Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 10 februari 2018, 12:54   #101
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Volgens mij zitten er veel geld achter de verdediging van dat stuk krapuul. Je moet ook eens kijken hoe die Islamiet door de VRT en andere media bijna als een held wordt voorgesteld. Er zit een heel grote financiële drijfveer achter de islamisering van Belgie en de EU. Binnen 10 jaar zullen we het geweten hebben. De pensioenkas zal volledig door de islam overgenomen worden.
Ik vind dat ook dat men overal zo precies maar doet van: die heeft niets verkeerd gedaan.

Daar moet echt véél geld met gepaard gaan of véél andere terroristen die hem de weg vrij willen maken voor verder gebruik.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 februari 2018 om 12:55.
Universalia is offline  
Oud 10 februari 2018, 20:35   #102
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Sven Mary wil terrorist Abdeslam loslaten op alle kinderen in dit land.

En dan is Sven Mary verontwaardigd dat sommige mensen heel boos worden?
Zelfs in een catastrofe scenario dat hij zou worden vrijgesproken in België ten gevolge van een procedure fout verandert dat niets aan het feit dat hij in Frankrijk veroordeeld wordt voor de rest van zijn leven.
Gipsy is offline  
Oud 10 februari 2018, 21:10   #103
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Zelfs in een catastrofe scenario dat hij zou worden vrijgesproken in België ten gevolge van een procedure fout verandert dat niets aan het feit dat hij in Frankrijk veroordeeld wordt voor de rest van zijn leven.
In the USA zijn er die wel 4 tot 5 keer levenslang krijgen in de zin van: even zeker spelen dat ze er nooit meer onderuit komen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 februari 2018 om 21:10.
Universalia is offline  
Oud 11 februari 2018, 05:20   #104
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Die verontwaardiging over de doodsbedreigingen aan het adres van hem en zijn gezin is ronduit hypocriet.

Wat had hij dan verwacht?

Hij verdedigt gratis een stuk uitschot van het ergste soort en vraagt dan nog eens om zijn vrijlating wegens procedurefouten.

Natuurlijk komt Abdeslam nooit meer vrij.

Natuurlijk weet Mary dat.

Maar de geldingsdrang van dit individu is zo verwerpelijk dat het me eigenlijk geen zak kan schelen wat bepaalde lieden zijn familie toewensen.

Hij verdient niet meer dan de eeuwige diepste minachting voor zijn circusact.

Als er lieden rondlopen van het kaliber van zijn cliënt, tja, dan kun je wel verwachten dat er ook mensen rondlopen die als een wesp gestoken gaan reageren op zijn uitspraken.

Dat wist hij op voorhand donders goed.

Als er al echt een zwakzinnige hem of zijn gezin iets zou aandoen mag hij gerust zijn.

Die persoon zal ook wel verdedigd worden.

Ik zal er eens ongeïnteresseerd mijn schouders voor ophalen.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 11 februari 2018, 06:31   #105
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Die verontwaardiging over de doodsbedreigingen aan het adres van hem en zijn gezin is ronduit hypocriet.

Wat had hij dan verwacht?

Hij verdedigt gratis een stuk uitschot van het ergste soort en vraagt dan nog eens om zijn vrijlating wegens procedurefouten.

Natuurlijk komt Abdeslam nooit meer vrij.

Natuurlijk weet Mary dat.

Maar de geldingsdrang van dit individu is zo verwerpelijk dat het me eigenlijk geen zak kan schelen wat bepaalde lieden zijn familie toewensen.

Hij verdient niet meer dan de eeuwige diepste minachting voor zijn circusact.

Als er lieden rondlopen van het kaliber van zijn cliënt, tja, dan kun je wel verwachten dat er ook mensen rondlopen die als een wesp gestoken gaan reageren op zijn uitspraken.

Dat wist hij op voorhand donders goed.

Als er al echt een zwakzinnige hem of zijn gezin iets zou aandoen mag hij gerust zijn.

Die persoon zal ook wel verdedigd worden.

