Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 april 2010, 11:42   #21
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Er is geen enkel land dat zoveel voetbaltrainers aan het werk heeft in het buitenland als Nederland. Dat komt omdat men in veruit de meeste gevallen buitengewoon tevreden is over de Nederlandse trainers en coaches. Maar er zitten altijd rotte appels tussen. Ook in Nederland stond Advocaat al te boek als een geldwolf. En Australie heeft hij min of meer hetzelfde geflikt door dat land te verlaten voor Zenit Sint-Petersburg. Maar daar begrepen ze wel dat je niet een heel volk de daden van een enkel persoon mag aanrekenen. Hier op het Belgische deel van het internet zag je gewoon aankomen dat er weer allerlei racistische opmerkingen naar de Hollanders zouden worden gegooid. En dan zijn er nog Nederlanders die daar begrip voor hebben ook, hè Adam.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 11:54   #22
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Er is geen enkel land dat zoveel voetbaltrainers aan het werk heeft in het buitenland als Nederland. Dat komt omdat men in veruit de meeste gevallen buitengewoon tevreden is over de Nederlandse trainers en coaches. Maar er zitten altijd rotte appels tussen. Ook in Nederland stond Advocaat al te boek als een geldwolf. En Australie heeft hij min of meer hetzelfde geflikt door dat land te verlaten voor Zenit Sint-Petersburg. Maar daar begrepen ze wel dat je niet een heel volk de daden van een enkel persoon mag aanrekenen. Hier op het Belgische deel van het internet zag je gewoon aankomen dat er weer allerlei racistische opmerkingen naar de Hollanders zouden worden gegooid. En dan zijn er nog Nederlanders die daar begrip voor hebben ook, hè Adam.
Ten eerste zouden er in zo'n soort geval in Nederland, waarschijnlijk dezelfde reacties komen (in dit soort gevallen variëren reacties nu eenmaal van redelijk tot onredelijk) .

Ten tweede zou je wat beter kunnen lezen Spinoza:

Citaat:
Ach, na dit besluit van Advocaat, neem ik het hem geeneens zo kwalijk, alleen jammer dat hij het niet heeft over die Nederlander en het meteen generaliseert naar een Nederlander.
Citaat:
U bent nu wel heel erg aan het generaliseren; de meerderheid van de Nederlanders vindt het namelijk ook helemaal niet zo netjes wat 'trickie Dickie' Advocaat nu weer heeft gedaan. Dat jullie hem beu zijn, is terecht en ik geef België hierin geen ongelijk, maar om dit meteen alle Nederlanders aan te wrijven, gaat toch wel wat ver.
Kortom ik stel alleen, maar dat ik de reacties op Advocaat begrijp*, maar dat ik de generalisaties wel jammer vind.

(*= zie mijn eerste punt)
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 16 april 2010 om 11:57.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 11:56   #23
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

wanneer zullen de geldwolven aan de top van de voetbalbond verdwijnen? Dat lijkt mij een veel pertinenter vraag dan het gedrag van een of andere coach.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 12:31   #24
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
U bent nu wel heel erg aan het generaliseren; de meerderheid van de Nederlanders vindt het namelijk ook helemaal niet zo netjes wat 'trickie Dickie' Advocaat nu weer heeft gedaan. Dat jullie hem beu zijn, is terecht en ik geef België hierin geen ongelijk, maar om dit meteen alle Nederlanders aan te wrijven, gaat toch wel wat ver.
Ik dacht dat ik duidelijk geschreven heb 'Hollander' dwz van boven de moerdijk.
De manier van handelen is m.i. niet ongewoon voor Hollanders maar een deel van hun 'bedrijfscultuur'. Als die van de voetbalbond dat niet wisten duidt dat er op dat ze slecht ingelicht zijn.

Wie er coach moet worden? De wijzen vroeger ook al uit het oosten. Ik zou tippen op Erik Gerits indien die beschikbaar zou zijn. Ik denk dat die in beide landsdelen aanvaard zou worden, en dat hij de huidige Belgische ploeg kan bijbrengen wat ze missen: discipline en ervaring.

Laatst gewijzigd door pajoske : 16 april 2010 om 12:35.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 12:35   #25
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik dacht dat ik duidelijk geschreven heb 'Hollander' dwz van boven de moerdijk.
De manier van handelen is m.i. niet ongewoon voor Hollanders maar een deel van hun 'bedrijfscultuur'. Als die van de voetbalbond dat niet wisten duidt dat er op dat ze slecht ingelicht zijn.
IK had het ook over alle Nederlanders, zowel onder als boven de Moerdijk, toen ik zei dat de meerderheid van de Nederlanders het niet zo netjes vindt wat Advocaat nu heeft gedaan.

