Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 december 2017, 18:10   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard Groot onderzoek naar manipulatie inktpatronen.

Franse consumentenorganisatie spreekt van “wereldprimeur”


Leeg” terwijl ze nog minstens een vijfde gevuld zijn? Frans parket opent onderzoek naar manipulatie bij inktpatronen


Mijn printer Brother heeft hetzelfde probleem.
Maar onlangs kocht ik bij 1-2-3 inkt nieuwe patronen, zij stelden voor om een setje erbij te kopen, waarmee je de patronen, vooraleer de patronen te gebruiken, moest behandelen. En inderdaad, sindsdien zijn mijn patronen volledig leeg.



Ik heb dit bij economie gepost omdat het een economisch gegeven is.



Laat het Japanse printermerk Epson hun printers tonen dat de inktpatronen “leeg” zijn terwijl ze nog zeker voor een vijfde gevuld zijn? Na meerdere klachten van gebruikers heeft het parket van het Franse Nanterre een onderzoek geopend naar de mogelijke manipulatie. Volgens de Franse consumentengroep HOP gaat het om een wereldprimeur.

Het is een wereldwijd gekend probleem - ook bij ons. De printer meldt dat een of meer van de inktpatronen “leeg” is en dat er dus een vervanging moet gebeuren alvorens er geprint kan worden. Uit meerdere onafhankelijke onderzoeken is echter al gebleken dat die “lege” patronen vaak toch nog inkt bevatten.
Uit tests van een Amerikaans laboratorium bleek dat de patronen nog voor 17 tot 23 procent gevuld waren, het magazine PC World sprak zelfs van 45 procent. Er werden in het verleden onder meer al vergelijkbare klachten ingediend tegen bekende fabrikanten als Brother, HP en Canon.
“Pingpongverhaal”
Ook bij consumentenorganisatie Test-Aankoop zijn ze al jaren bezig met het probleem. “Ook na onze eigen tests bleek er vaak nog tien procent of meer inkt in te zitten”, aldus woordvoerder Simon November. “Bij een laserprinter komt dat erop neer dat je nog liefst 226 pagina’s zou kunnen printen. Wij hebben dat altijd gezien als manipulatie, maar het is heel moeilijk hard te maken dat het ook bewust gebeurd is. We hebben het probleem - net als veel andere vergelijkbare zaken - al aangekaart bij minister van Consumentenzaken Kris Peeters, maar voorlopig blijft het daar erg stil rond. Het is een pingpongverhaal, hé. Volgens de sector is er geen probleem, volgens de consument wel. En zo gaat het altijd over en weer.”



Die klachten bleven altijd zonder gevolg. Tot nu. Na een klacht van de Franse consumentengroep Halte ?* l’Obsolescence Programmée (HOP) heeft het parket van Nanterre heeft een onderzoek geopend naar mogelijke manipulatie bij het Japanse printermerk Epson. De speurders proberen nu te achterhalen of de software van Epson de informatie bewust manipuleert. Wat strafbaar is. “Een wereldprimeur”, zegt Emile Meunier, advocaat bij HOP. “Voor zover ik weet is het de eerste keer dat een gerecht - zeker in Frankrijk, maar ik denk in heel de wereld - gevolg geeft aan zo’n klacht. Dit is een grote overwinning voor de consument.”
“Een goede zaak”, vindt ook Simon November. “Al is het nu afwachten of het ook effectief tot een veroordeling komt.”
Zwarte goud
Nu de maatschappij meer en meer “digitaliseert”, hebben printerfabrikanten het steeds moeilijker. Inkt vormt een belangrijke bron van inkomsten. Uit een grafiek van de Australische nieuwswebsite NineMsn bleek in 2012 “het zwarte goud” zowat de duurste vloeistof ter wereld moest zijn. Voor een liter gekleurde inkt betaalde je toen bijna 3.700 euro, voor zwarte inkt was dat ook al 3.610 euro. In vergelijking: voor een liter Chanel N0.5-parfum betaalde u toen 2.070 euro en voor een liter “vintage” Dom Perignon-champagne “maar” 185 euro. Uit recentere onderzoeken blijkt dat de inktverkoop goed is voor twee derden van de jaaromzet van HP.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 22:17   #2
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Das interessant...patronen van nieuwe printer mogen vervangen en mijn indruk aan het gewicht is dat er nog wat inkt in zit...je brengt me plots op een idee om eens te checken hoeveel een lege inktpatroon moet wegen, gelukkig had ik reserve extra gekocht dat nog verpakt is in een karton...aan de informatie van het gewicht kun al aflezen wat het bruto en netto gewicht is, even omrekenen en eens op een keukenweegschaal of dergelijke leggen dan lees je dat het nettogewicht (lege patroon) als die hoger ligt dan het omgerekende nettogewicht heb je nog inkt, als die exact op het nulpunt gewicht ligt heb je effectief een lege patroon !
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 22:37   #3
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.213
Standaard

