dan een snelle run en gedaan. Als ik langere tijd high speed wil gaan doe ik dat wel in DE, maar in alle eerlijkheid is een Stingray C3 daar niet voor geschikt. Acceleratie is meer zijn ding.

Ik zit voor het overige elke dag op de weg en meestal rijd ik dus met cruisecontrol op de snelheid die ik mag (zelfs in de bebouwde kom btw). Maar dat neemt niet weg dat je ondanks je aan de opgegeven snelheid rijdt, het gebeurt dat je een bord niet gezien hebt en geflitst wordt. Dan is die Coyote handig. En dan heb ik het nog niet over plaatsen waar je niet bekend bent en de coyote dus ook aangeeft hoe hard je ergens mag en waar de vast palen staat.

Heel handig, maar om hard te rijden is een echte radardetector beter. Die kan je al zodanig laten aanpassen dat de lekstromen niet meer op te sporen zijn. Maar zijn ook niet goedkoop. Ik neem evenwel het risico niet, omdat ik het niet nodig acht.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 12:48   #36
Dude87
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Kijk, ik heb een snelle auto, daar niet van, maar ik neem daar geen risico's voor. Als ik per se eens gas wil geven, is het eigenlijk éénvoudig. Ik zoek een geschikt stuk traject dat niet overdreven lang is, verken het eerst en doe dan een snelle run en gedaan.
De overige weggebruikers die toevallig dat traject gebruiken moeten maar het volledige risico op zich nemen?
Dude87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 13:35   #37
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dude87 Bekijk bericht
De overige weggebruikers die toevallig dat traject gebruiken moeten maar het volledige risico op zich nemen?
Als je binnen blijft, loop je al wat minder risico.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 17:27   #38
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dude87 Bekijk bericht
De overige weggebruikers die toevallig dat traject gebruiken moeten maar het volledige risico op zich nemen?
Zeg vriend, dat is dus niet de ring van Brussel hé. Trouwens, de laatste keer dat ik het deed, was een zaterdag morgen om half zeven 's morgens. Ik had zelfs geen last van andere wagens, laat staan van de politie (die op dat moment wss met hun shiftwissel bezig waren)
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be