Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 oktober 2013, 23:04   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Iedereen die jong was tijdens de jaren 70 kan uit eigen ervaring getuigen dat bromfietsen nooit sneller hebben gereden dan na het invoeren van de verplichte beperking van, toen, 40 km/hr.
Heb je van die 40 kmh een bron ?
Vroeger waren de bromfietsen helemaal niet beperkt, ook tijdens de vroege 70er jaren niet, ik heb zelf tot 90 kmh gereden op 49,9 cc bromfietsen in die tijd toen ik 16 jaar werd. Flandria (B), Zündapp, Kreidler (D) en andere merken...
Enkel de cilinderinhoud was beperkt < 50 cc. Boven en vanaf de 50 cc was moto. Ik denk dat dit pas in 1975 veranderd werd.

Citaat:
Wat betreft de effecten op de verkeersveiligheid van het invoeren van de snelheidsbegrenzer op vrachtwagens in 2006 (http://www.volvotrucks.com/dealers-v...egrenzing.aspx)
Ik heb daar tot vandaag nog geen enkele studie over kunnen vinden. Nochtans was ook dat een maatregel opgelegd door de EU om de verkeersveiligheid te bevorderen.
Ondanks dat lijkt het erop dat geen enkele lidstaat het de moeite vond om de verwachte gunstige effecten ook na te gaan.
Kan ik me al voorstellen, nochtans bestaan er landen (zoals Canada) die nog altijd geen snelheidsbegrenzing hebben op camions. Ook om economische redenen (zeer lange afstanden).
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 11 oktober 2013 om 23:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2013, 23:42   #22
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Heb je van die 40 kmh een bron ?
Vroeger waren de bromfietsen helemaal niet beperkt, ook tijdens de vroege 70er jaren niet, ik heb zelf tot 90 kmh gereden op 49,9 cc bromfietsen in die tijd toen ik 16 jaar werd. Flandria (B), Zündapp, Kreidler (D) en andere merken...
Enkel de cilinderinhoud was beperkt < 50 cc. Boven en vanaf de 50 cc was moto. Ik denk dat dit pas in 1975 veranderd werd.

(...)
.
1975 kan maar volgens mij was dat eerder. Maar ik kan het niet zo direct terugvinden.
Toen ik 16 werd in 1977 waren en die 50cc en die 40 alleszins van kracht.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2013, 00:57   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
1975 kan maar volgens mij was dat eerder. Maar ik kan het niet zo direct terugvinden.
Toen ik 16 werd in 1977 waren en die 50cc en die 40 alleszins van kracht.
Dus die 1975 kan kloppen (was ook de datum van het gros van de wegcode (KB dec 1975).
Of wacht de technische voorschriften zijn oktober 1974:
http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/kb-101074

http://wegcode.be/wetteksten/secties...1074/559-art17
betreft snelheidsmeter, was zelfs niet verplicht op een moto vóór 1-1-1975...


Volgens Wiki is die 40 kmh naar 45 kmh ergens in 2008 gebeurd MAAR wel in Nederland. Van BE weet ik niets, het KB van 1974 # zegt 45 kmh geen idee wanneer dat KB ooit aangepast is na 1975 van 40 naar 45 kmh dus, ik vermoed van wel zoals in Nederland.

Citaat:
Chronologie van de bromfietswetgeving in Nederland
...
2008 - Per 1 april 2008 is de maximumsnelheid voor bromfietsen op de rijbaan verhoogd van 40 naar 45 km/h.[2] Tevens is het verplicht gesteld om binnen de bebouwde kom op de rijbaan te rijden, tenzij verkeerstekens anders aangeven.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bromfiets
#
Citaat:
10 OKTOBER 1974. - Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de bromfietsen, de motorfietsen en hun aanhangwagens moeten voldoen.
[BS 15.11.1974]

Hoofdstuk I. Begripsomschrijving en toepassingssfeer

Artikel 1: Begripsomschrijving

§1. Voor de toepassing van dit koninklijk besluit wordt, behoudens andersluidende bepalingen, verstaan onder :

1. « bromfiets » : alle tweewielige (categorie L1e) of driewielige (categorie L2e) voertuigen met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van ten hoogste 45 km/h en met de volgende kenmerken :

1° bij tweewielige voertuigen, een motor met :

een cilinderinhoud van ten hoogste 50 cm3; indien het een motor met inwendige verbranding betreft, of
een nominaal continu maximumvermogen van ten hoogste 4 kW indien het een elektrische motor betreft;
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 oktober 2013 om 01:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2013, 08:02   #24
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Snelheidsbegrenzers tjah ...