Wat betreft de KBVB moet daar misschien wel wat veranderen, voor zover mijn indruk zijn ze het daar in België (behalve misschien bij de bond zelf) wel over eens, maar dat staat eigenlijk los van het feit wie er uiteindelijk bondscoach is.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 16 april 2010 om 12:38.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 13:42   #26
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Ook in Nederland stond Advocaat al te boek als een geldwolf.
en daarom dat hij bij de duivels een contract voor 600 000 tekent?
de reden van zijn vertrek is veel eenvoudiger

Advokaat is een absolute topcoach zonder meer en hij heeft op geen enkel moment ook maar 1 greintje vertrouwen gekregen

binnen de bond kreeg hij tegenwerking
binnen de bond waren er continu perslekken
dan het gezeik met sommige belgische pottestampers zoals stijnen
de pers die al vanaf dag 1 bezig was met hem te terroriseren (wanneer vertrek je, naar waar ga je, en van elke stijnenscheet een dagenlang durend item maakte...). ook nu weer doen alsof dick zuiver voor het geld kiest maar uitleggen waarom hij dan voor een appel en een ei bij de duivels begon lukt ni helemaal.
dan zo'n idioot van een wijnants die mee het contract onderhandelt om daarna zwaar uit te halen als dick gewoon de bond aan het contract houdt mbt AZ.

ge zou voor minder vertrekken los vh feit of de duivels nu een goeie of slechte generatie hebben
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 13:57   #27
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en daarom dat hij bij de duivels een contract voor 600 000 tekent?
de reden van zijn vertrek is veel eenvoudiger

Advokaat is een absolute topcoach zonder meer en hij heeft op geen enkel moment ook maar 1 greintje vertrouwen gekregen

binnen de bond kreeg hij tegenwerking
binnen de bond waren er continu perslekken
dan het gezeik met sommige belgische pottestampers zoals stijnen
de pers die al vanaf dag 1 bezig was met hem te terroriseren (wanneer vertrek je, naar waar ga je, en van elke stijnenscheet een dagenlang durend item maakte...). ook nu weer doen alsof dick zuiver voor het geld kiest maar uitleggen waarom hij dan voor een appel en een ei bij de duivels begon lukt ni helemaal.
dan zo'n idioot van een wijnants die mee het contract onderhandelt om daarna zwaar uit te halen als dick gewoon de bond aan het contract houdt mbt AZ.

ge zou voor minder vertrekken los vh feit of de duivels nu een goeie of slechte generatie hebben

Als tussendoortje vond hij dat inderdaad voldoende. Daarna kreeg hij de kans om nog wat bij te klussen bij AZ wat ook mooi meegenomen is. Nu smijten ze vanuit een andere hoek geld naar hem en hij is weer weg.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 14:03   #28
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Maar je hebt wel iets tegen Nederlanders?
Ik heb niets tegen Nederlanders.

We zijn er vanaf, meer moet U daar niet echter zoeken.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 14:06   #29
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als tussendoortje vond hij dat inderdaad voldoende.
ik denk het niet.

frank raes zal zich bvb niet afvragen of hij misschien overdreven heeft om elke keer opnieuw af te komen met 'wanneer zijde weg' hij zal zich ni afvragen of dat misschien irritant zou kunnen overkomen.

als het hem inderdaad om het geld te doen was dan was hij nooit bij belgie begonnen. toen al stonden de clubs in de rij aan te schuiven en met miljoenen te zwaaien.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 14:52   #30
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en daarom dat hij bij de duivels een contract voor 600 000 tekent?
de reden van zijn vertrek is veel eenvoudiger

Advokaat is een absolute topcoach zonder meer en hij heeft op geen enkel moment ook maar 1 greintje vertrouwen gekregen

binnen de bond kreeg hij tegenwerking
binnen de bond waren er continu perslekken
dan het gezeik met sommige belgische pottestampers zoals stijnen
de pers die al vanaf dag 1 bezig was met hem te terroriseren (wanneer vertrek je, naar waar ga je, en van elke stijnenscheet een dagenlang durend item maakte...). ook nu weer doen alsof dick zuiver voor het geld kiest maar uitleggen waarom hij dan voor een appel en een ei bij de duivels begon lukt ni helemaal.
dan zo'n idioot van een wijnants die mee het contract onderhandelt om daarna zwaar uit te halen als dick gewoon de bond aan het contract houdt mbt AZ.

ge zou voor minder vertrekken los vh feit of de duivels nu een goeie of slechte generatie hebben
een waarheid als een koe
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 16:17   #31
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
U bent nu wel heel erg aan het generaliseren; de meerderheid van de Nederlanders vindt het namelijk ook helemaal niet zo netjes wat 'trickie Dickie' Advocaat nu weer heeft gedaan. Dat jullie hem beu zijn, is terecht en ik geef België hierin geen ongelijk, maar om dit meteen alle Nederlanders aan te wrijven, gaat toch wel wat ver.
Belgen moeten geen buitenlandse coach nemen ,want niemand van buiten Belgie kan daar werken en zeker een Nederlander niet.
Natuurlijk heeft hij voor het geld gekozen ,maar hij kon zeker niet omgaan met de Beglische mentaliteit.
Belgie is een latijns land van sloemelen en rommelen.
Nederlanders ,kunnen daar niet tegen en daar niet werken.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 16:19   #32
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ik denk het niet.

