Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 januari 2018, 14:19   #21
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vlaanderen is overbevolkt.
We zouden terug moeten van de actuele 6,5 mio (klopt dit?) naar 3 mio.
Vlaanderen is niet overbevolkt. Een goede ruimtelijke ordening zou veel oplossen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 14:36   #22
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Vlaanderen is niet overbevolkt. Een goede ruimtelijke ordening zou veel oplossen.
leg jij aan Profiteur uit dat we zijn fermette gaan platleggen en dat hij in ruil een flat in t stad krijgt?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 21:04   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Hij geeft de auto de plaats die hem toekomt, da's alles.
Welke plaats komt de auto dan wel? BdW heeft niet gesteld dat je met een auto overal moet kunnen komen, hoor!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 21:07   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Vlaanderen is niet overbevolkt. Een goede ruimtelijke ordening zou veel oplossen.
Eigenlijk is dat onoplosbaar, tenzij we overgaan tot drastische ingrepen. En geen enkele politicus wil zijn toekomst op die manier begraven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 22:59   #25
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Heeft u de laatste tijden nog eens met de wagen in de stad Antwerpen rondgereden?

De meeste verkeerssituaties zijn zo 'gemaakt' dat je totaal geen zin meer hebt om met de wagen naar de stad te rijden.

Dat is natuurlijk ook een manier om de stad autovrij te maken?

Het volledig verwijderen van 'koning auto' uit de stad Antwerpen dat kan ook niet.

Er zijn tal van andere manieren om de stad te bereiken op een autovrije manier.

Fiets, tram, bus, waterbus.

Ge kunt er naar zwemmen ook, over 't Scheld.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 23:01   #26
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
leg jij aan Profiteur uit dat we zijn fermette gaan platleggen en dat hij in ruil een flat in t stad krijgt?
Ik denk dat ge gemakkelijker kunt uitleggen aan die met zijn flat dat hij zijn betonnen konijnekot mag inruilen voor een fermette.

Laatst gewijzigd door Garry : 19 januari 2018 om 23:02.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 23:16   #27
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

't Is nog altijd het zelfde hé.

Mensen geraken maar niet geleerd dat hun keuzes ook consequenties hebben.

De steden zijn nu eenmaal altijd al drukke vergaarbakken geweest en wie daar gaat wonen moet dat beseffen en daar genoegen mee nemen.

Wie zijn bouwgrond spot goedkoop wil kopen en daarom een grond koopt bij de spoorweg of in de aanvliegroute van een vliegveld, moet niet staan zeiken om dat de trein om het kwartier door zijn slaapkamer raast of om dat zijn dakpannen om de haverklap in zijn tuin liggen. Dat geldt even goed voor wie in een stad gaat wonen.

Ge moet niet eisen dat ze de spoorweg gaan verleggen voor uw rust te respecteren, dat ze het vliegveld sluiten omdat uw pannen op het zak zouden blijven liggen, ge moet niet willen dat de de stad verkeersvrij gaan maken omdat ge plots tot ontdekking gekomen bent dat die auto's stinken. Gebruikt uw verstand vooraleer dat ge een beslissing neemt. Dat verkeer in die stad is er al van lang voor dat gij daar bent gaan wonen, die trein rijd daar al van lang voor dat gij daar uw bouwgrond gekocht hebt, dat vliegveld was daar al lang voor dat gij uw huis daar opgetrokken hebt.

Waar zit nu het probleem? Kun je er niet tegen, tegen dat verkeer in de stad? Waarom ben je er dan gaan wonen? Trapt het af, niemand verplicht u van daar te blijven!!!

Laatst gewijzigd door Garry : 19 januari 2018 om 23:19.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 23:23   #28
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke plaats komt de auto dan wel? BdW heeft niet gesteld dat je met een auto overal moet kunnen komen, hoor!
Ge betaalt anders wel rijtaks om er overal mee te komen en onze auto's zijn wel gehomologeerd om in dit onland te mogen rondrijden. Die homologatie beperkt ze niet tot alleen maar op wegen buiten de steden.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 00:47   #29
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het was al wel langer duidelijk als je het beleid Antwerpen onder de loep neemt, maar hierbij bevestigt De Wever dus het gevoel wat bij velen inwoners reeds leefde; koning auto krijgt in zijn stad absolute voorrang en dit zal zo blijven met hem aan het bewind.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...geven~a96a2135
Dat groen geval is precies een rondrijdend buskotje.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...geven~a96a2135

Laatst gewijzigd door Garry : 20 januari 2018 om 00:47.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 00:58   #30
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De verschillende politieke formaties in de grote steden hebben eigenlijk niet zoveel speelruimte.
Er is maar één soort beleid mogelijk, en dat is om de bewoners toch de gelegenheid te geven om af en toe eens met de auto te rijden, of iets meer dan dat, maar dan met één wagen per gezin.
Bezoekers met de auto zullen redelijk kordaat geweerd worden.