Snelheden respecteren dat is gewoon een vorm van discipline dacht ik, geen mens die dat nog heeft. (ik uiteraard wel)

Dat fabrieken auto's maken met 750 en meer pk's dat zal mij een worst wezen.

Maar dat wil niet zeggen dacht ik dat je die pk's op onze wegen moet gaan uittesten in de zin van: kijk eens allemaal wat mijn wagen kan!!!

Als iemand een deftige inbreuk pleegt op het snelheidsreglement en daar bedoel ik niet mee die 1km/u sneller dan de vooropgestelde snelheid maar zij die er vlotjes 50 tot 100km/u weten over te gaan, rijbewijs voor hun neus kapotscheuren misschien de beste optie? (ook geen goed plan want dan innen ze op korte tijd geen boetes meer, kassa kassa ... )

Ik was er gisteren op de autostrade, richting kust, weer eens getuige van dat er veel racers op de bewuste snelweg zaten.

Als ik de kans zie ga ik direct naar de uiterst rechtse rijbaan en ik hou daar 120 aan als dat kan.

Bestelwagens gaan ook veels te hard tegenwoordig maar ja die zullen ergens op uur en tijd moeten zijn zeker al dan niet met de witte producten.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 oktober 2013 om 08:05.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2013, 08:13   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

En gaat de roverheid dit toelaten?
Een pak minder geld door snelheidsovertredingen?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2013, 12:30   #26
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 642
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hikikomori85 Bekijk bericht
De dag dat verzekeringsmaatschappijen er centen in zien zal het rap gebeurd zijn. De begrenzer erin of meer dokken.
Ik betaal wel meer dus ik mag dan snel rijden. Dat zou helemaal te gek zijn. De meerderheid van de mensen gaan voor goedkopere verzekering. Flitsers zijn overbodig geworden omdat bijna iedereen een begrenzer heeft zitten. En ik betaal dus ik mag zo hard rijden als ik wil?
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2013, 12:42   #27
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 642
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Maar dat wil niet zeggen dacht ik dat je die pk's op onze wegen moet gaan uittesten in de zin van: kijk eens allemaal wat mijn wagen kan!!!
Het is niet van kijk eens allemaal wat mijn wagen kan
De Johnnies en Marinas misschien maar die vallen onder de categorie tjoeners.

Er is wel een verschil tussen roekeloos racen en verantwoord sneller rijden. Rij ik met de stroom mee dan is mijn alertheid en reactiesnelheid nog een fractie tegenover ik snel rij. En ik wil altijd eens cijfers vergelijken en uit testen. Rij ik pakweg 180 km/uur en ik duw op mijn rem dan gaat mijn passagier door de voorruit als die geen gordel aan heeft. In 3 seconden naar 100 km/uur maar even snel terug naar nul (remschijven groter dan de velgen op een kleine wagen). Een dacia duster heeft een veel langere remweg nodig (ze kunnen er beter een anker bij geven om uit te werpen). Plus de reflex om te corrigeren en bij te sturen en niet enkel op de rempedaal te gaan recht staan en hopen dat de wagen gestopt is voor ik iets raak. Het probleem zijn alle treuzelaars, depressievelingen, jaloerse krengen en zondagsrijders. Dit zijn de brokkenmakers!!!
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2013, 13:19   #28
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.942
Standaard

