Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 februari 2014, 16:59   #1041
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
En, inderdaad, U zou eens moeten weten hoeveel amerikanen, russen en europeanen aan die maansonde hebben meegewerkt...
Helft van de omzet van airbus wordt in Tianjin, PR China gemaakt... U kan in Tianjin binnen een jaar of 5 een vliegtuigfabriek verwachten van vliegtuigen made in China, zeer sterk gelijkend op de A320.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 17:00   #1042
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
U beschouwt me blijkbaar als een idioot.
Sommige mensen doen écht hun best om als idioot over te komen.

Lees maar:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
De koper kan nooit een investeringsanalyse voorleggen en vertellen in hoeveel tijd deze investering terugverdiend wordt. Dat kan niet, omdat deze investering nooit terugverdiend wordt: het is weggesmeten geld.
Maak eens de investeringsanalyse van je brandverzekering en weet me dan te vertellen in hoeveel tijd deze terug verdiend is. Zo niet is het 'weggesmeten geld'.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 17:00   #1043
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
En, inderdaad, U zou eens moeten weten hoeveel amerikanen, russen en europeanen aan die maansonde hebben meegewerkt...
Zou De Crem er ook aan gewerkt hebben ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 17:00   #1044
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Wil U een made in China auto kopen die exact dezelfde vorm heeft als de Citroen C4? Geen probleem, deze bestaat.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 17:06   #1045
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Sommige mensen doen écht hun best om als idioot over te komen.

Lees maar:



Maak eens de investeringsanalyse van je brandverzekering en weet me dan te vertellen in hoeveel tijd deze terug verdiend is. Zo niet is het 'weggesmeten geld'.
Brandverzekering kan makkelijk uitgelegd worden met de formule van de verwachte winst.
Geschatte kans per jaar dat ik een brand krijg in mijn huis: 1/1000. Waarde van mijn huis (opportuniteitswaarde inbegrepen): 1 000 000 euro. Kost van brandverzekering: 500 euro. Verwachte winst: 1/1000 x 1 000 000 -500 euro=+500 euro.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 17:07   #1046
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Brandverzekering kan makkelijk uitgelegd worden met de formule van de verwachte winst.
Geschatte kans per jaar dat ik een brand krijg in mijn huis: 1/1000. Waarde van mijn huis (opportuniteitswaarde inbegrepen): 1 000 000 euro. Kost van brandverzekering: 500 euro. Verwachte winst: 1/1000 x 1 000 000 -500 euro=+500 euro.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 17:09   #1047
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zou De Crem er ook aan gewerkt hebben ?
Onrechtstreeks wel: door het goedvinden van aankoop van legermateriaal in het buitenland draagt hij bij tot de ondermijning van de belgische economie, dus tot het verhogen van de loonkost in belgie en tot de gewilligheid van belgische ingenieurs om geld te verdienen door hun kennis door te geven aan naar china delocaliserende bedrijven.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 17:16   #1048
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Neen, is niet off topic: past U de formule van de verwachte winst eens toe op de aankoop van gevechtsvliegtuigen voor het belgisch leger:
Verwachte kost (met een min-teken omdat dit een te verwachten verlies is): -4 000 000 000 euro.
Te verwachten opbrengst: kans dat men hiermee een potentiele vijand als china belet om het ganse land plat te leggen: 0. Opbrengst van het voorkomen van de vernietiging van het land: 10 000 000 000 000.
Verwachte winst: -4 000 000 000 + 0 x 10 000 000 000 = -4 000 000 000.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 17:16   #1049
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
U mag mij een lafbek vinden zowel U wil, mijnheer Korvo. Ik heb echter, maar dat zal dan wel zijn omdat ik een pathologische Gutmensch ben, veel meer bewondering voor de vrijwilliger bij Artsen Zonder Grenzen dan voor de gevechtspiloot die hoopt een nieuw type gevechtsvliegtuig te krijgen betaald door zijn medeburgers zodat hij werkzekerheid heeft, plezant speelgoed tot aan de pensioenleeftijd en zekerheid van een dik pensioen.
U blijft mensen beledigen.

