Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 januari 2016, 03:48   #1
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard Zou jij het doen?

Zou jij het doen? Zou jij indien je, omwille van oorlogsgeweld, moest vluchten naar een moslimsland, zou jij dan moslim worden? Zou jij jouw Europese waarden van vrijenmeningsuiting, gendergelijkheid, godsdienstvrijheid enz.... ruilen voor de sharia? Zo moet je de vraag die aan hen gesteld wordt, om Europeaan te worden, voorstellen. Vergeet niet dat het bij hen gaat om het Woord van God, waar zij al generatie op generatie mee opgegroeid zijn. Eeuw na eeuw. Ik denk niet dat moslims geloven dat wij het beter weten dan Allah, eerlijk gezegd.


Alle politieke partijen zeggen nu (na Keulen): We moeten de mensen duidelijk maken dat onze wetten waarden en normen, primeren. Wel, dit is nu juist wat cultuur is.

Cultuur is het geheel van opvattingen, waarden en normen die door grote groepen van mensen als nastrevenswaardig beschouwd worden. Dat zal elke socioloog bevestigen. Dat is een controleerbaar gegeven.

Men stapt dus af van de multiculturele samenleving, waar men al decennia voor pleit en grijpt terug naar de monocultuur, al zouden ze dat zelf nooit zo zeggen. Maar sociologisch bekeken is dat weldegelijk zo. Uiteindelijk blijkt dat zelfs de grootste voorstanders van het multicularisme hun eigen cultuur, laten primeren. "We beschouwen jullie als evenwaardig, als jullie onze opvattingen waarden en normen respecteren. Anders niet." Dat is voorwaardelijk en dus niet evenwaardig.

Ik ben ook voorstander van die Europese waarden. De vraag is alleen of al die nieuwe burgers, bereid zijn om hun gezaghebbende geschriften, die mee hun cultuur bepaalt, die hun roots is enz... ondergeschikt te zien aan onze wetgeving. Want als dat niet zo is riskeren wij wel heel veel vind ik.

Het blijft een moeilijke kwestie, maar uit de actuele feitelijkheden blijkt dat sommige culturen, niet zo maar alles van andere culturen kunnen verdragen, als ze moeten samenleven. Niet onze cultuur en niet hun cultuur.

Wat in Keulen en andere grootsteden gebeurd is, moet kunnen, voor grote groepen van mensen. Daarom hebben ze het ook gedaan en anders deden zij het niet.
Wij gaan toch ook niet spontaan met honderden mensen op diverse plaatsen hetzelfde doen, als het dingen betreft, waarvan wij vinden dat ze echt niet kunnen? Het kan wel voor hen (vrouw is door Allah voorzien als bezittelijk voorwerp voor de man), maar niet voor ons (vrouw is evenwaardige medemens).

Bij ons vind je dan grote groepen van mensen die vinden dan dat Mohammedcartoons wél moeten kunnen, maar dat kan echt niet voor hen. Hun verontwaardiging daarover is immens. Vanuit hun cultuur is dat zelfs nog erger dan groepsaanrandingen, terwijl voor ons de vrijheid van meningsuiting een fundament is van onze samenleving. Hun cultuur en de onze hebben over diverse zaken andere opvattingen, waarden en normen.

Misschien is het inderdaad beter om die groepen gescheiden te houden en verschillende culturen mondiaal, aan de individuele mens aan te bieden. Maar wel, naast elkaar in plaats van door elkaar.

Ik zeg dat echt niet om mensen tegen elkaar op te zetten. Ik zeg dat omdat ik niet geloof dat een multiculturele samenleving kan werken, als bepaalde normen en waarden tussen de verschillende bevolkingsgroepen, lijnrecht tegenover elkaar staan.

Meer nog, ik vind dat je juist bepaalde bevolkingsgroepen weldegelijk tegen elkaar opzet als je ze bewust en opzettelijk laat samenleven, in de wetenschap, dat hun levensdoel en de waarden die ze daar aan toekennen botsen. Culturen willen ook steeds groeien ter zelfbevestiging, in plaats en aantal. Dat wordt dus onvermijdelijk en voorspelbaar "drummen" na verloop van tijd.

Zo lang als wat voor de één een vanzelfsprekendheid is, voor de andere, toch wel iets meer dan een doorn in het oog blijkt te zijn, is dat is om problemen vragen.

En die zijn er ook.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 19 januari 2016 om 04:02.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 07:33   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.456
Standaard

Een vette neen op de drie vragen die het eerst in uw post staan.

