Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 januari 2003, 22:41   #21
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Het katholiek onderwijs is dus KATHOLIEK volgens mij!
Volledig mee eens. Ik vind dat de VLD daar met zijn poten moet vanaf blijven.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2003, 22:49   #22
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Helemaal mee eens circe en stefanie.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2003, 23:02   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Circe schreef:
Citaat:
Het katholiek onderwijs is dus KATHOLIEK volgens mij!
Inderdaad, ze geven daar ook geen protestants en noem maar op, meen ik.
Als ik goed begrepen heb wordt men er ook niet uitgesloten omwille van de godsdienst.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2003, 01:25   #24
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Ik snap de heise niet.
Er is een provocateur die iets citeert zonder ergens naar te verwijzen.

En op de koop toe zie ik niets verkeerd aan die uitspraken.
Hij zegt wat hij denkt. Vrijheid van meningsuiting misschien?

Op de koop toe twee, imams zijn helemaal geen ambtenaren.
Diegene die mij 1, één!!!!!! moskee kan aanduiden die tot hiertoe 0.01€ , 1EUROCENT!!!!! heeft ontvangen, voor hem zou ik mijn hand afhakken!
En als iemand mij 1, één!!!!! imam kan aanduiden die betaald wordt, dan worden het mijn beide handen.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2003, 03:22   #25
ydde
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Mechelen
Berichten: 993
Standaard

Mustapha:
Als iemand mij 1 moskee aanduidt die € 0.01 heeft ontvangen dan kap ik 1 hand af.
Als iemand mij 1 imam aanduidt die betaald wordt kap ik beide handen af!

ydde:
Pas op jong, 't kan goed zijn dat er nu snel iemand een voddestortingske gaat doen en u het reçueque voorlegt, of erger dat de Fluppe via een geheim kanaal dop laat storten op de een of andere imam z'n rekening, en u het bewijsje openlijk toestuurd, en ge weet wel hé, muzelmannen mogen niet liegen. Maar ja, doe uw goesting maar zenne, 't zijn tenslotte uw handen!
ydde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2003, 09:56   #26
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Er is een provocateur die iets citeert zonder ergens naar te verwijzen.
Hier sé!

Eind januari 2002 verklaarde de woordvoerder van de Veiligheid van de Staat, de heer Desmedt, in het TVjournaal dat er inderdaad in diverse moskeeën fundamentalistische activiteiten ontplooid worden.
In 1995 publiceerde het weekblad Télémoustique een opzienbarend artikel met de titel: « La Belgique deviendrat- elle musulmane?».

Hierin was onder meer sprake van een moskee in Sint-Jans-Molenbeek, nabij het Klein Kasteeltje, waar herhaaldelijk werd opgeroepen tot een
heilige oorlog tegen België. De stichting van een islamitische republiek in België werd door de plaatselijke imam als einddoel vooropgesteld.

We citeren hier letterlijk uit een van de preken:
« Wij zijn hier op het grondgebied van de ongelovigen en het is onze heilige plicht het enig ware geloof te laten overwinnen, zoals dat werd geopenbaard door onze profeet. (...) Wij zijn op weg naar de overwinning en de moslims zullen binnenkort de meerderheid zijn in dit land. Dan zullen wij de sharia opleggen en België zal deel uitmaken van de islamitische gemeenschap. De overwinning is binnen bereik. Vandaag misprijzen de Belgen ons, zij bekritiseren ons, zij beledigen ons: ze zullen het zich tot in de eeuwigheid beklagen als België ons toebehoort. Dan zullen zij ons dienen; zij die de heerschappij van onze Profeet niet erkennen zullen ons dienen. Bereid u voor, want de overwinning is nabij.»


http://www1.dekamer.be/FLWB/pdf/50/1718/50K1718001.pdf


-------------------
België was het eerste Europese land dat Islam ERKENDE als godsdienst. Dit houdt in dat de officiële bedienaars van die godsdienst door de staat betaald worden, inclusief het ter beschikking stellen van een woning en alle andere sociale voorzieningen.
In tegenstelling tot pastoors ontvangen imams dus ook kraamgeld en kindergeld