frank raes zal zich bvb niet afvragen of hij misschien overdreven heeft om elke keer opnieuw af te komen met 'wanneer zijde weg' hij zal zich ni afvragen of dat misschien irritant zou kunnen overkomen.

als het hem inderdaad om het geld te doen was dan was hij nooit bij belgie begonnen. toen al stonden de clubs in de rij aan te schuiven en met miljoenen te zwaaien.
Belgie is geen land voor een nationaal elftal.
Twee staten en twee talen en een provincie-mentaliteit.
Daar komt geen goed voetbal van.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 16:24   #33
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Er is geen enkel land dat zoveel voetbaltrainers aan het werk heeft in het buitenland als Nederland. Dat komt omdat men in veruit de meeste gevallen buitengewoon tevreden is over de Nederlandse trainers en coaches. Maar er zitten altijd rotte appels tussen. Ook in Nederland stond Advocaat al te boek als een geldwolf. En Australie heeft hij min of meer hetzelfde geflikt door dat land te verlaten voor Zenit Sint-Petersburg. Maar daar begrepen ze wel dat je niet een heel volk de daden van een enkel persoon mag aanrekenen. Hier op het Belgische deel van het internet zag je gewoon aankomen dat er weer allerlei racistische opmerkingen naar de Hollanders zouden worden gegooid. En dan zijn er nog Nederlanders die daar begrip voor hebben ook, hè Adam.
De meeste Belgen zijn altijd ollander aters geweest, al 180 jaar tot op de dag van vandaag.
Ze hebben altijd de Franse kaart gespeeld .Hun banken en bedrijven gaan naar Frankrijk. Alleen gevangenen kan Nederland van ze krijgen.
Laten ze hun heil in Frankrijk zoeken ,hun geliefde vaderland.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 17:30   #34
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Belgen moeten geen buitenlandse coach nemen ,want niemand van buiten Belgie kan daar werken en zeker een Nederlander niet.
Natuurlijk heeft hij voor het geld gekozen ,maar hij kon zeker niet omgaan met de Beglische mentaliteit.
Belgie is een latijns land van sloemelen en rommelen.
Nederlanders ,kunnen daar niet tegen en daar niet werken.
Nu bent u ook aan het generaliseren, er zijn inderdaad Nederlanders, die hier niet zo goed tegen kunnen, maar er zijn er ook nog genoeg, die hier geen problemen mee hebben.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 17:43   #35
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Het feit dat hij een contract getekend heeft, het feit dat hij meermaals expliciet gezegd heeft: "ik blijf", maakt dat ik toch wel een zeer negatief beeld heb gekregen van Advocaat: een woord is een woord, en dan mag hij nog alle miljoenen van de wereld krijgen (en betalen als verbrekingsvergoeding), woordbreuk is nooit "goed te kopen"
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 23:04   #36
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Het feit dat hij een contract getekend heeft, het feit dat hij meermaals expliciet gezegd heeft: "ik blijf", maakt dat ik toch wel een zeer negatief beeld heb gekregen van Advocaat: een woord is een woord, en dan mag hij nog alle miljoenen van de wereld krijgen (en betalen als verbrekingsvergoeding), woordbreuk is nooit "goed te kopen"
Komaan zeg, hij gaat in Rusland tien maal meer verdienen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 16 april 2010 om 23:04.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 23:45   #37
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Komaan zeg, hij gaat in Rusland tien maal meer verdienen.
so what? Ik zeg het: een woord is een woord.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 23:50   #38
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
so what? Ik zeg het: een woord is een woord.
dat is buiten die 6 miljoen € /jaar (die hij in Rusland gaat verdienen) gerekend.
Er zullen er bitter weinig zijn (waarschijnlijk geen enkele), die voor zulk duizelingwekkend bedrag hun woord niet gaan breken.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2010, 01:31   #39
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
En nu gaan kwaadspreken over onze Belgische voetbalbond lijkt me ongepast.
Veel goed heb ik de bond de laatste tijd toch niet zien doen hoor.
Denken we bv nog maar aan het ''geval'' Charleroi.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2010, 07:07   #40
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat is buiten die 6 miljoen € /jaar (die hij in Rusland gaat verdienen) gerekend.
Er zullen er bitter weinig zijn (waarschijnlijk geen enkele), die voor zulk duizelingwekkend bedrag hun woord niet gaan breken.
Dat ze daar dan ook eerlijk voor uit komen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be