Die islamieten hebben ook de kans om naar een ander islamitisch land te vluchten maar blijkbaar is het Westen, waar ze in massa toestromen, toch net dat ietsje beter dan pakweg SA of Iran. Zou de "alles is gratis" politiek daar voor iets tussen kunnen zitten?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 09:01   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Als er geen enkel ander fatsoenlijk land is om naar te vluchten, dan zou ik naar een moslimland gaan.

Maar daar ter plaatse zou ik geen vrouwen beginnen slaan of verkrachten, homo's van hoge gebouwen gooien met hun kop naar beneden ... enz. enz.
Ik zou me wel respectvol gedragen naar hun levenswijze. Vb. hen niet bestelen enz.

Net zomin als wij vragen dat zij hier kaloot of atheïst zouden worden, zou ik ginder moslim worden. Hoogstens, als het is om mijn vel te redden, doen alsof.

Herhaling: als er geen enkel ander land ter wereld beschikbaar is om naar te vluchten, dan en dan alleen een moslimland. Is dat klaar en duidelijk ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 09:18   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Zou jij het doen? Zou jij indien je, omwille van oorlogsgeweld, moest vluchten naar een moslimsland, zou jij dan moslim worden? Zou jij jouw Europese waarden van vrijenmeningsuiting, gendergelijkheid, godsdienstvrijheid enz.... ruilen voor de sharia? Zo moet je de vraag die aan hen gesteld wordt, om Europeaan te worden, voorstellen. Vergeet niet dat het bij hen gaat om het Woord van God, waar zij al generatie op generatie mee opgegroeid zijn. Eeuw na eeuw. Ik denk niet dat moslims geloven dat wij het beter weten dan Allah, eerlijk gezegd.
.
Beter weten dan Allah zeker niet maar wel beter dab Mohammed.
Die wist immers ook niet wat Allah wilt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 09:23   #5
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Neen, ik ben gelukkig met mijn levensbeschouwing.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 09:43   #6
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als er geen enkel ander fatsoenlijk land is om naar te vluchten, dan zou ik naar een moslimland gaan.

Citaat:
Maar daar ter plaatse zou ik geen vrouwen beginnen slaan of verkrachten, homo's van hoge gebouwen gooien met hun kop naar beneden ... enz. enz.
Ik zou me wel respectvol gedragen naar hun levenswijze. Vb. hen niet bestelen enz.
Net zomin als wij vragen dat zij hier kaloot of atheïst zouden worden, zou ik ginder moslim worden. Hoogstens, als het is om mijn vel te redden, doen alsof.

Herhaling: als er geen enkel ander land ter wereld beschikbaar is om naar te vluchten, dan en dan alleen een moslimland. Is dat klaar en duidelijk ?

.
Deze is om u dood te lachen SZ , u zou het aldaar nog maar eens moeten proberen o wee
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 10:33   #7
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Neen, ik ben gelukkig met mijn levensbeschouwing.
Enige nadere toelichting AUB? Wij willen het allen weten!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 10:37   #8
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Enige nadere toelichting AUB? Wij willen het allen weten!
Ik ben perfect tevreden met mijn levensbeschouwing.
Emigreren verandert daar niks aan.

Wat kan ik daar meer over zeggen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 10:47   #9
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

in ben compulsief contrair, hoe meer mij iets massaal opgedrongen wordt, hoe groter mijn probleem daarmee zal worden ... en dat heeft dan weinig te maken met de gevolgen, da's gewoon mijn zijn, mijn gelukkig zijn ook.


mss toch ff verduidelijken

als ik principieel voor politieke strekking A kies
maar morgen haalt die strekking een absolute meerderheid ... dan zal ik ongeacht mijn eigen overtuiging volgende keer partij B / oppositie kiezen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 19 januari 2016 om 10:48.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 11:26   #10
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in ben compulsief contrair, hoe meer mij iets massaal opgedrongen wordt, hoe groter mijn probleem daarmee zal worden ... en dat heeft dan weinig te maken met de gevolgen, da's gewoon mijn zijn, mijn gelukkig zijn ook.


mss toch ff verduidelijken

als ik principieel voor politieke strekking A kies
maar morgen haalt die strekking een absolute meerderheid ... dan zal ik ongeacht mijn eigen overtuiging volgende keer partij B / oppositie kiezen.

