Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 december 2017, 22:14   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard Inmening Spaanse regering in voetbalbond: riskant

Die Spaanse regering denkt dat de hele wereld geregeerd wordt als in het Franco-tijdperk.

Ze gaan toch moeten oppassen. Zelfs al trekken ze hunne kak helemaal terug binnen.

titel: Spaanse regering stelt voetbalfans gerust na FIFA dreiging van schorsing voor het WK 2018
link: https://www.spanjevandaag.com/16/12/...r-het-wk-2018/

Citaat:
VOETBAL – De FIFA is kwaad op de Spaanse regering en heeft in een brief gedreigd met uitsluiting van het wereldkampioenschap in Rusland volgend jaar. Volgens de Spaanse media heeft de Spaanse voetbalbond (RFEF) vrijdagmorgen een schrijven ontvangen waarin staat dat de overheidsinmenging binnen de verkiezingsprocedures van de bond niet op prijs wordt gesteld en dat dit kan leiden tot uitsluiting van het WK.

Spanje zou volgens de FIFA eventueel geschorst kunnen worden waardoor deelname aan het WK 2018 in Rusland uitgesloten zou zijn. Het voetballand zou binnen de wereldvoetbalbond geschorst kunnen worden in alle competities waaronder dus ook het komende WK. De brief wordt door de Spaanse media als een reactie gezien op de hele Villar-affaire die afgelopen zomer na jarenlang de baas te zijn geweest bij de Spaanse voetbalbond gearresteerd.

José-Mar�*a Villar werd door de politie aangehouden vanwege corruptie en financiële fraude. Sinds het aanhouden wordt de voetbalbond in Spanje geleid door Juan Luis Larrea maar vanuit de Spaanse regering zou gepusht zijn om nieuwe verkiezingen voor de voorzitterspositie uit te schrijven en daar is de FIFA niet blij mee. Een voetbalbond dient de zaken intern op te lossen en de overheid mag zich daar niet mee bemoeien aldus de FIFA schrijft de krant El Pais. Binnenkort zal een delegatie van zowel de FIFA alsook de UEFA naar Madrid reizen om de situatie ter plaatse te bekijken.

De kans dat er daadwerkelijk een schorsing komt van het Spaanse elftal is erg klein en daarom roept de Spaanse regering ook op tot kalmte bij de voetbalfans. Maar stel dat Spanje wordt uitgesloten dan zal Italië de plaats van Spanje innemen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 23:47   #2
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die Spaanse regering denkt dat de hele wereld geregeerd wordt als in het Franco-tijdperk.

Ze gaan toch moeten oppassen. Zelfs al trekken ze hunne kak helemaal terug binnen.

titel: Spaanse regering stelt voetbalfans gerust na FIFA dreiging van schorsing voor het WK 2018
link: https://www.spanjevandaag.com/16/12/...r-het-wk-2018/
Ze kunnen nog altijd stieren afmaken hé om hun te amuseren.

Laatst gewijzigd door Garry : 16 december 2017 om 23:47.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 10:29   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die Spaanse regering denkt dat de hele wereld geregeerd wordt als in het Franco-tijdperk.

Ze gaan toch moeten oppassen. Zelfs al trekken ze hunne kak helemaal terug binnen.

titel: Spaanse regering stelt voetbalfans gerust na FIFA dreiging van schorsing voor het WK 2018
link: https://www.spanjevandaag.com/16/12/...r-het-wk-2018/
Ik vind geen informatie over de reden dat de Spaanse regering eventueel iets tegen Juan Luis Larrea zou hebben, dus ik kan daar geen mening over geven.

In ieder geval is de vorige voorzitter Villar opgepakt voor corruptie. Dat zou ik geen inmenging noemen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 11:24   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik vind geen informatie over de reden dat de Spaanse regering eventueel iets tegen Juan Luis Larrea zou hebben, dus ik kan daar geen mening over geven.

In ieder geval is de vorige voorzitter Villar opgepakt voor corruptie. Dat zou ik geen inmenging noemen.
Als iemand voor corruptie opgepakt is, dan is dat een zaak van de rechterlijke macht, en niet van de regering.
In ieder geval is er een brief met een dreigement dat ze met hun cojones uit de wk of whatever gekegeld zouden worden ...

En ik blijf, tot nader order, daaruit een besluit trekken: Elvis is dood, Franco niet.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 11:39   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als iemand voor corruptie opgepakt is, dan is dat een zaak van de rechterlijke macht, en niet van de regering.
In ieder geval is er een brief met een dreigement dat ze met hun cojones uit de wk of whatever gekegeld zouden worden ...

En ik blijf, tot nader order, daaruit een besluit trekken: Elvis is dood, Franco niet.
Inderdaad, Villar is door het Spaanse Gerecht (niet de paella) opgepakt. Over de nieuwe voorzitter vind ik niets terug dat niet in het Spaans is (no habla espanol).
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 15:55   #6
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die Spaanse regering denkt dat de hele wereld geregeerd wordt als in het Franco-tijdperk.

Ze gaan toch moeten oppassen. Zelfs al trekken ze hunne kak helemaal terug binnen.
Weet jij niet dat op dit forum een taboe heerst om het woord Franco te gebruiken ? !!
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be