Waar moet het naartoe met onze samenleving als de machines alles van ons beginnen over te nemen en wij bij elk van onze stappen gecontroleerd/gestuurd worden door de overheid? Het angstzweet breekt mij uit als ik aan de toekomst van de vrije en verantwoordelijke denkende mens ('homo sapiens') denk. Zijn eigen leiders wantrouwen hem en willen hem in een dwangbuis proppen om te leven zoals de leiders het goed vinden. Maar ja, wij zijn 'maar' automobilisten die het milieu vervuilen en de wegen onveilig maken en dus alles maar moeten verdragen. De automobilist is de 'nigger' van de huidige maatschappij...
Ondertussen wordt er naar hartelust met het onderwijs geëxperimenteerd om op lange termijn alleen maar kritiekloze en goedkope werkmieren te leveren. Er mag dan vooral geen tijd verspild worden met nutteloze dingen zoals esthetica, muziek enz. Het intellectuele en culturele leven van de mens riskeert afgebroken te worden. We worden allemaal vadsige werkbijen die geleefd worden en die niks meer kunnen uitvoeren zonder de hulp van machientjes. Bweurk...
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2013, 16:07   #29
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Iedereen die jong was tijdens de jaren 70 kan uit eigen ervaring getuigen dat bromfietsen nooit sneller hebben gereden dan na het invoeren van de verplichte beperking van, toen, 40 km/hr.
Op horizontale weg. Bergop of bergaf was niet beperkt
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2013, 16:09   #30
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dus die 1975 kan kloppen (was ook de datum van het gros van de wegcode (KB dec 1975).
Of wacht de technische voorschriften zijn oktober 1974:
http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/kb-101074

http://wegcode.be/wetteksten/secties...1074/559-art17
betreft snelheidsmeter, was zelfs niet verplicht op een moto vóór 1-1-1975...
(...)
Mijn Mobilette had helemaal geen snelheidsmeter, maar was wel beperkt tot 40.

Die 50cc was met zekerheid al veel eerder de grens tussen bromfiets (toen: vanaf 16 jaar, zonder rijbewijs, zonder helm, zonder nummerplaat) en de motorfiets. Dat moet al van ergens uit de jaren 50 of 60 stammen

Ik had naast de Mobilette nog een oude Flandria bromfiets met Sachs 50cc motor, 3 versnellingen uit midden de jaren 60 (waarmee ik niet de weg op ging).
Die was niet beperkt en ging ongeveer 60.
Dat was volgens mij voor de invoering van de begrenzing de normale maximumsnelheid van die 50cc bromfietsen.

Na de verplichte begrenzing was het andere koek.
Opvoerkits waren snel heel populair.
Onze buurjongens gingen met hun Suzuki's 50cc vlot 85, en dat werd heel normaal. Ik kende een kerel die met zijn Kreidler 50cc 120 haalde en ermee gewoon op de autoweg reed.

Dat brengt ons terug bij het onderwerp van de discussie: hebben snelheidsbegrenzers zin.
Bij bromfietsen heeft de verplichte begrenzing de aandacht van het jonge volk volledig op snelheid gericht, met als gevolg het omgekeerde van bedoeld.

Van vrachtwagens weten we niet wat de effecten van de begrenzer nu echt zijn want voor zover bekend nooit onderzocht.
Wat ik wel ervaren heb zijn de ellendige, ellenlange, kilometers en kilometerslange inhaalmaneuvers die vrachtwagens kenmerken sinds de invoering van de begrenzers.
En natuurlijk de vreselijke klappen die regelmatig vallen als een vrachtwagen zich ergens op het snelwegnetwerk "aan de juiste snelheid" achter in een onverwachte file boort. Een type ongeval dat op de gewone wegen quasi nooit voorkomt.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2013, 17:39   #31
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
En natuurlijk de vreselijke klappen die regelmatig vallen als een vrachtwagen zich ergens op het snelwegnetwerk "aan de juiste snelheid" achter in een onverwachte file boort. Een type ongeval dat op de gewone wegen quasi nooit voorkomt.
Veel zogezegde verkeersexperten onderschatten de eigenheid van de menselijke fysiek als bestuurder en al zeker als die wat vermoeid is en daarbij langere monotone afstanden moet afleggen. Studies wijzen uit dat 25 % van de dodelijke vrachtwagenongevallen door "indommelen" gebeurd, wat daarvan juist de specifieke oorzaken zijn weten ze goed genoeg, de mens is nu eenmaal een mens, maar steeds maar eenzelfde monotone snelheid aanhouden of quasi verplicht is te rijden is alleszins één van de hoofdoorzaken van dat "indommelen".