Mijn broer - gevechtspiloot - is maar 26 jaar oud geworden.

Van mijn promotiemakkers - 7 piloten - zijn er maar 3 die van de 'zekerheid' van een dik pensioen genieten. De anderen zijn ook verongelukt. (En dan vergeten we voor het gemak dat er dik in dat pensioen wordt gesneden - ongeveer 20% - wanneer ze 65 worden.)

Laat de zekerheid van een dik pensioen, net als de andere zekerheden, maar achterwege.

En spreek liever over zeer hoog gekwalificeerde mensen die voor een relatief lage verloning hard werken in dikwijls moeilijke omstandigheden ver van huis. Dat ze hun job graag doen is een pluspunt, ze mogen van mij hun 'speeltje' hebben.
__________________
Fortuna favet fortibus

Laatst gewijzigd door JeeBee : 17 februari 2014 om 17:17.
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 17:19   #1050
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
U mag mij een lafbek vinden zowel U wil, mijnheer Korvo. Ik heb echter, maar dat zal dan wel zijn omdat ik een pathologische Gutmensch ben, veel meer bewondering voor de vrijwilliger bij Artsen Zonder Grenzen dan voor de gevechtspiloot die hoopt een nieuw type gevechtsvliegtuig te krijgen betaald door zijn medeburgers zodat hij werkzekerheid heeft, plezant speelgoed tot aan de pensioenleeftijd en zekerheid van een dik pensioen.
Whatever.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 17:22   #1051
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Brandverzekering kan makkelijk uitgelegd worden met de formule van de verwachte winst.
Geschatte kans per jaar dat ik een brand krijg in mijn huis: 1/1000. Waarde van mijn huis (opportuniteitswaarde inbegrepen): 1 000 000 euro. Kost van brandverzekering: 500 euro. Verwachte winst: 1/1000 x 1 000 000 -500 euro=+500 euro.
Ik heb een wiskundige opleiding genoten.

Maar ik snap helaas je berekening niet.

Maar ik zie wel dat je van kansberekening geen kaas hebt gegeten en dat je berekening op het niveau van je kleine teen zit.

En dat je verzekeraar al heel snel in faling zal gaan.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 17:22   #1052
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
U blijft mensen beledigen.

Mijn broer - gevechtspiloot - is maar 26 jaar oud geworden.

Van mijn promotiemakkers - 7 piloten - zijn er maar 3 die van de 'zekerheid' van een dik pensioen genieten. De anderen zijn ook verongelukt. (En dan vergeten we voor het gemak dat er dik in dat pensioen wordt gesneden - ongeveer 20% - wanneer ze 65 worden.)

Laat de zekerheid van een dik pensioen, net als de andere zekerheden, maar achterwege.

En spreek liever over zeer hoog gekwalificeerde mensen die voor een relatief lage verloning hard werken in dikwijls moeilijke omstandigheden ver van huis. Dat ze hun job graag doen is een pluspunt, ze mogen van mij hun 'speeltje' hebben.
Het heeft geen zin om op exemplaren zoals Otherwise te reageren Sir. In zijn roze lala-land draaien de zaken nu eenmaal anders. When the shit hits the fan zijn zij daarentegen de eersten om bescherming te vragen.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 17:24   #1053
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
U blijft mensen beledigen.

Mijn broer - gevechtspiloot - is maar 26 jaar oud geworden.

Van mijn promotiemakkers - 7 piloten - zijn er maar 3 die van de 'zekerheid' van een dik pensioen genieten. De anderen zijn ook verongelukt. (En dan vergeten we voor het gemak dat er dik in dat pensioen wordt gesneden - ongeveer 20% - wanneer ze 65 worden.)

Laat de zekerheid van een dik pensioen, net als de andere zekerheden, maar achterwege.

