Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 november 2007, 10:08   #21
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Door op mij, te kiezen, zei Mieke, hebben de groenen voor een nieuw project gekozen...

Dat een onbekende zorgde voor een tweede stemronde vond ze niet erg... Ze vond dit integendeel een versterking, want die stond ook achter haar vernieuwde project...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 12:05   #22
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Op de Zevende dag:

Citaat:
In deze tijden waarin de aarde opwarmt en de samenleving alsmaar killer wordt.
Citaat:
Meisjes van 53 zijn niet oud.
Citaat:
Ik voel mij een beetje beschaamd om Belg te zijn

Er komt weer veel zinnigs uit
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 13:10   #23
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Dua zal nu wel minister van staat worden
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 14:47   #24
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Vogels: "Groen! zal splitsing BHV steunen"

Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 november 2007 om 14:47.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 14:51   #25
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Mevrouw Mieke Vogels zal een zeer goede voorzitster zijn van de groene partij.

"Dit voorjaar vroeg Yves Leterme het aan. Hij kreeg een ja en verliet het Martelarenplein. Hij woont nu met zijn nieuw samengesteld gezin in de Wetstraat maar het botert niet echt goed. Hij heeft vooral veel last met Bart en Olivier. Bart roept steeds luider ik wil een staatshervorming, ik wil een grote staatshervorming.

De koning in de rol van supernany maant Yves aan eerst orde op zaken te stellen in zijn huishouden de rekeningen te betalen en te zorgen dat er brood op de plank is. Hij kan dan sparen voor die grote staatshervorming. Eens terug in de Wetstraat kreist Bart luider dan ooit ik wil een staatshervorming en zie hij kan zijn lievelingskind niet teleurstellen en dus blijft het een zootje.

154 dagen nu houdt het oranje blauwe huishouden dit land in een communautaire wurggreep.

Het kartel CD&V/NVA heeft de verkiezingen gewonnen door de franstaligen te kleineren en te provoceren en reduceert dit land tot een communautair conflict.
Groen! moet de ballon doorprikken die mensen uit zuid en noord van dit land tegen elkaar opzetten. Die beweert dat alle problemen worden opgelost als we meer bevoegdheden hebben. Wat we zelf doen, doen we niet altijd beter. Vlaanderen is straks dertig jaar bevoegd voor de zorg voor personen met een handicap. Vandaag staan 9000 mensen op een wachtlijst die 9000 mensen krijgen niet de zorg die ze verdienen.

Groen! moet resoluut kiezen voor solidariteit en ingaan tegen Vlaamse en Franstalige politici die gemeenschappen tegen elkaar opzetten. Meer investeren in de samenwerking met Ecolo ook al is dit niet altijd makkelijk in een land met twee verschillende publieke opinies. Daarom moeten we maatregelen nemen die de gemeenschappen in dit land dichter bij elkaar brengen, voorstellen voor een federale kieskring voluit steunen en samen met Ecolo een initiatief nemen om ons samen met een breed forum van politici, maatschappelijke tenoren, professoren te buigen over het model van het federale België in de 21° eeuw, een klein land in het hart van Europa, gevat in een geglobaliseerde wereld.

Het communautaire model van de vorige eeuw met 3 gewesten en 3 gemeenschappen is aan herziening toe.
Het onderscheid tussen gewesten en gemeenschappen maakt het bestuur in dit land duur en ingewikkeld.

Dit probleem los je niet op door steeds meer bevoegdheden toe te wijzen aan gewesten of gemeenschappen…tenzij het uiteindelijke doel het separatisme is.

Het is de logica zelf dat Groen en Ecolo samen één fractie vormen in het parlement. Hoe kunnen we wereldwijde problemen aanpakken als we niet eens in staat zijn om in eigen land samen te werken met een ecologische partij wiens programma voor 98% samen valt met het Groen! programma."

Uit haar voorzitterstoespraak.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 14:57   #26
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
.... Wat we zelf doen, doen we niet altijd beter. ...
Wie gaat haar hierin durven tegenspreken?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 14:59   #27
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Mieke is ne schat en verdient nen dikke bees xxxxxxxxx
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 15:00   #28
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Mevrouw Mieke Vogels zal een zeer goede voorzitster zijn van de groene partij.

