Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2015, 19:58   #41
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het punt is dat "een systeem van taksen en boetes" nu net precies zou opgesteld worden door exact dezelfde mensen die doen wat jij vindt dat er niet gedaan zou moeten worden.

Ik zal U een geheimpje verklappen: elke generatie is een gigantische uitstervingsgolf. Alle levende wezens die nu leven (op een paar bomen na) zullen binnen 100 of 200 jaar ten hoogste, uitgestorven zijn.

Waar jij het over hebt is over abstracte dingen zoals "soorten". Maar de enige dingen die echt leven, zijn individuen. Of er nadien nog andere individuen zullen leven die wat lijken op een gegeven individu, verandert niks aan het feit dat dat individu in kwestie zal sterven.

Bijgevolg gaat alle leven dat je nu kent, binnen 100 jaar dood zijn. Er zal dan misschien ANDER leven (ttz, andere individuen) leven, of niet. Maar dat verandert niks aan het feit dat al die die nu leven, dood zullen zijn.

Als dusdanig is het dan eigenlijk toch kifkif of er nog leven later of niet, nee ?
Het gaat hier om uitsterven door menselijk handelen. In 1950 waren er 2.5 miljard mensen en tegen 2050 zullen er dat 9.4 zijn. Dit enorme toename gecombineerd met de destructieve kanten van de economische ontwikkeling zorgen net voor een enorme impact die ongezien is in de hele geschiedenis van onze aardkloot. Soorten sterven hierdoor aan een razend tempo uit en dat is waarover het in deze studie gaat. Iemand die iets van ecologie kent weet dat het wegvallen van één fundamentele soort een hele keten kan doen vernietigen en ook het bestaan van de mens kan bedreigen.

Ik weet wel dat u dat graag alles tot in het waanzinnige kapot relativeert, maar sommigen van ons hebben kinderen en willen deze nu eenmaal nog een toekomst bieden in plaats van "de pluk de dag en fuck all the rest" attitude te aanhangen.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 24 juni 2015 om 19:59.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 21:28   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Zoals ik reeds zei is dat niet het resultaat dat ik wenselijk acht, het is gewoon de gedachtengang ieder iets of wat wel denkend mens.
Ik persoonlijk zou het bijzonder sneu vinden te moeten bedenken dat mensen het na mijn dood beter zouden hebben dan ik zelf. Meer nog, ik zou het bijzonder sneu vinden - ook al weet ik dat het zal gebeuren - dat er mensen mij overleven. Ik zie daar het nut voor mijn eigen plezier niet van in. Maar goed, ik leg er mij bij neer dat het zou wel zou kunnen zijn en waarschijnlijk zal zijn, want het zou mij teveel moeite kosten, en het zou waarschijnlijk toch mislukken, om daar iets proberen aan te doen. En uiteindelijk zou het toch bijzonder dom zijn om tijdens mijn eindige leven, mijzelf een hoop plezier te ontzeggen om het idiote genot kunnen te hebben dat anderen mij ook niet zouden overleven. Want in de grond is dat eigenlijk zo erg niet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 21:31   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het gaat hier om uitsterven door menselijk handelen.
Ik wil maar zeggen: binnen 150 jaar zullen alle olifanten die nu leven, ook dood zijn. Of er tegen dan NIEUWE olifanten leven of niet, kan die oude toch niet schelen, zou ik denken. En aangezien ik dan ook niet meer zal leven, kan het mij dus ook niet schelen of er na mijn eigen dood, nog nieuwe olifanten of tijgers zouden komen. Wat van belang is, zijn de tijgers die IK kan zien.

