Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 december 2019, 23:40   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard Water

Nog voor men spijbelde voor het klimaat werden op de hoofdkantoren van Goldman Sachs en citybank gediscussieerd over hoe dat men water als olie kon verkopen in de toekomst. Het nieuwe goud.

Tussen en toen en nu ; In één scenario schetst het rapport hoe klimaatverandering zorgt voor een ernstig watertekort: in 2050 hebben 8 van de 31 Chinese provincies te weinig water, per inwoner is er dan nog maar 500 kubieke meter water beschikbaar. Tien andere provincies hebben dan mogelijk te maken met minder ernstige tekorten.

Dit was hun scenario. Niet het klimaat want dat doet er niet toe en ook niet de hoeveelheid water er is, maar u meer laten betalen voor het tot u ter beschikking gestelde hoeveelheid water.
Douche zal uitzonderlijk worden want duur.

Destijds was het te vroeg dit te doen. De wereld was er nog niet klaar voor. Intussen bewerkt men u met ; klimaat en vervuiling. Perfect!

Bedank die naïeve snotneuzen maar eens goed.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 19 december 2019 om 23:43.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2019, 11:01   #2
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nog voor men spijbelde voor het klimaat werden op de hoofdkantoren van Goldman Sachs en citybank gediscussieerd over hoe dat men water als olie kon verkopen in de toekomst. Het nieuwe goud.

Tussen en toen en nu ; In één scenario schetst het rapport hoe klimaatverandering zorgt voor een ernstig watertekort: in 2050 hebben 8 van de 31 Chinese provincies te weinig water, per inwoner is er dan nog maar 500 kubieke meter water beschikbaar. Tien andere provincies hebben dan mogelijk te maken met minder ernstige tekorten.

Dit was hun scenario. Niet het klimaat want dat doet er niet toe en ook niet de hoeveelheid water er is, maar u meer laten betalen voor het tot u ter beschikking gestelde hoeveelheid water.
Douche zal uitzonderlijk worden want duur.

Destijds was het te vroeg dit te doen. De wereld was er nog niet klaar voor. Intussen bewerkt men u met ; klimaat en vervuiling. Perfect!

Bedank die naïeve snotneuzen maar eens goed.
U heeft dus gisteren naar canvas gekeken!
Water zou niet geprivatiseerd mogen worden, maar staatseigendom moeten zijn met garantie dat alle inwoner recht hebben tot schoon water aan goedkope prijzen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2019, 19:53   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Deze handel in watercertificaten is opgezet door dezelfde man in koolstofcertificaten.
Hij woont in London.

Intussen is de handel in koolstof volledig ontspoort voor ons als zijnde milieu zoals broeikasgas en dergelijke.
Het is een gigantische winstmarkt geworden via Nasdaq waar landen certificaten kopen van " gezonde lucht" en zo hun doelen kunnen bereiken in de overeenkomsten

Ze kopen dus geen lucht.

Met water gaat het nu hetzelfde worden.
Men gaat geen water verkopen, maar certificaten.

Waarom? Men vroeg het aan een waterlord .
Winst!
Net als co2 en koolstofhandel.
Winst!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2019, 23:31   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Zeker eens kijken.
Uw haar zal recht komen.

https://www.google.com/url?sa=t&sour...4OZ5fqNt9BAuHl

Mocht de link ( gecensureerd? ) zijn.
Lords of water.

Dezelfde klootzakken die achter al die milieu emissies zitten.
100% bedrog.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 20 december 2019 om 23:33.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2019, 00:02   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nog voor men spijbelde voor het klimaat werden op de hoofdkantoren van Goldman Sachs en citybank gediscussieerd over hoe dat men water als olie kon verkopen in de toekomst. Het nieuwe goud.

Tussen en toen en nu ; In één scenario schetst het rapport hoe klimaatverandering zorgt voor een ernstig watertekort: in 2050 hebben 8 van de 31 Chinese provincies te weinig water, per inwoner is er dan nog maar 500 kubieke meter water beschikbaar. Tien andere provincies hebben dan mogelijk te maken met minder ernstige tekorten.

Dit was hun scenario. Niet het klimaat want dat doet er niet toe en ook niet de hoeveelheid water er is, maar u meer laten betalen voor het tot u ter beschikking gestelde hoeveelheid water.
Douche zal uitzonderlijk worden want duur.