"Dit voorjaar vroeg Yves Leterme het aan. Hij kreeg een ja en verliet het Martelarenplein. Hij woont nu met zijn nieuw samengesteld gezin in de Wetstraat maar het botert niet echt goed. Hij heeft vooral veel last met Bart en Olivier. Bart roept steeds luider ik wil een staatshervorming, ik wil een grote staatshervorming.

De koning in de rol van supernany maant Yves aan eerst orde op zaken te stellen in zijn huishouden de rekeningen te betalen en te zorgen dat er brood op de plank is. Hij kan dan sparen voor die grote staatshervorming. Eens terug in de Wetstraat kreist Bart luider dan ooit ik wil een staatshervorming en zie hij kan zijn lievelingskind niet teleurstellen en dus blijft het een zootje.

154 dagen nu houdt het oranje blauwe huishouden dit land in een communautaire wurggreep.

Het kartel CD&V/NVA heeft de verkiezingen gewonnen door de franstaligen te kleineren en te provoceren en reduceert dit land tot een communautair conflict.
Groen! moet de ballon doorprikken die mensen uit zuid en noord van dit land tegen elkaar opzetten. Die beweert dat alle problemen worden opgelost als we meer bevoegdheden hebben. Wat we zelf doen, doen we niet altijd beter. Vlaanderen is straks dertig jaar bevoegd voor de zorg voor personen met een handicap. Vandaag staan 9000 mensen op een wachtlijst die 9000 mensen krijgen niet de zorg die ze verdienen.

Groen! moet resoluut kiezen voor solidariteit en ingaan tegen Vlaamse en Franstalige politici die gemeenschappen tegen elkaar opzetten. Meer investeren in de samenwerking met Ecolo ook al is dit niet altijd makkelijk in een land met twee verschillende publieke opinies. Daarom moeten we maatregelen nemen die de gemeenschappen in dit land dichter bij elkaar brengen, voorstellen voor een federale kieskring voluit steunen en samen met Ecolo een initiatief nemen om ons samen met een breed forum van politici, maatschappelijke tenoren, professoren te buigen over het model van het federale België in de 21° eeuw, een klein land in het hart van Europa, gevat in een geglobaliseerde wereld.

Het communautaire model van de vorige eeuw met 3 gewesten en 3 gemeenschappen is aan herziening toe.
Het onderscheid tussen gewesten en gemeenschappen maakt het bestuur in dit land duur en ingewikkeld.

Dit probleem los je niet op door steeds meer bevoegdheden toe te wijzen aan gewesten of gemeenschappen…tenzij het uiteindelijke doel het separatisme is.

Het is de logica zelf dat Groen en Ecolo samen één fractie vormen in het parlement. Hoe kunnen we wereldwijde problemen aanpakken als we niet eens in staat zijn om in eigen land samen te werken met een ecologische partij wiens programma voor 98% samen valt met het Groen! programma."

Uit haar voorzitterstoespraak.
Groen! staat dus duidelijk klaar om de laatste Belgicisten met open armen te ontvangen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 15:01   #29
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Mieke Vogels als voorzitter is een ontgoocheling. Een gemiste kans. Juist de persoon die mee verantwoordelijk was voor de zwaarste groene verkiezingsnederlaag ooit, moet nu de partij gaan leiden... Afgaande op die zware verkiezingsnederlaag lijkt het mij weinig waarschijnlijk dat juist Mieke Vogels de partij gaat opstuwen boven de 10%.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 15:03   #30
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Mieke Vogels als voorzitter is een ontgoocheling. Een gemiste kans. Juist de persoon die mee verantwoordelijk was voor de zwaarste groene verkiezingsnederlaag ooit, moet nu de partij gaan leiden... Afgaande op die zware verkiezingsnederlaag lijkt het mij weinig waarschijnlijk dat juist Mieke Vogels de partij gaat opstuwen boven de 10%.
Bij mijn vader (die zelf al een kwarteeuw Agalev- en Groen!-militant is) was de ontgoocheling ook vrij groot toen hij hoorde dat het Vogels ging worden.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 15:04   #31
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Vlaanderen is straks dertig jaar bevoegd voor de zorg voor personen met een handicap. Vandaag staan 9000 mensen op een wachtlijst die 9000 mensen krijgen niet de zorg die ze verdienen.


