Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 6 augustus 2019, 09:31   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard Haalden de terroristen hun slag thuis?

Haalden de terroristen hun slag thuis?

Citaat:
Met aanslagen op de luchthaven van Zaventem en de metro van Maalbeek importeerden terroristen het geweld van IS in België. Hun uiteindelijke doel? De democratische rechtsstaat onderuithalen en bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten. Slaagden ze in hun opzet?
Ik denk het wel dat ze slaagden in hun 'opzet' of het was gewoon een barbaarse methode om de mensen tegen elkaar op te zetten.

De hamvraag bij het artikel:

Citaat:
Vergrootten de aanslagen de afstand tussen moslims en niet-moslims? Of groeiden de Belgen integendeel naar elkaar toe?
In de omgang met anderen, wie dat ook mogen zijn, hoor je toch véél dat de meeste mensen moslims/anderen die het terrorisme hoog in het vaandel weten te dragen liever terug huiswaarts zien keren.

Iemand wist mij nog te 'vertellen': wacht tot onze mensen het grondig beu zijn en ook de smaak te pakken krijgen om die andere groep(en) eens mores te gaan leren ze buiten te zetten, geen, voordelen meer te geven, geen werk meer te geven ...

Daarbij dacht ik aan VS, daar is het hek al van de dam.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 augustus 2019 om 09:33.
Universalia is offline  
Oud 7 augustus 2019, 15:14   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
De islamiseringsmachine draait op volle toeren. Terwijl de islamisering van de openbare ruimte in volle gang is, zoals door de gewelddadige overname van zwembaden, neemt het geweld in bijvoorbeeld Duitsland enorm toe. In één week worden er tweemaal willekeurige vreemden “van het perron geduwd”. De media noemen het zo, maar het is een zeer vertekend beeld – ze worden voor een aanstormende trein gestoten. Het is moord op klaarlichte dag onder het oog van tientallen getuigen, camera’s en bewakingspersoneel. En geen woord van Merkel. Maar wel IS-strijders en aanhang terug halen. Hoe zal het er in Duitsland over tien jaar aan toe gaan?
BRON

Men legt de lijn met 10 jaar nog ver.

Ik denk dat er al eerder meer- en meer problemen gaan rijzen binnen de EU door dat soort van toestanden.

Er zal serieus rekening moeten met gehouden worden.

Maar in de EU slaapt men (politici/landleiders) rustig verder.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 7 augustus 2019, 22:51   #3
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.349
Standaard

Citaat:
De islamiseringsmachine draait op volle toeren. Terwijl de islamisering van de openbare ruimte in volle gang is, zoals door de gewelddadige overname van zwembaden,

Hoezo islamisering ? zijn er velrn tot de islam bekeerd dan ? zijn er wetten aangepast ?
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline  
Oud 7 augustus 2019, 22:53   #4
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

En Eritrese christen duwde die jongen en zijn moeder op het spoor en wordt voor het gemak van de discussie ook al een IS'er genoemd.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline  
Oud 9 augustus 2019, 19:59   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Hoezo islamisering ? zijn er velrn tot de islam bekeerd dan ? zijn er wetten aangepast ?
Laat ik het dan maar plaatsen onder: 'stilte voor de storm' misschien?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 15 augustus 2019, 17:43   #6
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.349
Standaard

Bij islamisering denk ik aan grote aantallen die zich bekeren en veranderende grondwetten vooral.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline  
Oud 16 augustus 2019, 00:25   #7
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Hoezo islamisering ? zijn er velrn tot de islam bekeerd dan ? zijn er wetten aangepast ?
Niet aangepast maar een nieuwe wet gemaakt.

Citaat:
De islamitische eredienst werd in België erkend door de wet van 19 juli 1974 tot erkenning van de administraties belast met het beheer van de temporalia van de islamitische eredienst.
daiwa is offline  
Oud 16 augustus 2019, 00:33   #8
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Bij islamisering denk ik aan grote aantallen die zich bekeren en veranderende grondwetten vooral.
Bij islamisering denk ik eerder aan dit.

Citaat:
Met islamisering wordt niet alleen de toename van de moslimpopulatie bedoeld, en ook niet de militaire verovering van het land door moslims of de stichting van een islamitische staat. Islamisering is een proces waarbij de religie sluipenderwijs alle aspecten van het leven gaat domineren.

