Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 april 2012, 12:36   #1
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.254
Standaard nieuwe recordprijzen benzine

Zojuist op het middagnieuws. Benzine bereikt nieuwe recordhoogte. En dan den uitleg, te wijten aan de stijgende dollar en stijgende prijzen van de ruwe olie. Is het dan niet hoog tijd de stijgende faktoren te neutraliseren met een dalende brandstoftaks. Sommige mensen pleiten om 1 bepaald merk van tankstation links te laten liggen in de hoop dat die hun prijzen laten zakken, maar deze taktiek werkt niet. Daarom mijn oproep beste forumgenoten, zou het niet beter zijn dat alle arbeiders, bedienden, ambtenaren maw alle werkenden in dit land, eens een weekje de auto laten staan om naar het werk te gaan. Alleen de wagen nog gebruiken voor privégebruik. Ik zeg jullie, de ganse economie valt stil. niemand geraakt op zijn werk, want de bus en treinchauffeurs geraken ook niet op hun werk, en geen bus -trein-tram betekent voor al de rest ook niet op het werk geraken. Zou het kunnen dat na 2 dagen de regering smeekt aan alle werkenden om terug de wagen uit de garage te halen. Als er tussen jullie organisatietalenten zitten die het eens zijn met deze taktiek, wie kan dit lanceren via de media, twitter , facebook ???
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 12:50   #2
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Zojuist op het middagnieuws. Benzine bereikt nieuwe recordhoogte. En dan den uitleg, te wijten aan de stijgende dollar en stijgende prijzen van de ruwe olie. Is het dan niet hoog tijd de stijgende faktoren te neutraliseren met een dalende brandstoftaks. Sommige mensen pleiten om 1 bepaald merk van tankstation links te laten liggen in de hoop dat die hun prijzen laten zakken, maar deze taktiek werkt niet. Daarom mijn oproep beste forumgenoten, zou het niet beter zijn dat alle arbeiders, bedienden, ambtenaren maw alle werkenden in dit land, eens een weekje de auto laten staan om naar het werk te gaan. Alleen de wagen nog gebruiken voor privégebruik. Ik zeg jullie, de ganse economie valt stil. niemand geraakt op zijn werk, want de bus en treinchauffeurs geraken ook niet op hun werk, en geen bus -trein-tram betekent voor al de rest ook niet op het werk geraken. Zou het kunnen dat na 2 dagen de regering smeekt aan alle werkenden om terug de wagen uit de garage te halen. Als er tussen jullie organisatietalenten zitten die het eens zijn met deze taktiek, wie kan dit lanceren via de media, twitter , facebook ???
De regering heeft inmiddels dat 'kliksysteem' afgeschaft, op een tijdelijke aanpassing van taksen zal je dus niet moeten rekenen. Aangezien ze zelf op zoek zijn naar geld, heeft men absoluut geen problemeen met deze verhoogde prijzen. Integendeel, men weet dat de bevolking je interessante voorstel niet zal opvolgen, men hoopt op deze manier meer inkomsten te verwerven. Hetzelfde met het openbare vervoer, men hoopt dat steeds minder mensen dat gaan gebruiken. Ik denk soms echt dat mensen slapen door dit niet door te hebben.

Laatst gewijzigd door MIS : 7 april 2012 om 12:51.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 12:55   #3
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Die stijgende olieprijs is normaal he.

Door valsmunterij is ons geld minder waard (omdat onze daadwerkelijke waardeproductie niet in verhouding staat met de centen die bijgedrukt worden), en er is wereldwijd steeds meer vraag naar een steeds schaarser product.

Wat had je gedacht ?

