Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 november 2012, 15:35   #21
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Betere propaganda kunnen de voorstanders van het homohuwelijk zich niet wensen.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 04:58   #22
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Heb nooit het nut ingezien van een homo die een homo huwt. Niet dat ik hun geluk in de weg wil staan, verre van zelfs.
Maar huwen?
Dat is iets voor het traditioneel kind en gezin.

Ja jong straks gaan we onze honden ook nog laten huwelijken. Welk maatschappelijke en morele waarde heeft om den duur nog een huwelijk? Nul komma nul.

Trouwens die homos scheiden toch allemaal.
Niks aan te doen, homos en trouw dat gaat niet samen.
Lesbos dat misschien nog wel.
Alhoewel..ben daar ook niet zo zeker van.
Homo's willen voor dezelfde reden trouwen als hetero's: wettelijke bescherming van de partner, romantische overwegingen, maatschappelijke erkenning van hun relatie, enz...
Wat is een traditioneel kind trouwens? En mogen (ouders van) niet-traditionele kinderen niet huwen of zo?

Honden zijn bij mijn weten geen rechtspersoon en kunnen dus ook geen legale verbintenissen sluiten, zoals een contract of een huwelijk.

Volgens de echtscheidingscijfers eindigt 1 op 3 "heterohuwelijken" in een echtscheiding, terwijl dat bij "homo-huwelijken" slechts 1 op 10 is. Me dunkt dat 9 op 10 holebi's de maatschappelijke en morele waarde van het huwelijk beter in stand houdt dan 1 op 3 hetero's
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 15:04   #23
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Ik zie niet in waarom de Kerk, als privé NGO, haar mening niet zou mogen geven in een maatschappelijk debat. Vele andere organisaties doen dat ook.

Wat eventueel wel als problematisch beschouwd kan worden, is dat de Paus een staatshoofd is, en dat hij zich dus niet moet mengen met interne aangelegenheden van een ander land. Maar dat gaat dan specifiek over de Paus, niet over de Franse bisschoppen.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 16:03   #24
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...21117_00372262

Als er ooit iets gebeurt met het vaticaan, kan den Benedictus waarschijnlijk nog wel aan den bak bij het Vlaams Belang. Daar denken ze ook zo over "het gezin".

Is er feitelijk een wet, in Frankrijk of elders, die zegt dat de Katholieke kerk, uitgaand van die strekking die het Vaticaan vertegenwoordigd, de bewakers van "de maatschappelijke rol van het gezin" zijn?
De paus mag zn mening geven en de bischoppen ook.Jij mag daar niet mee akkoord zijn.
De mediafiguren mogen mij kledingsnormen ,stijladvies en uitgaansadvies geven,tzal toch ni helpen.
Dus wat wil je nu?Je kan hier huwen.
Wil je toestemming van de paus?
Vraag anders toestemming aan Allah.
Dus wat wil je nu,toestemming om een kind te kopen,om gezinnetje te kunnen spelen.
Of wil jij me nu ook al regeltjes komen opleggen.Moet ik in mn traverstietenkostuum en mn kindjes aan de hand vrolijk komen meehossen in de volgende gay-parade.Wordt wel leuk,zo n gangbang afterparty met de ingekochte kindjes in de red and bleu.Ik hoop niet aanwezig te zijn,en ik hoop ook dat er geen aangekochte kindjes zullen zijn.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 18:57   #25
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Vlaams fantast was een betere naam voor u geweest...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 23:00   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik zie dat je weer heel selectief te werk gaat.

Nog maar een paar weken geleden was jij aan het fulmineren tegen bijvoorbeeld Helmut Lotti die zijn mening over de NVA niet mocht weergeven omdat dit volgens jou een poging tot beïnvloeding was van de publieke opinie.En als afsluitertje :

Maar nu de RKK probeert de publieke opinie op politiek vlak te beïnvloeden is opeens alles peis en vree?

Schijnheiligheid, behoort dat soms tot die zogenaamde 7 deugden?

Wie gelooft er jou nog?
Geen idee, maar dat is ook niet onmiddellijk mijn zorg. Ik zie niet in waarom bisschoppen zich niet zouden mogen uitspreken over een ethisch onderwerp, iets wat juist samenhangt met de moraal van het geloof. Toch wel heel anders dan wanneer een schlagerzanger zich uit over politiek...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 23:02   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom de Kerk, als privé NGO, haar mening niet zou mogen geven in een maatschappelijk debat. Vele andere organisaties doen dat ook.

