Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 januari 2011, 14:48   #21
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
is dat uw enig wederwoord?
Op wat? Op uw geraas? U verwacht daar een wederwoord op?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 14:50   #22
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Wat bedoelt u met geraas?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 16:17   #23
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Liggen uw prioriteiten niet verkeerd? http://forum.politics.be/showthread.php?t=149873


lol
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 18:10   #24
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Dat je gewoon over straat geen vodjes meer mag dragen, vind ik een beetje vergaand, mensen van eender welke origine en godsdienst hebben recht hun domme gewoonten te behouden. Dat dit verboden wordt aan ambtenaren en mensen in functie vind ik niet meer dan normaal.

Anderzijds, wat de islam ons hier allemaal wil doen opleggen is veel erger dan geen doekje meer te mogen dragen. Misschien is deze reactie van de bewuste PVV-politicus wel een manier om controverse te veroorzaken, zoals Wilders zelf ooit dat Koranverbod heeft voorgesteld.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 18:42   #25
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dat je gewoon over straat geen vodjes meer mag dragen, vind ik een beetje vergaand, mensen van eender welke origine en godsdienst hebben recht hun domme gewoonten te behouden. Dat dit verboden wordt aan ambtenaren en mensen in functie vind ik niet meer dan normaal.

Anderzijds, wat de islam ons hier allemaal wil doen opleggen is veel erger dan geen doekje meer te mogen dragen. Misschien is deze reactie van de bewuste PVV-politicus wel een manier om controverse te veroorzaken, zoals Wilders zelf ooit dat Koranverbod heeft voorgesteld.
Dat jij een hoofddoek, een vod noemt, vind ik vergaand.
Het is niet omdat jij een gewoonte niet begrijpt, of er geen voeling mee hebt; dat die gewoonte dom is.

Anderzijds kom jij hier af met de dooddoener "wat de islam ons hier allemaal wil doen opleggen".
Vertel, wat heeft de islam jou al allemaal willen doen opleggen?
Mij nog niets.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 18:43   #26
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat jij een hoofddoek, een vod noemt, vind ik vergaand.
Het is niet omdat jij een gewoonte niet begrijpt, of er geen voeling mee hebt; dat die gewoonte dom is.

Anderzijds kom jij hier af met de dooddoener "wat de islam ons hier allemaal wil doen opleggen".
Vertel, wat heeft de islam jou al allemaal willen doen opleggen?
Mij nog niets.


Het moeten aanvaarden van hoofddoeken .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 18:53   #27
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Een stap in de goede richting in Nederland.
Doe zo voort PVV.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 19:10   #28
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat jij een hoofddoek, een vod noemt, vind ik vergaand.
het is in ieder geval een lap stof. Ik weet niet welke eerbetuigingen U aan een lap stof wil toedienen, maar ik zie niet echt het verschil tussen een rode zakdoek met witte bollen die de boer op zijn hoofd zette tegen het vuil en de zonnestralen als de lap stof die de moslima op haar hoofd meent te moeten zetten als ultiem hulpmiddel tegen verkrachting. Lap stof is lap stof.



Citaat:
Het is niet omdat jij een gewoonte niet begrijpt, of er geen voeling mee hebt; dat die gewoonte dom is.
nee, het is een zeer slimme gewoonte om iets op je hoofd te zetten om je vagina te beschermen! inderdaad.



Citaat:
Anderzijds kom jij hier af met de dooddoener "wat de islam ons hier allemaal wil doen opleggen".
Vertel, wat heeft de islam jou al allemaal willen doen opleggen?
Mij nog niets
halal vreten in winkels en restaurants en ZEKER op scholen zonder dat je er weet van hebt. Muilkorfwetten zodat kritiek op islamitische hoogstaande culturele gebruiken zoals handjeskappen en vrouwen besnijdenissen niet wordt aanvaard. Er is al meer dan je kan denken: het verbod op het vragen aan een sollicitant om zich aan te passen aan de kledingeisen van het bedrijf bijvoorbeeld?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 19:11   #29
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat jij een hoofddoek, een vod noemt, vind ik vergaand.
Het is niet omdat jij een gewoonte niet begrijpt, of er geen voeling mee hebt; dat die gewoonte dom is.

Anderzijds kom jij hier af met de dooddoener "wat de islam ons hier allemaal wil doen opleggen".
Vertel, wat heeft de islam jou al allemaal willen doen opleggen?
Mij nog niets.
Welke " voeling hebt ge met hoofddoeken? En wat moeten we erover "begrijpen"?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 19:19   #30
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Welke " voeling hebt ge met hoofddoeken? En wat moeten we erover "begrijpen"?