Peak oil is niet voor niks, he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 12:59   #4
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Die stijgende olieprijs is normaal he. Door valsmunterij is ons geld minder waard (omdat onze daadwerkelijke waardeproductie niet in verhouding staat met de centen die bijgedrukt worden), en er is wereldwijd steeds meer vraag naar een steeds schaarser product. Wat had je gedacht ? Peak oil is niet voor niks, he.
Patrick, wat bedoel je nu, is er schaarste aan geld of aan het product zelf ? Men gooit dat blijkbaar steeds op een hoopje waardoor economie en dat wat je 'valsmunterij' noemt helemaal niet meer duidelijk is. Sterker nog, mensen gebruiken die verwarring naar hartelust om toch maar niet tot de essentie te moeten komen.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 12:59   #5
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.254
Standaard

@patrickve: je hebt gelijk dat aardolie een schaarserwordend produkt is. Maar als je kijkt naar de olieproducerende landen en naar America(waar ze met moeite evenveel betalen voor een gallon benzine, 4.3 liter, als wij voor een liter) zie je dat er toch heel veel taks en accijnzen zitten per liter, zelfs het overgrote deel van de literprijs is taks. Dus is er ruimte om hierin te zakken. Zelfs de Arabieren beginnen te begrijpen dat de literprijs gevaarlijk hoog begint te worden, ze willen nu zelfs opeens 1/4 meer oppompen. Arabieren beseffen goed dat het punt bereikt is waarop het westen meer en meer andere technologie op de markt gaat brengen en dat op een goede dag we hun spul niet meer nodig hebben. We moeten gewoon massaal in het protest gaan tegen deze georganiseerde diefstal.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:05   #6
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
We moeten gewoon massaal in het protest gaan tegen deze georganiseerde diefstal.
Denk je niet dat het daar te laat voor is?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:18   #7
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.254
Standaard

@ MIS, neen het is hier niet te laat voor. Gewoon als je je klaar maakt om te gaan werken, ipv van in de auto te stappen, gewoon tot aan de dichtsbijzijnde bushalte gaan tijdens de geplande aktieweek. Er zal vermoedelijk geen bus komen, want de buschauffeur is ook niet op zijn werk geraakt om de bus te besturen die jouw naar je werk moet brengen. ik ben er heilig van overtuigd, 2 a 3 dagen en de regering die de autobestuurders/werkenden uitperst tot de laatste druppel, SMEEKT, dat je AUB ,je wagen terug van de stal haalt.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:21   #8
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.254
Standaard

En ik was nog vergeten zeggen, het openbaar vervoer in Belgie is NIET in staat om ALLE WERKENDEN naar hun werkplaats te brengen. In tegendeel de NMBS heeft onlangs nog enkele treinen afgeschapt, en DE LIJN is ook aan besparingen toe via afschaffing van bepaalde busdiensten. De regering moet kleur bekennen, ofwel wil ze dat we met z'n allen de trein tram bus nemen, maar dan moeten ze ook zorgen dat er voldoende capaciteit is door het openbaarvervoer. Ofwel geven ze toe dat ze niet voldoende capaciteit hebben en stoppen ze met de WERKENDE mens uit te persen en ook nog eens te pesten met talloze flitspalen die zeker al veel WERKENDEN geflitst hebben onderweg naar hun werkplaats.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:25   #9
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
@ MIS, neen het is hier niet te laat voor. Gewoon als je je klaar maakt om te gaan werken, ipv van in de auto te stappen, gewoon tot aan de dichtsbijzijnde bushalte gaan tijdens de geplande aktieweek. Er zal vermoedelijk geen bus komen, want de buschauffeur is ook niet op zijn werk geraakt om de bus te besturen die jouw naar je werk moet brengen. ik ben er heilig van overtuigd, 2 a 3 dagen en de regering die de autobestuurders/werkenden uitperst tot de laatste druppel, SMEEKT, dat je AUB ,je wagen terug van de stal haalt.
Ik vind het beslist een heel leuk idee, welke organisatie kan dit verder dragen ? Gewoon een weekje proberen, vertrekken we dan op hetzelfde tijdstip dat we normaal met de auto zouden gaan ? Nu, de regering zou er geen probleem mee mogen hebben, we gebruiken dan het openbaar vervoer. Partij Groen wil misschien het voortouw nemen ? Eens aanschrijven ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:28   #10
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
En ik was nog vergeten zeggen, het openbaar vervoer in Belgie is NIET in staat om ALLE WERKENDEN naar hun werkplaats te brengen. In tegendeel de NMBS heeft onlangs nog enkele treinen afgeschapt, en DE LIJN is ook aan besparingen toe via afschaffing van bepaalde busdiensten. De regering moet kleur bekennen, ofwel wil ze dat we met z'n allen de trein tram bus nemen, maar dan moeten ze ook zorgen dat er voldoende capaciteit is door het openbaarvervoer. Ofwel geven ze toe dat ze niet voldoende capaciteit hebben en stoppen ze met de WERKENDE mens uit te persen en ook nog eens te pesten met talloze flitspalen die zeker al veel WERKENDEN geflitst hebben onderweg naar hun werkplaats.
Mee eens, het zou een wereldwijd precedent worden, denk ik zelfs. Meer en meer kan ik me erin vinden, partij Groen dan toch maar ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:36   #11
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.254
Standaard

