Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 oktober 2018, 13:39   #21
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Gisteren toevallig bij de dokter in de wachtkamer, komt er een lange smalle panlat binnen, ik schat ze een jaar of 24, met haar zoontje van ik schat 2 a 3 jaar. Dat manneke was een lief ventje tot hij zich begon te vervelen.
Dat manneke zit de eerste vijf minuten op de schoot van mama een spelletje op haar smartfone te spelen maar dan wil mama zelf op de smartfone spelen en start de hel voor dat manneke, hij mag dus een bak met aftandse autootjes en leesboekjes leegkappen maar dat verveeld snel, op zijn vraag of de mama uit een boekje wou voorlezen was het antwoord "njet" ze was te druk op haar smartfone bezig . Toen het kindje boos zijn hand ophief naar mama kreeg hij de dreiging: "Pas op je weet dat mama terugslaat he" dan dacht ik al hier hebben we het. Dus een wachtkamer vol volk een kind dat weent en krijst en een mama die dat negeert en rustig verder chat op haar telefonneke. De moeder van de dokter, een vrouw van rond de tachtig, is dan de wachtkamer binnengekomen en heeft zich ontfermd over dat kindje, welk daarna rustig speelde en lief was tegen de oude dame.

Is dit de nieuwe opvoeding? De nieuwe manier om met je kinderen om te gaan?
Ik dacht ook op een moment vrouw je moet hier met dat kind nog zeker twee a drie uur zitten breng iets mee waar dat kind interesse aan heeft en hou je met je kind bezig.

Met mijn kinderen kon en kan je op restaurant gaan, maar met de meeste jonge kinderen is het momenteel een hel in het restaurant als ze aanwezig zijn, en toppunt van al is als je die kinderen terecht wijst heb je ambras met de ouders.

Plaatsen waar kinderen verboden worden zullen echt heel gewoon worden met dank aan de ouders en hun non opvoeding.
Mijn kinderen gingen al jong mee op restaurant, nooit een probleem mee gehad!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 13:44   #22
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mijn kinderen gingen al jong mee op restaurant, nooit een probleem mee gehad!
Ja Alice ik met de mijn ook niet maar dat speelt geen rol, je moet het niet op u persoonlijk nemen, ga maar eens naar plaatsen waar kinderen lang moeten stil zitten wat er gebeurt, de meeste jonge ouders laten die kinderen de boel voor iedereen verzieken en zitten zelf met hunne smoel op hun telefonneke in plaats van hun kinderen bezig te houden tot het hun beurt is.
Voila Aliceke u weer wat wijsheid bijgebracht door die onvolprezen Hoomer. @ your service
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 13:48   #23
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.932
Standaard

Nu, ik heb mijn afkeer voor Unia even opzij gezet en ik heb gisterenavond nog een e-mail gestuurd met de vraag of dit toegelaten is en wat je, als gezin met kinderen, kan doen als je hiermee geconfronteerd wordt.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 19 oktober 2018 om 13:48.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 13:50   #24
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik begin die haat tegenover babyboomers te begrijpen .
Bwa, ze zijn ook niet allemaal zo hoor.
Er zijn er ook al veel overleden.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 14:00   #25
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik begin die haat tegenover babyboomers te begrijpen .
Die babyboomers hun kinderen hadden meestal manieren, dat kan men van de kinderen van onze millennials niet echt zeggen, onze millennials dachten echt dat ze het warm water hadden uitgevonden in verband met kinderen opvoeden, zet je kind in een opvang, het kind zal er leren hoe agressiever en hoe meer lawaai hoe meer aandacht het krijgt, stille brave kinderen krijgen veel minder aandacht en daar begint het grote avontuur voor die drukke lawaaimakers.
En nu komen de kinderen van de Soyboy generatie eraan, waarschijnlijk nog meer miserie te verwachten.