Ik zal er eens ongeïnteresseerd mijn schouders voor ophalen.
Dit stukje ellendige linkse advocaat wist dit inderdaad op voorhand. Maar nu kan hij weer forse uitspraken doen en komt hij bijna wereldwijd in de pers. Goede reclame voor zijn volgende sensationele zaak.
Hypochonder is offline  
Oud 11 februari 2018, 07:28   #106
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dit stukje ellendige linkse advocaat wist dit inderdaad op voorhand. Maar nu kan hij weer forse uitspraken doen en komt hij bijna wereldwijd in de pers. Goede reclame voor zijn volgende sensationele zaak.
Elke beschuldigde heeft recht op verdediging. Dat is één van de grondbeginselen van een democratie. Alleen in totalitaire dictaturen is dat niet zo.

Bovendien gaat het gerechtsapparaat hier voor de zoveelste keer in de fout door flagrante slordigheid. Richt uw pijlen daarop.
Gipsy is offline  
Oud 11 februari 2018, 07:47   #107
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Elke beschuldigde heeft recht op verdediging. Dat is één van de grondbeginselen van een democratie. Alleen in totalitaire dictaturen is dat niet zo.

Bovendien gaat het gerechtsapparaat hier voor de zoveelste keer in de fout door flagrante slordigheid. Richt uw pijlen daarop.
Deze "slordigheid" moet eerder gezien worden als het zoveelste falen van la Belgique. Lachwekkende taalwetgeving zorgt ervoor dat een terrorist zomaar vrijuit zou kunnen gaan. De hele wereld kan het niet geloven en ze lachen ons vierkant uit. Ook daarvoor is Mary verantwoordelijk, goed gedaan hoor.
Hypochonder is offline  
Oud 11 februari 2018, 08:13   #108
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Deze "slordigheid" moet eerder gezien worden als het zoveelste falen van la Belgique. Lachwekkende taalwetgeving zorgt ervoor dat een terrorist zomaar vrijuit zou kunnen gaan. De hele wereld kan het niet geloven en ze lachen ons vierkant uit. Ook daarvoor is Mary verantwoordelijk, goed gedaan hoor.
Gaan we deze discussie verder zetten in het Nederlands of het Frans? In het Frans zal ik met genoegen Belgique gebruiken. Sinon je préfère continuer en français.
Gipsy is offline  
Oud 11 februari 2018, 11:11   #109
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Gaan we deze discussie verder zetten in het Nederlands of het Frans? In het Frans zal ik met genoegen Belgique gebruiken. Sinon je préfère continuer en français.
Lijst van talen van de wereld

Keuze genoeg zou je zo zeggen, wel lastig om het allemaal in goede banen te willen leiden dan, een hele lijdensweg zeg maar.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 11 februari 2018, 12:35   #110
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Lijst van talen van de wereld. Keuze genoeg zou je zo zeggen, wel lastig om het allemaal in goede banen te willen leiden dan, een hele lijdensweg zeg maar.
Onder de V: Vlaamse gebarentaal.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 11 februari 2018, 13:00   #111
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Onder de V: Vlaamse gebarentaal.
En laten we het daar op houden op de gebarentaal want de lichaamstaal dat lijkt mij dan weer iets te ver gezocht bij deze zaak?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 11 februari 2018, 13:15   #112
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Zelfs in een catastrofe scenario dat hij zou worden vrijgesproken in België ten gevolge van een procedure fout verandert dat niets aan het feit dat hij in Frankrijk veroordeeld wordt voor de rest van zijn leven.
Juist, maar wat moeten de mensen denken die in Zaventem zware verwondingen hebben opgelopen, zoals die persoon wiens benen men heeft moeten amputeren: in België gaan mensen die je verminken in de nationale luchthaven vrijuit omdat er een punt en een komma verkeerd staat in de wet? Is dat het signaal dat we moeten geven?
Otherwise is offline  
Oud 11 februari 2018, 13:21   #113
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Juist, maar wat moeten de mensen denken die in Zaventem zware verwondingen hebben opgelopen, zoals die persoon wiens benen men heeft moeten amputeren: in België gaan mensen die je verminken in de nationale luchthaven vrijuit omdat er een punt en een komma verkeerd staat in de wet? Is dat het signaal dat we moeten geven?
Het is al jaar- en dag algemeen geweten dan men zich van de slachtoffers niets maar dan ook niets aantrekt en men dat onder de noemer plaatst van:

U was op dat ogenblik op het verkeerde uur en op de verkeerde plaats.

Beetje pover dat men er nog steeds zo over denkt maar ja zo is het nu éénmaal.

Men zal ook snel reageren van: je kan toch slachtofferhulp inroepen en daar is voor de meesten de kous met af.