Wel wel, welkom flip flopper!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 12:09   #11
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Zou jij het doen? Zou jij indien je, omwille van oorlogsgeweld, moest vluchten naar een moslimsland, zou jij dan moslim worden? Zou jij jouw Europese waarden van vrijenmeningsuiting, gendergelijkheid, godsdienstvrijheid enz.... ruilen voor de sharia? Zo moet je de vraag die aan hen gesteld wordt, om Europeaan te worden, voorstellen. Vergeet niet dat het bij hen gaat om het Woord van God, waar zij al generatie op generatie mee opgegroeid zijn. Eeuw na eeuw. Ik denk niet dat moslims geloven dat wij het beter weten dan Allah, eerlijk gezegd.


Alle politieke partijen zeggen nu (na Keulen): We moeten de mensen duidelijk maken dat onze wetten waarden en normen, primeren. Wel, dit is nu juist wat cultuur is.

Cultuur is het geheel van opvattingen, waarden en normen die door grote groepen van mensen als nastrevenswaardig beschouwd worden. Dat zal elke socioloog bevestigen. Dat is een controleerbaar gegeven.

Men stapt dus af van de multiculturele samenleving, waar men al decennia voor pleit en grijpt terug naar de monocultuur, al zouden ze dat zelf nooit zo zeggen. Maar sociologisch bekeken is dat weldegelijk zo. Uiteindelijk blijkt dat zelfs de grootste voorstanders van het multicularisme hun eigen cultuur, laten primeren. "We beschouwen jullie als evenwaardig, als jullie onze opvattingen waarden en normen respecteren. Anders niet." Dat is voorwaardelijk en dus niet evenwaardig.

Ik ben ook voorstander van die Europese waarden. De vraag is alleen of al die nieuwe burgers, bereid zijn om hun gezaghebbende geschriften, die mee hun cultuur bepaalt, die hun roots is enz... ondergeschikt te zien aan onze wetgeving. Want als dat niet zo is riskeren wij wel heel veel vind ik.

Het blijft een moeilijke kwestie, maar uit de actuele feitelijkheden blijkt dat sommige culturen, niet zo maar alles van andere culturen kunnen verdragen, als ze moeten samenleven. Niet onze cultuur en niet hun cultuur.

Wat in Keulen en andere grootsteden gebeurd is, moet kunnen, voor grote groepen van mensen. Daarom hebben ze het ook gedaan en anders deden zij het niet.
Wij gaan toch ook niet spontaan met honderden mensen op diverse plaatsen hetzelfde doen, als het dingen betreft, waarvan wij vinden dat ze echt niet kunnen? Het kan wel voor hen (vrouw is door Allah voorzien als bezittelijk voorwerp voor de man), maar niet voor ons (vrouw is evenwaardige medemens).

Bij ons vind je dan grote groepen van mensen die vinden dan dat Mohammedcartoons wél moeten kunnen, maar dat kan echt niet voor hen. Hun verontwaardiging daarover is immens. Vanuit hun cultuur is dat zelfs nog erger dan groepsaanrandingen, terwijl voor ons de vrijheid van meningsuiting een fundament is van onze samenleving. Hun cultuur en de onze hebben over diverse zaken andere opvattingen, waarden en normen.

Misschien is het inderdaad beter om die groepen gescheiden te houden en verschillende culturen mondiaal, aan de individuele mens aan te bieden. Maar wel, naast elkaar in plaats van door elkaar.

Ik zeg dat echt niet om mensen tegen elkaar op te zetten. Ik zeg dat omdat ik niet geloof dat een multiculturele samenleving kan werken, als bepaalde normen en waarden tussen de verschillende bevolkingsgroepen, lijnrecht tegenover elkaar staan.

Meer nog, ik vind dat je juist bepaalde bevolkingsgroepen weldegelijk tegen elkaar opzet als je ze bewust en opzettelijk laat samenleven, in de wetenschap, dat hun levensdoel en de waarden die ze daar aan toekennen botsen. Culturen willen ook steeds groeien ter zelfbevestiging, in plaats en aantal. Dat wordt dus onvermijdelijk en voorspelbaar "drummen" na verloop van tijd.

Zo lang als wat voor de één een vanzelfsprekendheid is, voor de andere, toch wel iets meer dan een doorn in het oog blijkt te zijn, is dat is om problemen vragen.

En die zijn er ook.