Vuilere auto's zullen verboden worden.

Het enige verschil dat mogelijk is in het beleid, zijn de kleinere accenten en de snelheid van in voege brengen.
Alles wat ze kunnen zullen ze verbieden, eender waar, zodat de politici zelf niet langer in de file hoeven te staan. Ons zorgt voor ons. Al vergeten hoe sommige in een winkelwandelstraat met hun vrouw gingen inkopen doen met hun dienstwagen. Moet kunnen....
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 01:26   #31
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Ik denk dat ik al zeker 15 jaar niet meer in een stad als Antwerpen, Brussel, Gent, Leuven of Mechelen ben geweest. Niet met de wagen, niet met de trein, niet met de bus en niet te voet. En nu zou ik niet weten waarom ik er nog zou moeten zijn. Ik woon in een boerendorp waar ze bij de bakker elkaar nog goedendag zeggen. Of waar je met de gepensioneerde boer op het veld nog een praatje mee kan doen. Ga ik 3 kilometer verder dan heb ik enkele grote warenhuizen. Delhaize, Colruyt, Aldi, noem maar op. 3 kilometer naar de andere kant heb je het dorpscentrum waar je veel winkels hebt. En waar je gratis en onbeperkt op de verschillende dorpsparkings en rond de kerk kan parkeren. Of waar je nog rustig met je fiets kan rond rijden zonder gevaar op omver gereden te worden of dat ze je fiets stelen.

Start ik een van mijn classic cars - oldtimers dan hangt bij sommige wagens de oprit vol rook. De buurman komt dan al eens met een flesje bier af en we zitten urenlang over koetjes en kalfjes te praten. Vertrek ik eens met een van die wagens dan horen ze mij 100 meter verder ook. Staat er iemand aan de straatzijde dan zie ik direct een hand zwaaien en soms ook een duim opsteken. Hier is het ook iedereen kent iedereen nog bij naam en bijnaam. Als de zoon van mijn buurman met zijn Subaru STi 's nachts na een nacht doorzakken thuis komt is iedereen wakker. Maar we zijn ook jong geweest en nu nog jong van geest en 1 minuut later slapen we alweer verder. Ook als ze eens op een zonnige zondagmiddag een kleine tuningmeeting bij hun thuis houden en ze oorverdovende muziek in hun wagens draaien ga ik soms eens kijken. Altijd leuk om te horen wat er bij de jeugd leeft en hoe ze denken. Het is al eens geweest dat ze met zijn allen zich in mijn garage stonden te vergapen. Zalig toch met een leeftijdsverschil van 25-30 jaar maar dezelfde passies.

Wat ik hiermee wil zeggen BDW en elke andere politicus kan doen en zeggen wat hij wil over zijn stad. Wie er niet wil of moet zijn zal er nooit komen.
Ik ben er gaan lopen. Een garage hebben waar 4 grote auto's met gemak in konden maar wanneer je aankwam stond er steevast wel een of andere auto voor de inrijpoort, en voor binnen te rijden kwamen ze toen niet takelen. Dan kon je zelf een uur lang straat in straat uit gaan cirkelen om aan een parkeerplaatske te komen.

Vrijdags rond 17u deed ik er dikwijls 2,5 u over om eindelijk van Brasschaat thuis te geraken. Ik rij stukken vlotter door Rome, ondanks dat dat daar een miljoenen stad is, dat ge hier door een van onze prutsstadjes rijd.

https://www.youtube.com/watch?v=Gr8BlTDywpA
https://www.youtube.com/watch?v=mTIAzVTsmI0

Ik had in die tijd een stacaravan in Westende. Ik was meestal sneller van Brasschaat in Westende dan dat ik in Antwerpen thuis geraakte. Ik heb toen de boel daar verkocht en ben naar de kust gaan wonen. Dat is intussen al een dikke 25 jaar geleden en 't verkeer zal in Antwerpen er nog niet op verbeterd zijn.