Ik weet niet hoe dat tegenwoordig zit ivm met koppelverkoop. Vroeger mocht het niet maar tegenwoordig vind je amper nog een abonnement zonder aankoop van smartphone erbij dus het zal wel zo streng niet meer zijn als eertijds. Van de inktpatronen is al lang geweten dat er iets niet in de haak zit. Je bent bijna beter af met een nieuwe printer kopen dan nieuwe inktpatronen te kopen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 22:43   #4
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Het idee van Planned Obsolescence of Geplande Veroudering bestaat al even:

“The origins of phrase planned obsolescence go back at least as far as 1932 with Bernard London's pamphlet Ending the Depression Through Planned Obsolescence.[7] The essence of London's plan would have the government impose a legal obsolescence on consumer articles, to stimulate and perpetuate consumption.”
https://en.wikipedia.org/wiki/Planned_obsolescence

Criminele praktijken op het niveau van zwendel en oplichting.
Bij bewezen gesjoemel van deze bedrijven juridisch beenhard aanpakken en miljardenboetes vorderen, zoals VW overkomt in de VS en/ofwel de fabrikanten verplichten, om hun garantieperiode uit te breiden naar 10-15 jaar.

Ze kúnnen goede producten maken voor dezelfde prijs en zonder die digitale manipulatie, zijn de meeste elektronische produkten degelijk genoeg gemaakt om veel langer mee te gaan dan de standaard garantieperiode.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2017, 08:27   #5
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Het idee van Planned Obsolescence of Geplande Veroudering bestaat al even:

“The origins of phrase planned obsolescence go back at least as far as 1932 with Bernard London's pamphlet Ending the Depression Through Planned Obsolescence.[7] The essence of London's plan would have the government impose a legal obsolescence on consumer articles, to stimulate and perpetuate consumption.”
https://en.wikipedia.org/wiki/Planned_obsolescence

Criminele praktijken op het niveau van zwendel en oplichting.
Bij bewezen gesjoemel van deze bedrijven juridisch beenhard aanpakken en miljardenboetes vorderen, zoals VW overkomt in de VS en/ofwel de fabrikanten verplichten, om hun garantieperiode uit te breiden naar 10-15 jaar.

Ze kúnnen goede producten maken voor dezelfde prijs en zonder die digitale manipulatie, zijn de meeste elektronische produkten degelijk genoeg gemaakt om veel langer mee te gaan dan de standaard garantieperiode.
Het probleem, maximale winstbejag, en iets maken wat je in korte tijd verkoopt waar geen garantie over is dat ze duurzaam en op lange termijn kunnen meegaan.

Maar zoals vlad zegt dat je beter af bent door een nieuwe te kopen dan nieuwe patronen aan te schaffen, logischer kan niet als dit artikel doet blijken dat je inktpatroon nooit volledig leeg zal zijn...kosten en baten, plus het feit dat je softwarematig moeilijk de printer kan laten werken tot die inktpatro(o)n(en) VOLLEDIG leeg print, ofwel geeft de printer aan als indicatie dat de inktpatroon bijna leeg is, merk je al snel vanaf de eerste pagina dat je daarna afprint half goed en half slecht is en dat is vooral het bovenste stuk dat die nog goed print en het laatste stuk vager begint te worden???

Kweeni, wat ik daar uit moet opmaken dan de patronen voorlopig te vervangen tot ik het kneepje van de software in de instellingen gevonden heb zodat die toch doet waarvoor het dient !
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2017, 09:04   #6
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Is iets wat al zeer lang geweten is en als consument kan je dit ook gewoon zelf opmerken.

Een printer kost dikwijls maar €50-100 terwijl de inktpatronen €40-80 voor een setje kosten. Dan weet je wel dat die fabrikanten daar gigantische winsten op maken.

Wat ik altijd doe als mijn printer aangeeft dat de inkt op is is het patroon uit de printer halen en dan gewoon terugsteken en dan kan ik altijd nog een hele tijd verder printen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2017, 09:23   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Is iets wat al zeer lang geweten is en als consument kan je dit ook gewoon zelf opmerken.