Wat eventueel wel als problematisch beschouwd kan worden, is dat de Paus een staatshoofd is, en dat hij zich dus niet moet mengen met interne aangelegenheden van een ander land. Maar dat gaat dan specifiek over de Paus, niet over de Franse bisschoppen.
De paus 'moeit' zich dan ook niet als staatshoofd. De Franse bisschoppen nemen stelling in.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 23:14   #28
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geen idee, maar dat is ook niet onmiddellijk mijn zorg. Ik zie niet in waarom bisschoppen zich niet zouden mogen uitspreken over een ethisch onderwerp, iets wat juist samenhangt met de moraal van het geloof. Toch wel heel anders dan wanneer een schlagerzanger zich uit over politiek...
Ja? Wat is er anders aan?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 23:15   #29
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ja? Wat is er anders aan?
Dat is toch duidelijk? De ene zegt iets waar Jan mee instemt, de andere niet.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 21 november 2012 om 23:15.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 23:20   #30
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Dat is toch duidelijk? De ene zegt iets waar Jan mee instemt, de andere niet.
Ah! Ik vermoedde al zoiets...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 23:21   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Dat is toch duidelijk? De ene zegt iets waar Jan mee instemt, de andere niet.
Neen, daar gaat het niet over. Mocht Lotti een openlijk standpunt innemen ten voordele van het Vlaams Belang, zou ik nog vinden dat dit eigenlijk hem niet toekomt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 23:25   #32
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geen idee, maar dat is ook niet onmiddellijk mijn zorg. Ik zie niet in waarom bisschoppen zich niet zouden mogen uitspreken over een ethisch onderwerp, iets wat juist samenhangt met de moraal van het geloof. Toch wel heel anders dan wanneer een schlagerzanger zich uit over politiek...
Natuurlijk mogen ze hun mening uiten, maar ze moeten ook beseffen dat als ze hun religieuze regeltjes willen op leggen aan mensen die niet tot hun clubje behoren een schending is van de godsdienstvrijheid van die anderen.

Dit kan even goed in beide richtingen. Als zij mij dwingen hun absurde regeltjes te volgen, door het wettelijk huwelijk tussen 2 mannen te laten verbieden, dan mogen niet-katholieken even goed gaan ijveren om de katholieke eredienst te gaan verbieden. Voor mij is dat pure zelfverdediging. Als iemand mijn geld probeer te stelen, dan zal ik mij verweren. Wie mijn rechten probeert te stelen kan zich ook op een gepaste reactie verwachten.

Het zou van hun kant dus verstandig zijn enkel voor eigen kerk te spreken, en andere mensen de vrijheid te gunnen om te leven volgens hun religieuze voorschriften zolang ze anderen geen kwaad berokkenen.

Het wettelijk huwelijk heeft niets te maken met het geloof. Wie het verschil niet snapt tussen het wettelijk huwelijk (een wettelijke verbintenis tussen 2 mensen met daar diverse rechten en plichten aan verbonden, waar iedereen gebruik kan van maken) en het kerkelijk huwelijk (een kerkelijk ritueel waar geen wettelijke rechten en plichten aan verbonden zijn en dat buiten de kerk geen enkele betekenis heeft) zou zich beter buiten het debat houden, want ze snappen er nog minder van dan die schlagerzanger over politiek.