En bij autoverkeer over langere afstanden is dat ook niet anders, zet een te lage limiet op een snelweg en de meeste bestuurders -met degelijke wagens- gaan niet meer variëren in snelheid maar steeds maar tegen die grens plakken, met als gevolg concentratieverlies zonder dat men het beseft (vooral bij mannelijke bestuurders heb ik gelezen, die hebben meer zintuigenprikkels nodig om steeds met-het-rijden bezig te zijn..., dat mogen bovendien ook vlot inhalende voertuigen zijn, maar bij een limiet zijn die er veel minder...)
Dat is wslk een van de hoofdredenen waarom op "onbeperkte autobahnen" verhoudingsgewijs niet meer doden vallen als op gelimiteerde autobahnen.
De alertheid door variatie liggen gewoon hoger op zulke "minder saaie" snelwegen.
(cijfers Autobahnpolizei 2005 en 2006)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 oktober 2013 om 17:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2013, 18:48   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik was er gisteren op de autostrade, richting kust, weer eens getuige van dat er veel racers op de bewuste snelweg zaten.
Wie weet zijn die allemaal gewoon legaal bezig ?

Citaat:
...
59.11. De bepalingen van de artikelen 7.1, 9.3, 10.1, 10.2, 11, 23, 24, 25.1, 46 en 49.1 gelden niet voor de voertuigen van de administratie die dienen voor het toezicht, de controle en het onderhoud van het wegennet, als zij onverenigbaar zijn met de aard of met de tijdelijke of vaste aanwending van het voertuig.

59.12. De bepalingen van artikel 7.1 gelden niet voor het rijkswacht-, politie- en douanepersoneel wanneer hun opdracht het rechtvaardigt.

59.13. De bepalingen van artikel 11 en artikel 22 quater gelden niet voor de voertuigen gebruikt door bevoegde personen noch voor prioritaire voertuigen wanneer een dringende opdracht het rechtvaardigt.

In die gevallen moeten de bestuurders van deze voertuigen evenmin de snelheidsbeperking opgelegd door het verkeersbord C43, in voorkomend geval met zonale geldigheid conform artikel 65.5, in acht nemen.

...
http://wegcode.be/wetteksten/secties...code/239-art59
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 oktober 2013 om 18:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2013, 20:03   #33
hikikomori85
Schepen
 
hikikomori85's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2013
Berichten: 446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Verzekeringsmaatschappijen ?

In D zijn autoverzekeringen in de regel goedkoper als hier.
In Duitsland houdt men zich dan ook eer aan de limieten (wanneer deze er zijn).
hikikomori85 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2013, 20:28   #34
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hikikomori85 Bekijk bericht
In Duitsland houdt men zich dan ook eer aan de limieten (wanneer deze er zijn).
In Duitsland wordt de auto ook nooit gezien als een pariah: brede en goede wegen, veel ondergrondse parkeerruimte, lagere aanschafprijzen dan bvb hier.

Waar je onbeperkt mag, voel je je echt wel veilig. Raar he?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2013, 20:38   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hikikomori85 Bekijk bericht
In Duitsland houdt men zich dan ook eer aan de limieten (wanneer deze er zijn).
Bron ?