Citaat:
In België zijn er meerdere erediensten erkend. De Staat vraagt aan elke erkende godsdienst een representatief orgaan voor te stellen, dat bevoegd is om de administratieve en [size=6]financiële zaken[/size] te regelen en dat instaat voor de relatie met de overheid
.
http://www.antiracisme.be/nl/cgkr/a-islamdossier.htm

Citaat:
Welgeteld 129 moskeeën hebben een officiële erkenning aangevraagd _ die geeft hen recht op subsidies voor het onderhoud van het moskeegebouw en verplicht de staat de wedde en de woning van de imam te betalen.
http://www.khbo.be/~lodew/Islam_met_mosselen.htm

Indien een godsdienst niet erkend wordt, ontvangen de bedienaars van die godsdienst die toelagen(of loon) van de staat NIET.
Voor zover ik weet zijn vb. boeddhisme en hinduisme in België NIET erkend, maar uiteraard vallen deze religies wél onder het begrip "Vrijheid van Godsdienst".
Het zijn dus twee verschillende dingen.

Het "grappige" van heel deze situatie is dat de Belgische belastingbetaler (= Staat) zélf BETAALT om zulke fundamentalistische imams hun ideëen te laten verkondigen!!!!

Het feit dat er met de verschillende toelagen het één en ander scheef zou lopen, heeft niets met de Staat, maar alles met de moslimexecutieve zelf te maken, die al jaren onder mekaar liggen te ruziën over wie wat zou moeten krijgen! Daarom heeft de staat er ook die commissie naar toe gestuurd (o.l.v. Mirjam Kaçar) om heel de boel eens te onderzoeken. (Wederom op kosten van de belastingbetaler natuurlijk)

Moraal van het verhaal:
"Bezint eer ge begint"!

Mohamed: met welk hand begint ge? En als ge nu uw linkerhand hebt afgekapt, hoe ga je dan je rechterhand afkappen?
[size=2](en ik vraag me trouwens af of je nog een invaliditeitsuitkering gaat krijgen als je ZELF je handen hebt afgekapt !) Dus: bezint eer je begint geldt ook voor jou![/size]
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2003, 12:46   #27
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Die hoop tekst doet me niks.
ERKENNEN IS NIET GELIJK AAN BETALING.
Islam is erkent sinds +/- 1970, ontvangen ze sindsdie geld? Off course not.
Ik ken een hoop imams, ze krijgen helemaal GEEN huis ter beschikking.
IK ga naar een hoop moskeeën, de grootste in Antwerpen waar dagelijks gemiddeld per gebed +/- 1500 man is en op vrijdag zelfs oploopt tot +/-3000man. Zij ontvangen GEEN geld. Ze hebben nog geen 2 maanden geleden het huis links van hun gekocht met EIGEN GELD.

Dus uw hoop gekopieer van een site waar je zelf een eigen interpretatie aangeeft is niets waard.

Goed geprobeerd trouwens. Try again.

p.s.: erkenning van moskeeën verschijnt in het staatsblad, en dat bladje gebruik ik regelmatig voor m'n studies. Tot hiertoe is er nog niks gepubliceerd!
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2003, 14:58   #28
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Die hoop tekst doet me niks.
ERKENNEN IS NIET GELIJK AAN BETALING.
Islam is erkent sinds +/- 1970, ontvangen ze sindsdie geld? Off course not.
Ik ken een hoop imams, ze krijgen helemaal GEEN huis ter beschikking.
IK ga naar een hoop moskeeën, de grootste in Antwerpen waar dagelijks gemiddeld per gebed +/- 1500 man is en op vrijdag zelfs oploopt tot +/-3000man. Zij ontvangen GEEN geld. Ze hebben nog geen 2 maanden geleden het huis links van hun gekocht met EIGEN GELD.

Dus uw hoop gekopieer van een site waar je zelf een eigen interpretatie aangeeft is niets waard.

