Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel procent zal het VB halen op 18 mei?
meer dan 23% 4 8,33%
22% 1 2,08%
21% 0 0%
20% 6 12,50%
19% 5 10,42%
18% 7 14,58%
17% 4 8,33%
16% 1 2,08%
15% 5 10,42%
Minder dan 14% 15 31,25%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 april 2003, 21:20   #1
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard

De hamvraag voor velen is, hoe hoog, of laag zal hun geliefde partij scoren op 18 mei, op nationaal vlak.

Laten we even polsen.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2003, 21:21   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Al dergelijke dingen lijken me niet interessant: laat de kiezer maar beslissen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2003, 21:41   #3
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Al dergelijke dingen lijken me niet interessant: laat de kiezer maar beslissen.
Ben jij geen kiezer misschien?

Laten we gewoon eens kijken of een politiek forum het kiespubliek kan inschatten.
Iedereen heeft wel een wens,hoe hoog of laag het VB scoort.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2003, 21:42   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PROF GOBELIJN
Ben jij geen kiezer misschien?
Maar tussen droom en werkelijkheid staan er talrijke obstakels...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2003, 21:45   #5
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

zoals een hoop politiek correcten...


ik schat ze goed voor een 16 �* 17%
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2003, 21:49   #6
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
zoals een hoop politiek correcten...


ik schat ze goed voor een 16 �* 17%
't Zal zéker meer zijn dan 17 %. Ik denk 'n 20 of misschien wel 25 %. We moeten afwachten natuurlijk. En er kan nog altijd een schandaal rondbarsten, zoals in '99 met die kippen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2003, 22:03   #7
dinges
Partijlid
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PROF GOBELIJN
Iedereen heeft wel een wens,hoe hoog of laag het VB scoort.
Oeps. Ik dacht dat ik moest invullen wat ik verwacht en niet wat ik wens.
dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2003, 23:47   #8
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
zoals een hoop politiek correcten...


ik schat ze goed voor een 16 �* 17%
't Zal zéker meer zijn dan 17 %. Ik denk 'n 20 of misschien wel 25 %. We moeten afwachten natuurlijk. En er kan nog altijd een schandaal rondbarsten, zoals in '99 met die kippen.

Ik kan mis zijn maar is er vandaag eigenlijk al geen probleem met kippen? Het schandaal moet nog wel komen...
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 00:24   #9
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Ik bedoelde een schandaal rond het Vlaams blok. Ik verwacht dat niet, maar je weet maar nooit.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 08:17   #10
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Ik bedoelde een schandaal rond het Vlaams blok. Ik verwacht dat niet, maar je weet maar nooit.
Het komt er vroeg of laat, daar kan geen twijfel over bestaan. De partij (pardon, de top) heeft onvoorstelbaar veel geluk dat de journalisten zich nooit op het privé-vlak begeven (terecht trouwens!). "Waarden en normen", nietwaar ? Misschien is het ook wel omdat nagenoeg alle partijen (weeral spreek ik van de toppolitici) in datzelfde 'beddeke' ziek zijn.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 10:17   #11
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Ik bedoelde een schandaal rond het Vlaams blok. Ik verwacht dat niet, maar je weet maar nooit.
Het komt er vroeg of laat, daar kan geen twijfel over bestaan. De partij (pardon, de top) heeft onvoorstelbaar veel geluk dat de journalisten zich nooit op het privé-vlak begeven (terecht trouwens!). "Waarden en normen", nietwaar ? Misschien is het ook wel omdat nagenoeg alle partijen (weeral spreek ik van de toppolitici) in datzelfde 'beddeke' ziek zijn.
Men heeft er tientallen jaren over gedaan om partijpolitiek en het privéleven van de politiekers te scheiden en nu dat men dat eindelijk accepteert in alle partijen willen "sommigen" dat terugschroeven. Als de tegenargumenten niet meer sterk genoeg zijn misschien?
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 10:18   #12
Rogier
Banneling
 
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Rumst
Berichten: 1.355
Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Ik bedoelde een schandaal rond het Vlaams blok. Ik verwacht dat niet, maar je weet maar nooit.
Het komt er vroeg of laat, daar kan geen twijfel over bestaan. De partij (pardon, de top) heeft onvoorstelbaar veel geluk dat de journalisten zich nooit op het privé-vlak begeven (terecht trouwens!). "Waarden en normen", nietwaar ? Misschien is het ook wel omdat nagenoeg alle partijen (weeral spreek ik van de toppolitici) in datzelfde 'beddeke' ziek zijn.
Het zal niet anders zijn dan in de rest van de maatschappij. In de Angelsaksiche wereld kan men zich daar oeverloos druk in maken. Gelukkig is men hier verdraagzamer.
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 11:54   #13
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PROF GOBELIJN
De hamvraag voor velen is, hoe hoog, of laag zal hun geliefde partij scoren op 18 mei, op nationaal vlak.

Laten we even polsen.