Den Hoomer is weer zo tevreden over zichzelf dat hij de mensen op dit forum weer een beetje hun geest verlicht heeft.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 19 oktober 2018 om 14:01.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 14:07   #26
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Die babyboomers hun kinderen hadden meestal manieren,
't Zou der nog aan mankeren. 90% van de wijven waren ganse dagen thuis.
Nu moeten we met twee gaan werken, omdat de staat ons ringelt om de fratsen van de boomers te kunnen betalen.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 14:15   #27
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
't Zou der nog aan mankeren. 90% van de wijven waren ganse dagen thuis.
Nu moeten we met twee gaan werken, omdat de staat ons ringelt om de fratsen van de boomers te kunnen betalen.
Ook hier moet die onvolprezen Hoomer u corrigeren, de babyboomer moest geen driemaal per jaar op verlof, moest geen vier auto's op de oprit staan hebben ze droegen geen merkkledij van honderden Eurokes voor een hemdje en vooral ze moesten ook geen halve wereld fortuinzoekers onderhouden, ze waren niet politiek correct genoeg om dat te dulden, begrijp je, de fortuinzoekers die hier aankwamen moesten werken en konden kiezen in welke koolmijn ze hun fortuin gingen maken.
Voila blij dat dit weeral opgelost is, blij dat het Hoomer is die voor verlichte geesten zorgt op politic.be
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 14:16   #28
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Een storm in een glas water wederom. Die man mag doen wat hij wil, het is tenslotte zijn zaak.

Zijn omzet blijkt alvast gestegen te zijn nu mensen rustig in zijn zaak kunnen vertoeven.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 14:19   #29
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Nu, ik heb mijn afkeer voor Unia even opzij gezet en ik heb gisterenavond nog een e-mail gestuurd met de vraag of dit toegelaten is en wat je, als gezin met kinderen, kan doen als je hiermee geconfronteerd wordt.
collaborateur!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 14:20   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Die babyboomers hun kinderen hadden meestal manieren, dat kan men van de kinderen van onze millennials niet echt zeggen, onze millennials dachten echt dat ze het warm water hadden uitgevonden in verband met kinderen opvoeden, zet je kind in een opvang, het kind zal er leren hoe agressiever en hoe meer lawaai hoe meer aandacht het krijgt, stille brave kinderen krijgen veel minder aandacht en daar begint het grote avontuur voor die drukke lawaaimakers.
En nu komen de kinderen van de Soyboy generatie eraan, waarschijnlijk nog meer miserie te verwachten.

Den Hoomer is weer zo tevreden over zichzelf dat hij de mensen op dit forum weer een beetje hun geest verlicht heeft.
en dan verschieten dat die kinderen die er in slagen de aandacht te trekken later ook nog succesvoller blijken.

die brave kindjes raken nergens hoor.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 14:25   #31
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ook hier moet die onvolprezen Hoomer u corrigeren, de babyboomer moest geen driemaal per jaar op verlof, moest geen vier auto's op de oprit staan hebben ze droegen geen merkkledij van honderden Eurokes voor een hemdje
Dat interesseert me geen fluit.

Citaat:
...en vooral ze moesten ook geen halve wereld fortuinzoekers onderhouden, ze waren niet politiek correct genoeg om dat te dulden, begrijp je, de fortuinzoekers die hier aankwamen moesten werken en konden kiezen in welke koolmijn ze hun fortuin gingen maken.
Nee, inderdaad, dat waren de ouders van de boomers, je weet wel, diezelfde generatie die mensen op den trein richting verbrandingsoven zette omdat ze pijpekrullen in hun haar hadden.
Maar ze hadden wel goei tafelmanieren, dat wel.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 14:34   #32
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Dat interesseert me geen fluit.



Nee, inderdaad, dat waren de ouders van de boomers, je weet wel, diezelfde generatie die mensen op den trein richting verbrandingsoven zette omdat ze pijpekrullen in hun haar hadden.
Maar ze hadden wel goei tafelmanieren, dat we
l.
As an on-line discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1.

U heeft uw Godwin puntje dik verdiend en ik zou het hier nog plaatsen ook moest ons poco zoekmachientje ze niet allen verwijderd hebben.

Maar geen vrees door de enorme opmerkzaamheid van je vriend Hoomer komen we er wel uit.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 14:54   #33
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
As an on-line discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1.