Goed geprobeerd trouwens. Try again.

p.s.: erkenning van moskeeën verschijnt in het staatsblad, en dat bladje gebruik ik regelmatig voor m'n studies. Tot hiertoe is er nog niks gepubliceerd!
Als het waar is wat je hier aanhaalt, dan is het dik in orde.
Elke centiem besteed aan religie is er één te veel.
't Wordt stilaan tijd dat deze gesponsorde leugenberg de financiêle zuurstof ontnomen wordt.
Ik betaal mijn hobbies zelf, en ik hoop dat ooit de katholieken, joden, moslims etc. het fatsoen aanleren om hun truut ook zelf te bekostigen.
Vanaf dat moment, heb ik er geen probleem mee, en mag iedereen bidden tot hij er bleek van ziet en zijn ziel op een karretje rijdt.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2003, 15:11   #29
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Voila, ik ben ook voorstander van die godsdienstbetalingen af te schaffen.
Maar gezien de joden en christenen geld ontvangen, vind ik het dan ook meer dan normaal dat moslims ook een deel van de koek moeten ontvangen.
Ofwel iedereen ofwel niemand.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2003, 15:46   #30
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Mustapha, misschien moet je in het vervolg leren om je huiswerk beter te maken?

Citaat:
Dus uw hoop gekopieer van een site waar je zelf een eigen interpretatie aangeeft is niets waard.
Ik heb me hier volledig beperkt tot het weergeven van FEITEN! Mijn interpretatie doet daarbij niets ter zake.


Citaat:
Goed geprobeerd trouwens. Try again.
Troost je, ik doe dit enkel om mijn gemoedstoestand te kunnen verantwoorden indien ik op een "verkeerde" partij zou stemmen! Je kan niet zeggen dat ik het niet eerst GEPROBEERD heb!

Citaat:
.s.: erkenning van moskeeën verschijnt in het staatsblad, en dat bladje gebruik ik regelmatig voor m'n studies. Tot hiertoe is er nog niks gepubliceerd!
Wanneer heb je het Staatsblad gelezen? Gisteren?
Misschien heb je 'toevallig' de DAGEN gemist waarop de erkenning van de moskees werd medegedeeld!
Alléé opnieuw Mustike: ALLE DAGEN VANAF 1 MEI 1999 opzoeken en LEZEN hé jongen!

Voor het geval dat je denkt dat je gediscrimineerd wordt: IK LEES ALLE DAGEN het Staatsblad! Maar enkel de stukken die ik nodig acht voor mijn job! Het is inderdaad zeer tijdrovend, maar tja, alle Belgen zijn gelijk voor de wet hé bijouke! Dus moet je het voor jezelf ook maar doen hé!

Wedden dat ge het vindt? Beetje geduld en doorzettingsvermogen zijn hier te lande écht wel noodzakelijk hoor! Niet schieten op de mensen die het Staatsblad publiceren, en zeker geen commentaar geven op andere mensen die het toevallig ook niet dagelijks vanbuiten leren! Gewoon ZELF je verantwoordelijk nemen!

Of dacht je dat het zo chique staat om te vermelden dat je éénmaal het Staatsblad hebt gezien?

Citaat:
In mei 1999 werd de Executieve voor Moslims van België bij publicatie in het Belgisch Staatsblad in werking gesteld
Dat hebt ge ook gemist zeker?

In 2002 heeft de overheid 75 moskeeën erkend. De islam is door de overheid al erkend als godsdienst sinds 1974. Doch slechts sinds 1999 werd de moslimexecutieve opgericht! De moslims hebben 383 moskeeën in ons land. Een moskee moet 250 leden hebben. Anders wordt ze niet erkend. Daarom vroeg slechts 1 op 3 moskeeën een erkenning aan.