18%.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 14:36   #14
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 15 februari 2003
Berichten: 833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Ik bedoelde een schandaal rond het Vlaams blok. Ik verwacht dat niet, maar je weet maar nooit.
Het komt er vroeg of laat, daar kan geen twijfel over bestaan. De partij (pardon, de top) heeft onvoorstelbaar veel geluk dat de journalisten zich nooit op het privé-vlak begeven (terecht trouwens!). "Waarden en normen", nietwaar ? Misschien is het ook wel omdat nagenoeg alle partijen (weeral spreek ik van de toppolitici) in datzelfde 'beddeke' ziek zijn.
Politiek is mensenwerk en dus per definitie feilbaar. Persoonlijk interesseert het mij geen fluit wie met wie wat doet, dat is geen maatstaf om een beleid of om politiek te beoordelen. Wat gerealiseerd wordt wel. Enne, wie vrij van zonden is, werpe de eerste steen zou ik zo zeggen...
grossfaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 14:43   #15
Koenraad Maesschalck
Banneling
 
 
Koenraad Maesschalck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Berichten: 2.048
Standaard

Ik hou het voorlopig bij een redelijk bescheiden 17% maar hoop uiteraard op meer.


Wat betreft de "waarden en normen" hier aangehaald door de heer Decoorne. Kijk, het is juist dat niet alle mensen in de maatschappij zich wensen/kunnen houden aan vooropgestelde ethische waarden, ook niet in het Vlaams Blok die tenslotte een afspiegeling is van die maatschappij. Wil dat daarom zeggen dat je die waarden en normen niet meer hoeft te verdedigen? Neen! Die waarden en normen centraal stellen is en blijft een noodzaak ook al houdt jammergenoeg niet iedereen zich eraan. Die waarden en normen kunnen er net nog enigszins voor zorgen dat we niet afglijden in een volledige liberale chaos en anarchie.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 14:46   #16
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
..........redelijk bescheiden 17% ..........................


.................................................. ....................................
.................................................. ....................................
.........................................het Vlaams Blok die tenslotte een afspiegeling is van die maatschappij. .................................................. ...............................
.................................................. .....................................
.................................................. .....................................
...............


en de overige 83%??
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 14:50   #17
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Ik hou het voorlopig bij een redelijk bescheiden 17% maar hoop uiteraard op meer.


Wat betreft de "waarden en normen" hier aangehaald door de heer Decoorne. Kijk, het is juist dat niet alle mensen in de maatschappij zich wensen/kunnen houden aan vooropgestelde ethische waarden, ook niet in het Vlaams Blok die tenslotte een afspiegeling is van die maatschappij. Wil dat daarom zeggen dat je die waarden en normen niet meer hoeft te verdedigen? Neen! Die waarden en normen centraal stellen is en blijft een noodzaak ook al houdt jammergenoeg niet iedereen zich eraan. Die waarden en normen kunnen er net nog enigszins voor zorgen dat we niet afglijden in een volledige liberale chaos en anarchie.
Daar ben ik het volkomen mee eens, maar dat "liberale" kunt ge ook vervangen door extreem-linkse, groene, fascistische, feministische, zelfs rascistische...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 14:55   #18
Koenraad Maesschalck
Banneling
 
 
Koenraad Maesschalck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Berichten: 2.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
..........redelijk bescheiden 17% ..........................


.................................................. ....................................
.................................................. ....................................
.........................................het Vlaams Blok die tenslotte een afspiegeling is van die maatschappij. .................................................. ...............................
.................................................. .....................................
.................................................. .....................................
...............



en de overige 83%??
Ik bedoelde daarmee niet het aantal kiezers die ze aanspreken, maar de mensen die binnen het Vlaams Blok actief zijn.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 15:01   #19
Koenraad Maesschalck
Banneling
 
 
Koenraad Maesschalck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Berichten: 2.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Daar ben ik het volkomen mee eens, maar dat "liberale" kunt ge ook vervangen door extreem-linkse, groene, fascistische, feministische, zelfs rascistische...
Als U er mee akkoord gaat, waarom haalt u dan regelmatig van die smeuïge verhalen boven waarmee U de Vlaams Blok-top probeert te treffen? Zoals ik al zei, het zijn ook maar mensen nietwaar? Het is dacht ik nobel om standpunten inzake waarden en normen te verdedigen, en men kan volgens mij niet verwachten dat iedereen die deze standpunten verdedigt zelf allemaal zeer vrome burgers zijn. Jammer, maar het is zo.
Bovendien moet men zich ook eens de vraag stellen wat er allemaal waar is, want in dergelijke verhalen die van mond tot mond gaan wordt er telkens een schepje bijgedaan of gaan sommige roddels een volledig eigen leven leiden.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 15:20   #20
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Daar ben ik het volkomen mee eens, maar dat "liberale" kunt ge ook vervangen door extreem-linkse, groene, fascistische, feministische, zelfs rascistische...
Als U er mee akkoord gaat, waarom haalt u dan regelmatig van die smeuïge verhalen boven waarmee U de Vlaams Blok-top probeert te treffen? Zoals ik al zei, het zijn ook maar mensen nietwaar? Het is dacht ik nobel om standpunten inzake waarden en normen te verdedigen, en men kan volgens mij niet verwachten dat iedereen die deze standpunten verdedigt zelf allemaal zeer vrome burgers zijn. Jammer, maar het is zo.
Bovendien moet men zich ook eens de vraag stellen wat er allemaal waar is, want in dergelijke verhalen die van mond tot mond gaan wordt er telkens een schepje bijgedaan of gaan sommige roddels een volledig eigen leven leiden.
Er is wel meer aan de hand dan "verhaaltjes", en dat weet u best. Ten andere over het privé-leven van de top plaats ik niets, ik citeerde enkel een internetkrantje. Over de feiten zelf zeg ik ook niets, enkel dat wie met de vinger naar een ander wijst beter eerst in eigen boezem kijkt...
O ja, ge moogt wel eens het handje wassen van dat mooi meisje op de affiche ! Grapje !
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be