Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 oktober 2015, 12:41   #41
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GuidoMK Bekijk bericht
Om tot die conclusie te komen negeert u gewoon de cijfers van officiële instanties die bestaan met het enige doel de milieuproblematiek op te lossen (waarvan ik al eerder cijfers van heb aangehaald).
Ik voeg andere argumenten toe. Toch niet zo moeilijk te begrijpen. Ga beter op die argumenten in als u er niet mee akkoord bent.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 19:28   #42
GuidoMK
Burger
 
Geregistreerd: 24 juni 2015
Berichten: 145
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Watblieft? Dan zou ik waarschijnlijk al lang vergiftigd zijn gezien het feit dat ik veel met glazuren werk, wat eigenlijk gewoon iets viscozer glas is). En dan zou men niet glas komen ophalen om het te recycleren. Ik zei de mensen al kernafval bij de vuilophaling zetten. Leg eens uit want ik geloof er niets van. Wat is er zo gevaarlijk aan glas? Buiten het feit misschien dat je het stof ervan best niet inademt, maar dat is gemakkelijk in de hand te houden.

En dingen als horizonvervuiling....daar had men het vroeger nooit over, alsof een kern- of kolen centrale zo'n mooi zicht is. Schitterende rookpluimen zeker? Vergelijk dat ook eens met de doden die vallen door alleen al uitstoot van dieselmotoren in België. Dan zijn nogal bij de haren getrokken nadelen die men probeert te vinden bij alternatieve energieën.
Milieuvervuilend =/ giftig voor mensen. Substanties kunnen zeer milieuvervuilend zijn zonder schadelijk te zijn voor de mens of vice versa. Dat is nogal een tamelijk groot verschil...
GuidoMK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 19:37   #43
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GuidoMK Bekijk bericht
Milieuvervuilend =/ giftig voor mensen. Substanties kunnen zeer milieuvervuilend zijn zonder schadelijk te zijn voor de mens of vice versa. Dat is nogal een tamelijk groot verschil...
En wat is er schadelijk voor het milieu aan silicium, sodium, calcium of boor oxide dan? Sorry, hoor maar glas bestaat uit zowat de meest voorkomende stoffen op aarde. Er wordt hier nogal wat bullshit verkocht.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 20:44   #44
GuidoMK
Burger
 
Geregistreerd: 24 juni 2015
Berichten: 145
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
En wat is er schadelijk voor het milieu aan silicium, sodium, calcium of boor oxide dan? Sorry, hoor maar glas bestaat uit zowat de meest voorkomende stoffen op aarde. Er wordt hier nogal wat bullshit verkocht.
Mijn comment stond los van het aldanniet feit dat glas schadelijk is voor het milieu.

De persoon claimde dat glas schadelijk was voor het milieu en u begint te raaskallen over hoeveel u met glas werkt en uw gezondheid...

Een nutteloze comment dus.
GuidoMK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 21:00   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.790
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
En wat is er schadelijk voor het milieu aan silicium, sodium, calcium of boor oxide dan? Sorry, hoor maar glas bestaat uit zowat de meest voorkomende stoffen op aarde. Er wordt hier nogal wat bullshit verkocht.
Glas/kwartsstof is nochtans verdomd schadelijk voor de mens. Niet zo aggressief als het even natuurlijk voorkomende asbest, maar toch.

Silicosis is de oudste erkende beroepsziekte in België ten andere.

En wat betreft de start van dit gezever over glas, Jantjes opmerking dat zonnepanelen helemaal niet zo lief zijn voor het milieu is wel accuraat.
Het glas dat gebruikt wordt is niet het grote probleem, wel de andere materialen gebruikt om de wafers hun job te laten doen, dingen zoals germanium, selenium, zelfs arsenicum en radioactief bestraalde elementen (jaja, neutronen hebben zo hun functie binnen de electronicaproductie).
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be