Citaat:
Erkenning en institutionalisering in België

Op 13 december 1998 werden de verkiezingen gehouden voor de samenstelling van een Hoofd van Eredienst voor de islamitische godsdienst, na het katholicisme, de tweede grootste godsdienst van het land. De media stelden deze verkiezing voor als een wereldprimeur[19], als een uniek fenomeen. Sommigen spraken van deze verkiezingen als een "voorloper"[20] of in termen van de "Islam als enige democratische godsdienst in Vlaanderen"[21] In mei 1999 werd de Executieve voor Moslims van België bij publicatie in het Belgisch Staatsblad in werking gesteld. Hier ging echter een lijdensweg aan vooraf die gestart is in 1974, het jaar dat de islam officieel erkend werd als Belgische eredienst. Voor buitenstaanders lijkt deze juridische erkenning een feitelijke verworvenheid en als de gelijkberechtiging van de islam. Die formele erkenning bleef echter geruime tijd dode letter gezien de basisvoorwaarde voor de implementatie van deze juridische regeling, de verkiezing van een hoofd van eredienst dat representatief diende te zijn, pas meer dan 25 jaar later vervuld werd.
Daarom kunnen we stellen dat zowel in de 1ste fase als in de latere stappen die ondernomen zijn in de formele erkenning van de islam in België, [size=6]het steeds de Belgische regering is geweest die de initiatieven nam [/size]. De erkenning en institutionalisering van de islam in België wordt immers gekenmerkt door enerzijds een [size=6]overhaaste erkenning[/size] in het kader van het internationaal politiek klimaat en anderzijds [size=6]door de problematisering ervan in het kader van het minderhedenbeleid,[/size] en niet in het kader van de regelgeving omtrent erediensten an sich, nl. de regelgeving in de Grondwetsartikelen 19, 20 en 21 die de vrijheid van eredienst en vrije meningsuiting alsook de relatie tussen staat en kerk regelen en de wet van 1870 betreffende het beheer van het temporele van de eredienst.
http://www.flwi.rug.ac.be/cie/RUG/kanmaz3.htm

(Herman De Ley kan je nu niet exact verdenken van enige kritiek op islam !)


Nog iets over het handen afkappen misschien:

Hier te lande is het de gewoonte te zeggen: "ik mag DOODVALLEN als..." daarmee implicerende dat GOD himself de straf zal toepassen indien het gezegde niet correct is.

Merk hier even een verschil in NORMEN EN WAARDEN op misschien?
In deze contreien laten we namelijk de UITVOERING van een zelfverondersteld vonnis letterlijk over aan een hogere MACHT, die ons dan zal neerbliksemen, hartaanvallen krijgen, weetikveel....

Met de uitspraak: "dan kap ik mijn beide handen af" impliceer je dat JE ZELF moet instaan voor het uitvoeren van bepaalde straffen....

Dat is hier dus een NOno! met de NO van NORMEN!

Misschien toch even stof om over na te denken Mustapha?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2003, 15:59   #31
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Voila, ik ben ook voorstander van die godsdienstbetalingen af te schaffen.
Maar gezien de joden en christenen geld ontvangen, vind ik het dan ook meer dan normaal dat moslims ook een deel van de koek moeten ontvangen.
Ofwel iedereen ofwel niemand.
We moeten de éne fout niet als excuus gebruiken om er een bijkomende te begaan!
Hoe meer we 'uitdelen' hoe moeilijker om de talrijker 'genieters' ooit te overtuigen dat de koek op is.
Geen extra religies meer sponsoren, de bestaande afbouwen en op termijn afschaffen, dat lijkt me op termijn véél logischer dan eerst nog een extra religieuze afvalberg te gaan installeren en onderhouden.

Ofwel Jos Verhulst's ideetje in de praktijk brengen.
Met een religie of cultuurbon werken.
De vrijwillige beoefenaars kopen die, geven die aan de club, kerk, theater, cultuurevenement naar keuze af. De organisatoren ruilen de bon op hun beurt in bij de staat om de kosten te dekken, dit in perfecte verhouding tot de interesse die er voor hun activiteiten bestaat.......
Lijkt me fair & square.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2003, 16:01   #32
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Voila, ik ben ook voorstander van die godsdienstbetalingen af te schaffen.
Maar gezien de joden en christenen geld ontvangen, vind ik het dan ook meer dan normaal dat moslims ook een deel van de koek moeten ontvangen.
Ofwel iedereen ofwel niemand.
Daar ga ik mee akkoord, en dat zal er wel van komen ook!