Een printer kost dikwijls maar €50-100 terwijl de inktpatronen €40-80 voor een setje kosten. Dan weet je wel dat die fabrikanten daar gigantische winsten op maken.

Wat ik altijd doe als mijn printer aangeeft dat de inkt op is is het patroon uit de printer halen en dan gewoon terugsteken en dan kan ik altijd nog een hele tijd verder printen.
Werkt niet altijd hoor.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2017, 09:27   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

https://www.123inkt.be/Brother-chipr...52-t76360.html


Hier dat dingske waarover ik het had.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 30 december 2017 om 09:28.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2017, 10:00   #9
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Werkt niet altijd hoor.
Waarschijnlijk niet. Feit is dat als een fabrikant iets met software kan manipuleren een consument dikwijls machteloos staat. Een voorbeeld daarvan is Apple die hun oudere modellen iPhones bewust trager maakt met de bedoeling hun klanten het nieuwe model te laten kopen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2017, 11:04   #10
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Het probleem, maximale winstbejag, en iets maken wat je in korte tijd verkoopt waar geen garantie over is dat ze duurzaam en op lange termijn kunnen meegaan.

Maar zoals vlad zegt dat je beter af bent door een nieuwe te kopen dan nieuwe patronen aan te schaffen, logischer kan niet als dit artikel doet blijken dat je inktpatroon nooit volledig leeg zal zijn...kosten en baten, plus het feit dat je softwarematig moeilijk de printer kan laten werken tot die inktpatro(o)n(en) VOLLEDIG leeg print, ofwel geeft de printer aan als indicatie dat de inktpatroon bijna leeg is, merk je al snel vanaf de eerste pagina dat je daarna afprint half goed en half slecht is en dat is vooral het bovenste stuk dat die nog goed print en het laatste stuk vager begint te worden???

Kweeni, wat ik daar uit moet opmaken dan de patronen voorlopig te vervangen tot ik het kneepje van de software in de instellingen gevonden heb zodat die toch doet waarvoor het dient !
Een oplossing zou zijn dat alle consumenten die niet-volledig-lege inktpatronen opsturen naar het hoofdadres van de fabrikant in kwestie.
Kwestie van 'n signaaltje af te geven.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2017, 15:02   #11
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.213
Standaard

Een oplossing zou zijn gewoon te stoppen met printen of met i-phones kopen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 03:13   #12
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Ik heb zelfs geen printer , de keren da'k iets moet printen ,
't is voor mij goedkoper om kopies in de winkel te laten nemen !!
Geen gezever meer met printers & inkt , nah !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 31 december 2017 om 03:14.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 18:06   #13
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

print toch gewoon alles op uw werk
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 18:11   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ik heb zelfs geen printer , de keren da'k iets moet printen ,
't is voor mij goedkoper om kopies in de winkel te laten nemen !!
Geen gezever meer met printers & inkt , nah !!
Voor 80 euro kan je meer dan 1000 kopies maken (printer en toner zonder papier).
Nieuwe toner voor 4000 kopies kost dan 65 euro.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2018, 18:08   #15
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

De lokale Commies hebben vroeger koppelverkoop geïllegaliseerd.
De lokale Commies hebben later koppelverkoop terug gelegaliseerd.
Zogezegd een MOETEN van de globale Commies.
Intussen zetten winkels in grote letters letterlijk op hun etalage en andere reklame het woord "koppelverkoop <dit> + <dat>".
De echte reden was dat verbieden van koppelverkoop moreel en economisch nogal moeilijk te verdedigen viel, en ze genoopt waren terug te krabbelden, een zeldzaam fenomeen in Commie-sfeer.

Op logisch / commercieel vlak schort er trouwens iets aan inktpatronen als "leeg" melden als er nog 20% inzit.
Uiteindelijk heeft de producent van de patronen toch die 20% inkt moeten vullen dat ze nadien dan via hun printers verklaren als... weg?
Je zou het anders verwachten: dat ze de patronen 20% minder vullen van bij de productie. Dan sparen ze 20% (zogenaamd peperdure - zie openingspost prijzen) inkt-kost uit, en realiseren ze datzelfde "extra", zonder foute meldingen. Of nog verder: gewoon de inktpatronen kleiner maken. Of de inkt "verdunnen". Zo van leeg melden terwijl niet leeg, lijkt me erg dwaze manier.
Neem nou Colruyt, op een bepaald moment had hun huismerk margarine 72% vetgehalte. Bepaald moment, geen meer in stock. Enkele weken later, andere verpakking, zelfde prijs, zelfde hoeveelheid maar 59% vet. Dat is een heel wat minder dwaze manier van mensen bedonderen.

