Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 november 2022, 21:45   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard Poco's verwonderd: onderwijzenden vinden "diverse" klassen vervelend

Ik bedoel natuurlijk "TE" diverse klassen. Waar teveel kinderen zitten met een andere thuistaal.
Zo een kindje, dat kun je makkelijk opvangen. Dat geeft dan zeer veel voldoening. Je hebt wat bereikt.
Maar als er ééntje teveel zit, dan verzuip je in je nobele intenties.

Al lang mijn dada: de immigratie gebeurt te massaal.

titel: Lerarentekort treft scholen met kwetsbare kinderen het hardst
link: https://www.hln.be/binnenland/kwetsb...aald~a430e0f8/

Citaat:
Ongeveer 385.000 kwetsbare kinderen zullen vanaf maandag 100 euro extra kindergeld op hun rekening zien staan. Die premie - voor wie vandaag al een sociale toeslag krijgt - werd al beslist tijdens het Vlaams begrotingsconclaaf, maar nu kan de uitbetaling starten. In mei volgt nog zo'n premie, die zal gelden voor een grotere groep.
ARA 24-11-22, 06:00

0 reacties

Gezinnen met kinderen die recht hebben op een sociale toeslag ontvangen vanaf maandag een premie van 100 euro via het Groeipakket. Die premie verkreeg CD&V tijdens de Vlaamse begrotingsonderhandelingen en woensdagavond zette ook het Vlaams Parlement daarvoor het licht op groen. Gezinnen die er recht op hebben, hoeven niets te doen: de uitbetaling gebeurt automatisch, bevestigt Vlaams minister van Welzijn en Gezin Hilde Crevits (CD&V). In de loop van volgende week moeten de meeste gezinnen dat bedrag op hun rekening zien staan.

In april volgend jaar wordt opnieuw een extra premie van 100 euro voorzien. Deze zal begin mei uitbetaald worden en nog ongeveer 71.000 kinderen meer bereiken door de geplande uitbreiding van de sociale doelgroep in 2023. Vanaf 1 januari worden namelijk de inkomensgrenzen met 5% verhoogd. Hierdoor hebben 20.000 extra kinderen recht op een sociale toeslag. Daarnaast zorgt een nieuwe inkomenscategorie ervoor dat 51.000 rechthebbende kinderen vanaf april een sociale toeslag zullen krijgen van 35 euro per maand. Het gaat om kinderen in een gezin met één of twee kinderen, met een gezinsinkomen dat op jaarbasis tussen 34.526,91 en 40.281,40 euro ligt. (ARA)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 22:08   #2
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

En dan hebt ge nog de leerkrachten die het voor normaal onderwijzen.

Ik beweeg hemel en aarde om ze van school te halen en te homeschoolen. Helaas beslis ik dat niet alleen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 23:31   #3
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
En dan hebt ge nog de leerkrachten die het voor normaal onderwijzen.

Ik beweeg hemel en aarde om ze van school te halen en te homeschoolen. Helaas beslis ik dat niet alleen.
nu las ik homo schoolen, maar dat bedoelde ge natuurlijk niet
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 23:34   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.190
Standaard

Allee ik zal mijne portefeuille weer eens opentrekken, weer geld in den open haard, waar de marginalen een pakske sigareten en nen breedbeeld tv met playstation kunnen van kopen zodat ze iets te doen hebben in de namiddag , ge kunt immers niet de hele dag bierzuipen kleine mannen maken en uw vrouw afkloppen nietwaar ?

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 24 november 2022 om 23:35.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2022, 08:52   #5
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.534
Standaard

Heeft die vlaamse dievenbende overschot op de vlaamse begroting dat ze weer zo kwistig kunnen smijten met het belastinggeld dat ze krijgen van de vlamingen?
Of gaan ze dat extra kindergeld-inkomen betalen van de diefstal door nog hogere elektriciteitsfacturen vanaf 1 januari 2023 met de capaciteitszwendel?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2022, 10:44   #6
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
nu las ik homo schoolen, maar dat bedoelde ge natuurlijk niet
Neen thuisonderwijs om vaccinazi, babykilling liberalen en pseudowetenschappen te vermijden.
Het is hier het derde rijk gelijk geworden door die meelopers van deze generatie fascisten.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2022, 10:56   #7
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik bedoel natuurlijk "TE" diverse klassen. Waar teveel kinderen zitten met een andere thuistaal.
Zo een kindje, dat kun je makkelijk opvangen. Dat geeft dan zeer veel voldoening. Je hebt wat bereikt.
Maar als er ééntje teveel zit, dan verzuip je in je nobele intenties.

Al lang mijn dada: de immigratie gebeurt te massaal.

titel: Lerarentekort treft scholen met kwetsbare kinderen het hardst
link: https://www.hln.be/binnenland/kwetsb...aald~a430e0f8/
Ah, maar er is een simpele POCO oplossing he. Hoofddoekenverbod opheffen...
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be