Dus een soort van "kirchensteuer" misschien? waarbij elke belastingbetaler gaat invullen aan welke 'stichting' zijn belastingsgeld opgaat?Zodat men ingeval de Nazi's ooit nog eens terugkomen, enkel naar het belastingskantoor moet gaan om te zien wie men moet oppakken?

Alhoewel, voor moslims zou dat geen probleem zijn, vermits ze zichzelf al het dragen van bepaalde kledingstukken opleggen "om herkend te worden als moslim" nietwaar? (*)

Of anders, gewoon afschaffen dus! en ieder persoonlijk een bijdrage laten storten indien men tot de "club" wil behoren!
Mij niet gelaten!

-----------------
(*) Vers 33:59 vertelt ons:

"O profeet!Zeg tot jouw echtgenotes,jouw dochters en de vrouwen van de gelovigen iets van haar overkleding over zich heen naar beneden laten hangen.Dat bevordert het best dat men haar herkent en niet lastig valt.En God is vergevend en barmhartig."

Het hangt er dus maar van af wie door wie lastig wordt gevallen ?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2003, 17:04   #33
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
De overwinning is binnen bereik. (...) Dan zullen zij ons dienen; zij die de heerschappij van onze Profeet niet erkennen zullen ons dienen. Bereid U voor, want de overwinning is nabij."
Citaat:
En op de koop toe zie ik niets verkeerd aan die uitspraken.
Hij zegt wat hij denkt. Vrijheid van meningsuiting misschien?

Niets verkeerds aan?? Als d�*t geen racistische uitspraak is, dan is geen enkele uitspraak racistisch! Dan mag "Islamieten parasieten" ook. Vrijheid van meningsuiting, hee? Hoe hypocriet! Lopen klagen en nog eens klagen over het Vlaams blok, maar zélf racistische uitspraken doen! Ongelofelijk. Je kan die uitspraken van het Vlaams blok niet verbieden als je dit niet verbiedt. Als vrije meningsuiting voor moslims geldt, dan moet dat ook voor de Vlaams blokker gelden. Trouwens, het Vlaams blok zegt dat vreemdelingen hier niet thuishoren en dat ze beter teruggaan naar hun land. Dat is minder erg dan Vlamingen die zichzelf willen blijven die dan de moslims moeten dienen!! Nee, het is net omgekeerd. Als "ongelovigen" de moslims moeten dienen, d�*n is er net geen vrijheid van meningsuiting meer.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2003, 15:41   #34
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Inderdaad ieder die een geloof aanhangt dat die opdraait voor eigen kerken, aanschaf voor de diensten enz...
Dan hoef ik nooit 1eurocent te betalen aan dat moslimgedoe.
Dat ze dan toch geld hebben om huizen en dergelijke op te kopen , goed gesponserd zou ik zeggen en dus duidelijk ook vanuit het buitenland.
Dat is dan niet om die kristenhonden hier eens te" proberen" bekeren zeker.
Scheiding van kerk en staat ,staat het je niet aan ge weet het gat van den timmerman zijn éé kerel!
En wie ben jij om hier eens te zeggen ofwel :iedereen delen in de koek of tewel genene ,gij gaat veel en veel te ver met je hoogmoedige eisen!
Wij zijn van oudsher een katholieke staat ,en al hebben we minder praktiserende gelovigen,dat wil nog niet zeggen dat eender welke godsdienst hier zijn ding nu moet komen doen.
En al totaal niet de islam die past nergens in ,protestanten en joden die hangen nog iet of wat hezelfde geloof aan (verwanten) dan wij.
Tenslotte is de pijler van dit land wat samengegroeid met het katolicisme,dus zo een tegendraads geval als de islam is hier zeker niet nodig,het is een onverdraagzame en veroveringsgezinde sekte.
En degene die de islam erkent heeft als godsdienst hier in dit land ,moesten ze tegen de muur zetten.
Dat was een miskleun van jewelste!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2003, 16:40   #35
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Superstaaf schreef:
Citaat:
Geen extra religies meer sponsoren, de bestaande afbouwen en op termijn afschaffen, dat lijkt me op termijn véél logischer dan eerst nog een extra religieuze afvalberg te gaan installeren en onderhouden.
Dat kan geen probleem zijn.

