Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2011, 16:28   #21
Villa Comedia
Schepen
 
Villa Comedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2006
Berichten: 481
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Dus als ik morgen een beweging op richt van 2 man en een paardenkop komt mijn persmededeling hier ook?
Als die paardenkop Frans spreekt, wellicht wel.
__________________
"Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies. "
Villa Comedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 17:32   #22
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Een "beweging" die in diverse steden tegelijkertijd meerdere duizenden mensen
feestend en friet etend als vorm van protest kan mobilizeren en zelfs daarmee de internationale pers haalt is volgens ons relevant genoeg...
Nu zijn het er al plots 'enkele duizenden'. Bron? Je moet de Frietrevolutie niet verwarren met het Gentse volksfeest, dat blijkbaar (verrassend genoeg) vrij apolitiek was.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 17:32   #23
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Waar blijven de studenten die wel verandering willen ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 22:54   #24
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Dus als ik morgen een beweging op richt van 2 man en een paardenkop komt mijn persmededeling hier ook?
Waarom niet, de persberichten van BUB komen hier toch ook op.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 23:05   #25
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cheverrant Bekijk bericht
Zeer duidelijk liggen er nog weinigen van iets wakker. Zelfs niet van onrust in Arabische landen , die nog maar eens de olieprijzen zal doen stijgen, maar daarover wordt regelmatig geklaagd maar houdt niemand uit zijn slaap hier. Een paar extra uurtjes zwartwerk en dat is alweer gekompenseerd.
Ja, ge kunt ook hele dagen de bangebroek uithangen voor wat zou kunnen komen.

Na 11 september zagen er ook veel rampspoed en horror op ons afstevenen.
We zijn intussen 10 jaar verder (10 gelukkige jaren in mijn geval) en nu zijn er hier en daar weer een paar vanonder hun steen gekropen om te constateren dat er onrust broeit in de Arabische wereld en de olie-prijs stijgt (enkele decennia geleden stond de brandstof trouwens even hoog als vandaag de dag).

De kwinkslag over dat zwartwerk dient waarschijnlijk om een zekere woede in uzelf te kanaliseren, ik voel vaag dat u poogt iets aan te klagen, maar het doet me niet echt iets.

Voila, ik ga weer op illegale wijze wat borden gaan afwassen in het kelderke van de Chinees terwijl ik in gedachten mijn vluchtroute plan om de rampen te ontwijken die vast nog komen zullen.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 23:06   #26
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Waar blijven de studenten die wel verandering willen ?
Zijde zot?
Dat er nog veel "protestacties" mogen komen!
Pinte zuipe!
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2011, 05:17   #27
cheverrant
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Locatie: filipijnen
Berichten: 207
Standaard "Niet in onze naam jong" : *17 februari: De Frietrevolutie barst los in in België*

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Horen persmededelingen van willekeurige studentenkliekjes hier ook al thuis?
Onafgezien of het nu om "willekeurige" studentenkliekjes gaat of niet, waarom zouden hun persmededelingen hier niet thuishoren ? Het kunnen wel eens belangrijke mededelingen zijn. Relevanter alleszins dan willekeurige kommentaren van velen die alleen maar sakkeren over "hoe gemakkelijk vreemdelingen hier wel kunnen leven en hoe moeilijk Belgen het hebben".
cheverrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2011, 11:38   #28
Arouet
Burgemeester
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Berichten: 462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Indien de manifestanten alleen maar hogeschool- en universiteitsstudenten zouden zijn, zou ik me als politieke partij toch grote zorgen beginnen te maken...
Er was op (toen ik er rond 13.15 uur passeerde) zeker geen 200 man, ik wil nog aannemen dat het daarna is aangegroeid tot 300. Maar dan nog 300 mensen op 38.000 studenten van de Kuleuven alleen al, op een uur dat niemand les heeft is niet bepaald veel. Zolang je binnen de ring zit heb je hooguit 10 minuten nodig om met de fiets tot daar te gaan dus ook de afstand was geen afschrikkende factor. Aan het plein zijn ook verschillende aula's gelegen (DeValk, MSI) waarin de lessen meestal stoppen om 13 uur. Er passeerden kortom veel mensen rond het ogenblik van de betoging maar toch vonden deze het blijkbaar niet de moeite om even te stoppen om hun solidariteit uit te drukken.Ook waren er studenten van het KVHV die frieten kwamen eten maar ook andere mensen zullen enkel gekomen zijn voor de gratis frieten.

ALs je bij de 38.000 studenten van de Kuleuven ook nog eens de studenten van de KHL, groep T, Lemmens,... optelt plus ook de niet studenten zie je dat het evenement niet breed gedragen was. Het kan in ieder geval niet liggen aan een gebrek aan reclame, ze hebben affiches opgehangen, flyers verspreid, in aula's komen oproepen om te komen... De enige mensen die ik ken die gegaan zijn, zijn enkel gegaan omdat ze gratis frieten konden krijgen.

Ook al gaan we ervan uit dat er 300 mensen waren EN dat deze allemaal student waren EN dat ze er allemaal waren om politiek redenen en niet omdat ze gratis frieten kregen dan nog blijven het er zeer weinig.