Destijds was het te vroeg dit te doen. De wereld was er nog niet klaar voor. Intussen bewerkt men u met ; klimaat en vervuiling. Perfect!

Bedank die naïeve snotneuzen maar eens goed.
Ben jij dan geen voorstander meer voor wagens op waterstof te laten rijden? lol.

Voor 1 kg waterstof te maken door electrolyse heb je ~9 liter water nodig en een hoop electriciteit.
bron:
Citaat:
https://cleanenergypartnership.de/fa...g/?scroll=true

WIE VIEL STROM / WASSER WIRD BENÖTIGT, UM 1 KG H2 IM ELEKTROLYSEVERFAHREN HERZUSTELLEN?

Der Strombedarf für die Herstellung von Wasserstoff im Elektrolyseverfahren direkt an der Tankstelle liegt in der CEP derzeit bei ca. 55 kWh / kg H2 bei einem angenommenem Wirkungsgrad von > 60 Prozent. Für die Erstellung von 1 kg Wasserstoff ist die neunfache Menge Wasser notwendig, also neun Liter.
Een fuelcellwagen verbruikt ruim 1 kg per 100 km. Dus pakweg 10 liter water per 100 km rekenkundig.

Citaat:
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/a...undai_Nexo.pdf
Hyundai Nexo

Fünftüriges SUV der Mittelklasse (120 kW / 163 PS)

Elektro, Brennstoffzelle (Wasserstoff)

EcoTest-Verbrauch 1,2 kg/100km

Laatst gewijzigd door Micele : 21 december 2019 om 00:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2019, 12:01   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Zoals naar goede gewoonte begrijp jij en de meesten met u weeral niks achter de opzet in handel van natuur en rechten van leven.
Ook handel in levensrechten staat op de agenda hoor.

Maar met uw attitude zijn we gedoemd ons te schikken naar de 1% rijken die dat alles verhandelen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2019, 10:33   #7
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zoals naar goede gewoonte begrijp jij en de meesten met u weeral niks achter de opzet in handel van natuur en rechten van leven.
Ook handel in levensrechten staat op de agenda hoor.

Maar met uw attitude zijn we gedoemd ons te schikken naar de 1% rijken die dat alles verhandelen.
Ik vond anders van niet Mambo, sommige zaken zouden niet geprivatiseerd mogen worden, waaronder water.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2019, 11:00   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vond anders van niet Mambo, sommige zaken zouden niet geprivatiseerd mogen worden, waaronder water.
Of lucht.

Maar ze hebben het wel gedaan!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2019, 11:13   #9
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Of lucht.

Maar ze hebben het wel gedaan!
Ja ik weet het, schandalig is dat...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2019, 12:02   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nog voor men spijbelde voor het klimaat werden op de hoofdkantoren van Goldman Sachs en citybank gediscussieerd over hoe dat men water als olie kon verkopen in de toekomst. Het nieuwe goud.

Tussen en toen en nu ; In één scenario schetst het rapport hoe klimaatverandering zorgt voor een ernstig watertekort: in 2050 hebben 8 van de 31 Chinese provincies te weinig water, per inwoner is er dan nog maar 500 kubieke meter water beschikbaar. Tien andere provincies hebben dan mogelijk te maken met minder ernstige tekorten.

Dit was hun scenario. Niet het klimaat want dat doet er niet toe en ook niet de hoeveelheid water er is, maar u meer laten betalen voor het tot u ter beschikking gestelde hoeveelheid water.
Douche zal uitzonderlijk worden want duur.

Destijds was het te vroeg dit te doen. De wereld was er nog niet klaar voor. Intussen bewerkt men u met ; klimaat en vervuiling. Perfect!

Bedank die naïeve snotneuzen maar eens goed.
Comfort water is nu al bijna onbetaalbaar, 8 ?* 9 euro per m³
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 23 december 2019 om 12:03.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2019, 13:56   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vond anders van niet Mambo, sommige zaken zouden niet geprivatiseerd mogen worden, waaronder water.
Ik zie niet echt waarom.
Het spoor is niet echt een voorbeeld van een voordelig staatsbedijf.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be