En wat heeft het naleven van snelheidslimieten met autoverzekeringen te doen ? Kan het zijn dat jij dat weet ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 oktober 2013 om 20:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2013, 21:07   #36
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hikikomori85 Bekijk bericht
In Duitsland houdt men zich dan ook eer aan de limieten (wanneer deze er zijn).
"Wanneer deze er zijn."
Dat is het geheim van de Duitse politiek. Zij stellen niet altijd en overal limieten, die bovendien elke dag minder geloofwaardig zijn.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2013, 22:32   #37
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Veel zogezegde verkeersexperten onderschatten de eigenheid van de menselijke fysiek als bestuurder
(...)
Dat is wslk een van de hoofdredenen waarom op "onbeperkte autobahnen" verhoudingsgewijs niet meer doden vallen als op gelimiteerde autobahnen.
De alertheid door variatie liggen gewoon hoger op zulke "minder saaie" snelwegen.
(cijfers Autobahnpolizei 2005 en 2006)
Wellicht bedoel je de menselijke natuur.

Ik heb eerder al regelmatig de link doorgegeven naar het boek van de Nederlands-Canadese onderzoeker Gerald Wilde - Target Risk dat precies daar over gaat. Ik hoop dat je dat boek al gelezen hebt want de directe link is blijkbaar verdwenen.
Ik kan je nog wel doorverwijzen naar hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Risk_compensation . Eerder beperkt maar bij gebrek aan beter.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2013, 23:32   #38
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Waar moet het naartoe met onze samenleving als de machines alles van ons beginnen over te nemen en wij bij elk van onze stappen gecontroleerd/gestuurd worden door de overheid? Het angstzweet breekt mij uit als ik aan de toekomst van de vrije en verantwoordelijke denkende mens ('homo sapiens') denk. Zijn eigen leiders wantrouwen hem en willen hem in een dwangbuis proppen om te leven zoals de leiders het goed vinden. Maar ja, wij zijn 'maar' automobilisten die het milieu vervuilen en de wegen onveilig maken en dus alles maar moeten verdragen. De automobilist is de 'nigger' van de huidige maatschappij...
Ondertussen wordt er naar hartelust met het onderwijs geëxperimenteerd om op lange termijn alleen maar kritiekloze en goedkope werkmieren te leveren. Er mag dan vooral geen tijd verspild worden met nutteloze dingen zoals esthetica, muziek enz. Het intellectuele en culturele leven van de mens riskeert afgebroken te worden. We worden allemaal vadsige werkbijen die geleefd worden en die niks meer kunnen uitvoeren zonder de hulp van machientjes. Bweurk...
Ik ben het helemaal met u eens, Libro. Onze vriend thomas1234 wilt blijkbaar graag dat zijn vriendinnetje op de achterbank van zijn auto bevalt, en dat het kindje hersenschade oploopt doordat een file prioriteit moet hebben op goede verzorging. Zijn vriendin zal hem dankbaar zijn om met een gehandicapt kindje door het leven te moeten. Maar onze vriend heeft niets te klagen! Hij zal zijn bebloede achterbank met een glimlach reinigen in de wetenschap dat hij netjes de regeltjes heeft gevolgd gelijk een braaf hondje. En dat die paar fietsers in een ongeval terecht kwamen omdat de auto voor hem geen snel manouevre kon doen om ze te ontwijken, ach, dat is toch allemaal niet zo erg? Thomsje houdt nu eenmaal van Big Brother Staat! Hmmff...om te kotsen. Ik ben volledig tegen dit soort systemen voor exact die tegenargumenten die thomasje vermeldt. Ik denk dat zulke systemen eerder tot nog meer frustratie en verkeersagressie onder de mensen zullen leiden, en wie wilt er nu zo'n auto kopen, vraag ik mij af? Ik althans niet. De regering kan zich beter bezighouden met de begroting en illegale luizen dan met mijn auto. Daar heeft ze namelijk niets, maar dan ook NIETS te zoeken.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2013, 23:38   #39
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Ach ja, en Libro? 't Is inderdaad erg gesteld met het onderwijs. Mijn zusje van 14 weet meer over de rammadam dan over de eucharistie... Ik werd haast misselijk toen ik het te weten kwam...vuile, parasitiare zandhonden die onze jeugd indoctrineren in dit land... Oh ja, en bidden in de eetzaal doen ze ook al niet meer, hoor. Er is zelfs geen Kerstviering meer. Vuile kutmarrokanen die onze cultuur en tradities komen bezoedelen met hun vuile poten... Sorry, even off-topic, maar moest er gewoon even uit.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2013, 23:48   #40
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Wellicht bedoel je de menselijke natuur.

