Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 februari 2018, 16:52   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard Michel: ‘Diep respect voor burgers die migranten opvangen’

Michel: ‘Diep respect voor burgers die migranten opvangen’

Citaat:
Premier Charles Michel (MR) zegt in een interview met de krant Le Soir dat hij een ‘diep respect’ heeft voor families die transmigranten opvangen. Hij heeft echter een duidelijke boodschap voor de transmigranten: ‘Vraag asiel aan.’
Zoals u kan merken beste forumleden kiest de premier voor de migranten.

We hadden eigenlijk niets anders kunnen verwachten.

Citaat:
Vraag asiel aan?
Ik kan mij vergissen maar ik denk niet dat er veel van onze eigen mensen zijn, die er echt op zitten te wachten, dat 'ons' land maar blijft overspoelen van dat soort types die van einde en verre komen aangelopen/gevaren.

Wie nodigde die allemaal uit?

Tijd om die Michel de deur te wijzen misschien of is dat te ver gezocht
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 februari 2018 om 16:57.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 17:08   #2
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

De liberalen en aanverwante politieke strekkingen zijn de enigen die méér migranten willen. Dit omwille van geld en macht. Het hoeft dus niet te verwonderen dat Michel in navolging van studiebureaus van de elite oproept tot meer migratie. Hij zou ook kunnen oproepen tot meer kindjes produceren maar dat lukt niet zo goed bij de avondvolkeren van Europa.

De vraag is vooral of we inderdaad de liberalen dienen te volgen in hun fake humanistisch discours waarachter slechts geldgewin schuil gaat.

It's the economy weet je wel.

Laatst gewijzigd door Bach : 3 februari 2018 om 17:10.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 17:32   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Er is inderdaad een verschil tussen a) mensen ten allen tijde menswaardig behandelen, zelfs tot op de laatste minuut van hun repatriëring,
en b) oproepen tot het aanvragen van asiel.

Ik vermoed dat zijn kiezers van een licht ander gedrag zijn dan Michelleke zelf.
Is dat ventje, onder invloed van zijn papaatje, zo wereldvreemd geworden (of altijd al geweest)?
Of teert hij gewoon op het feit dat centrum- en rechste kiezers in Walenland toch geen alternatief hebben voor zijn partij?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 17:35   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Wat niet belet dat ik een dubbel gevoel heb tegenover transmigranten-opvangers (in eigen huis).

Bravo voor hun menslievendheid.
Medelijden voor hun grenzeloze naïviteit.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 17:43   #5
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.226
Standaard

Het is toch beter dat ze asiel aanvragen, zodat ze geïdentificeerd kunnen worden dan dat ze anoniem in de parken, stations en parkings rondhangen ?
Asiel aanvragen is niet automatisch asiel krijgen. Eénmaal afgewezen kunnen ze ook uitgewezen worden. Met die transmigranten in het park is dat een stuk moeilijker. Moet men bijv. Soedanese agenten voor laten overkomen, hetgeen ook weer niet goed is.
In feite zouden ze direct asiel moeten aanvragen op de eerste plek waar ze aankomen, dat weten we allemaal. De oproep is dan ook naar die, die hier al zijn.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 17:59   #6
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.852
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het is toch beter dat ze asiel aanvragen, zodat ze geïdentificeerd kunnen worden dan dat ze anoniem in de parken, stations en parkings rondhangen ?
Asiel aanvragen is niet automatisch asiel krijgen. Eénmaal afgewezen kunnen ze ook uitgewezen worden. Met die transmigranten in het park is dat een stuk moeilijker. Moet men bijv. Soedanese agenten voor laten overkomen, hetgeen ook weer niet goed is.
In feite zouden ze direct asiel moeten aanvragen op de eerste plek waar ze aankomen, dat weten we allemaal. De oproep is dan ook naar die, die hier al zijn.
Die anonimiteit is heilig voor hen. Waarom denk je dat ze zo graag naar UK willen ?? Juist, omdat daar geen identiteitskaarten bestaan.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 18:00   #7
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Michel: ‘Diep respect voor burgers die migranten opvangen’

Zoals u kan merken beste forumleden kiest de premier voor de migranten.