Wanneer een moslimapotheker weigert de morningafterpil of condooms te verkopen, wanneer een moslimdokter weigert aidspatiënten te behandelen of abortus te verrichten, wanneer geneeskundestudenten weigeren delen van het curriculum te doen omdat die in strijd zouden zijn met hun geloof, wanneer moslimtaxichauffeurs weigeren blinde cliënten met hun geleidehonden mee te nemen omdat honden onrein zijn volgens hun geloof, wanneer het bijna onmogelijk wordt om kritiek te uiten op de islam of op moslims zonder bedreigd te worden, wanneer het bureau Jeugdzorg de hulp van imams moet inroepen omdat het anders zijn werk bij Marokkaanse gezinnen niet kan verrichten, wanneer gemeenteambtenaren weigeren vrouwen een hand te geven, wanneer leraressen en andere overheidsambtenaren tijdens hun werk de islam vertegenwoordigen door hun hoofddoeken te dragen, terwijl ze de staat zouden moeten vertegenwoordigen, wanneer Fortis het spaarvarkentje afschaft dat hij cadeau gaf aan kinderen omdat dit voor moslims een onrein dier is, wanneer musea foto’s van de muur halen en schilderijen weigeren uit angst voor reacties van moslims, wanneer posters van klassieke naakten niet meer in de metrostations mogen hangen – en de lijst kan nog veel langer worden.
daiwa is offline  
Oud 16 augustus 2019, 06:34   #9
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
En Eritrese christen duwde die jongen en zijn moeder op het spoor en wordt voor het gemak van de discussie ook al een IS'er genoemd.
Is het niet eerder dat men er een christen van maakt om de gepamperden uit de wind te zetten? Je weet aan een verhaal zijn altijd 2 kanten.
Leggen de kranten en anderen er niet een beetje te hard de nadruk op dat hij een Orthodoxe christen is?
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 16 augustus 2019 om 06:38.
Hoomer is offline  
Oud 16 augustus 2019, 12:31   #10
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Is het niet eerder dat men er een christen van maakt om de gepamperden uit de wind te zetten? Je weet aan een verhaal zijn altijd 2 kanten.
Leggen de kranten en anderen er niet een beetje te hard de nadruk op dat hij een Orthodoxe christen is?
Ah, als het een moslim is, klopt het. Als het een christen is, hebben ze dat verzonnen omdat ze niet willen zeggen dat hij een moslim is. Zo heb je altijd gelijk, natuurlijk.
Ozymandias is offline  
Oud 16 augustus 2019, 12:38   #11
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Ah, als het een moslim is, klopt het. Als het een christen is, hebben ze dat verzonnen omdat ze niet willen zeggen dat hij een moslim is. Zo heb je altijd gelijk, natuurlijk.
Een mens mag zich vragen stellen, of niet soms? Waarom herhaalt men zo dikwijls dat het een christen is in plaats van dat het een verwarde man met diabetes of zo was? Bij onze andere verwarde vrienden wordt er toch nooit over het geloof dat ze aanhangen gesproken?
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline  
Oud 16 augustus 2019, 12:41   #12
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Een mens mag zich vragen stellen, of niet soms? Waarom herhaalt men zo dikwijls dat het een christen is in plaats van dat het een verwarde man met diabetes of zo was? Bij onze andere verwarde vrienden wordt er toch nooit over het geloof dat ze aanhangen gesproken?
Ik heb nog nergens zien staan dat het een christen was. Alleen hier. Dus "zo vaak" zal wel meevallen zeker? En waarom staat het hier? Omdat het er specifiek over gaat dat mensen meteen al aannamen dat het een moslim was. Maw: het geloof doet er niet toe, maar sommige idioten willen het altijd maar alleen op het geloof betrekken. Ook als het geloof (christen) niet is wat ze denken (moslim). En dan moet dat rechtgezet worden.
Ozymandias is offline  
Oud 16 augustus 2019, 12:49   #13
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Over de man zijn achtergrond en de aanname dat het een moslim was

https://joop.bnnvara.nl/opinies/fran...er-eens-voelen
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline  
Oud 18 augustus 2019, 09:49   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Over de man zijn achtergrond en de aanname dat het een moslim was

https://joop.bnnvara.nl/opinies/fran...er-eens-voelen
Ik vraag mij al jaar- en dag af wie de racisten eigenlijk wel zijn.

Ik de meeste gevallen spuwt men dat woord in de richting van de blanke bevolking, waar ter wereld dan ook maar ik heb daar mijn twijfels aan of dat wel klopt.

Dan vraag je u af: waarom blijven wij die binnenhalen in de EU?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 augustus 2019 om 10:12.
Universalia is offline  
Oud 18 augustus 2019, 11:51   #15
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Hoezo islamisering ? zijn er velrn tot de islam bekeerd dan ? zijn er wetten aangepast ?
De islam is een smerige woekerende pest in onze regionen!
Je moet echt gek zijn om je tot de islam te bekeren!
En er moeten inderdaad wetten komen die dat soort gevaar voor onze samenleving de weg afsnijden!
andev is offline  
Oud 25 augustus 2019, 11:16   #16
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
De islam is een smerige woekerende pest in onze regionen!
Je moet echt gek zijn om je tot de islam te bekeren!
En er moeten inderdaad wetten komen die dat soort gevaar voor onze samenleving de weg afsnijden!
Dan val ik in herhaling met de vraag: 'Heeft men daar in de EU het lef wel voor?'

I doubt it.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 26 augustus 2019, 09:50   #17
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.349
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
De islam is een smerige woekerende pest in onze regionen!
Je moet echt gek zijn om je tot de islam te bekeren!
En er moeten inderdaad wetten komen die dat soort gevaar voor onze samenleving de weg afsnijden!
Door angst gedreven besluitvorming is dat
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline  
Oud 26 augustus 2019, 10:11   #18
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Door angst gedreven besluitvorming is dat
Een dezer dagen komt er in Europa wel een door woede gedreven besluitvorming van de grond. Hou u dan maar vast aan uw islamitische bretellen.
Skobelev is offline  
Oud 26 augustus 2019, 14:18   #19
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Door angst gedreven besluitvorming is dat
Een paar aanslagjes in naam van Allah hier en een paar aanslagjes in naam van de profeet daar en de mensen zijn al direct bang van de islam. Pff, onbegrijpelijk toch?
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline  
Oud 26 augustus 2019, 15:17   #20
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.327
Standaard

Citaat:
Hun uiteindelijke doel? De democratische rechtsstaat onderuithalen en bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten.
Dat is wat ze er bij de gazet van maken. Hun echte doel is het uitroeien van alles wat volgens hen niet moslim is. Dat is nog wat anders dan gewoon "mensen tegen elkaar opzetten"
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.
Johan217 is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be