U heeft uw Godwin puntje dik verdiend en ik zou het hier nog plaatsen ook moest ons poco zoekmachientje ze niet allen verwijderd hebben.

Maar geen vrees door de enorme opmerkzaamheid van je vriend Hoomer komen we er wel uit.
Dan had uw enorme opmerkzaamheid toch moeten merken dat het geen vergelijking is? Ik vergelijk de nazi's niet met de generatie van de boomer ouders. Ze maakten er gewoon deel van uit.

Nu als GenX'er moet ik u verplicht over millenials gelijk geven
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 15:03   #34
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
2.
zolang hij niet gaat discrimineren op geslacht, ras of religie, kan hij dit doen.

In principe mag men ook niet discrimineren op ouderdom, maar aangezien er ook hotels zijn enkel voor volwassenen, lijkt me dat hij hiermee wel weg kan.

Of het een slimme zet is, dat moet bekeken worden maar ik kan me wel voorstellen dat er toch wat mensen zijn (met of zonder kinderen) die eens een avondje op restaurant wil zitten zonder het gejengel van kinderen rond hen.
We kunnen het gerust aan de uitbater overlaten om te bekijken of het een slimme zet is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 15:05   #35
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Dan had uw enorme opmerkzaamheid toch moeten merken dat het geen vergelijking is? Ik vergelijk de nazi's niet met de generatie van de boomer ouders. Ze maakten er gewoon deel van uit.

Nu als GenX'er moet ik u verplicht over millenials gelijk geven
Mag ik er u vriendelijk attent opmaken dat ook u volgens Darwin het resultaat bent van tachtig miljoen jaar evolutie en uw voorouders dus behoorden tot het overlevende ras moest u weten wat die pipo's allemaal uitgestoken hebben om tot de dag van vandaag te overleven tot kannibalisme toe.

Hoomer is blij dit weer eens zeer vakkundig aangepakt ende opgelost te hebben Hoomer voelt zich tevens gevleid ende verblijd door uw knipoogje.

PS. Hoomer denkt erover een doucheproduct van een A-merk te gebruiken, hij merkt dat met dat goedkoop product zijn vetrestjes blijven zitten.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 19 oktober 2018 om 15:07.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 15:13   #36
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Die babyboomers hun kinderen hadden meestal manieren, dat kan men van de kinderen van onze millennials niet echt zeggen, onze millennials dachten echt dat ze het warm water hadden uitgevonden in verband met kinderen opvoeden, zet je kind in een opvang, het kind zal er leren hoe agressiever en hoe meer lawaai hoe meer aandacht het krijgt, stille brave kinderen krijgen veel minder aandacht en daar begint het grote avontuur voor die drukke lawaaimakers.
En nu komen de kinderen van de Soyboy generatie eraan, waarschijnlijk nog meer miserie te verwachten.

Den Hoomer is weer zo tevreden over zichzelf dat hij de mensen op dit forum weer een beetje hun geest verlicht heeft.
Ik kan u jammer genoeg alleen maar gelijk geven .
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 15:13   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en dan verschieten dat die kinderen die er in slagen de aandacht te trekken later ook nog succesvoller blijken.

die brave kindjes raken nergens hoor.
Tenzij ze in de gevangenis belanden natuurlijk.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 15:17   #38
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Tenzij ze in de gevangenis belanden natuurlijk.
Nee hoor want de papa's en de mama's van deze weigeren er bij te bouwen, plaatsgebrek verzekerd dus.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 15:17   #39
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
collaborateur!
Altijd maar zeuren over racisme maar onze kinderen laten we rustig gediscrimineerd worden? Zijn kinderen alleen maar bruikbaar als emo-argument in milieukwesties en mogen ze voor de rest vooral niet gezien en gehoord worden?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 18:24   #40
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Dan had uw enorme opmerkzaamheid toch moeten merken dat het geen vergelijking is? Ik vergelijk de nazi's niet met de generatie van de boomer ouders. Ze maakten er gewoon deel van uit.

Nu als GenX'er moet ik u verplicht over millenials gelijk geven
tjah ... wat wil je Hoomer begrijpt Godwin niet zo goed, vrees ik ... of net iets te goed ?
link
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be