Mustafa schreef:
Citaat:
IK ga naar een hoop moskeeën, de grootste in Antwerpen waar dagelijks gemiddeld per gebed +/- 1500 man is
Als elke bezoeker 1 euro betaald komt dat op:
1500 * 30 = 45.000 euro per maand.
Daar kan de man riant van leven denk ik en aan de gelovige kost het 30 euro per maand.
Mijn hobby kost mij meer per maand.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2003, 10:08   #36
De Knut
Minister
 
De Knut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 3.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
p.s.: erkenning van moskeeën verschijnt in het staatsblad, en dat bladje gebruik ik regelmatig voor m'n studies. Tot hiertoe is er nog niks gepubliceerd!
ge gebruikt het zo goed dat je niet eens weet dat het Staatsblad geen blaadje is maar enkel en alleen op internet verschijnt.
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 16:38   #37
Eva123
Partijlid
 
Geregistreerd: 8 januari 2003
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Oh ,humanist die sukkelkes van gastarbeiders worden onderdrukt.
Ze krijgen hier nooit iets,ze moeten smeken .
Vlaanderen is weer vet met zo een zogezegde humanist,we zullen niet lang meer zo rijk zijn zoals jij beweerd.
Als je alles aan die sukkelkes gaat geven. (nog meer dan nu het geval is.)
Vlaanderen zal inderdaad arm worden als uw soortgenoten aan de macht komen. Ik twijfel er geen ogenblik aan. Verwacht niet van mij dat ik voor armoede kies. Stik maar in uw egoïsme, uw kortzichtigheid, in wat je 'Vlaamse' waarden noemt.
Welke waarde ben je hier aan het verdedigen, hé?
Het recht op hooliganisme, Het recht dieren te mishandelen (ja, ik ben ook lid van Gaïa), het recht op decadentie, het recht op onbeschoft zijn, het recht op racisme, het recht op boosaardigheid, het recht op het zich laten gaan, het recht op onverantwoordlijkheid, het recht op seksuele losbandigheid, het recht op bouwen zonder bouwvergunning, het recht op onverdraagzaamheid, het recht op arrogantie, het recht op onrechtvaardigheid, het recht op de oneerlijkheid, het recht op ongebreideld egoïsme, het recht op geestelijke armoedigheid, het recht op het niet hebben van waarden en het recht op normenloos door het leven te gaan.

Een schande voor Vlaanderen noem ik dat. Geef mij maar de echte waarden die Vlaanderen groot hebben gemaakt. Als we er in slagen om die Imam te laten zien dat we de basiswaarden gemeenschappelijk hebben, dan zal hij wel anders praten. Ik ben ervan overtuigd dat zijn uitspraken een reactie zijn op de toenemende haat en pesterijen van autochtone kant. Meer dan een manier om mekaar moed in te spreken zie ik daar niet in.

Het wij/zij denken ligt aan de basis van alle conflicten en het haatblok heeft decennialang de sfeer verziekt. Er zijn slechts twee soorten mensen, die van goede wil en die van slechte wil.
Vlaanderen, ik nodig u uit in het kamp van de mensen van goede wil. U bent welkom.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Eva123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 17:56   #38
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat zijn uitspraken een reactie zijn op de toenemende haat en pesterijen van autochtone kant. Meer dan een manier om mekaar moed in te spreken zie ik daar niet in.
De haat en pesterijen van autochtone kant in Vlaanderen, Nederland, Frankrijk, Italie, Spanje, Griekenland, New York, Bali, Jemen, Indië (niet te vergeten!), Nigeria (hoe durfden ze!), Engeland (ook een imam die echt gewoon poogde om mekaar moed in te spreken), Somalië ....

Er is nog werk aan de winkel om al die pestende autochtonen eens de juiste WAARHEID en de juiste WEG te wijzen!

