Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juni 2009, 14:25   #21
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Jawel. Het is beiden.
Nee.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 14:27   #22
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De ouders zijn klanten van de school. Zij zijn koning. Ouderraden zijn hun vakbonden.
Een schooldirectie doet de facto met ouderraden +/- wat ze wil.(en die bestonden er al voor Coens) Indien die scholen zo "geïslamizeerd" zouden zijn als het blok beweert zou deze beslissing er nooit gekomen zijn. De schoolraden is een andere zaak.

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 juni 2009 om 14:31.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 14:32   #23
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Een schooldirectie doet met ouderraden +/- wat ze wil.(en die bestonden er al voor Coens) Indien die scholen zo "geïslamizeerd" zouden zijn als het blok beweert zou deze beslissing er nooit gekomen zijn. De schoolraden is een andere zaak.
De echte macht zit bij de algemeen directeur van de scholengroep, die zich op zijn beurt verbergt achter de Raad van Bestuur om zijn beslissingen door te duwen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 14:33   #24
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
wie denkt dat er geen islamizering is kan natuurlijk ook niets herkennen als teken daarvan;het opleggen van de hoofddoek is in ieder geval islamizering onder moslims die voor zover ik weet ook deel uitmaken van de samenleving.
Citaat:
islamizering onder moslims
Zoiets heet een tautologie.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 16:07   #25
Neptunus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 mei 2006
Berichten: 1.046
Standaard

Het werd hoog tijd dat er werd opgetreden. Sommige meisjes liepen er in die scholen totaal onherkenbaar bij, bedekt en verborgen onder zwarte shadors of bruine en purperen doeken, die niet enkel het zicht beletten maar ook het schrijven bemoeilijken. Om dan nog niet te spreken over alle uitvluchten die ze steeds maar bedachten om niet te moeten sporten en om niet mee te turnen. Onterechte doktersbriefjes zijn schering en inslag in dergelijke scholen. Zelf gekozen apartheid bovendien: deze overmatig gesluierde meisjes klitten steeds samen en hebben nauwelijks contact met anderen.

Het gaat allang niet meer om een eenvoudig hoofddoekje, maar over alles verhullende compromitterende 'kledij', subtiel opgelegd via lezingen en erg subtiele manipulaties (ze beseffen het zelf niet) van jongeren in de zovele vzw's (waaronder verschillende gesubsidieerd door de overheid). Het zijn gewoon de stoottroepen (dat beseffen die gemanipuleerde meisjes natuurlijk niet) van slinkse, sluwe en geschoolde moslimfundamentalisten die het mom 'diversteit' gebruiken om te islamiseren en steeds meer islamitische richtlijnen op te dringen in de openbare ruimte en aan anderen, tot ze het hier voor het zeggen zullen krijgen....en dan zullen die wereldvreemde, kortzichtige poco's de eerste slachtoffers zijn......
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 16:13   #26
Neptunus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 mei 2006
Berichten: 1.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tja...hoe kan dit nu?? Die hoofddoeken worden toch allemaal vrijwillig gedragen?
Wat hierachter zit is eenvoudig, jongeren worden opgejut, islam is het middel om de strijd aan te gaan tegen de samenleving, dat proces is al jaren bezig maar welzijnswerk en politici zijn blind en doof.
Hun mosterd halen ze bij "beroepsallochtonen" in integratiediensten of andere organisaties, welzijnswerkers leren dat ze vooral tolerant moeten zijn, wat gelijkstaat aan "nergens over nadenken of kritiek opgeven".
Goeie beslissing van die school en spijtig want juist deze school behoort tot degenen die alle kansen biedt, zonder onderscheid naar origine.
Een toffe school dus maar slachtoffer van de werkelijkheid dat hun leerlingen die principes zelf niet delen.
Meisjes krijgen steeds te horen dat een "goede" moslima er een is met hoofddoek, het idee dat religie in je hart zit gaat er bij hen niet in.