Paulus.
Ik kan deze analyse alleen maar bijtreden. Wat ik er vooral in apprecieer is dat de schuldvraag van de actuele problemen niet, zoals links en rechts voorschrijven, gelegd worden bij respectievelijk de "racistische" autochtoon of de "criminele" allochtoon, maar dat gewezen wordt op een fundamentele onverenigbaarheid van verschillende culturen, waarbij het zinloos is de schuld op de ene of de andere cultuur te steken.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 12:32   #12
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Wel, dit is nu juist wat cultuur is
Cultuur is 1 ding, beschaving een ander...
Ata Turk : "ik ken vele culturen, maar slechts 1 beschaving : de westerse"

Vraag me af of Erdogan ook jaarlijks vader turk herdenkt.
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 13:00   #13
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Wel wel, welkom flip flopper!
radicaal democraat !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 13:14   #14
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik kan deze analyse alleen maar bijtreden. Wat ik er vooral in apprecieer is dat de schuldvraag van de actuele problemen niet, zoals links en rechts voorschrijven, gelegd worden bij respectievelijk de "racistische" autochtoon of de "criminele" allochtoon, maar dat gewezen wordt op een fundamentele onverenigbaarheid van verschillende culturen, waarbij het zinloos is de schuld op de ene of de andere cultuur te steken.
Dank je wel.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 13:16   #15
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Een vette neen op de drie vragen die het eerst in uw post staan.
Vindt U het dan opportuun om een vette Ja te eisen aan de mensen die naar hier vluchten voor het oorlogsgeweld?

Van een ander iets vragen, wat je zelf nooit zou doen,...?


Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 13:22   #16
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Vindt U het dan opportuun om een vette Ja te eisen aan de mensen die naar hier vluchten voor het oorlogsgeweld?

Van een ander iets vragen, wat je zelf nooit zou doen,...?


Paulus.
Een vette ja om zich hier naar onze waarden en normen te gedragen? Zeer zeker. Aanpassen of oprotten. Diegenen die naar hier willen komen en blijven dienen zich naar onze manier van leven te plooien en anders gaan ze maar naar een land waar hun islam de plak zwaait.
Lijkt het u normaal dat ze hun manier van leven aan ons komen opdringen?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 19 januari 2016 om 13:43.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 13:23   #17
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Misschien kan Skobelev wel 'n cursus geven daar in.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 14:07   #18
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Als ik zo veel mocht eisen als die moslims zou ik ook wel naar een moslimland gaan. En als die eisen niet voldaan zeer woest worden en stenen beginnen te gooien, vrouwen verkrachten, plunderen, het land waar je naar toegaat vernietigen enz...


https://www.youtube.com/watch?v=Q_XHkgScOSY

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 19 januari 2016 om 14:08.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 14:10   #19
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Zou jij het doen?
Hangt mee af van wat mijn man en/of andere familie zou doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik denk niet dat moslims geloven dat wij het beter weten dan Allah, eerlijk gezegd.
Geloof jij dat wel echt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Alle politieke partijen zeggen nu (na Keulen): We moeten de mensen duidelijk maken dat onze wetten waarden en normen, primeren. Wel, dit is nu juist wat cultuur is.

Cultuur is het geheel van opvattingen, waarden en normen die door grote groepen van mensen als nastrevenswaardig beschouwd worden. Dat zal elke socioloog bevestigen. Dat is een controleerbaar gegeven.
Ik ken geen culturen of landen waar er geen straf op aanranding of diefstal staat?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Men stapt dus af van de multiculturele samenleving, waar men al decennia voor pleit en grijpt terug naar de monocultuur, al zouden ze dat zelf nooit zo zeggen. Maar sociologisch bekeken is dat weldegelijk zo. Uiteindelijk blijkt dat zelfs de grootste voorstanders van het multicularisme hun eigen cultuur, laten primeren. "We beschouwen jullie als evenwaardig, als jullie onze opvattingen waarden en normen respecteren. Anders niet." Dat is voorwaardelijk en dus niet evenwaardig.

Ik ben ook voorstander van die Europese waarden. De vraag is alleen of al die nieuwe burgers, bereid zijn om hun gezaghebbende geschriften, die mee hun cultuur bepaalt, die hun roots is enz... ondergeschikt te zien aan onze wetgeving. Want als dat niet zo is riskeren wij wel heel veel vind ik.
Het is maar normaal dat je je aan de wetten van het land waarnaar je vlucht moet houden. Ik zie geen reden of bron om aan te nemen dat vluchtelingen daar anders over denken.

