Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juni 2018, 10:48   #161
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.568
Standaard

Uiteindelijk zijn er nog mensen die er niet happy met zijn, met nieuwe opdringerige regeltjes zo Internetgewijze.

Het zal inderdaad het Internet niet ten goede komen.

Dat er regels zijn op het gebruik van het Internet daar kan ik mij nog in vinden maar die regels moeten wel goed opgesteld zijn, niet zoals dat nu het geval is.

‘Grote schade’ aan het internet, waarschuwen pioniers

Citaat:
Als Europa websites verplicht om geautomatiseerde filters te installeren, kan dat het internet ‘belangrijke schade’ toebrengen. Dat staat in een open brief die is ondertekend door Tim Berners-Lee en Vinton Cerf.
p.s.

De wet uitgelegd aan techneuten, en techniek aan juristen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2018, 21:04   #162
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Uiteindelijk zijn er nog mensen die er niet happy met zijn, met nieuwe opdringerige regeltjes zo Internetgewijze.

Het zal inderdaad het Internet niet ten goede komen.
Een achterhoede gevecht. Ik denk dat we zullen meemaken dat de mensen stilaan zullen beseffen dat die gecentralizeerde rommel zoals FB en Google en zo uiteindelijk de moeite niet waard zijn ; ik denk ook dat dingen zoals copyright stilaan naar zijn einde gaat: er is zoveel meer content aanbod dan aandacht voor content, dat de prijs van content naar nul zal gaan, en dan is er geen stake meer om copyright advocaten over te betalen.
Voor mij is de toekomst van (vrij) internet in peer-to-peer netwerken, niet in gecentralizeerde diensten. Als die gecentralizeerde diensten hoe langer hoe meer regeltjes opgesolferd krijgen, dan gaan inderdaad kleine gecentralizeerde diensten niet meer mogelijk worden, en gaat al het creatieve in open source/peer-to-peer kruipen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2018, 17:58   #163
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Smoelboek dient afgeschaft te worden.

Ik zal die brol nooit gebruiken.
Faecesboek zal je bedoelen.

Verbieden zal niet nodig zijn. Ik wil de mensen niet de kost geven die hun lidmaatschap van faecesboek introkken omdat ze er zichzelf mee in nesten werkten.
Nooit beginnen met dat soort rommel is de boodschap. Iemand wordt daar rijk van. Net zoals afvalkoning Van Gansewinkel.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2018, 19:02   #164
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.568
Standaard

En daar gaan we weer ...

Opletten voor virus op Messenger: dit moet je doen als je toch geklikt hebt

Citaat:
Er circuleert opnieuw een virus op Messenger, de berichtenapplicatie van Facebook. Dat blijkt uit talloze klachten op sociale media. Je lijkt een video van jezelf toegestuurd te krijgen van een vriend, maar als je op de link klikt, raakt je pc of smartphone besmet met een virus.
Opletten geblazen dus voor diegenen die gebruik maken van dat soort diensten.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 17:20   #165
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.818
Standaard Facebook blijft in de problemen zitten bij de jongeren

https://nl.express.live/2018/09/05/b...one-verwijderd

Er wordt in het stukje een beetje met de statistiek gegoocheld,maar de cijfers blijven naar beneden wijzen.
Namelijk bij een groeiend jonger publiek bij wie Facebook eigenlijk dood is..

We kunnen ons straks zelfs afvragen bij hoeveel toestellen de face-book app wel voorgeinstalleerd is (enorme aantallen vermoed ik) maar waar er nooit (meer) gebruik van gemaakt wordt....

Behalve de privacy-instellingen (die je nog altijd zelf moet inperken,in plaats van omgekeerd) is er mogelijk iets diepers bezig.Mensen die zijn gaan beseffen dat ze dankzij dergelijke applicaties in een "bubble" geraakt zijn ........eigenlijk geleidelijk aan geisoleerd samen met virtuele gelijkgestemden...