Ga de straat op en vraag het eens een moslima , tracht ze te overtuigen van haar ongelijk .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 19:27   #31
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ga de straat op en vraag het eens een moslima , tracht ze te overtuigen van haar ongelijk .
Dat is het verschil tussen u en mij, ik voel daar geen enkele behoefte toe, om te overtuigen!
Toch heb ik met hoofddoeken geen enkele " voeling"integendeel, ik zie ze als de guillotine van vrouwenrechten.
Maar ik vind dat vrouwen het recht hebben te dragen wat ze willen in hun privéleven, het weigeren op bus of als bezoeker van openbare gebouwen is discriminerend. Wat niet betekent dat ik vind dat je de hoofddoek mag dragen steeds en overal, niet in scholen en niet op de werkvloer bijvoorbeeld.
En in tegenstelling tot jou heb ik bijzonder veel debatten over hoofddoeken gevoerd, met moslima die voor of tegen waren, met niet moslims en moslims, en er zelfs debatten over georganiseerd.
Nu gij weer!
Maar laat uw vriendin Arti zelf eens antwoorden he?

Laatst gewijzigd door alice : 25 januari 2011 om 19:27.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 19:37   #32
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is het verschil tussen u en mij, ik voel daar geen enkele behoefte toe, om te overtuigen!
Toch heb ik met hoofddoeken geen enkele " voeling"integendeel, ik zie ze als de guillotine van vrouwenrechten.
Maar ik vind dat vrouwen het recht hebben te dragen wat ze willen in hun privéleven, het weigeren op bus of als bezoeker van openbare gebouwen is discriminerend. Wat niet betekent dat ik vind dat je de hoofddoek mag dragen steeds en overal, niet in scholen en niet op de werkvloer bijvoorbeeld.
En in tegenstelling tot jou heb ik bijzonder veel debatten over hoofddoeken gevoerd, met moslima die voor of tegen waren, met niet moslims en moslims, en er zelfs debatten over georganiseerd.
Nu gij weer!
Maar laat uw vriendin Arti zelf eens antwoorden he?

Kom nu , elk geloof is een onderdukking en meestal het ergste voor de vrouwen .... maar zijn er geen andere vormen van onderdrukking ? Onderdrukking begint volgens mij pas als je denkt dat er iemand bestaat die het recht heeft om je te onderdrukken .

Het probleem bij geloof is dat onze samenleving het toestaat om kinderen tot het geloof te bekeren . Als men dat in de eerste plaats op de scholen niet meer toelaat zal men pas verandering zien en vooruitgang boeken .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 19:43   #33
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Kom nu , elk geloof is een onderdukking en meestal het ergste voor de vrouwen .... maar zijn er geen andere vormen van onderdrukking ? Onderdrukking begint volgens mij pas als je denkt dat er iemand bestaat die het recht heeft om je te onderdrukken .

Het probleem bij geloof is dat onze samenleving het toestaat om kinderen tot het geloof te bekeren . Als men dat in de eerste plaats op de scholen niet meer toelaat zal men pas verandering zien en vooruitgang boeken .
We hebben het nu over hoofddoeken en neen, niet ieder geloof onderdrukt vandaag de dag vrouwen zoals islam dit doet.
En ja, er zijn andere vormen van onderdrukking, maar we hebben het nu over de onderdrukking waar hoofddoeken voor staat, blijf dus bij het onderwerp!

Onderdrukking kan eigen zijn aan een leer die je opvoeding bepaald, je recht op zelfbeschikking, recht op huwelijkspartner, recht op seksueel bestaan,en je onderwerpt aan vaders, broers en echtgenoot; en juist dit legt islam aan vrouwen op, probeer eens niet met dooddoeners de focus te verplaatsen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 19:51   #34
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Zou Wisord het onderdrukking vinden als muzelvrouwen uit eigen vrije wil verplicht werden door hunne pa en hun broers om enkel buiten te gaan als ze hun ijzeren kuisheidsgordel netjes hebben vastgeklonken en de sleutel afgegeven?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 20:06   #35
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
het is in ieder geval een lap stof. Ik weet niet welke eerbetuigingen U aan een lap stof wil toedienen, maar ik zie niet echt het verschil tussen een rode zakdoek met witte bollen die de boer op zijn hoofd zette tegen het vuil en de zonnestralen als de lap stof die de moslima op haar hoofd meent te moeten zetten als ultiem hulpmiddel tegen verkrachting. Lap stof is lap stof.
Volgens Van Dale is een vod : 1 oude lap 2 iets zonder waarde
Een hoofddoek wordt door een mens gedragen. Je hoeft geen eer te betuigen een een stuk stof; maar je begrijpt ongetwijfeld waarom een bepaald kledingstuk in deze een vod genoemd wordt.

Citaat:
halal vreten in winkels en restaurants en ZEKER op scholen zonder dat je er weet van hebt. Muilkorfwetten zodat kritiek op islamitische hoogstaande culturele gebruiken zoals handjeskappen en vrouwen besnijdenissen niet wordt aanvaard. Er is al meer dan je kan denken: het verbod op het vragen aan een sollicitant om zich aan te passen aan de kledingeisen van het bedrijf bijvoorbeeld?
Ik weet van geen muilkorfwetten.
Is het je niet toegestaan om hier kritiek te uiten?
Men mag hier zelfs haat spuien, schelden, beledigen, racistische praat verkopen,...
Ik wist niet dat handjeskappen en vrouwenbesnijdenissen hier tegenwoordig aanvaard worden.