Citaat:
Ik weet wel dat u dat graag alles tot in het waanzinnige kapot relativeert, maar sommigen van ons hebben kinderen en willen deze nu eenmaal nog een toekomst bieden in plaats van "de pluk de dag en fuck all the rest" attitude te aanhangen.
Ik heb ook kinderen, en zo lang ik leef zal ik die heel graag zien. Maar na mijn dood zal er wat met die kinderen gebeurt, mij natuurlijk ook niet meer kunnen schelen. Omdat, wanneer ge dood zijt, niks U kan schelen. Ge hebt dan geen goeie en slechte sensaties meer, zie je.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 juni 2015 om 21:31.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 21:34   #44
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Mijn eigen impact of deze van een individu is verwaarloosbaar, deze van een groep of generatie is enorm. Vandaar dat je moet proberen het gedrag van een zo groot mogelijke groep te beïnvloeden / veranderen wil men resultaat hebben.
Dat vond (en vind) ik een wilde uitspraak.
Uw reactie daarop (cfr. infra) vind ik zo mogelijk nog wilder.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Een wilde uitspraak nog wel. Hebt u vroeger nooit wiskunde gehad op school? Wat is er moeilijk te begrijpen aan deze evidente stelling?
Ik snap waarom je er hier wiskunde bijsleurt.
Ik vrees dat discussie met jou dezelfde weg opgaat als het idiote debat over basisinkomen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 21:39   #45
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Zoals ik reeds zei is dat niet het resultaat dat ik wenselijk acht, het is gewoon de gedachtengang ieder iets of wat wel denkend mens.
Voor mijn part denk jij wat je wil.
Maar ik hou er niet van dat je belastinggeld wil aanwenden om mijn gedachtengang te beïnvloeden.
Mijn belastinggeld zie ik liever geïnvesteerd in bijvoorbeeld een comfortabele wegeninfrastructuur, een goedwerkende justitie, en een correct veiligheidsbeleid voor binnen- en buitenland.
Daar stopt het voor mij zowat.
Een gedachtenpolizei om mij allerhande dwaze ideeën op te lepelen, hoef ik niet.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 21:41   #46
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik weet wel dat u dat graag alles tot in het waanzinnige kapot relativeert, maar sommigen van ons hebben kinderen en willen deze nu eenmaal nog een toekomst bieden in plaats van "de pluk de dag en fuck all the rest" attitude te aanhangen.
Als jij wil zorg dragen voor je kinderen tot Sint-Juttemis: gogogo.
Maar doe het op eigen kosten.
Ik hou het bij bekostiging van een goede opvoeding, en een gedegen studie.
Daarna en zeker als ik dood ben, is het aan hen om hun wereld te modelleren naar hun inzichten.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 21:43   #47
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
He feit dat u hier zo kregelig van wordt, geeft net aan dat een belastingsysteem uitstekend werkt
Word jij niet kregelig als je bestolen wordt, en als met dat geld onzin bekostigd wordt?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 24 juni 2015 om 21:43.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2015, 23:51   #48
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Ik zie graag rampen films met als thema de uitroeiing van de mens.
Als het door aliens is dan verkoop ik het menselijk ras uit (Go hostile e.t.'s!!) zonder verpinken ook al sterf ik daardoor mee.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2015, 23:58   #49
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Ik zie graag rampen films met als thema de uitroeiing van de mens.
Als het door aliens is dan verkoop ik het menselijk ras uit (Go hostile e.t.'s!!) zonder verpinken ook al sterf ik daardoor mee.
Nah, het meest gewilde uitroeingsscenario blijft toch de "zombies" thema...statistisch gezien is de kans hier heel klein in...maar fantastische fictie..wie weet kan het in heel verre toekomst echt ook uitkomen !!
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2015, 07:45   #50
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

PatrickVe en Staaf, gulder zijt toch echt de loempigheid voorbij he?
"Wat kan het de olifanten schelen als ze hierna niet meer zijn".

We zullen mensen met zulke uitspraken als eerste tegen de muur zetten om er een kogel door te jagen. Wat kan ons dat schelen en de nakomelingen he?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 16:43   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Als het door aliens is dan verkoop ik het menselijk ras uit (Go hostile e.t.'s!!) zonder verpinken ook al sterf ik daardoor mee.
Ik heb ook altijd gefantaseerd om met een heel heel grote thermonucleaire bom zelfmoord te plegen ....
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 17:48   #52
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
PatrickVe en Staaf, gulder zijt toch echt de loempigheid voorbij he?
Misschien, maar niet de eerlijkheid, noch de hypokrisie.

Citaat:
"Wat kan het de olifanten schelen als ze hierna niet meer zijn".
Geen hol.
En mij ook niet.
En als iedereen echt eerlijk zou durven zijn, kan het niemand een barst schelen.

Citaat:
We zullen mensen met zulke uitspraken als eerste tegen de muur zetten om er een kogel door te jagen.
Dat is héél elegant van uwentwege.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 06:26   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
PatrickVe en Staaf, gulder zijt toch echt de loempigheid voorbij he?
"Wat kan het de olifanten schelen als ze hierna niet meer zijn".
Ik zal U de vraag stellen:

1) ben jij treurig omdat de holenbeer uitgestorven is ? Hoeveel dagen verdriet in je leven heeft dit gekost ?

2) hoeveel ongelukkige holenberen ken je ?

3) vervang in 1) en 2) "holenbeer" door:

- wolharige neushoorn
- megalodon
- smilodon
- dodo
- meganeuria
- ...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 06:33   #54
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zal U de vraag stellen:

1) ben jij treurig omdat de holenbeer uitgestorven is ? Hoeveel dagen verdriet in je leven heeft dit gekost ?
Hoe jullie over de natuur praten is gewoon van de pot gerukt!
Omdat de mens iets niet zal missen mag het door ons toedoen uitsterven dus!