En spreek liever over zeer hoog gekwalificeerde mensen die voor een relatief lage verloning hard werken in dikwijls moeilijke omstandigheden ver van huis. Dat ze hun job graag doen is een pluspunt, ze mogen van mij hun 'speeltje' hebben.
Dus blijkbaar zijn die hypergesofisticeerde gevechtsvliegtuigen toch niet zo veilig en supergoed als hun kostprijs zou laten denken en als de verkopers ervan ons willen doen geloven. In de eerste jaren van de F16's van VDB zijn er inderdaad heel wat neergestort. Zal natuurlijk met de F35 niet anders zijn. Ik ben wel de laatste die zal beweren dat deze dingen goed zijn. Ik ben wel de eerste om te zeggen dat men in een dergelijk vliegtuig niet moet willen instappen en dat een dergelijk toestel dus niet hoeft te bestaan. Dat iemand die ervoor kiest boxer te worden slagen op zijn gezicht krijgt en misschien wel harde klappen, dat is spijtig, maar daar heb ik geen medelijden mee. Moest maar een andere sport gekozen hebben.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 17:26   #1054
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Het heeft geen zin om op exemplaren zoals Otherwise te reageren Sir. In zijn roze lala-land draaien de zaken nu eenmaal anders. When the shit hits the fan zijn zij daarentegen de eersten om bescherming te vragen.
Mijnheer Korvo, U draait de zaken om: eerst worden de gevechtsvliegtuigen betaald door de belastingbetaler, pas daarna worden ze misschien ingezet ter bescherming van dezelfde belastingbetaler.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 17:28   #1055
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ik heb een wiskundige opleiding genoten.

Maar ik snap helaas je berekening niet.

Maar ik zie wel dat je van kansberekening geen kaas hebt gegeten en dat je berekening op het niveau van je kleine teen zit.

En dat je verzekeraar al heel snel in faling zal gaan.
Neen, verzekeraars gaan niet failliet, net als aandeelhouders van wapenfabrieken...
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 17:29   #1056
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Dus blijkbaar zijn die hypergesofisticeerde gevechtsvliegtuigen toch niet zo veilig en supergoed als hun kostprijs zou laten denken en als de verkopers ervan ons willen doen geloven. In de eerste jaren van de F16's van VDB zijn er inderdaad heel wat neergestort. Zal natuurlijk met de F35 niet anders zijn. Ik ben wel de laatste die zal beweren dat deze dingen goed zijn. Ik ben wel de eerste om te zeggen dat men in een dergelijk vliegtuig niet moet willen instappen en dat een dergelijk toestel dus niet hoeft te bestaan. Dat iemand die ervoor kiest boxer te worden slagen op zijn gezicht krijgt en misschien wel harde klappen, dat is spijtig, maar daar heb ik geen medelijden mee. Moest maar een andere sport gekozen hebben.
Probeer niet de wereld te verbeteren.

Probeer eerst zelf aan je eigen niveau te werken.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 17:32   #1057
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Whatever.
Verdedig U, Mijnheer Korvo, met argumentering een discussieforum waardig...
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 17:50   #1058
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Probeer niet de wereld te verbeteren.

Probeer eerst zelf aan je eigen niveau te werken.
Waarom zou ik niet op zijn minst een poging doen om de wereld te verbeteren? Moet de wereld dan echt slechter worden?
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 17:56   #1059
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Verdedig U, Mijnheer Korvo, met argumentering een discussieforum waardig...
Reeds op de eerste pagina's van deze draad poneerden enkelen, waaronder ikzelf, redenen waarom gevechtsvliegtuigen (en een leger an sich) noodzakelijk blijven. Nog een paar posten hoger hadden (post #1026) hadden we het oa over een akkefietje in Uruzgan. Waar men het geld vandaan haalt is niet mijn zaak. Ik kan wel enkele suggesties doen (stoppen met ongeletterde proletariërs te importeren om zo maar iets te zeggen). Maar ik doe geen moeite om u te overtuigen hoor, dus je mag gerust stoppen met huilebalken.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2014, 17:58   #1060
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Waarom zou ik niet op zijn minst een poging doen om de wereld te verbeteren? Moet de wereld dan echt slechter worden?
Begin eens op uw drempel, in Borgerhout en Anderlecht. Achteraf niet komen huilen hé?
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be