Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 september 2018, 15:47   #3621
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je weet het misschien niet maar universiteiten hebben tegenwoordig Internet, sommige proffen kunnen zelfs email schrijven en lezen.
Verkoop dan de gebouwen he !

Citaat:
En als je hoogleraar bent hoef je je weinig zorgen te maken over wat de rector of de decaan van je denkt.
Ja, als professor. Maar als je meer ambities hebt dan dat, is het relationele nog altijd van belang he.

Citaat:
Ach ja, die katholieken met hun zalvende hypocrisie.
Ach, het werd hen aangeboden op een blaadje he.

Citaat:
Tot ze doorkrijgen dat dit ook voor hun winkel geen goede PR is.
Dan zal het kind ook daar wellicht met het wijwater buitengekipt worden.
Zo kennen we ze wel.
Maar nee gij. Niemand houdt van onverdraagzamen. Nog minder dan van speelgoedfascistjes.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 15:48   #3622
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht


Wat een vreselijke misdaden die met een pyromaan kunnen vergeleken worden. Rap buiten die gast, of hij gaat weer een meme op tinternet zetten !
Hij is al geschorst en staat nu publiek bekend als racist, vrouwenhater en fascist.

De brandblus-installatie heeft dus gewerkt. Dat sommige van de brandjes klein en verwaarloosbaar waren doet niet af van het brandgevaar in het algemeen.
Jij zou een slechte ziekenhuisdirecteur zijn, om een pyromaan kansen te blijven geven tot het eens een uitslaande brand is, met slachtoffers.

Misschien best niets leidinggevends ambieren, patrick.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 15:49   #3623
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
e
Hij is een student die onder tuchtmaatregelen staat.
Zo moeilijk is dat niet, het dat is ook niet uniek, het is wel bijzonder gemediatiseerd.
Lol, nu komen klagen dat het bijzonder gemediatiseerd is...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 15:51   #3624
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Lol, nu komen klagen dat het bijzonder gemediatiseerd is...
Wie klaagt er?
De bruine rakkers en hun supporters. Enkel zij.
Elementair, my dear Marie. Elementair.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 15:54   #3625
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Hij is al geschorst en staat nu publiek bekend als racist, vrouwenhater en fascist.
Is daar inherent iets mis mee, met vrouwenhater, racist en fascist te zijn ? Ik kan begrijpen dat een politieke partij zich daar wil van distantiëren, maar het is een opvatting zoals een andere he. Ik mag racistische opvattingen hebben. Ik mag ze niet omzetten in daden op zo een manier dat ze tot discriminatie leidt en ik mag openbaar niet oproepen tot zulke daden. Maar als gij te weten komt dat ik inherent racistische gedachten koester, dan moet gij daar maar leren mee leven, en dat is geen reden om een contract met mij te verbreken. Ik kan begrijpen dat ge mij niet te vriend wil houden en alles wat uw affectieve bestaan betreft. Maar ge moogt mij niet discrimineren omwille van wat gij over mijn manier van denken weet.

Citaat:
De brandblus-installatie heeft dus gewerkt. Dat sommige van de brandjes klein en verwaarloosbaar waren doet niet af van het brandgevaar in het algemeen.
Welke brand zou dat zijn ? Dat ge het ook te weten zou komen van andere mensen dat ze zo denken, en dat dat teveel zou worden voor uw wereldbeeld ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 september 2018 om 15:56.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 15:58   #3626
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Jij zou een slechte ziekenhuisdirecteur zijn, om een pyromaan kansen te blijven geven tot het eens een uitslaande brand is, met slachtoffers.
Zeg eens concreet wat die "uitslaande brand" zou zijn, en wie die slachtoffers zouden geweest zijn, had de brandblus installatie niet gewerkt, en DVL nog altijd student was van de UGent (enfin, echte student die binnen mag, niet enkel op de website).

Welke is die grote ramp die door de moedige beslissing van schorsen, op het nippertje vermeden werd ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 september 2018 om 15:59.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 16:00   #3627
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Hij is al geschorst en staat nu publiek bekend als racist, vrouwenhater en fascist.