Citaat:
2) hoeveel ongelukkige holenberen ken je ?
Dat wat overschiet dienen wij te bewaren!
Wij hebben het verstand met overschot om een ecologische natuurlijke balans te creëren. Je dient daarvoor wel mensen van goede wil bij het project te betrekken.

Laatst zag ik op Canvas een vrijwilligster die met hart en ziel voor de overschietende biodiversiteit zorgde. Ze ving chimpansees op om later vrij te laten in de natuur. Het creëerde jobs voor omstaanders en smeedden banden.
Vrijwilligers redden onze natuur, mensen als U maken ze kapot.
Rara in wie hun handen moeten wij de wereld dan leggen?


Citaat:
3) vervang in 1) en 2) "holenbeer" door:

- wolharige neushoorn
- megalodon
- smilodon
- dodo
- meganeuria
- ...
Het maakt mij zeer treurig dat het wilde leven zo moet lijden door toedoen van de mens. Maar on topic: Ik durf niet met zekerheid te stellen dat deze uitstervingsgolf door de mens gestart is.
Misschien zagen enkelen deze wel aankomen en wist men dat al die vervuiling toch niets ging uitmaken? Dus deed men maar op?
Waarom anders pakt men zoveel en vervuilt men zoveel? We are in crisis! Of what?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 06:36   #55
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat is héél elegant van uwentwege.
In plaats van de kogel geef ik U een bloem.
Vrede zij met u
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 06:42   #56
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Hoe jullie over de natuur praten is gewoon van de pot gerukt!
Omdat de mens iets niet zal missen mag het door ons toedoen uitsterven dus!

Dat wat overschiet dienen wij te bewaren!
Waarom ?

Als het ons niet ongelukkig maakt (en de niet-bestaande holenberen maken U niet ongelukkig, neem ik aan ?) en als niet-bestaande entiteiten ook niet ongelukkig zijn (dat is een redelijk zekere uitspraak zou ik denken), welk ongeluk wordt er dan veroorzaakt door het niet-bestaan van holenberen ?

De enige reden van het bestaan is toch het trachten na te streven van gelukkig gevoel, en het trachten te vermijden van ongelukkig gevoel, nee ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 06:50   #57
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

We moeten het bewaren is verkeerd, we dienen het te respecteren en hun plaats te gunnen.
Zoals we weten, is hier miljarden jaren evolutie gaande geweest. Het is niet omdat de mens zijn ego voorbij tript, de rest daaronder moet lijden he.
En diegene die hun ego voorbij trippen zijn maar een minderheid.
De mensheid wil verandering, one way or the other.

Het gaat niet om een gelukkig gevoel, dat gaat over de natuur respecteren en plaats geven.
Dat is onze voedselpiramide he!!!! Heel onze natuur draait op een balans die zich overheen miljoenen jaren uitevolueerde.
Het is niet aan de mens zich daarboven te stellen.
Noch aan andere rassen....

Maar weet ge PatrickVE, doe maar op.... wij zullen weldra allemaal weten hoe klein deze wereld is.
Till the love runs out....
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 07:49   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
We moeten het bewaren is verkeerd, we dienen het te respecteren en hun plaats te gunnen.
Wat is dat nu van een uitgangspunt ? Wij moeten helemaal niks. Wij zijn plezier en pijn belevende entiteiten, en onze "job" is om zoveel mogelijk plezier, en zo weinig mogelijk pijn te beleven. Daar stopt het bij.

Citaat:
Het gaat niet om een gelukkig gevoel, dat gaat over de natuur respecteren en plaats geven.
In tegendeel. Het enige wat telt, is ons eigen gelukkig gevoel, he.
Natuurlijk, in de mate dat iets in onze omgeving omzeep helpen, in de voorzienbare toekomst ons eigen plezier gaat bederven, is dat een domme zet (want uiteindelijk iets dat ons geen plezier oplevert, maar eerder pijn).
Maar daar beperkt het zich ook toe he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 07:52   #59
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

En toch zulde u moeten buigen naar wat onze menselijkheid toeroept.
Doe je dat niet kan je de gevolgen. Maar Ge zijt te laat en het doet er niet meer toe.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 07:57   #60
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En toch zulde u moeten buigen naar wat onze menselijkheid toeroept.
Wie is "onze menselijkheid" dat die zichzelf liever pijn doet dan plezier opzoekt ? En die mij gaat doen buigen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 juli 2015 om 07:57.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be