Nog zo een paar jaar en investeerders en betalende klanten verliezen hun intresse en FB wordt als MySpace...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 8 september 2018 om 17:22.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 17:42   #166
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
https://nl.express.live/2018/09/05/b...one-verwijderd

Er wordt in het stukje een beetje met de statistiek gegoocheld,maar de cijfers blijven naar beneden wijzen.
Namelijk bij een groeiend jonger publiek bij wie Facebook eigenlijk dood is..

We kunnen ons straks zelfs afvragen bij hoeveel toestellen de face-book app wel voorgeinstalleerd is (enorme aantallen vermoed ik) maar waar er nooit (meer) gebruik van gemaakt wordt....

Behalve de privacy-instellingen (die je nog altijd zelf moet inperken,in plaats van omgekeerd) is er mogelijk iets diepers bezig.Mensen die zijn gaan beseffen dat ze dankzij dergelijke applicaties in een "bubble" geraakt zijn ........eigenlijk geleidelijk aan geisoleerd samen met virtuele gelijkgestemden...

Nog zo een paar jaar en investeerders en betalende klanten verliezen hun intresse en FB wordt als MySpace...
Wat gaat extreem rechts dan gebruiken om hun leugens te verspreiden ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 08:27   #167
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Wat gaat extreem rechts dan gebruiken om hun leugens te verspreiden ?
Ik zou zeggen, dezelfde kanalen als links gebruikt om hun leugens te verspreiden, maar dat is niet waar. Die kanalen zijn namelijk een links monopolie, en rechts mag daar niet binnen denk ik. Ofwel wordt rechts vindingrijk, en vindt een andere manier om hun leugens te verspreiden, oftewel kan links in haar opzet slagen om het volledige openbare en commerciele communicatie monopolie (terug) te gebruiken voor hun leugens.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 12:42   #168
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.716
Standaard

https://www.zerohedge.com/news/2018-...d-read-private

Facebook was able to circumvent a 2011 consent agreement with the Federal Trade Commission (FTC) which barred the company from sharing user data without explicit permission, because Facebook considered the partners extensions of itself - "service providers that allowed users to interact with their Facebook friends." This allowed the company to grant such unprecedented access to everyone's information. The partners were reportedly prohibited from using the personal information from purposes outside the scope of their agreement, however there has been little to no oversight.

Ook voordat GPDR in de EU van kracht werd was Facebook voor haar US citizens onderworpen aan de FTC. De FTC had en heeft ook richtlijnen in zaken personengegeven en de noodzaak van toestemming voor het gebruik er van. Facebook liet alle personengegevens gebruiken door "partner organistatie" alle Netflix, Microsoft, Google, banken, massamediabedrijven en andere zonder dat Facebook enige controle procedure had om te voorkomen dat persoonlijke gegevens voor doeleinden waar de gebruiker niet van op de hoogte was.

De massamediabedrijven hebben groot schandaal geslagen over de praktijken van Cambridge Analytica. Hun eigen illustere praktijken met hun Facebook "vind ik leuk" icoontjes op hun websites zijn enkel terug te vinden op wat de massamediabedrijven afdoen als "fake news"-websites.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 19 december 2018 om 12:44.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 20:55   #169
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Faecesboek zal je bedoelen.

Verbieden zal niet nodig zijn. Ik wil de mensen niet de kost geven die hun lidmaatschap van faecesboek introkken omdat ze er zichzelf mee in nesten werkten.
Nooit beginnen met dat soort rommel is de boodschap. Iemand wordt daar rijk van. Net zoals afvalkoning Van Gansewinkel.

Het klinkt al niet echt proper
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 december 2018 om 20:55.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 23:05   #170
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.490
Standaard

hln heeft het ook opgepikt

https://www.hln.be/ihln/nieuw-rappor...hten~a860254e/

"De New York Times maakte het rapport op op basis van interne documenten, interviews met voormalige Facebook-medewerkers en berichten over nog onbekende samenwerkingen. Daaruit zou ook gebleken zijn dat nog veel meer bedrijven toegang hadden tot gegevens van Facebook-gebruikers. In totaal zouden meer dan 150 techbedrijven betrokken zijn."