Als uw vrouw daar moet bevallen is de kans groot dat die kleine al zijn eerste communie gedaan heeft alvorens dat ge in 't moederhuis geraakt zijt.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 03:39   #32
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.704
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vuilere auto's zullen verboden worden.

n.
Maar vuilere bussen, treinen en schepen mogen blijven.
Die zijn van de overheid of van rijke privé eigenaars en dan vervuilen die niet.

Laatst gewijzigd door daiwa : 20 januari 2018 om 03:44.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 10:38   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ge betaalt anders wel rijtaks om er overal mee te komen en onze auto's zijn wel gehomologeerd om in dit onland te mogen rondrijden. Die homologatie beperkt ze niet tot alleen maar op wegen buiten de steden.
Neen, men betaalt geen "rijtaks om er overal mee te komen". Dat staat nergens in de wetgeving. Dat staat niet op het belastingformulier.

In ons land wordt de toegang geregeld door verkeersborden. Niet door belasting. Als er een C3 staat, mag u daar niet met de wagen in. Ook al is die weg netjes geasfalteerd en breed genoeg om een auto te laten rijden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 10:41   #34
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eigenlijk is dat onoplosbaar, tenzij we overgaan tot drastische ingrepen. En geen enkele politicus wil zijn toekomst op die manier begraven.
gek dat andere landen er wel in slagen om een ruimtelijke ordening te hebben.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 10:45   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gek dat andere landen er wel in slagen om een ruimtelijke ordening te hebben.
Niet gek. Kijk naar Nederland, daar hebben ze nooit die wanorde toegelaten. Reeds voor WO II is men in Nederland begonnen met een planmatige stedenbouw. Bij ons is die er maar - en nog vrij losjes - gekomen in de jaren tachtig.

Bij ons zou je dus vele honderden huizen moeten afbreken om weer schoon schip te kunnen maken. Denk maar aan de vele steenwegen die bij ons als een ononderbroken lint zijn volgebouwd. Dat heeft men in Nederland nooit toegelaten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 10:48   #36
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Niet gek. Kijk naar Nederland, daar hebben ze nooit die wanorde toegelaten. Reeds voor WO II is men in Nederland begonnen met een planmatige stedenbouw. Bij ons is die er maar - en nog vrij losjes - gekomen in de jaren tachtig.

Bij ons zou je dus vele honderden huizen moeten afbreken om weer schoon schip te kunnen maken. Denk maar aan de vele steenwegen die bij ons als een ononderbroken lint zijn volgebouwd. Dat heeft men in Nederland nooit toegelaten.
Die lintbebouwing gaat thans nog steeds onverminderd voort, ik zou zelfs denken dat er nog een versnelling hoger geschakeld is als je ziet hoeveel er bijgebouwd wordt.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 10:50   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Vlaanderen is niet overbevolkt. Een goede ruimtelijke ordening zou veel oplossen.
Vlaanderen is wel degelijk overbevolkt.
De steden zijn er overbevolkt.
Ik vind het onmenselijk dat een kind in iets dergelijks geboren wordt, er zijn kindertijd moet passeren, en in iets soortgelijks moet blijven wonen tot hij naar de palliatieve kan verhuizen.

__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 10:51   #38
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zet uw auto-haatbril eens af en lees wat er staat.
Hallo Micele. Ik heb gelezen wat er staat en zeg wat het resultaat zal zijn van dergelijke politiek. Niks verandert, buiten een beetje knoeien in de marge met zaken zoals een LEZ. Integendeel zelfs met apps die u recht naar een parkeerplaats leiden zuigt men nog meer autoverkeer aan. Het resultaat zal er naar zijn; wanneer de volgende verkeersdode?
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 10:51   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Maar vuilere bussen, treinen en schepen mogen blijven.
Die zijn van de overheid of van rijke privé eigenaars en dan vervuilen die niet.
Och gij, die grotere vervoersmodi worden ook alsmaar properder.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 10:52   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vlaanderen is wel degelijk overbevolkt.
De steden zijn er overbevolkt.
Ik vind het onmenselijk dat een kind in iets dergelijks geboren wordt, er zijn kindertijd moet passeren, en in iets soortgelijks moet blijven wonen tot hij naar de palliatieve kan verhuizen.
De Rabottorens zijn toch afgebroken?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be