Mij lijkt het dat dat melden van leeg bij niet leeg eerder een andere reden heeft: sommige inktpatronen kunnen worden hergevuld, maar de elektronica-het geheugen (in de inktpatroon) dat het verbruik voordien heeft bijgehouden, kan niet worden gewist / gereset, waardoor die de printer nog steeds "leeg" meldt.
Dat "groot onderzoek" lijkt me veel heisa voor niemendal.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 1 januari 2018 om 18:09.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2018, 18:16   #16
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Is iets wat al zeer lang geweten is en als consument kan je dit ook gewoon zelf opmerken.

Een printer kost dikwijls maar €50-100 terwijl de inktpatronen €40-80 voor een setje kosten. Dan weet je wel dat die fabrikanten daar gigantische winsten op maken.

Wat ik altijd doe als mijn printer aangeeft dat de inkt op is is het patroon uit de printer halen en dan gewoon terugsteken en dan kan ik altijd nog een hele tijd verder printen.
Dat is eigenlijk gewoon een voor de hand liggende handelskeuze. Een printer is een aanschaf item, een inktpatroon is een verbruiks item. Het ene is een relatieve eendagsvlieg, het tweede is een relatief aanhoudend inkomen. Uiteraard wordt gekozen voor het laatste.
Kritiek hierop heeft evenveel basis als kritiek op de kledinghandel, die de prijs onafhankelijk koos van de kledingmaat. Bvb een broek maat 58 vereist beduidend meer stof en werk dan een broek maat 48. En dus kiezen ze een prijs op basis van de gemiddelde maat. Dat reduceert ook het aantal verschillende prijzen, wat enige toename van efficientie betekent.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2018, 18:32   #17
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Niettemin, dat er "geplande levensduur" is, is een waarheid als een koe.
In een verleden zaten producenten te bestuderen hoe ze de levensduur van hun consumenten artikelen konden verlengen, tegenwoordig is het net omgekeerd.
Ze gebruiken met opzet vergankelijke materialen, steken met opzet zwakke punten in producten uit niet/minder vergankelijke materialen, en ontwerpen zodanig dat ze een gewenste slijtagesnelheid halen.
Naar andere producenten / bedrijven toe, dus niet consumenten / particulieren, doen ze dat natuurlijk wat minder.

Soms kun je die geplande levensduur omzeilen door zaken buiten het door hen bedoelde toepassingsgebied te Kijk naar de Philips schroeven van weleer. gebruiken. Immers prijzen zijn vaak afgestemd op een eigen doelmarkt, zo van dat is een luxe/pover marktsegment we kunnen meer/minder vragen, of er is minder/meer concurrentie in dat marktsegment, en als je het product dan buiten dat segment gebruikt, kun je ontsnappen aan de hogere prijsniveaus.
Na ontdekking hiervan pogen ze (klaarblijkelijk een goede samenwerking over hun individuele marktgebieden heen haha) dan 1 en ander te wijzigen om die "oneigenlijke" toepassing lastiger te maken.

En verwacht niks van de Commies - het soort dieven met excuses, die hebben net hetzelfde motief: dingen mogen niet te lang meegaan anders vallen de btw inkomsten tegen. Liefst biologisch afbreekbaar, zoals de regenvesten en de spatlappen waarvan de rubber "verdort" / wegrot zodat je de kassa en de btw emmer genoeg zou passeren. Die btw emmer is waaruit dat parket van Nanterre hun tweemaandelijks overschrijvingske vandaan haalt.

Natuurlijk, wij consumenten / particulieren hebben toch nog enige keuze ruimte over, en de smeerlapperij communiceren heeft een positief (allez, negatief voor de smeerlappen) effect. Verwacht echter niks van testaankopen / parketten / ...
Kijk naar de baas van Unizo, de zelfverklaarde beschermorganisatie (in de realiteit uitzuiger dankzij Commies) van zelfstandigen, die ook openbare Commie werd.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 1 januari 2018 om 18:44.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 20:19   #18
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
print toch gewoon alles op uw werk
Er komen,beetje bij beetje,weer inkjetprinters omdat de printvolumes op het werk toch aan het dalen zijn..