Ik zit niet op facebook trouwens. Mijn madam wel.
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 07:43   #171
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Wat gaat extreem rechts dan gebruiken om hun leugens te verspreiden ?
Hoe doet extreem links het? Of mag je dat niet verklappen?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 08:02   #172
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Ik blijf bij mijn punt dat, wie zo idioot is om dingen zoals facebook te gebruiken, nadien niet moet komen bleiten dat "zijn gegevens gebruikt werden", of dat hij/zij "gemanipuleerd werd door opiniemakers".

Het enige nadeel, dat wel niet te onderschatten is, voor de intelligente burger die van al die evidente propagandarommel niet moet weten, is dat je met dat spul meutes en meutes debielen gelijk wat kunt wijsmaken, die daardoor aanzienlijk gevaarlijk kunnen worden. Maar bon, het echte probleem daar is niet facebook, maar het bestaan van die debielen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 december 2018 om 08:02.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 09:32   #173
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik blijf bij mijn punt dat, wie zo idioot is om dingen zoals facebook te gebruiken, nadien niet moet komen bleiten dat "zijn gegevens gebruikt werden", of dat hij/zij "gemanipuleerd werd door opiniemakers".
Facebook en hun partners gebruiken persoonlijke gegevens zonder toestemming van de betrokkenen. Ook al heb je geen Facebook account, dan kan Facebook en hun partners nog vrienden voorstellen die je ergens van kent. Dit is omdat de Facebook pixels met hun "vind ik leuk" icoontjes informatie verzamelen van jezelf en degenen waarmee je in het leven in contact komt.

Ook Microsoft is niet onbesproken. Ze zijn ook Facebook partner en met hun hotmail-adressen verzamelen ze know how van je persoonlijke netwerken.

De politiek in België staat hier idioot tegenover. Zo heeft Johan Vanoverveldt zich Microsoft producten laten verkopen zodat elke burger die de fiscale regelgeving wenst te raadplegen verplicht een microsoft account dient aan te maken.

https://financien.belgium.be/nl/Actu...en-nieuw-jasje

https://nl.metrotime.be/2018/04/06/n...account-nodig/
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 december 2018 om 09:38.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 10:20   #174
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Facebook en hun partners gebruiken persoonlijke gegevens zonder toestemming van de betrokkenen. Ook al heb je geen Facebook account, dan kan Facebook en hun partners nog vrienden voorstellen die je ergens van kent. Dit is omdat de Facebook pixels met hun "vind ik leuk" icoontjes informatie verzamelen van jezelf en degenen waarmee je in het leven in contact komt.
Dat is zwaar overdreven.

Als je geen facebook account hebt, dan is de facebook pixel niks anders dan een gewone tracking beacon van de website in kwestie. Die weet dan helemaal niks van "uw profiel", noch van het feit dat anderen uw "vrienden" zijn.

Men schrijft hier magische eigenschappen toe aan iets dat niet juist is.

Wat is een FB pixel eigenlijk ? Het is een script dat uitgevoerd wordt als je de pagina opent van een website. Dat script zal dan alle informatie verzamelen van de acties die je onderneemt op die website, zoals klikken ; het script kan natuurlijk ook de cookies (of de plaatsvervangers daarvan) die jij hebt van diezelfde website raadplegen en wijzigen.

Natuurlijk, in de mate dat de code van een FB add komt, *en je hebt facebook cookies verbonden aan jouw FB acccount* dan heeft dat script natuurlijk toegang tot uw facebook cookies ; en nadien, als je FB opent, kan een script op de FB pagina al die facebook data terug naar FB sturen ; als uw cookies uw facebook profiel data kent, dan is alles gelinkt natuurlijk.

