Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Zoveel tatouages als op deze foto, dat is voor een onderwijzende
nog altijd ok 10 62,50%
te veel 6 37,50%
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 april 2018, 10:29   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard Uitbundige tatouages als onderwijzende

Ik betuttel niet graag mensen, maar hou toch van zekere grenzen daarbij.

In het nieuwsblad staat iets van een onderwijzeres - nog niet benoemd dus lesgevende in verschillende scholen telkens als vervangster van langdurige afwezige - die in sommige scholen gevraagd wordt armen en benen bedekt te houden.

Wat is daaromtrent jullie mening? De mijne is: ik zou er niet van houden dat mijn kleinkinderen dit beeld zouden krijgen van "een ernstige volwassene".

titel: Juf Femke mag niet in t-shirt voor de klas staan
link: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201...mpaign=seeding




Citaat:
Bilzen -

De Bilzense juf Femke Thys (28) is het beu. Ze heeft tatoeages op haar armen en rechterbeen, maar zelfs bij zomerse temperaturen vraagt de schooldirectie om haar tattoos bedekt te houden.

Directie en collega’s zeggen vaak dat ze geen probleem hebben met mijn tattoos, maar ze zijn bang voor de reacties van de ouders
Femke THYS (28)

De tattoocollectie van juf Femke beslaat intussen haar halve lichaam. “Ik heb tatoeages op mijn volledige rechterarm, mijn linkeronderarm, mijn ribben en mijn rechterknie en -onderbeen. Ik heb onder meer rozen, een hert, een vuurtoren en een pauw op mijn lijf.”

Maar niet iedereen kan Femkes lichaamsversiering appreciëren. “Ik ben invaljuf in het lager onderwijs. Ik ben niet vast benoemd en geef dus vaak in andere scholen les. In mijn huidige school willen ze niet dat ik, zelfs met dit warme weer, in T-shirt lesgeef.”

Ongenoegen

Welke Limburgse school dat is, laat Femke liever in het midden. “Omdat ik geen school wil viseren. Het hangt ook gewoon af van de directie: in de ene school kan het, in de andere niet. Ik vind het belachelijk. Directie en collega’s zeggen vaak dat ze er geen probleem mee hebben, maar ze zijn bang voor de reacties van de ouders. Ik heb al meegemaakt dat ik bij de zwemles in lange broek en bloes met lange mouwen aan de rand van het zwembad zat.”

Femke maakte nu haar ongenoegen duidelijk in een besloten Facebookgroep voor leerkrachten, waar haar post werd opgepikt door een Nederlandse nieuwssite. “Ik heb enorm veel reacties gekregen. Sommige collega’s moeten ook hun tattoos bedekken, op andere scholen is het geen probleem. Ik stel wel vast dat Limburgse scholen het vaker verbieden dan Antwerpse of Brusselse en het gemeenschapsonderwijs doorgaans soepeler is dan het katholieke.”

Het merendeel van de reacties is positief, zegt Femke. “Natuurlijk zijn er negatieve, maar er zijn ook directeurs die me lieten weten dat ik bij hen op school welkom ben. Ook van ouders heb ik veel positieve berichtjes gekregen.”

Maar het is niet het ongemak bij zomerse temperaturen dat Femke het meest dwarszit. “Ik moet mijn leerlingen leren dat iedereen gelijk is, ongeacht hoe je eruitziet. Maar zelf verberg ik mijn tatoeages en geef ik het tegenovergestelde signaal. Als het nu nog aanstootgevende afbeeldingen waren, maar ik vind ze gewoon keimooi.”

Femke wil haar toekomst in het onderwijs niet op het spel zetten. “Maar ik wil me ook niet mijn hele loopbaan blijven verbergen. Als ik ooit vast mag beginnen en ik heb de keuze, dan zal ik kiezen voor een school waar mijn tattoos geen probleem zijn. Ook al moet ik dan verder rijden.”
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 10:32   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

schooldirecteurs die nog niet door hebben wat de vergrijzing betekent.

de tijd van eisen stellen aan personeel is voorbij. gewoon content zijn dat er nog personeel gevonden kan worden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 10:33   #3
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Met een hoop getatoueerde nonsens op armen en benen voor een klas gaan staan. Daarvoor moet je uit Bilzen komen...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 10:36   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

Liever een uitbundig getatoeëerde juf dan eentje met een hoofddoek.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 10:37   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Ik zou bij mezelf nooit een tattoo laten zetten en ik stel mij ook de vraag wat mensen ertoe aanzet om zoiets te doen.
Maar voor de rest: als zij haar werk goed doet en het zijn geen rare tattoos (hakenkruisen of zo), who cares?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 10:48   #6
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zou bij mezelf nooit een tattoo laten zetten en ik stel mij ook de vraag wat mensen ertoe aanzet om zoiets te doen.
Maar voor de rest: als zij haar werk goed doet en het zijn geen rare tattoos (hakenkruisen of zo), who cares?
Als ik zo rondkijk tegenwoordig, lijkt mij dat te zijn om de namen en geboortedatum van hun kinderen te helpen onthouden.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 10:55   #7
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
geen rare tattoos (hakenkruisen of zo)
Liever geen rare tattoos, nee (hakenkruisen, logo SPa ...)
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 11:07   #8
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Daar zijn enkel twee mogelijkheden:

1. De verdere verloedering van de Westerse maatschappij. In dat geval is Juf Femke het goede voorbeeld bij uitstek.

2. Juf Femke heeft er overduidelijk geen idee van, dat voor een klas te staan een voorbeeldfunctie is. Bijgevolg die hele heisa vanwege die permanente lichaamsverf.