Het k�*n dus niet enkel het Vlaams Blok zijn! Het zijn gewoon de AUTOCHTONEN! overal!!!!

Citaat:
Het wij/zij denken ligt aan de basis van alle conflicten en het haatblok heeft decennialang de sfeer verziekt. Er zijn slechts twee soorten mensen, die van goede wil en die van slechte wil
En dan kijkt men verder en met ziet waar de autochtonen GEEN probleem vormen: in Marokko, in Turkije, in Saoudi Arabie, in Irak, in Iran, in Syrie, in Egypte? in Tunesie, in Algerije (oeps, daar zitten ook een paar verkeerde autochtonen, maar daar hebben ze oplossing voor bedacht)

Het wordt tijd dat we daar eens een voorbeeld aan nemen, nietwaar EVA?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 18:28   #39
Eva123
Partijlid
 
Geregistreerd: 8 januari 2003
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat zijn uitspraken een reactie zijn op de toenemende haat en pesterijen van autochtone kant. Meer dan een manier om mekaar moed in te spreken zie ik daar niet in.
De haat en pesterijen van autochtone kant in Vlaanderen, Nederland, Frankrijk, Italie, Spanje, Griekenland, New York, Bali, Jemen, Indië (niet te vergeten!), Nigeria (hoe durfden ze!), Engeland (ook een imam die echt gewoon poogde om mekaar moed in te spreken), Somalië ....

Er is nog werk aan de winkel om al die pestende autochtonen eens de juiste WAARHEID en de juiste WEG te wijzen!

Het k�*n dus niet enkel het Vlaams Blok zijn! Het zijn gewoon de AUTOCHTONEN! overal!!!!

Citaat:
Het wij/zij denken ligt aan de basis van alle conflicten en het haatblok heeft decennialang de sfeer verziekt. Er zijn slechts twee soorten mensen, die van goede wil en die van slechte wil
En dan kijkt men verder en met ziet waar de autochtonen GEEN probleem vormen: in Marokko, in Turkije, in Saoudi Arabie, in Irak, in Iran, in Syrie, in Egypte? in Tunesie, in Algerije (oeps, daar zitten ook een paar verkeerde autochtonen, maar daar hebben ze oplossing voor bedacht)

Het wordt tijd dat we daar eens een voorbeeld aan nemen, nietwaar EVA?
Het enige wat ik daar op te zeggen heb, is dat we eventuele slechte voorbeelden van elders, als die al zouden bestaan, niet behoren na te volgen. Het streefdoel is niet het slechtst te presteren, wel het beter te doen.

Voor het overige bevestigt u alleen maar mijn stelling.

Eva
Eva123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 18:48   #40
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Beter doen dan wie?

Zoals U het voorstelt is het alsof dat in landen waar de sharia weldegelijk van toepassing is, de autochtone bevolking HELEMAAL geen probleem geeft t.o.v. andere mensen (als die er al zouden zijn, maar dat doet niets terzake natuurlijk!)

Zoals U het voorstelt, denk ik dat U best eens een bezoek moet brengen aan de imam van de betreffende moskee! jullie gaan het vast goed met elkaar vinden!

De boodschap is namelijk: zorg dat de sharia de "norm" en "waarde" bepaalt, en zie..... geen enkel probleem meer!
De enen volgen de sharia en de autochtonen (die waren er vroeger natuurlijk ook in Egypte, Marokko, Syrie, Tunesie...) worden braaf en wel-opgevoed!

In Egypte blijken er nog een paar autochtone dissidenten rond te lopen trouwens, de "harde kern" zullen we maar zeggen, zo'n paar FDWkes volgens Eva's normen: stel je voor die SPREKEN NOG ALTIJD EGYPTISCH! Ja hoor! zo'n taaltje waarvan iedereen denkt dat het allang van de wereldbodem moest verdwenen zijn! maar zoals ik zei, ze hebben ze onder de knoet hoor Eva, wees gerust! Ze doen helemaal geen kwaad meer! Ze durven ondertussen van schaamte nog amper buitenkomen! Goed hé Eva? Ze hebben hun lesje geleerd zullen we maar zeggen zeker?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be