De brandblus-installatie heeft dus gewerkt. Dat sommige van de brandjes klein en verwaarloosbaar waren doet niet af van het brandgevaar in het algemeen.
Jij zou een slechte ziekenhuisdirecteur zijn, om een pyromaan kansen te blijven geven tot het eens een uitslaande brand is, met slachtoffers.

Misschien best niets leidinggevends ambieren, patrick.
Ben jij daar zo zeker van dat de brandbus-installatie heeft gewerkt??? Slechts 250 mensen op die betoging geven toch een heel ander beeld...

Wat wel enorm in het oog gesprongen is voor vele mensen is niet het extremisme van S&V, maar wel de totale onverdraagzaamheid van links, gesteund door onze pravdazender de VRT...

Ik ben helemaal niet zo zeker dat het met een sisser zal aflopen en ik ben heel zeker dat het de linkse heksenjagers heel veel kwaad heeft gedaan...

Brandje geblust??? Zeker dat onze linkse pyromanen niet een heel grote brand hebben aangestookt die henzelf zal verzwelgen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 16:03   #3628
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik heb je de eerste regel gegeven, alles behalve een geheim, en jij weigert hem te aanvaarden...
Dus het moet zijn dat je ofwel niet begrijpend kunt lezen, ofwel absoluut overal geheimen achter zoekt, of zonder de minste innerlijke discussie keivast vasthoudt aan eigen standpunten, welke dan gemakkelijk door indoctrinatie kunnen bekomen zijn...
nergens heb ik gelezen waarom GIJ (niet iemand anders, niet de mens in het algemeen, niet de brave vlaming of de stoute waal) , GIJ, ontsnapt aan de indoctrinatie.

als gij dat kunt, waarom doen we dat dan niet allemaal? Wat doe ik verkeerd? vertel me dus het geheim van uw genie. Ge hebt er toch alles bij te winnen, want als het klopt dat ge een geheim tot genialiteit hebt, dan gaan we allemaal denken zoals u. Ge weet wel: de grote francofonie etc etc.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 16:04   #3629
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Wie klaagt er?
De bruine rakkers en hun supporters. Enkel zij.
Elementair, my dear Marie. Elementair.
Hela, het zijn jouw woorden... of ben jij ook een bruine rakker...

Ten andere de echte bruine rakkers en hun supporters zullen er nu alles aan doen opdat het met veel boemboemboem in de media zal blijven want zij ruiken bloed en wel het bloed van de aanstokers van heel dit drama... nl. de linkse inquisitie in Vlaanderen...

Brandje geblust noemen ze dat; zo wereldvreemd zijn ze geworden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 16:05   #3630
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
als gij dat kunt, waarom doen we dat dan niet allemaal? Wat doe ik verkeerd? .
De wereld is niet eerlijk, he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 16:07   #3631
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ten andere de echte bruine rakkers en hun supporters zullen er nu alles aan doen opdat het met veel boemboemboem in de media zal blijven want zij ruiken bloed en wel het bloed van de aanstokers van heel dit drama... nl. de linkse inquisitie in Vlaanderen...

Brandje geblust noemen ze dat; zo wereldvreemd zijn ze geworden...
Ik denk ook dat ze ginder in Gent niet doorhebben dat ze belachelijk zijn, en in Leuven moeten ze gieren van 't lachen.

Het ergste wat DVL had kunnen overkomen, was van er niks over te zeggen en dat manneke marginaal laten te doen in zijn chatboxke. Nu heeft Gent en de VRT er een martelaar van gemaakt en ze beseffen het niet

Want inderdaad, DVL, en S&V, dat kan niemand schelen in de grond, dat waren kinderachtige dinges. Maar de furie waarmee ze aan de UGent optreden tegen alles wat niet overeenstemt met het politiek correcte denken, dat hebben ze zodanig uitgesmeerd dat ze zichzelf zwaar aan het besmeuren zijn, en ze zijn er nog fier op ook.