Beide mogelijkheden zijn op hun eigen manier angstaanjagend.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 11:09   #9
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Het is gewoon onvoorstelbaar wat voor onzin er allemaal op die lijven getatoueerd wordt.
De familie langs mijn moeder's kant was visserijvolk. Ik had daar een grootvader die ook een tatouage had. Op zijn pols waren zijn initialen en zijn geboortejaar getatoueerd. Maar dat was een functionele tatouage. Visserijschepen vergaan soms en niet iedereen wordt altijd gered. Er is een (relatief kleine) kans dat het lijk van een drenkeling toch nog ergens aanspoelt. Als er van die tatouage nog iets overbleef kon de betrokkene eventueel nog geïdentificeerd worden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 13:22   #10
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.231
Standaard

heb zo al agenten zien rondlopen
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 13:34   #11
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zou bij mezelf nooit een tattoo laten zetten en ik stel mij ook de vraag wat mensen ertoe aanzet om zoiets te doen.
Maar voor de rest: als zij haar werk goed doet en het zijn geen rare tattoos (hakenkruisen of zo), who cares?
2

iedereen heeft de mond vol van de verlichting en de bescherming van onze cultuur maar owee als er eens iemand een klein beetje buiten de lijntjes kleurt.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 13:35   #12
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

baas over eigen vel zeker.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 13:54   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

De twee (en nog andere) medeforummers hebben niet door dat in wezen de directeur niet zoveel te zeggen heeft, maar wel .... de ouders.

Als die vervelend beginnen doen, dan is het er niet meer leuk.
Vervelend: mijne kleine niet bij die Picasso, of 't is volgend jaar die andere school ..., die pakt zeker ook wel drugs en zo ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
schooldirecteurs die nog niet door hebben wat de vergrijzing betekent.

de tijd van eisen stellen aan personeel is voorbij. gewoon content zijn dat er nog personeel gevonden kan worden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Daar zijn enkel twee mogelijkheden:

1. De verdere verloedering van de Westerse maatschappij. In dat geval is Juf Femke het goede voorbeeld bij uitstek.

2. Juf Femke heeft er overduidelijk geen idee van, dat voor een klas te staan een voorbeeldfunctie is. Bijgevolg die hele heisa vanwege die permanente lichaamsverf.

Beide mogelijkheden zijn op hun eigen manier angstaanjagend.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 14:25   #14
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De twee (en nog andere) medeforummers hebben niet door dat in wezen de directeur niet zoveel te zeggen heeft, maar wel .... de ouders.

Als die vervelend beginnen doen, dan is het er niet meer leuk.
Vervelend: mijne kleine niet bij die Picasso, of 't is volgend jaar die andere school ..., die pakt zeker ook wel drugs en zo ...
als jij de verpakking belangrijker vindt dan de inhoud, zou ik als directeur zelfs niet willen dat jouw kind bij mij op school zit.

In feite zou ik dan zelf de autoriteiten moeten verwittigen, je bent duidelijk niet aangetast aan de normen en waarden van de verlichting. Naar het schijnt ben je dan gevaarlijk.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 14:38   #15
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
als jij de verpakking belangrijker vindt dan de inhoud, zou ik als directeur zelfs niet willen dat jouw kind bij mij op school zit.

In feite zou ik dan zelf de autoriteiten moeten verwittigen, je bent duidelijk niet aangetast aan de normen en waarden van de verlichting. Naar het schijnt ben je dan gevaarlijk.
Eens zien of diezelfde ouders dan even consequent gaan zien als hunne kleine iets voorheeft en er een ambulancier met tattoos de eerste zorgen wil toedienen.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 14:42   #16
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Hoe komt die in godsnaam aan een diploma, deze simple mind?
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 14:45   #17
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De twee (en nog andere) medeforummers hebben niet door dat in wezen de directeur niet zoveel te zeggen heeft, maar wel .... de ouders.

Als die vervelend beginnen doen, dan is het er niet meer leuk.
Vervelend: mijne kleine niet bij die Picasso, of 't is volgend jaar die andere school ..., die pakt zeker ook wel drugs en zo ...
U schijnt mij niet begrepen te hebben. Ik heb nergens het minste gewag gemaakt van schooldirecteuren.

Wat ik bedoel is, dat zoiets niet door de beugel zou mogen kunnen. Het feit dat dit wél kan, laat de twee mogelijkheden open die ik eerder beschreven heb.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 16:09   #18
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Hoe komt die in godsnaam aan een diploma, deze simple mind?
uiteraard, aan een uiterlijk kan je zien of je met een simple mind te maken hebt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 16:46   #19
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
ik zou er niet van houden dat mijn kleinkinderen dit beeld zouden krijgen van "een ernstige volwassene".
Googlen je kleinkinderen nooit eens op "Schoofzak"? Dan zullen ze al wel wat gewend zijn, niet?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 16:58   #20
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.039
Standaard

Tattoos zijn vandaag zo mainstream als maar zijn kan, dus van waar die opschudding ???
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be