Je moet maar het lef hebben om zo op je eigen falen te wijzen in een poging anderen te treffen.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 15:05   #32
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Groen! staat dus duidelijk klaar om de laatste Belgicisten met open armen te ontvangen.
leegloop bij de bub
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 15:05   #33
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Of gewoon te dom zijn om hooi te eten.
Bij nader inzien is dit waarschijnlijker.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 15:18   #34
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Bij mijn vader (die zelf al een kwarteeuw Agalev- en Groen!-militant is) was de ontgoocheling ook vrij groot toen hij hoorde dat het Vogels ging worden.
Dat geloof ik best. Met Mieke Vogels gaat de partij terug naar het verleden: De gemakkelijkste weg. Schijnbaar ligt die stijl van Mieke Vogels goed bij een bepaald deel van de achterban maar of het ook gaat aanslaan bij de publieke opinie lijkt mij weinig waarschijnlijk.

Met Bart Staes had ik mij kunnen voorstellen ooit terug voor Groen! te stemmen op federaal niveau. Met Mieke Vogels wordt dat wel heel onwaarschijnlijk.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 15:21   #35
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Dat Mieke Vogels als bekendste kandidaat amper 58% van de stemmen haalde, is ook wel veelzeggend.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 17:09   #36
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik had toch liever Bart Staes gehad...
Dat begrijpen we wel, maar de groenen zien dat blijkbaar anders. Misschien hebben ze ook door dat Vlaams-nationalisme zo aftands is als de stoomlocomotief.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 17:18   #37
zeef
Burger
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 151
Standaard

Ik was aanwezig op het congres, en Miek kwam gewoon als beste naar voren. Qua programma verschilden ze allemaal niet zo veel van elkaar. Vogels kon in de 10 min perfect zeggen wat ze wou veranderen en concreet hoe ze het wou doen. Van Besien had een ganse campagne opgezet (op Janssens' marketing wijze) en zei eigenlijk krak hetzelfde als Vogels, zei het zonder oplossingen. Staes heeft 7 min zitten brallen hoe goed en hardwerkend hij allemaal niet is en dat hij voorzitter zeker kon combineren met Europees. Hij heeft niks gezegd over wat hij zou veranderen, en al helemaal niet hoe.
zeef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 17:21   #38
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeef Bekijk bericht
Ik was aanwezig op het congres, en Miek kwam gewoon als beste naar voren. Qua programma verschilden ze allemaal niet zo veel van elkaar. Vogels kon in de 10 min perfect zeggen wat ze wou veranderen en concreet hoe ze het wou doen. Van Besien had een ganse campagne opgezet (op Janssens' marketing wijze) en zei eigenlijk krak hetzelfde als Vogels, zei het zonder oplossingen. Staes heeft 7 min zitten brallen hoe goed en hardwerkend hij allemaal niet is en dat hij voorzitter zeker kon combineren met Europees. Hij heeft niks gezegd over wat hij zou veranderen, en al helemaal niet hoe.
In de 7e dag zei ze dat ze de boodschap wou vereenvoudigen.

Ik dacht: nog simpeler? Gaan ze dan met eenlettergrepige woordjes beginnen werken?
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 17:21   #39
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

dubbel
__________________
One World, One Dream, One Everything

Laatst gewijzigd door Stratcat : 11 november 2007 om 17:21.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 17:23   #40
zeef
Burger
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
In de 7e dag zei ze dat ze de boodschap wou vereenvoudigen.

Ik dacht: nog simpeler? Gaan ze dan met eenlettergrepige woordjes beginnen werken?
Tiens, is de meest gehoorde kritiek over de groenen dan niet dat we te academisch zijn en niet de taal van de man in de straat spreken?
zeef is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be