Laatst gewijzigd door artisjok : 25 januari 2011 om 20:07.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 20:16   #36
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
We hebben het nu over hoofddoeken en neen, niet ieder geloof onderdrukt vandaag de dag vrouwen zoals islam dit doet.
En ja, er zijn andere vormen van onderdrukking, maar we hebben het nu over de onderdrukking waar hoofddoeken voor staat, blijf dus bij het onderwerp!

Onderdrukking kan eigen zijn aan een leer die je opvoeding bepaald, je recht op zelfbeschikking, recht op huwelijkspartner, recht op seksueel bestaan,en je onderwerpt aan vaders, broers en echtgenoot; en juist dit legt islam aan vrouwen op, probeer eens niet met dooddoeners de focus te verplaatsen!

Voor u is een hoofddoek onderdrukking , .... ik trek die lijn iets verder . Voor mij is geloof een mogelijke vorm van onderdrukking daar het een mind-control middel is . Het is onethisch om oa kinderen te misbruiken dmv overtuigingskracht methoden.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 20:18   #37
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Volgens Van Dale is een vod : 1 oude lap 2 iets zonder waarde
Een hoofddoek wordt door een mens gedragen. Je hoeft geen eer te betuigen een een stuk stof; maar je begrijpt ongetwijfeld waarom een bepaald kledingstuk in deze een vod genoemd wordt.
een lap stof is iets zonder waarde. waar zit uw probleem? De dragers van de stof willen NET dat niet ZIJ, maar de lap stof wordt bekeken, of eerder zij willen vooral dat ze niét opvallen en zo discreet mogelijk ONOPVALLEND langs de straten trippelen. Het gaat dus over de lap stof, de vod, niet over wat eronder verstopt zit: in deze maatschappij verstoppen we ons enkel als we zelf willen dat we niet gezien worden. so be it.

Het gaat dus over een vod waaronder sommigen zich wensen te verstoppen (uit eigen vrije wil zeggen ze, daarom dat ze menen die vod niet af te mogen zetten).



Citaat:
Ik weet van geen muilkorfwetten.
Is het je niet toegestaan om hier kritiek te uiten?
Men mag hier zelfs haat spuien, schelden, beledigen, racistische praat verkopen,...
de AD wetten worden op alle niveaus regelmatig muilkorfwetten genoemd. Ik ga ervan uit dat je zelfs nooit de Molinari lezing van professor Matthias Storme hebt beluisterd.
Ik heb enkel de forumreglementen gelezen (en uiteraard ondertekend) toen ik me aanmeldde. Bent U hoofd-moderator of zo, dat U zich in de positie stelt dat die reglementen niet hoeven gevolgd te worden?


Citaat:
Ik wist niet dat handjeskappen en vrouwenbesnijdenissen hier tegenwoordig aanvaard worden.
Er kritiek op leveren is ondertussen een zaak van het gerecht geworden, bent U daar niet van op de hoogte?

Ter info: het arrest via het CGKR

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 25 januari 2011 om 20:19.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 20:20   #38
Serenity
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 januari 2011
Locatie: heist hoog op den berg
Berichten: 348
Standaard

Hoofddoeken kan je niet zien als een vrije keuze van klederdracht. Net zo min als een joodse ster een keuze was. Het is eerder een uniform. Verbieden is een harde manier om sereniteit te bekomen. Toch durf ik daar mijn schouders onder zetten.
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 20:23   #39
globalmedia
Minister-President
 
globalmedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 4.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Gekke tijden waar we in leven ... de kledingpolitiek ???
te gek voor woorden..
__________________
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij)

Laatst gewijzigd door globalmedia : 25 januari 2011 om 20:24.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 20:24   #40
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serenity Bekijk bericht
Hoofddoeken kan je niet zien als een vrije keuze van klederdracht. Net zo min als een joodse ster een keuze was. Het is eerder een uniform. Verbieden is een harde manier om sereniteit te bekomen. Toch durf ik daar mijn schouders onder zetten.
zolang islam als religieuze ideologie erkend blijft heeft het weinig zin hun uniform te verbieden. Dan verbiedt men ook aan andere mensen om zich tijdens de winter te verwarmen. Ze zullen steeds een middel vinden om zich als muzelvrouw te duiden zodat hun mannelijke medegelovigen weten dat ze hen niet mogen verkrachten.
Maar ik vind wèl dat men de schaamhaardoeken mag verbieden in onze musea, openbare instellingen, en werkgevers en scholen tenminste het recht geven om aan hun inpakpersoneel te verbieden dat ze zichzelf ook inpakken.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be