Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 12 mei 2016, 14:12   #41
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Dat verbaast mij enkel bij jou, want over die "eigen mening" van een deel van die Vlaamse nationalisten heb ik de voorbije weken al verschillende keren beelden in de nieuwsuitzendingen kunnen bewonderen.
Ze kosten alleszins, letterlijk dan, geen 'stukken van mensen' zoals bij de vrijers van links.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline  
Oud 13 mei 2016, 15:02   #42
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chapiro Bekijk bericht
Dat zijn die twee ex PvdA leden die eurabia bevorderen.
Ook wel genoemd de lange arm van Erdogan.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Neder...tij-Denk.dhtml

Ook hier ben ik weer van mening dat kamerleden die hun zetels niet inleveren bij vertrek uit hun partij, minstens 10 kamerzetels moeten behalen alvorens een nieuwe partij op te richten.
Zo houd je de islam vooralsnog ook buiten de deur.


De meeste landen in Azië en Afrika hebben niet de rechtstaat die wij in Nederland en in het Westen hebben.
En toch doen we met veel van die landen zaken en/of hebben verdragen.

De vraag is waarom stellen we aan Turkije en Erdogan andere eisen.

Volgens mij komt het omdat we met Turkije onderhandelen over een lidmaatschap van de EU.
Als Europa nu eens voor goed een streep zet door deze illusie ,dan zullen de meeste Nederlanders en Europeanen
ook niet meer met een open zenuw reageren op Erdogan.

De tweede oorzaak van de open zenuw is dat Turkse Nederlanders meer de kant kiezen van Erdogan en
de Turkse rechtstaat en daarmee verraad plegen aan hun Nederlander zijn.
Dit probleem is niet zo snel op te lossen en kan alleen opgelost worden als de Nederlandse overheid
strenge eisen gaat stellen aan immigranten.
Streng en rechtvaardig en anders, zoals Aboutaleb zegt , terug gaan naar het land van je keuze
en dus kiezen voor je je andere paspoort.
cato is offline  
Oud 13 mei 2016, 18:48   #43
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.913
Standaard

verhofstadt plant een loopbaan in de showbusinessssssssssss.
Boduo is nu online  
Oud 14 mei 2016, 08:00   #44
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chapiro Bekijk bericht
Lieve buren,

Het betreft de een mening van Verhofstadt om Erdogan te beledigen of wat daar voor door mag gaan.
Mijn bezwaar hieromtrent is dat hij meent dat alle Europeanen daaraan gehoor moeten geven, dus ook Nederland w.o. mijn persoon.
Daar gaat het over.
Ik ben verre van politiek correct in het kader vrije meningsuiting, maar ik weet wel dat ook in Nederland zeer veel aanhangers van Erdogan te vinden zijn.
Ik zit niet te wachten op uitlokking van de islam, zo ook vele Nederlanders met mij.
We hebben al genoeg te verduren met de zelfbenoemde islamitische staat.

Het is en blijft een zaak van de Turken of zij Ata Turk aanhangen of Erdogan.
Verhofstadt en Europa zullen de hand in eigen boezem moeten steken.
Ze hebben zelf een illusie politiek gevoerd en ze hebben geen oog gehad voor de realiteit.
Ook de anti EU partijen voeren een illusiepolitiek en hebben geen oog voor de realiteit.
Kortom Erdogan maakt gebruik van de illusionisten en de ontstane zwakte van Europa.

Een wereldbeeld van nu en voor de toekomst ,waarin Europa weer terug gaat naar de 19e eeuw
en begin 20e eeuw,is de grootste bedreiging oor onze veiligheid en vrede.
De afgelopen decennia heeft Europa al veel te weinig gedaan voor defensie ,voor grensbewaking en inlichtingendiensten.

Europa wordt omgeven door buren die met dictators, zoals Poetin en Erdogan hun 19e eeuwse rijken weer willen herstellen en een bedreiging vormen voor onze vrede en veiligheid.
In het zuiden ,de middellandse zee , grenzen we aan Arabische dictaturen , met godsdienst en stammenoorlogen ,die nog met een middeleeuwse godsdienst en cultuur leven.

Daarom is onze vrede niet gediend met de illusiepolitiek van Brussel met de Erdogan knuffelaars
en ook niet met de Poetin knuffelaars van anti EU partijen ,zoals in Nederland de SP en PVV.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/...ppen~a4300363/

Laatst gewijzigd door cato : 14 mei 2016 om 08:04.
cato is offline  
Oud 14 mei 2016, 08:37   #45
Chapiro
Provinciaal Statenlid
 
Chapiro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2015
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De meeste landen in Azië en Afrika hebben niet de rechtstaat die wij in Nederland en in het Westen hebben.
En toch doen we met veel van die landen zaken en/of hebben verdragen.

De vraag is waarom stellen we aan Turkije en Erdogan andere eisen.

Volgens mij komt het omdat we met Turkije onderhandelen over een lidmaatschap van de EU.
Als Europa nu eens voor goed een streep zet door deze illusie ,dan zullen de meeste Nederlanders en Europeanen
ook niet meer met een open zenuw reageren op Erdogan.