Toch wel een bemerking: ALLE (Antwerpse) scholen bieden alle kansen zonder onderscheid naar origine, trouwens in alle Antwerpse scholen vind je leerlingen van heel diverse origine ('witte' scholen zijn er al lang niet meer in de hele stad Antwerpen en de districten).
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 21:30   #27
nickb
Schepen
 
nickb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Hoofddoeken verboden in athena in Antwerpen...
Laat ik je vertellen wat daar echt aan de hand is.

Er is geen druk van andere meisjes om een hoofddoek te dragen. Zoals we ook op het nieuws hebben kunnen zien, praten de meisjes die GEEN hoofddoek dragen vrijuit. En anderen hebben ook bedenkingen om de aangehaalde reden.

Kijk in het straatbeeld en je zal zien dat 50% geen hoofddoek draagt, incl mijn zussen. En denk je dat ze zomaar een hoofddoek gaan dragen omdat meisje x dat wil? Geloof me, je wilt het of je wilt het niet.

Dus ik denk dat hier valse zaken verspreid worden, met de bedoeling dit verbod goed te praten. Zo zei die directrice van "...dit is toch niet normaal..." (over het dragen van een hoofddoek), zodat het meer persoonlijk overkomt dan zogezegd om de meisjes te "beschermen".
__________________
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 21:40   #28
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Laat ik je vertellen wat daar echt aan de hand is.

Er is geen druk van andere meisjes om een hoofddoek te dragen. Zoals we ook op het nieuws hebben kunnen zien, praten de meisjes die GEEN hoofddoek dragen vrijuit. En anderen hebben ook bedenkingen om de aangehaalde reden.

Kijk in het straatbeeld en je zal zien dat 50% geen hoofddoek draagt, incl mijn zussen. En denk je dat ze zomaar een hoofddoek gaan dragen omdat meisje x dat wil? Geloof me, je wilt het of je wilt het niet.

Dus ik denk dat hier valse zaken verspreid worden, met de bedoeling dit verbod goed te praten. Zo zei die directrice van "...dit is toch niet normaal..." (over het dragen van een hoofddoek), zodat het meer persoonlijk overkomt dan zogezegd om de meisjes te "beschermen".

In de Marrokkanenquête van de Humo van deze week kan je lezen hoe groot die druk wel is ; van de omgeving, de familie en hoofdzakelijk van de mannelijke leden van de familie. Zelfs 3de generatie snotapen van 30 vinden dat hun vrouw (import natuurlijk) zich moeten bedekken (en zelfs apart moeten gaan zwemmen), zodat zij met opgeheven hoofd door de straat kunnen lopen en de familie-eer gered is.

Die 3de generatiejongeren zijn lichtjaren verwijderd van hun autochtone leeftijdsgenoten. Als dat de generatie is die de vergrijzing gaat opvangen, is het best dat we nu preventieve maatregelen treffen.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 21:53   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Kijk in het straatbeeld en je zal zien dat 50% geen hoofddoek draagt, incl mijn zussen. En denk je dat ze zomaar een hoofddoek gaan dragen omdat meisje x dat wil? Geloof me, je wilt het of je wilt het niet.
.
Dat denk ik in elk geval ook.
De meeste mensen laten zich min of meer door hun omgeving of vrienden beïnvloeden.
Of gaat ge beweren dat een hoofddoek dragen aangeboren is?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 07:08   #30
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

http://www.gva.be/antwerpen/antwerpe...-atheneum.aspx

Citaat:
Helft van leerlingen verlaat Antwerps Atheneum
Citaat:
Gebuisd
“De leerlingen moeten beseffen dat ze gebuisd zijn als ze zich voor het einde van het schooljaar uitschrijven”, zegt de directrice.
Komt er dus op neer dat ze volgend jaar zonder hoofddoek hetzelfde jaartje terug mogen overdoen ...
Dat de imam moslims oproept om volgend schooljaar hun kinderen thuis te houden doet me denken aan afghaanse toestanden waar moslilmmeisjes ook niet naar school mogen ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 07:19   #31
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

De lafheid van de nationale politici die de individuele schooldirecties de klappen laten opvangen, steekt schril af tegen de krachtige, serene houding van de Franse politici en president Sarkozy in het bijzonder.

http://www.youtube.com/watch?v=hbzdpKi_TSY&translated=1
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 07:22   #32
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De lafheid van de nationale politici die de individuele schooldirecties de klappen laten opvangen, steekt schril af tegen de krachtige, serene houding van de Franse politici en president Sarkozy in het bijzonder.

http://www.youtube.com/watch?v=hbzdpKi_TSY&translated=1
²

Dit is inderdaad iets dat op nationaal niveau moet worden aangepakt. maar natuurlijk durft geen enkele partij zich daarvoor uiten omdat ze vrezen dat ze anders hun stemmers verliezen.