We hadden eigenlijk niets anders kunnen verwachten.

Ik kan mij vergissen maar ik denk niet dat er veel van onze eigen mensen zijn, die er echt op zitten te wachten, dat 'ons' land maar blijft overspoelen van dat soort types die van einde en verre komen aangelopen/gevaren.

Wie nodigde die allemaal uit?

Tijd om die Michel de deur te wijzen misschien of is dat te ver gezocht
Migranten niet laten creperen op straat is menslievend. Die mensen zijn ook maar op zoek naar iets beters, je kan hen dat niet kwalijk nemen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 18:01   #8
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

Hehe. Kan ook weer een politieke strategie van de Michel zijn. De mensen die die illegalen opnemen kunnen gerechtelijk vervolgd worden. Dan vliegen die opvangers in het cachot maar ze hebben wel het diepe respect van de premier en die illegalen kunnen buiten geprocedeerd worden. Het gaat op de eeuwenoude manier gebeuren, er gaan snitchen zijn die illegalen hun schuilplaats verraden.

Dat linkse klootjesvolk snapt de menselijke psyche nog niet zo goed...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 18:07   #9
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Migranten niet laten creperen op straat is menslievend. Die mensen zijn ook maar op zoek naar iets beters, je kan hen dat niet kwalijk nemen.
Neen. Zo is dat. Maar die illegalen zijn niet stom. Vanaf dat er papierwerk bijkomt kan het game over zijn. 1 of ander centrum in en terug naar afzender. Al hun geld kwijt aan mensensmokkelaars. Dat Anne Frank gedoe in de 21ste eeuw... En dan kunnen we daar nog wat zielige verhalen over schrijven. Huhu.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 18:09   #10
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

1000 euro voor wie een illegaal verraadt en zich laat aangeven wedden dat alle parken leeg zijn in 1 dag. Maar het zijn politici bij die lui weet je nooit...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 18:32   #11
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Michel: ‘Diep respect voor burgers die migranten opvangen’



Zoals u kan merken beste forumleden kiest de premier voor de migranten.

We hadden eigenlijk niets anders kunnen verwachten.



Ik kan mij vergissen maar ik denk niet dat er veel van onze eigen mensen zijn, die er echt op zitten te wachten, dat 'ons' land maar blijft overspoelen van dat soort types die van einde en verre komen aangelopen/gevaren.

Wie nodigde die allemaal uit?

Tijd om die Michel de deur te wijzen misschien of is dat te ver gezocht
Heeft T. Francken al getwitterd om zijn afgrijzen uit te drukken?
Au pied le cabot.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 18:41   #12
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ik weet niet hoe dat juist zit maar misschien dat Michel met dergelijke uitspraken zieltjes hoopt te winnen in Wallonië. Daar houden ze nogal van onvoorwaardelijke solidariteit weet je wel. En iemand die asiel aanvraagt in België die leeft sowieso op de kap van de Vlaming dus wat kan Michel zoiets spelen, hij is toch aan zijn laatste jaar bezig.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 18:44   #13
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik weet niet hoe dat juist zit maar misschien dat Michel met dergelijke uitspraken zieltjes hoopt te winnen in Wallonië. Daar houden ze nogal van onvoorwaardelijke solidariteit weet je wel. En iemand die asiel aanvraagt in België die leeft sowieso op de kap van de Vlaming dus wat kan Michel zoiets spelen, hij is toch aan zijn laatste jaar bezig.
U weet toch dat Reynders enkele weken geleden met De Wever is gaan eten bij Bruneau (2 Michelin sterren, maar nu dicht) om de volgende coalitie te bespreken.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 19:28   #14
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De liberalen en aanverwante politieke strekkingen zijn de enigen die méér migranten willen. Dit omwille van geld en macht. Het hoeft dus niet te verwonderen dat Michel in navolging van studiebureaus van de elite oproept tot meer migratie.
Ahum....

Kan je je bewering ergens staven ?
Want daar geloof ik geen knijt van....

In het artikel staat duidelijk:

'...We kunnen niet de boodschap geven aan de rest van de wereld dat iedereen hier welkom is, besluit Michel....'
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 3 februari 2018 om 19:31.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 19:33   #15
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Michel: ‘Diep respect voor burgers die migranten opvangen’

Zoals u kan merken beste forumleden kiest de premier voor de migranten.