Er lag een klein stokje te smeulen op het strand, en aan de UGent en de VRT hebben ze er een paar citernes benzine over gegoten om te blussen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 september 2018 om 16:14.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 16:13   #3632
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
nergens heb ik gelezen waarom GIJ (niet iemand anders, niet de mens in het algemeen, niet de brave vlaming of de stoute waal) , GIJ, ontsnapt aan de indoctrinatie.

als gij dat kunt, waarom doen we dat dan niet allemaal? Wat doe ik verkeerd? vertel me dus het geheim van uw genie. Ge hebt er toch alles bij te winnen, want als het klopt dat ge een geheim tot genialiteit hebt, dan gaan we allemaal denken zoals u. Ge weet wel: de grote francofonie etc etc.
Luister Geertje als je nu denkt dat ik je in je rijkgevulde maar totaal van de pot gerukte fantasieen ga volgen...
Of ben je een linkiewinkie die denkt dat hij gelijk heeft en de waarheid in pacht, enkel en alleen omdat hij het denkt en zegt...
En zich dan bovendien het recht toeëigent om andere mensen valselijk te beschuldigen en aan te vallen o.w.v. zijn eigen leugens aan de andere toegeschreven...

Weet dat al wat je hier zegt veel meer over jezelf vertelt dan je zogenaamde beschuldigingen aan het adres van de anderen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 16:19   #3633
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk ook dat ze ginder in Gent niet doorhebben dat ze belachelijk zijn, en in Leuven moeten ze gieren van 't lachen.

Het ergste wat DVL had kunnen overkomen, was van er niks over te zeggen en dat manneke marginaal laten te doen in zijn chatboxke. Nu heeft Gent en de VRT er een martelaar van gemaakt en ze beseffen het niet

Want inderdaad, DVL, en S&V, dat kan niemand schelen in de grond, dat waren kinderachtige dinges. Maar de furie waarmee ze aan de UGent optreden tegen alles wat niet overeenstemt met het politiek correcte denken, dat hebben ze zodanig uitgesmeerd dat ze zichzelf zwaar aan het besmeuren zijn, en ze zijn er nog fier op ook.

Er lag een klein stokje te smeulen op het strand, en aan de UGent en de VRT hebben ze er een paar citernes benzine over gegoten om te blussen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 16:26   #3634
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zeg eens concreet wat die "uitslaande brand" zou zijn, en wie die slachtoffers zouden geweest zijn, had de brandblus installatie niet gewerkt, en DVL nog altijd student was van de UGent (enfin, echte student die binnen mag, niet enkel op de website).

Welke is die grote ramp die door de moedige beslissing van schorsen, op het nippertje vermeden werd ?
Dat is toch simpel : open en gewelddadig conflict tussen S&V-militanten en potentiele targets.
We hebben al kunnen vaststellen dat S&V niet vies was van wat vandalenstreken en schade aan goederen, de volgende stap was natuurlijk : slagen en verwondingen. Dat was de brand die er zat aan te komen.

En de tegenreactie daar dan weer op door extreemlinkse groepjes.

Jij kan de lat oneindig laag leggen, als amorele buitenstaander.
De verantwoordelijken kunnen dat niet.
Best dus dat je amoreel buitenstaander blijft, Patrick .

Voor iedereen denk ik.

Laatst gewijzigd door parcifal : 25 september 2018 om 16:28.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 16:29   #3635
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ben jij daar zo zeker van dat de brandbus-installatie heeft gewerkt??? Slechts 250 mensen op die betoging geven toch een heel ander beeld...
250?

Ruim 600 schat, en minstens 10 keer zoveel supporters die wel les volgden of moesten werken.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/09...d-en-vrienden/

Citaat:
Ruim 600 Gentse studenten betogen tegen Schild & Vrienden

In de Gentse studentenbuurt hebben zo'n 650 studenten een protestmars gehouden tegen Schild & Vrienden.
Enkele studenten hadden opgeroepen tot de manifestatie omdat ze niet willen dat hun universiteit geassocieerd wordt met de radicaal-rechtse denkbeelden van de beweging. Sommige professoren stopten de lessen voortijdig om hun studenten de kans te geven mee te lopen in de mars.