De tweede oorzaak van de open zenuw is dat Turkse Nederlanders meer de kant kiezen van Erdogan en
de Turkse rechtstaat en daarmee verraad plegen aan hun Nederlander zijn.
Dit probleem is niet zo snel op te lossen en kan alleen opgelost worden als de Nederlandse overheid
strenge eisen gaat stellen aan immigranten.
Streng en rechtvaardig en anders, zoals Aboutaleb zegt , terug gaan naar het land van je keuze
en dus kiezen voor je je andere paspoort.
Is bekend hoor, helaas denkt de meerderheid van de linkse Policor daar anders over.
Zolang dat linkse gebroed de scepter zwaait, zal het alleen maar erger worden.
Chapiro is offline  
Oud 14 mei 2016, 08:40   #46
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ze kosten alleszins, letterlijk dan, geen 'stukken van mensen' zoals bij de vrijers van links.
Maw, de massale import van vluchtelingen door de Vlaams nationalistische Nieuwe Vreemdelingen Alliantie, is te verwaarlozen voor jou
vrijzinnige is offline  
Oud 14 mei 2016, 08:56   #47
Chapiro
Provinciaal Statenlid
 
Chapiro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2015
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Verhofstadt en Europa zullen de hand in eigen boezem moeten steken.
Ze hebben zelf een illusie politiek gevoerd en ze hebben geen oog gehad voor de realiteit.
Ook de anti EU partijen voeren een illusiepolitiek en hebben geen oog voor de realiteit.
Kortom Erdogan maakt gebruik van de illusionisten en de ontstane zwakte van Europa.

Een wereldbeeld van nu en voor de toekomst ,waarin Europa weer terug gaat naar de 19e eeuw
en begin 20e eeuw,is de grootste bedreiging oor onze veiligheid en vrede.
De afgelopen decennia heeft Europa al veel te weinig gedaan voor defensie ,voor grensbewaking en inlichtingendiensten.

Europa wordt omgeven door buren die met dictators, zoals Poetin en Erdogan hun 19e eeuwse rijken weer willen herstellen en een bedreiging vormen voor onze vrede en veiligheid.
In het zuiden ,de middellandse zee , grenzen we aan Arabische dictaturen , met godsdienst en stammenoorlogen ,die nog met een middeleeuwse godsdienst en cultuur leven.

Daarom is onze vrede niet gediend met de illusiepolitiek van Brussel met de Erdogan knuffelaars
en ook niet met de Poetin knuffelaars van anti EU partijen ,zoals in Nederland de SP en PVV.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/...ppen~a4300363/
Herhaaldelijk hoor ik weldenkenden de historische strategie herkennen, wat uiteindelijk zal uitdraaien op WWIII.
Deze begint in het oosten, alle ingrediënten daarvoor zijn bijna compleet.
Ben geen doemdenker, doch in mijn kennissenkring blijkt het merendeel dit dreigende gevaar niet te onderschatten.
Chapiro is offline  
Oud 14 mei 2016, 10:01   #48
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chapiro Bekijk bericht
Herhaaldelijk hoor ik weldenkenden de historische strategie herkennen, wat uiteindelijk zal uitdraaien op WWIII.
Deze begint in het oosten, alle ingrediënten daarvoor zijn bijna compleet.
Ben geen doemdenker, doch in mijn kennissenkring blijkt het merendeel dit dreigende gevaar niet te onderschatten.
Daarom het tij is nog te keren ,als Europa de realiteit onder ogen ziet
en daar haar strategie op richt.
Dit geldt voor de defensie ,want Turkije is een paard van Troye in de NAVO.
Dit geldt voor de grenzen ,want Europa moet zelf de middelen zoeken om die streng te bewaken.
Dit geldt voor de veiligheid door versterking van de inlichtingen-diensten en
sneller oppakken en uitzetten van jihadisten.
cato is offline  
Oud 14 mei 2016, 12:23   #49
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Daarom het tij is nog te keren ,als Europa de realiteit onder ogen ziet
en daar haar strategie op richt.
Dit geldt voor de defensie ,want Turkije is een paard van Troye in de NAVO.
Dit geldt voor de grenzen ,want Europa moet zelf de middelen zoeken om die streng te bewaken.
Dit geldt voor de veiligheid door versterking van de inlichtingen-diensten en
sneller oppakken en uitzetten van jihadisten.
is idd niet te snappen dit kortzichtige EU grenzenbeleid waarin gebouwd wordt op Turkije

-enerzijds omdat de kostprijs in de toegevingen tov Turkije groter zijn dan de baten van de medewerking van Turkije
-anderzijds omdat een kind kan voorspellen dat zelfs indien Turkije de toestroom naar de EU van daaruit volledig zou kunnen stillegen, die toestroom gewoon verlegd wordt naar Noord-Afrika (Lybie, Marokko, ...) en verlegd wordt van Griekenland naar Italië en Spanje.

en wat dan ? Marokko een smak EU geld toestoppen en visumplicht afschaffen ? ...

onbegrijpelijk.

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 mei 2016 om 12:39.
Anna List is offline  
Oud 15 mei 2016, 15:55   #50
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
meer dan een IP-adres dat dan gelinkt is aan (meestal) een Hotmail/gmail-adres kan die toch niet geven. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat "hier" veel volk zou zijn die een "persoonlijk" mail-adres gebruikt bij de registratie.
Een IP adres kan gelinkt worden aan een internet abonnee, als men U echt wilt pakken kunnen ze wel degelijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be