Wil men na verloop van tijd als men goed en wel ingeburgerd is bepaalde zaken wijzigen, dan mag men daar op politiek vlak voor streven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het blijft een moeilijke kwestie, maar uit de actuele feitelijkheden blijkt dat sommige culturen, niet zo maar alles van andere culturen kunnen verdragen, als ze moeten samenleven. Niet onze cultuur en niet hun cultuur.
Wat in Keulen en andere grootsteden gebeurd is, moet kunnen, voor grote groepen van mensen. Daarom hebben ze het ook gedaan en anders deden zij het niet. Wij gaan toch ook niet spontaan met honderden mensen op diverse plaatsen hetzelfde doen, als het dingen betreft, waarvan wij vinden dat ze echt niet kunnen?
Hier gaat het weer over doodgewone criminaliteit. Wel, je moet me de culturen of landen eens aanwijzen die dat niet bestraffen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het kan wel voor hen (vrouw is door Allah voorzien als bezittelijk voorwerp voor de man), maar niet voor ons (vrouw is evenwaardige medemens).
Nogmaals waar zijn aanrandingen of diefstal op vrouwen niet strafbaar? U lijkt zoveel te denken maar het lijkt me niet met de realiteit overeen te komen.

Zelfs al zou de vrouw een bezit zijn in de islam, wat niet zo is, dan nog worden (kostbare) bezittingen normaliter beschermd, gekoesterd, onderhouden, enz.

Maar vertel gerust eens in duidelijke bewoordingen uw visie op de "positie van de vrouw" tov de man en in de samenleving. Ik brand van nieuwsgierigheid.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Bij ons vind je dan grote groepen van mensen die vinden dan dat Mohammedcartoons wél moeten kunnen, maar dat kan echt niet voor hen. Hun verontwaardiging daarover is immens. Vanuit hun cultuur is dat zelfs nog erger dan groepsaanrandingen, terwijl voor ons de vrijheid van meningsuiting een fundament is van onze samenleving. Hun cultuur en de onze hebben over diverse zaken andere opvattingen, waarden en normen.
Vrijheid van opvatting.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Misschien is het inderdaad beter om die groepen gescheiden te houden en verschillende culturen mondiaal, aan de individuele mens aan te bieden. Maar wel, naast elkaar in plaats van door elkaar.

Ik zeg dat echt niet om mensen tegen elkaar op te zetten. Ik zeg dat omdat ik niet geloof dat een multiculturele samenleving kan werken, als bepaalde normen en waarden tussen de verschillende bevolkingsgroepen, lijnrecht tegenover elkaar staan.

Meer nog, ik vind dat je juist bepaalde bevolkingsgroepen weldegelijk tegen elkaar opzet als je ze bewust en opzettelijk laat samenleven, in de wetenschap, dat hun levensdoel en de waarden die ze daar aan toekennen botsen. Culturen willen ook steeds groeien ter zelfbevestiging, in plaats en aantal. Dat wordt dus onvermijdelijk en voorspelbaar "drummen" na verloop van tijd.

Zo lang als wat voor de één een vanzelfsprekendheid is, voor de andere, toch wel iets meer dan een doorn in het oog blijkt te zijn, is dat is om problemen vragen.

En die zijn er ook.

Paulus.
U in het dagelijks leven gewoon niet moeien met aanhangers van andere godsdiensten of andere bevolkingsgroepen, zal al een pak problemen wegnemen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 14:12   #20
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Zou jij het doen? Zou jij indien je, omwille van oorlogsgeweld, moest vluchten naar een moslimsland, zou jij dan moslim worden? Zou jij jouw Europese waarden van vrijenmeningsuiting, gendergelijkheid, godsdienstvrijheid enz.... ruilen voor de sharia? Zo moet je de vraag die aan hen gesteld wordt, om Europeaan te worden, voorstellen. Vergeet niet dat het bij hen gaat om het Woord van God, waar zij al generatie op generatie mee opgegroeid zijn. Eeuw na eeuw. Ik denk niet dat moslims geloven dat wij het beter weten dan Allah, eerlijk gezegd.


Alle politieke partijen zeggen nu (na Keulen): We moeten de mensen duidelijk maken dat onze wetten waarden en normen, primeren. Wel, dit is nu juist wat cultuur is.

Cultuur is het geheel van opvattingen, waarden en normen die door grote groepen van mensen als nastrevenswaardig beschouwd worden. Dat zal elke socioloog bevestigen. Dat is een controleerbaar gegeven.