Dat de bisschoppen binnen hun clubje een ceremonie tussen 2 mannen niet toe staan omdat ze zich baseren op wat een of andere idioot uit Homofobiastan 3000 jaar geleden geschreven heeft, ze doen maar. Ze mogen voor mijn part zelfs hun volgelingen op roepen om geen wettelijk huwelijk aan te gaan met iemand van het eigen geslacht. Maar mensen die geen lid zijn van hun clubje moeten ze met rust laten.
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 23:27   #33
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, daar gaat het niet over. Mocht Lotti een openlijk standpunt innemen ten voordele van het Vlaams Belang, zou ik nog vinden dat dit eigenlijk hem niet toekomt.
Net zoals het geestelijke leiders niet toe komt om een standpunt in te nemen over de seculiere wetgeving.
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 23:28   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Natuurlijk mogen ze hun mening uiten, maar ze moeten ook beseffen dat als ze hun religieuze regeltjes willen op leggen aan mensen die niet tot hun clubje behoren een schending is van de godsdienstvrijheid van die anderen.
Dit zijn geen "religieuze regeltjes". Of gaat u bijvoorbeeld beweren dat het respect voor het leven, en daardoor de afschaffing van de doodstraf, een religieus gebod is? Dit is een fundamenteel element, nl. het leven kan niet zomaar weggenomen worden. Van geboren noch ongeboren leven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 23:29   #35
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De paus 'moeit' zich dan ook niet als staatshoofd. De Franse bisschoppen nemen stelling in.
Kardinalen en bisschoppen zijn toch de "prinsen van de kerk". Buitenlandse prinsen hebben toch niets te zeggen over de wetgeving van andere landen?
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 23:29   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Net zoals het geestelijke leiders niet toe komt om een standpunt in te nemen over de seculiere wetgeving.
'n Geestelijke moet zich inderdaad niet vanop de kansel uitspreken over de vraag of we nu aan 70 dan wel 90 op gewestwegen moeten rijden.

Wel mag hij zich uitspreken over ethische zaken. D�*t is wezenlijk ook zijn terrein.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 23:30   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Kardinalen en bisschoppen zijn toch de "prinsen van de kerk". Buitenlandse prinsen hebben toch niets te zeggen over de wetgeving van andere landen?
"Prinsen van de Kerk"... Euh, titels uit een verleden tijd, hoor.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 23:33   #38
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit zijn geen "religieuze regeltjes". Of gaat u bijvoorbeeld beweren dat het respect voor het leven, en daardoor de afschaffing van de doodstraf, een religieus gebod is? Dit is een fundamenteel element, nl. het leven kan niet zomaar weggenomen worden. Van geboren noch ongeboren leven.
Als 2 personen van hetzelfde geslacht een wettelijk huwelijk aan gaan, dan wordt er geen geboren of ongeboren leven weggenomen.

Wanneer iemand schade wordt berokkend dan is er voor mijn part sprake van een fundamenteel element omdat dat in strijd is met een principe die in heel wat filosofiën voor komt: behandel andere mensen zoals je zelf behandeld wil worden.

Niet mogen huwen met iemand van hetzelfde geslacht is wel een religieus regeltje.
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 23:38   #39
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
"Prinsen van de Kerk"... Euh, titels uit een verleden tijd, hoor.
Titels uit een verleden tijd voor mensen die bijgeloof uit een verleden tijd aan hangen. Past goed samen. Een kardinaal staat volgens het protocol wel nog steeds op gelijke voet met een buitenlandse prins van koninklijke bloede (komt vlak na de koninklijke familie en voor alle verkozenen).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...in_Belgi%C3%AB
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 23:48   #40
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
'n Geestelijke moet zich inderdaad niet vanop de kansel uitspreken over de vraag of we nu aan 70 dan wel 90 op gewestwegen moeten rijden.

Wel mag hij zich uitspreken over ethische zaken. D�*t is wezenlijk ook zijn terrein.
Een geestelijke mag zich uit spreken over de interne regels en waar aan zijn volgelingen zich moeten houden, niet waaraan anderen zich moeten houden. Daarvoor hebben we een seculaire wetgeving die staat boven religieuze regeltjes en de regeltjes binnen een club van postzegelverzamelaars.

Veilig verkeer is een veel ethischer kwestie dan het recht om te huwen. De enige ethische regel die voor iedereen zou moeten gelden is "behandel anderen zoals je zelf wil behandeld worden", en dat is uitgewerkt in diverse seculiere wetten die voor iedereen gelden: men mag niet stelen van anderen, anderen fysiek kwetsen of vermoorden, kortom men mag anderen geen schade berokkenen.
Wetten rond veilig verkeer dienen er voor dat men anderen geen schade berokkent. Aangezien bij een wettelijk huwelijk beide partners handelingsbekwaam moeten zijn en uitdrukkelijk en vrijwillig in stemmen met het huwelijk kan er (normaal gezien) geen sprake zijn van schade berokkenen, en hebben anderen zich er dus ook niet in te moeien.
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be