Daarom was juist mijn oproep bedoeld. Ik beschik niet over voldoende naambekendheid maar vb een Jean-Marie Dedecker, die trouwens vindt dat belastingsontduiking in dit land een wettige vorm van zelfverdediging is, zou de perfekte motor achter deze actie kunnen zijn. Dus forum genoten, als je bekende personen in je omgeving kent die het idee genegen zijn, probeer hun te motiveren mijn idee op te starten. En ze mogen er gerust hun naam onderzetten, ik doe met plezie afstand van mijn idee.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:39   #12
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Als ik tegen de RVA zeg dat ik geen wagen heb om naar mijn werk te gaan, word ik geschorst. Als uw auto te duur wordt, neem dan de Lijn of de NMBS.
Betekent ook €€€€ voor de overheid.
__________________
I'm a barbie girl
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:47   #13
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.254
Standaard

@kameleon, ik geloof best wat je zegt, maar dan spreek je over een gewone werkdag waarop het openbaar vervoer normaal rijdt. Maar ik verzeker je, als het openbaar vervoer door mijn voorstel ook lam zou liggen grotendeels, dan kan je toch helemaal nergens geraken. En dan ben je ook niet alleen, 100-duizenden werkenden zullen niet op hun werk geraken. En dan plaatsen we natuurlijk observatieposten aan de stelplaatsen van de trams en bussen om te zien welke lijnen er toch uitrijden kwestie van bewijsstukken te hebben voor de rechtbanken indien mensen problemen krijgen als ze niet op hun werk zijn.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:47   #14
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.254
Standaard

@kameleon, ik geloof best wat je zegt, maar dan spreek je over een gewone werkdag waarop het openbaar vervoer normaal rijdt. Maar ik verzeker je, als het openbaar vervoer door mijn voorstel ook lam zou liggen grotendeels, dan kan je toch helemaal nergens geraken. En dan ben je ook niet alleen, 100-duizenden werkenden zullen niet op hun werk geraken. En dan plaatsen we natuurlijk observatieposten aan de stelplaatsen van de trams en bussen om te zien welke lijnen er toch uitrijden kwestie van bewijsstukken te hebben voor de rechtbanken indien mensen problemen krijgen als ze niet op hun werk zijn.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:48   #15
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Ondergetekende kan door waarnemingen op de openbare weg vaststellen dat autobrandstoffen helemaal niet "te duur" zijn....


i rest my case...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 14:05   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
@patrickve: je hebt gelijk dat aardolie een schaarserwordend produkt is. Maar als je kijkt naar de olieproducerende landen en naar America(waar ze met moeite evenveel betalen voor een gallon benzine, 4.3 liter, als wij voor een liter) zie je dat er toch heel veel taks en accijnzen zitten per liter, zelfs het overgrote deel van de literprijs is taks.
Ja, dat is juist, maar de staat is al meer dan blut, dus als hij die taks op benzine omlaag haalt moet hij het ergens anders weer wel gaan halen, en is het toch maar uitstel van executie.

Citaat:
Dus is er ruimte om hierin te zakken. Zelfs de Arabieren beginnen te begrijpen dat de literprijs gevaarlijk hoog begint te worden, ze willen nu zelfs opeens 1/4 meer oppompen.
Dat kunnen ze niet, denk ik.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 14:19   #17
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Reden te meer om steeds minder en minder afhankelijk te worden van de auto.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 14:26   #18
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Reden te meer om steeds minder en minder afhankelijk te worden van de auto.
Op welk vlak?
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 14:31   #19
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Op welk vlak?
Welke vlakken heeft u in gedachte?
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 14:33   #20
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Welke vlakken heeft u in gedachte?
Alleen de afbouw van de auto voor persoonlijk transport of ook voor andere zaken?
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be