Als Frankrijk het kan, als Turkije het kan, als Tunesie het kan, waarom zouden wij dan als islamitisch land moeten worden geprofileerd?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 juni 2009 om 07:22.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 07:27   #33
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dit is inderdaad iets dat op nationaal niveau moet worden aangepakt. maar natuurlijk durft geen enkele partij zich daarvoor uiten omdat ze vrezen dat ze anders hun stemmers verliezen.
Maar Sarkozy kan toch ook stemmen verliezen?

Luister eens naar die speech. Hij draagt er bijzonder goed zorg voor dat hij zijn potentiële moslim-kiezers niet afstoot.

Het wonder Sarkozy vindt een manier om te zeggen wat moet en toch de vrij grote Franse moslimbevolking niet uit te stoten. Respect.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 07:31   #34
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Merk op: hoofddoek =/= boerka.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 07:37   #35
nickb
Schepen
 
nickb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
²

Dit is inderdaad iets dat op nationaal niveau moet worden aangepakt. maar natuurlijk durft geen enkele partij zich daarvoor uiten omdat ze vrezen dat ze anders hun stemmers verliezen.

Als Frankrijk het kan, als Turkije het kan, als Tunesie het kan, waarom zouden wij dan als islamitisch land moeten worden geprofileerd?
Spreek mij tegen als ik het verkeerd heb, maar dit gaat toch over de boerka. In Belgie hebben we, dacht ik, maar 2 boerkadraagsters. De hoofddoek wordt door circa 50% van de oudere meisjes gedragen. De boerka gaan die meisjes nooit van hun leven dragen, omdat het een andere stroming binnen de Islam betreft.
__________________
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 07:37   #36
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Merk op: hoofddoek =/= boerka.
Het is een beetje de stepping stone theorie hé.

Sarkozy is een staatsman: die is de problemen voor.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 07:40   #37
nickb
Schepen
 
nickb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpe...-atheneum.aspx



Komt er dus op neer dat ze volgend jaar zonder hoofddoek hetzelfde jaartje terug mogen overdoen ...
Dat de imam moslims oproept om volgend schooljaar hun kinderen thuis te houden doet me denken aan afghaanse toestanden waar moslilmmeisjes ook niet naar school mogen ...
De meisjes protesteren => de directie dreigt => men stapt naar het gerecht => rechter oordeelt dat het niet kan zo'n verbod => de regel wordt opgeschort => iedereen weer happy
__________________
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 07:40   #38
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Merk op: hoofddoek =/= boerka.
Merk ook op : een kruisje is geen paterskleed ...
Het is een stadsschool en ze hadden het niet enkel over hoofddoeken of burka's , het ging over zaken van alle religies ... Moeten de pastoors nu ook de ouders oproepen om zaken te doen die tegen de wet zijn ??? Er is nog steeds schoolplicht hoor .
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 07:40   #39
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

De directie van de school kan helemaal niet bewijzen dat/ hoeveel leerlingen onder druk van medeleerlingen een hoofddoek dragen.
Wanneer ze druk vermoedt, waarom wordt er dan niet over gediscussieerd op school, met de leerlingen?
De ene dwang bestrijden door het invoeren van een andere dwang vind ik nogal tegenstrijdig.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 07:42   #40
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
De meisjes protesteren => de directie dreigt => men stapt naar het gerecht => rechter oordeelt dat het niet kan zo'n verbod => de regel wordt opgeschort => iedereen weer happy
Volgens mij bestaat er een nationaal beleid dat scholen de mogelijkheid geeft om de hoofddoek te verbieden. De rechter waarover je het hebt zal dus tegen de de regering en het parlement moeten ingaan.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 24 juni 2009 om 07:42.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be