Centra voor slachtofferhulp

En het is zoals u terecht schrijft: probeer dat maar eens aan de slachtoffers van zon' laffe aanvallen uit te leggen.

p.s.

Er staan wel meer komma's verkeerd in 'onze wet/wetteksten', ondanks interpunctie enorm belangrijk is.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 februari 2018 om 13:24.
Universalia is offline  
Oud 11 februari 2018, 13:35   #114
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Jambon verwart de taak van een advocaat kennelijk met die van een rechter:

Minister Jambon zei daarover in de Zevende Dag op Eén dat hij dat niet begrijpt. Volgens de minister moet een advocaat er voor zorgen dat iemand een correcte straf krijgt. ‘Dat Mary nu op zoek gaat naar procedurefouten, gaat er bij mij niet in’, aldus Jambon. ‘Dat gaat twee straten te ver.’

Bron:http://www.standaard.be/cnt/dmf20180211_03350369

En dat is dan Minister van Binnenlandse Zaken.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 11 februari 2018, 13:37   #115
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Juist, maar wat moeten de mensen denken die in Zaventem zware verwondingen hebben opgelopen, zoals die persoon wiens benen men heeft moeten amputeren: in België gaan mensen die je verminken in de nationale luchthaven vrijuit omdat er een punt en een komma verkeerd staat in de wet? Is dat het signaal dat we moeten geven?
De huidige zaak gaat niet over Zaventem...
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 11 februari 2018, 13:41   #116
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
De huidige zaak gaat niet over Zaventem...
Juist, maar de slachtoffers van Zaventem weten wel dat dhr Abdeslam de gang van Zaventem kende. Hoe lang hebben ze niet gezocht achter 'de man met het hoedje', die nog bij Abdeslam gelogeerd heeft, terwijl Abdeslam al in de bak zat. Ze hadden het uit zijn bakkes moeten slaan, verdomme...
Otherwise is offline  
Oud 11 februari 2018, 13:45   #117
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Jambon verwart de taak van een advocaat kennelijk met die van een rechter:

Minister Jambon zei daarover in de Zevende Dag op Eén dat hij dat niet begrijpt. Volgens de minister moet een advocaat er voor zorgen dat iemand een correcte straf krijgt. ‘Dat Mary nu op zoek gaat naar procedurefouten, gaat er bij mij niet in’, aldus Jambon. ‘Dat gaat twee straten te ver.’

Bron:http://www.standaard.be/cnt/dmf20180211_03350369

En dat is dan Minister van Binnenlandse Zaken.
Ik geef Jambon gelijk. Het is toch niet omdat er een of andere taalwetgeving mogelijks niet gerespecteerd wordt dat een terrorist zijn straf mag ontlopen. Wat heeft dat taalgeneuzel nu te maken met Abdeslam (die waarschijnlijk toch geen Nederlands verstaat en geen 2 woorden Nederlands, Frans of Duits kan schrijven zonder fouten).
Otherwise is offline  
Oud 11 februari 2018, 13:49   #118
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Die verontwaardiging over de doodsbedreigingen aan het adres van hem en zijn gezin is ronduit hypocriet.
Niets hypocriets aan. Intimidatie van advocaten hoort niet thuis in een rechtstaat. Die man doet zijn werk, binnen de wet en conform zijn beroepscode. Het is niet Mary die een procedurefout heeft begaan. Hij heeft ze slechts ontdekt. Het is niet Mary die wettelijk bepaalt welke procedures moeten worden gevolgd. Dat doet de wetgever. Het is niet Mary die de misdaden van Abdeslam heeft begaan. Etc.

Men zou in het onderwijs toch eens dringend werk moeten maken van een basisvak Rechten. Het zou veel van de huidige verontwaardiging zo niet dempen, dan toch minstens in de juiste richting kanaliseren.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 11 februari 2018 om 13:50.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 11 februari 2018, 13:51   #119
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Je moet ook eens kijken hoe die Islamiet door de VRT en andere media bijna als een held wordt voorgesteld.
Geef daar eens een voorbeeld van.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 11 februari 2018, 13:52   #120
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Die Sven Mary is en blijft een hoogst immorele advocaat, hij had deze zaak moeten overlaten aan een incompetent pro-deo advocaatje.
En waarom dan wel?
Den Duisteren Duikboot is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be