Naast studenten namen ook vakorganisaties, ngo's en personeelsleden van de universiteit deel aan de actie.

Laatst gewijzigd door parcifal : 25 september 2018 om 16:31.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 16:38   #3636
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat is toch simpel : open en gewelddadig conflict tussen S&V-militanten en potentiele targets.
We hebben al kunnen vaststellen dat S&V niet vies was van wat vandalenstreken en schade aan goederen, de volgende stap was natuurlijk : slagen en verwondingen. Dat was de brand die er zat aan te komen.

En de tegenreactie daar dan weer op door extreemlinkse groepjes.

Jij kan de lat oneindig laag leggen, als amorele buitenstaander.
De verantwoordelijken kunnen dat niet.
Best dus dat je amoreel buitenstaander blijft, Patrick .

Voor iedereen denk ik.
Maar we worden verzwolgen in de schade van de multikul... Vreemd dat interesseert jullie niet... Over amoraliteit gesproken...

Jullie kunnen inderdaad de lat enorm laag leggen als het in jullie plannen past; jullie offeren zelfs de democratie, de mensenrechten en vele dingen daaraan op... Ik geloof echt niet dat het aan jullie is om over moraliteit of amoraliteit te praten; ik zie jullie in ieder geval niet als behoeders van de moraliteit, in tegendeel zelf...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 16:39   #3637
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Want inderdaad, DVL, en S&V, dat kan niemand schelen in de grond, dat waren kinderachtige dinges. Maar de furie waarmee ze aan de UGent optreden tegen alles wat niet overeenstemt met het politiek correcte denken, dat hebben ze zodanig uitgesmeerd dat ze zichzelf zwaar aan het besmeuren zijn, en ze zijn er nog fier op ook.

Er lag een klein stokje te smeulen op het strand, en aan de UGent en de VRT hebben ze er een paar citernes benzine over gegoten om te blussen.
Mis, dat kan JOU niets schelen, maar het kan velen WEL schelen.
En Adolf H en zijn groepje duitse nationalistische hansworsten in hun bierkelder, dat waren in het begin ook kinderachtige dingen he, die men laten doen heeft.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 16:41   #3638
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
250?

Ruim 600 schat, en minstens 10 keer zoveel supporters die wel les volgden of moesten werken.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/09...d-en-vrienden/
Zo kan ik ook tellen... 10 keer zoveel meer die les moesten volgen en die moesten werken... Waarom zeg je niet 100 keer zoveel...
En wat het cijfer 600 bevat komende van de linkse media mag dat zeker met een korreltje zout genomen worden; we hebben onze lesjes geleerd...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 16:42   #3639
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
enorm laag leggen als het in jullie plannen past; jullie offeren zelfs de democratie, de mensenrechten en vele dingen daaraan op...
Nu ben je echt aan het doorslaan vrees ik.
Geloof je nu echt zelf wat je hierboven schrijft?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 16:43   #3640
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
250?

Ruim 600 schat, en minstens 10 keer zoveel supporters die wel les volgden of moesten werken.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/09...d-en-vrienden/
Volgens de heer De Vilder Wim ging het om 'enkele honderden' studenten.

Volgens wat ik op beeld kon zien waren het er geen 'ruim 600'.

Maar het beeld was misschien onvolledig.


Nu doet het er uiteindelijk ook weinig toe: er waren al bij al BITTER WEINIG studenten lijfelijk aanwezig om 'het fascisme' een halt toe te roepen.

Zeg mij niet dat 'brossen' op de universiteit tegenwoordig niet meer mogelijk is.


Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat er aan dat 'fascisme' al bij al niet zo zwaar wordt getild.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 25 september 2018 om 16:47.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be