We hadden eigenlijk niets anders kunnen verwachten.
Ik lees anders wel in dat zelfde artikel:

'...We kunnen niet de boodschap geven aan de rest van de wereld dat iedereen hier welkom is, besluit Michel....'

En dat is dus net het tegenovergestelde hé.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 19:35   #16
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het is toch beter dat ze asiel aanvragen, zodat ze geïdentificeerd kunnen worden dan dat ze anoniem in de parken, stations en parkings rondhangen ?
Asiel aanvragen is niet automatisch asiel krijgen. Eénmaal afgewezen kunnen ze ook uitgewezen worden. Met die transmigranten in het park is dat een stuk moeilijker. Moet men bijv. Soedanese agenten voor laten overkomen, hetgeen ook weer niet goed is.
In feite zouden ze direct asiel moeten aanvragen op de eerste plek waar ze aankomen, dat weten we allemaal. De oproep is dan ook naar die, die hier al zijn.
Dat lijkt er al veel beter op.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 19:43   #17
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het is toch beter dat ze asiel aanvragen, zodat ze geïdentificeerd kunnen worden dan dat ze anoniem in de parken, stations en parkings rondhangen ?
Asiel aanvragen is niet automatisch asiel krijgen. Eénmaal afgewezen kunnen ze ook uitgewezen worden. Met die transmigranten in het park is dat een stuk moeilijker. Moet men bijv. Soedanese agenten voor laten overkomen, hetgeen ook weer niet goed is.
In feite zouden ze direct asiel moeten aanvragen op de eerste plek waar ze aankomen, dat weten we allemaal. De oproep is dan ook naar die, die hier al zijn.
Die mensen zitten met het dwangidee dat het UK het beloofde land is. Als men hen (liefst voor ze vanuit hun eigen land vertrekken) zou kunnen wijsmaken dat ze daar slavenarbeid gaan moeten verrichten (als ze er al geraken) zou het veel beter zijn.

Maar het UK speelt hier een dubieuze rol: eigenlijk hebben ze graag dergelijke goedkope slaafjes (maar niet teveel).
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 20:38   #18
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er is inderdaad een verschil tussen a) mensen ten allen tijde menswaardig behandelen, zelfs tot op de laatste minuut van hun repatriëring,
en b) oproepen tot het aanvragen van asiel.


Ik vermoed dat zijn kiezers van een licht ander gedrag zijn dan Michelleke zelf.
Is dat ventje, onder invloed van zijn papaatje, zo wereldvreemd geworden (of altijd al geweest)?
Of teert hij gewoon op het feit dat centrum- en rechste kiezers in Walenland toch geen alternatief hebben voor zijn partij?
2

Een reactie op de tekst van forumlid DucDEnghien

Citaat:
Heeft T. Francken al getwitterd om zijn afgrijzen uit te drukken?
Au pied le cabot.
U mag mij dat niet kwalijk nemen maar ik heb geen Twitter en geen Facebook wegensn niet veel vertrouwen in die 'diensten'

Reactie op de tekst van forumlid Dadeemelee

Citaat:
Die mensen zitten met het dwangidee dat het UK het beloofde land is. Als men hen (liefst voor ze vanuit hun eigen land vertrekken) zou kunnen wijsmaken dat ze daar slavenarbeid gaan moeten verrichten (als ze er al geraken) zou het veel beter zijn.

Maar het UK speelt hier een dubieuze rol: eigenlijk hebben ze graag dergelijke goedkope slaafjes (maar niet teveel).
Die lijken mij niet zo 'slaafs' ingesteld te staan?

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 februari 2018 om 20:40.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 20:58   #19
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

....

Reactie op de tekst van forumlid Dadeemelee

Die lijken mij niet zo 'slaafs' ingesteld te staan?

Deze ook niet:



Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 21:19   #20
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Deze ook niet:



Een antisemitische betoging in Charlottesville, wat is het verband?


Nog eens Charlottesville. Zijn dat migranten die klop krijgen?
Zwak.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be