Maar als je geen FB account hebt, en je wist geregeld al uw cookies, of beter, je gebruikt tracking blockers, dan kan men natuurlijk niet uitvissen wie gij zijt, noch wie uw vrienden zijn of FB die ge niet hebt. Uw mail adressen en zo worden daarbij nooit doorgestuurd, daar heeft dat script geen toegang toe. Met een goeie adblocker en tracking blocker wordt het script zelfs niet eens afgeladen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 13:07   #175
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.714
Standaard

men zegge het voort...

Citaat:
Lie (verb)
1 : to make an untrue statement with intent to deceive
2 : to create a false or misleading impression
Citaat:
By any measure, Facebook as an organization has knowingly, willingly, purposefully, and repeatedly lied. And two reports this week demonstrate that the depth of its lying was even worse than we previously imagined.
Citaat:
And it is still lying today. Faced with evidence of its data-sharing agreements where – let's not forget this – Facebook provided third parties access to people's personal messages, and more importantly to their friends' feeds, the company claims it broke no promises because it defined the outfits it signed agreements with as "service providers."
Citaat:
The social network claims it only shared what people had agreed to share or chosen to make public, sidestepping a key issue: that people potentially had their profiles viewed, slurped, and exploited by their friends' connected apps or websites.
https://www.theregister.co.uk/2018/1...saster/?page=1
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 13:25   #176
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht

Ik kan er gewoon niet bij dat mensen daarvan verschieten. Ik kan maar bitter weinig compassie hebben met mensen die facebook gebruiken en nadien komen bleiten.

Dat is een beetje zoals naar de hoeren gaan, en dan bleiten dat ge rare ziektes opgedaan hebt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2019, 13:12   #177
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.716
Standaard

https://www.bbc.com/news/technology-47146431

Specifically, the FCO has ruled that:

Facebook's various services can continue to collect data, but they cannot combine it with the user's main Facebook account unless the member gives their voluntary consent
collecting data from third-party websites and assigning it to a Facebook user's account is likewise only allowed if that member has given the firm permission


Dit is een uitspraak in Duitsland van hun mededingsautoriteit.

Volgens GPDR kan het ook niet zijn dat je met één vakje aan te vinken je toestemming hebt gegeven voor uiteenlopende doeleinden. Bovendien dien je als gebruik jouw geïnformeerde toestemming te hebben gegeven. Gezien meer dan 99.9% van de smartphone gebruikers amper weet waarvoor en aan wie ze toestemming hebben gegeven voor welke persoonsgebonden gegevens zijn Facebook, Google, hun partners- en nevenbedrijven ( Instagram, Android, gmail, messenger, Maps, ...) in flagrante overtreding van GPDR.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 19:39   #178
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.716
Standaard

https://edition.cnn.com/2019/02/14/t...ine/index.html

Facebook (FB) confirmed to CNN Business on Thursday that it's in talks with the Federal Trade Commission, following a report that the agency is looking to levy a record fine against the company for violating an earlier data privacy agreement.

...

While a fine of hundreds of millions or even billions of dollars would be a blow to Facebook, it certainly would not cripple the company. It made nearly $7 billion in profit in the final three months of 2018 and more than $22 billion in profit for the year.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2019, 23:28   #179
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik kan er gewoon niet bij dat mensen daarvan verschieten. Ik kan maar bitter weinig compassie hebben met mensen die facebook gebruiken en nadien komen bleiten.

Dat is een beetje zoals naar de hoeren gaan, en dan bleiten dat ge rare ziektes opgedaan hebt.
Ik heb er ook geen compassie mee, zelf gezocht.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 10:54   #180
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.568
Standaard

Facebook kondigt ommezwaai aan.

Citaat:
In een "nieuwe visie" voor Facebook, belooft topman Mark Zuckerberg dat zijn bedrijf zich de komende jaren veel meer gaat richten op de privacy van zijn gebruikers.
De privacy van 'zijn' gebruikers whoehahahaha!!
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be