Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 maart 2018, 00:13   #41
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
mensen met een caravan zijn gewoon losers Ga toch op hotel, krenterige hollanders
Op hotel gaan is stukken goedkoper dan met de caravan.

Kostplaatje van mijn caravan + de trekker 25000 + 40000 = 65000, tel daarbij het meerverbruik, de dubbele wegen tol, de verzekering en het tarief van de camping, in hotel gaan is daarbij vergeleken voor armoezaaiers.

Maar ik verblijf daarmee dan wel telkens voor een dikke twee maanden en sta op bevoorrechte plaatsen, op amper 5 meter van de boord van de lago di Bracciano, https://www.google.be/search?client=....0.saUlpxLh6V8 en dan niet langs de kant van Bracciano maar halfweg tussen Anguillara en Trevignano, met andere woorden, de goede kant van de lago. Langs Bracciano valt de zon op het water eerder weg waardoor aan die kant het water opvallend minder goed opwarmt.

Daar is wel een hotel vlak aan de rand van het meer met daarnaast restaurant Alfredo, waar ik daar vrijwel dagelijks ga eten.

https://www.google.be/search?q=resta...w=1108&bih=552

Laatst gewijzigd door Garry : 6 maart 2018 om 00:18.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 00:27   #42
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Voor 65000euro ga ik echt niet in een caravan zitten.

Echt niet.

Dan ga ik in de luxehotels genieten, en dat 20 jaar lang.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 00:33   #43
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Garry ik wist niet dat ge zo rijk waart !
Ik ben getrouwd voor 't geld, anders had ik een vrouwtje van mijn eigen leeftijd kunnen nemen in plaats van eentje van 20 jaar jonger hé.

Maar dat was ook weeral een tegenvaller. Ik zag haar moeder goed vol juwelen maar kon ik toch niet weten dat ze alles aan had wat ze had hé, dus rijk was mijn vrouw niet.

Nu is ze wel rijk maar 't was niet de bedoeling dat zij er beter van ging worden hé, 't was de bedoeling dat IK er beter van zou geworden zijn.

Nee nee, ik dacht bij me zelf, " Ik ga mij een jonge vrouw nemen, oud zal die van zelf wel worden". Maar dat die zo snel oud ging worden kon ik ook niet weten want dan had ik er eentje van 30 jaar jonger genomen hoor.

Laatst gewijzigd door Garry : 6 maart 2018 om 00:35.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 00:39   #44
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Voor 65000euro ga ik echt niet in een caravan zitten.

Echt niet.

Dan ga ik in de luxehotels genieten, en dat 20 jaar lang.
Ik zeg het toch, een caravan is een keuze en niet bepaald de goedkoopste. En ieder jaar opnieuw gezaag in huis over het hebben liggen van een zeiljacht in Nieuwpoort dat nauwelijks buiten komt. Maar ja, als je tijdens het seizoen gans de tijd in Italië zit heb je niet veel de tijd om hier gaan te zeilen hé.

Maar ja, ge hebt caravan en caravan hé https://www.youtube.com/watch?v=gQq1I6RGPKk

Laatst gewijzigd door Garry : 6 maart 2018 om 00:44.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 09:06   #45
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Voor 65000euro ga ik echt niet in een caravan zitten.

Echt niet.

Dan ga ik in de luxehotels genieten, en dat 20 jaar lang.
Wat afwisseling heeft toch zijn charmes.
Zonder voorbereiding ,met kampeergerief in de koffer en gezond wat geld op zak de contactsleutel omdraaien en vertrekken.
Alle pistes liggen open. Hoog avontuur gehalte.
Niet voor mietjes natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 6 maart 2018 om 09:07.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2018, 08:10   #46
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
mensen met een caravan zijn gewoon losers Ga toch op hotel, krenterige hollanders
Mensen die met de caravan gaan zijn vooral mensen die niet enkel en alleen aan zichzelf denken maar vooral ook aan hun kinderen of kleinkinderen.

Op iedere camping kunnen die naar hartenlust spelen met alle andere daar aanwezige kinderen. Een bijkomend voordeel is dat ze er meestal ook nog wat Spaans, Duits, Frans, Engels of Italiaans opsteken.

Kruipt gij maar ergens in de een of andere stad in een hotel met uw kroost die ge dan voor iedere maaltijd opnieuw mag gaan wassen en aankleden om er mee aan tafel te gaan.

Dit is mijn uitzicht vanop mijn kampeerplaats en moet ik in Romen zijn neem ik de auto en rij ik er wel heen, maar daarna terug in de veel koelere omgeving aan de rand van het meer.

https://www.google.be/search?client=....0.kmpm6W5EjAE

Dat wil ik niet ruilen voor uw stom hotel zenne, en dan vooral niet met deze caravan. https://www.youtube.com/watch?v=hw4R8031TBw en de type dat ge hier te zien krijgt is nog de generatie vóór de mijne.

https://www.youtube.com/watch?v=gQq1I6RGPKk Dit is wel identiek de zelfde.

Laatst gewijzigd door Garry : 8 maart 2018 om 08:39.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2018, 22:10   #47
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Elektrische auto als caravantrekker

Het ANWB kampeertijdschrift Kampeer en Caravan Kampioen beproefde als eerste in Europa de Tesla Model X als caravantrekker. Het had daarmee de Europese primeur om met een volledig elektrische auto met een forse caravan erachter te rijden. De testrit bleek niet alleen interessant voor de doelgroep. Ook de Tesla-organisatie deed inspiratie op voor verbeteringen aan de Model X.

De Tesla Model X is de allereerste volledig elektrisch aangedreven personenauto die een aanhangwagen mag trekken. Bij de geteste uitvoering P90D (vanaf € 133.000) mag er 1.580 kg aan de trekhaak, ruim voldoende voor een forse caravan. Voor de redactie van de KCK reden om een Model X in combinatie met de eigen KCK-redactiecaravan uit te proberen.

De Tesla Model X is heel praktisch, met keuze uit vijf, zes of zelfs zeven zitplaatsen. De imposante vleugeldeuren zorgen voor een prima instap, de bagageruimtes voor en achter zijn tezamen 2.200 liter groot. De Model X heeft een speciale Trailer Mode, waarbij de techniek zich aanpast aan het trekken van een aanhanger. De vermakelijke Ludicrous Mode, waarbij je in drie seconden van 0 naar 100 km/u optrekt, de adaptieve vering en het autonoom rijden zijn dan niet beschikbaar. Desondanks is de Model X een sensationele trekauto. Aan het comfort en de techniek merk je niet dat je met twaalf meter en bijna vier ton vakantieplezier op pad bent.

Zijn verbruik is de achilleshiel. Het bereik met een volle accu is ongeveer 400 km, met een caravan van ruim 1.500 kg erachter beperkt die afstand zich tot ongeveer 200 km. In de praktijk komt dat overeen met twee uurtjes rijden, een kwartiertje rust. Met een Tesla-snellader is de accu in een kwartier vol, via een gewoon stopcontact moet je rekenen op achttien uur.

https://www.kampeermagazine.nl/elekt...ekker<br /> /

Met andere woorden, ... tegen dat ge er mee in Rome of Salou bent is je verlofperiode gepasseerd, als je tenminste nog tijdig terug thuis wil geraken.

Ik veronderstel dat ge niet om de 200 km aan zo een snellader zult geraken waardoor je dan om de 200 km gedurende 18 uur moet opladen, niet echt wat ik zoek. En dat is dan nog maar voor een caravannetje van amper 1500 kg, de mijne weegt leeg al een goede 2 ton.

Ik zal dan toch moeten verder doen met mijn trouwe diesel.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be