Natuurlijk zijn de inktcartridges constant "leeg"....who cares,de directie in ieder geval niet.

Maar weet je wat.....het bedrijf draait toch! (revelatie!)

We SCHRIJVEN weer meer en we SCANNEN de meetstaten(papier vervolgens in de papierbak)....dat moet volstaan....al dat "geanalyseer" laten we bovendien achterwege (en met Excel Cloud versie kun je toch al niet veel,het is bovendien eigenlijk een "pain in the ass" om te gebruiken)...

En weet je wat....het gaat ook! (revelatie 2!)

Ik had het tot voor kort nog niet beseft van mezelf maar het is nu al minstens 3 jaar geleden dat ik nog eens een "sjabloon" voor een of ander formulier ontworpen heb(voor mezelf of voor collega's).........het was,het is,blijkbaar ONNUTTIG.Geen formulier betekent ook,nog minder reden om te drukken....


waarover ging het ook alweer?
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 4 januari 2018 om 20:28.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 07:23   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
De lokale Commies hebben vroeger koppelverkoop geïllegaliseerd.
De lokale Commies hebben later koppelverkoop terug gelegaliseerd.
Zogezegd een MOETEN van de globale Commies.
Intussen zetten winkels in grote letters letterlijk op hun etalage en andere reklame het woord "koppelverkoop <dit> + <dat>".
De echte reden was dat verbieden van koppelverkoop moreel en economisch nogal moeilijk te verdedigen viel, en ze genoopt waren terug te krabbelden, een zeldzaam fenomeen in Commie-sfeer.

Op logisch / commercieel vlak schort er trouwens iets aan inktpatronen als "leeg" melden als er nog 20% inzit.
Uiteindelijk heeft de producent van de patronen toch die 20% inkt moeten vullen dat ze nadien dan via hun printers verklaren als... weg?
Je zou het anders verwachten: dat ze de patronen 20% minder vullen van bij de productie. Dan sparen ze 20% (zogenaamd peperdure - zie openingspost prijzen) inkt-kost uit, en realiseren ze datzelfde "extra", zonder foute meldingen. Of nog verder: gewoon de inktpatronen kleiner maken. Of de inkt "verdunnen". Zo van leeg melden terwijl niet leeg, lijkt me erg dwaze manier.
Neem nou Colruyt, op een bepaald moment had hun huismerk margarine 72% vetgehalte. Bepaald moment, geen meer in stock. Enkele weken later, andere verpakking, zelfde prijs, zelfde hoeveelheid maar 59% vet. Dat is een heel wat minder dwaze manier van mensen bedonderen.

Mij lijkt het dat dat melden van leeg bij niet leeg eerder een andere reden heeft: sommige inktpatronen kunnen worden hergevuld, maar de elektronica-het geheugen (in de inktpatroon) dat het verbruik voordien heeft bijgehouden, kan niet worden gewist / gereset, waardoor die de printer nog steeds "leeg" meldt.
Dat "groot onderzoek" lijkt me veel heisa voor niemendal.
Toch niet hoor.
Het prulleke werkt wel degelijk bij originele inktpatronen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 07:27   #20
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Er komen,beetje bij beetje,weer inkjetprinters omdat de printvolumes op het werk toch aan het dalen zijn..

Natuurlijk zijn de inktcartridges constant "leeg"....who cares,de directie in ieder geval niet.

Maar weet je wat.....het bedrijf draait toch! (revelatie!)

We SCHRIJVEN weer meer en we SCANNEN de meetstaten(papier vervolgens in de papierbak)....dat moet volstaan....al dat "geanalyseer" laten we bovendien achterwege (en met Excel Cloud versie kun je toch al niet veel,het is bovendien eigenlijk een "pain in the ass" om te gebruiken)...

En weet je wat....het gaat ook! (revelatie 2!)

Ik had het tot voor kort nog niet beseft van mezelf maar het is nu al minstens 3 jaar geleden dat ik nog eens een "sjabloon" voor een of ander formulier ontworpen heb(voor mezelf of voor collega's).........het was,het is,blijkbaar ONNUTTIG.Geen formulier betekent ook,nog minder reden om te drukken....


waarover ging het ook alweer?
Onze printers houden bij wie-hoeveel-wanneer print.
Als je dat niet kan verantwoorden... (het gaat dan niet om één of enkele blaadjes papier hé).

De meeste firma's leasen tegenwoordig de printers, ze betalen per print!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be