Ik heb eerder al regelmatig de link doorgegeven naar het boek van de Nederlands-Canadese onderzoeker Gerald Wilde - Target Risk dat precies daar over gaat. Ik hoop dat je dat boek al gelezen hebt want de directe link is blijkbaar verdwenen.
Ik kan je nog wel doorverwijzen naar hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Risk_compensation . Eerder beperkt maar bij gebrek aan beter.
Hoe kom je nu daarbij ??????????

Neen, dat bedoel ik niet dat is heel wat anders.
Zoek eens in deze richting: http://nl.wikipedia.org/wiki/Microslaap

Citaat:
Microslaap of secondenslaap is een slaapperiode van korter dan 30 seconden.[1] De meest voor de hand liggende oorzaak hiervan is (over)vermoeidheid, maar ook andere oorzaken zijn mogelijk. Microslaap doet zich vaak voor tijdens monotone activiteiten en komt veelal onaangekondigd. In veel gevallen realiseert de microslaper zich achteraf niet dat hij is ingedommeld.
Microslaap is uitermate gevaarlijk wanneer deze zich voordoet bij bestuurders van voertuigen en zware machines. De bestuurder realiseert zich niet dat hij is ingeslapen en merkt hooguit dat hij ineens een stuk verder is opgeschoten dan hij dacht. Het risico op een ongeval neemt significant toe bij microslaap, want de bestuurder kan niet alert reageren. Met name 's middags tussen 2 en 4 en 's nachts na twaalven is de kans op een microslaap groot. Microslaap is niet alleen bij (vracht)autobestuurders gesignaleerd, maar ook bij treinbestuurders, machinebestuurders en piloten.
Microslaap is lastig te herkennen. Ze komt meestal onaangekondigd, hoewel zich soms van tevoren sufheid en plotseling opkomende vermoeidheid voordoet. Knikkebollen en dichtvallende oogleden kunnen een aanwijzing zijn. De bestuurder kan achteraf merken dat hij is ingedommeld door brandende oogleden, een droge mond, of het plotseling 'opschrikken' uit onoplettendheid.
De oorzaken van microslaap is meestal (over)vermoeidheid, hoewel ook wordt vermoed dat slaapapneu, hypoxie, hypersomnia of narcolepsie in sommige gevallen de oorzaak zijn. De meest voor de hand liggende remedie is dan ook (voldoende) slapen. Het is dan ook aan te raden bij vermoeidheid niet te rijden of bij plotseling opkomende vermoeidheid van bestuurder te wisselen. Wanneer men alleen is kan men desnoods de auto op een verzorgingsplaats tot stilstand brengen en een half uurtje in de auto slapen. Andere hulpmiddelen zijn het harder zetten van de radio of het praten met anderen in de auto. Men kan zich bij een onderliggende slaapstoornis tot behandeling wenden bij een arts.
Tip: een man is ook een jager uit instinkt...


Heb je mss een prentje nodig om het te begrijpen ?
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Microsleep


Traffic collision, a possible consequence of microsleep


Driving

When experiencing microsleeps while driving an automobile, from the perspective of the driver, he or she drives a car, and then suddenly realizes that several seconds have passed by unnoticed. It is not obvious to the driver that he or she was asleep during those missing seconds, although this is in fact what happened. The sleeping driver is at very high risk for having an accident during a microsleep episode.[5]
Many accidents and catastrophes have resulted from microsleep episodes in these circumstances.[6] For example, a microsleep episode is claimed to have been one factor contributing to the Waterfall train disaster in 2003; the driver had a heart attack and the guard who should have reacted to the train's increasing speed is said by his defender to have microslept, thus causing him to be held unaccountable.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 oktober 2013 om 23:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be