Als je weet dat Ekonomika elk jaar een veelvoud van dat aantal naar hetzelfde plein krijgt met gratis eten tijdens hun kiesweek dan besef je dat deze manifestatie alles behalve een succes was.
Arouet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2011, 17:51   #29
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politics.be Bekijk bericht
In de speeches weerklonken de eisen van het plaform zeer duidelijk. Het
platform ondersteunt de eis voor het invoeren van een federale kieskring,
zodat onze politici door de hele bevolking verkozen kunnen worden. Het
platform ijvert eveneens voor het behoud van een sterke federale sociale
zekerheid
, een recht voor Vlamingen, Walen en Brusselaars. Duidelijk werd
ook dat de 17e februari slecht het begin is van de Frietrevolutie. De
organisatoren plannen verdere acties in tal van steden in de loop van de
maand maart om de politici voor eens en altijd duidelijk te maken dat ze
genoeg hebben van hun splitsingslogica.
Oh, hadden al die betogingen en acties dan toch een politieke achtergrond

Laatst gewijzigd door fonne : 19 februari 2011 om 17:54.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2011, 18:19   #30
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.166
Standaard

Citaat:
17 februari: De Frietrevolutie barst los in in België
Zie ook De Vulgariteit Van Het Belgicisme.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2011, 18:20   #31
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Horen persmededelingen van willekeurige studentenkliekjes hier ook al thuis?
Relax, binnenkort is 't examens gevolgd door drie maanden zomervakantie, dan hoort ge van die mannekes niks meer.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2011, 18:22   #32
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
waarom staat oa. Vlaams Belang en Lijst de Decker dan zo te popelen om die beweging te "recupereren" ?
Bron???
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 23:06   #33
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cheverrant Bekijk bericht
Onafgezien of het nu om "willekeurige" studentenkliekjes gaat of niet, waarom zouden hun persmededelingen hier niet thuishoren ? Het kunnen wel eens belangrijke mededelingen zijn. Relevanter alleszins dan willekeurige kommentaren van velen die alleen maar sakkeren over "hoe gemakkelijk vreemdelingen hier wel kunnen leven en hoe moeilijk Belgen het hebben".
Da's het nu net.
Een persmededeling van een klein groepje behoudsgezinde studenten dat boven dien dood bloed vind ik niet echt relevant, enkel wat opgeblazen door de media.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 08:07   #34
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.166
Standaard Geen kat geïnteresseerd in "frietrevolutie"

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110217_155

Citaat:
Bescheiden opkomst voor 'frietrevolutie'

donderdag 17 februari 2011, 21u00 Bron: belga

De opkomst voor de "Frietrevolutie" in meerdere Belgische studentensteden is donderdag al bij al bescheiden gebleven. In totaal zakten nog geen 5.000 studenten af naar één van de evenementen die georganiseerd werden door medestudenten en de koepel "Niet in onze naam/Pas en notre nom".
In Brussel, Leuven, Gent, Antwerpen, Luik en Louvain-la-Neuve vonden donderdag festiviteiten plaats om het Belgisch wereldrecord regeringsvormen "te vieren". Flash mobs, gratis frieten, DJ’s en halfnaakt protest moesten de manifestanten uit hun kot lokken.

Uiteindelijk vierden ongeveer 1.100 studenten feest op het Brusselse Poelaertplein, kreeg het Leuvense Ladeuzeplein enkele honderden studenten over de vloer en zakten 1.500 manifestanten af naar de Grote Markt in Louvain-la-Neuve.

In Gent gingen tientallen jongeren uit de kleren op de Kouter, terwijl een flash mob in Luik uiteindelijk 500 deelnemers telde. In Antwerpen genoten tot slot zo’n 300 studenten van een DJ-set.

In tegenstelling tot de Shame-betoging op 23 januari, die ruim 34.000 mensen op de been bracht, verbonden de organisatoren van de Frietrevolutie wel degelijk politieke eisen aan hun acties.

"We willen duidelijk maken dat we de politieke impasse beu zijn en dragen een antiseparatistische en antinationalistische boodschap uit. Wij zijn niet voor of tegen bepaalde partijen, maar wel degelijk tegen hen die het land willen splitsen", aldus Michaël Verbauwhede, voorzitter van de Franstalige studentenfederatie.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 11:48   #35
Villa Comedia
Schepen
 
Villa Comedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2006
Berichten: 481
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110217_155

"We willen duidelijk maken dat we de politieke impasse beu zijn en dragen een antiseparatistische en antinationalistische boodschap uit. Wij zijn niet voor of tegen bepaalde partijen, maar wel degelijk tegen hen die het land willen splitsen", aldus Michaël Verbauwhede, voorzitter van de Franstalige studentenfederatie.
__________________
"Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies. "
Villa Comedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 13:17   #36
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Da's het nu net.
Een persmededeling van een klein groepje behoudsgezinde studenten dat boven dien dood bloed vind ik niet echt relevant, enkel wat opgeblazen door de media.
Idd veel geblaat, weinig wol.
De frieten zijn ondertussen wel koud geworden en da smaakt niet, kouwe frieten. Opwarmen is nog erger, dus best ze in de GFT bak kieperen.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 18:11   #37
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
Ze zijn dus alleen maar tegen 45% van de Vlaamse partijen, "géén specifieke partij" dus
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 23:01   #38
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Alweer de relevantie van dit niemendalletje uitgeklaard.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be