Men stapt dus af van de multiculturele samenleving, waar men al decennia voor pleit en grijpt terug naar de monocultuur, al zouden ze dat zelf nooit zo zeggen. Maar sociologisch bekeken is dat weldegelijk zo. Uiteindelijk blijkt dat zelfs de grootste voorstanders van het multicularisme hun eigen cultuur, laten primeren. "We beschouwen jullie als evenwaardig, als jullie onze opvattingen waarden en normen respecteren. Anders niet." Dat is voorwaardelijk en dus niet evenwaardig.

Ik ben ook voorstander van die Europese waarden. De vraag is alleen of al die nieuwe burgers, bereid zijn om hun gezaghebbende geschriften, die mee hun cultuur bepaalt, die hun roots is enz... ondergeschikt te zien aan onze wetgeving. Want als dat niet zo is riskeren wij wel heel veel vind ik.

Het blijft een moeilijke kwestie, maar uit de actuele feitelijkheden blijkt dat sommige culturen, niet zo maar alles van andere culturen kunnen verdragen, als ze moeten samenleven. Niet onze cultuur en niet hun cultuur.

Wat in Keulen en andere grootsteden gebeurd is, moet kunnen, voor grote groepen van mensen. Daarom hebben ze het ook gedaan en anders deden zij het niet.
Wij gaan toch ook niet spontaan met honderden mensen op diverse plaatsen hetzelfde doen, als het dingen betreft, waarvan wij vinden dat ze echt niet kunnen? Het kan wel voor hen (vrouw is door Allah voorzien als bezittelijk voorwerp voor de man), maar niet voor ons (vrouw is evenwaardige medemens).

Bij ons vind je dan grote groepen van mensen die vinden dan dat Mohammedcartoons wél moeten kunnen, maar dat kan echt niet voor hen. Hun verontwaardiging daarover is immens. Vanuit hun cultuur is dat zelfs nog erger dan groepsaanrandingen, terwijl voor ons de vrijheid van meningsuiting een fundament is van onze samenleving. Hun cultuur en de onze hebben over diverse zaken andere opvattingen, waarden en normen.

Misschien is het inderdaad beter om die groepen gescheiden te houden en verschillende culturen mondiaal, aan de individuele mens aan te bieden. Maar wel, naast elkaar in plaats van door elkaar.

Ik zeg dat echt niet om mensen tegen elkaar op te zetten. Ik zeg dat omdat ik niet geloof dat een multiculturele samenleving kan werken, als bepaalde normen en waarden tussen de verschillende bevolkingsgroepen, lijnrecht tegenover elkaar staan.

Meer nog, ik vind dat je juist bepaalde bevolkingsgroepen weldegelijk tegen elkaar opzet als je ze bewust en opzettelijk laat samenleven, in de wetenschap, dat hun levensdoel en de waarden die ze daar aan toekennen botsen. Culturen willen ook steeds groeien ter zelfbevestiging, in plaats en aantal. Dat wordt dus onvermijdelijk en voorspelbaar "drummen" na verloop van tijd.

Zo lang als wat voor de één een vanzelfsprekendheid is, voor de andere, toch wel iets meer dan een doorn in het oog blijkt te zijn, is dat is om problemen vragen.

En die zijn er ook.

Paulus.
Moslims komen massaal naar Europa om de gevolgen van de islam te ontvluchten en om maximaal te profiteren van de welvaart van de ongelovige honden. Toch houden zij vast aan de barbaarse islamcultuur. Het is net alsof de Duitsers zouden gevlucht zijn voor de gevolgen van het Nazisme en in hun asieloord met een swastika zouden rondgelopen hebben.

De enige reden waarom een Westerling hier zou wegvluchten, is juist de islamisering van onze maatschappij. Dan vlucht men toch niet naar een moslimland?

De sharia hoort hier niet en druist in tegen onze wetten en cultuur. De multicultuur is inderdaad een dikke flop. De enige die hier voordeel uithalen zijn de nieuwe 'culturen' die steeds hun rechten op eisen. Onze eigen cultuur moet intussen inbinden. Zelfs een absolute monoculturele indoctrinatie als de islam profiteert van de Westerse multicultuur. Hitler kwam democratisch aan de macht, maar eens aan de macht, schafte hij de democratie af. Mohammedanen zullen net hetzelfde doen wanneer zij hier veel macht krijgen: hun monocultuur installeren.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be