Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 10 mei 2014, 09:50   #81
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik ga hier nu niet heel hard het sociaal beleid van de N-VA verdedigen, maar dat is nu al, goedgekeurd door zowel SPa als PS. het verschil is dat de N-VA een pak meer mensen aan het leefloon wil ipv aan de werkloosheidssteun.

in hun voordeel spreekt weer dat ze het leefloon willen optrekken.

We gaan nu toch niet alles wit/zwart zien hé?
Dan zijn ze nog steeds werkloos, het probleem verschuift enkel...
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline  
Oud 10 mei 2014, 09:51   #82
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 4.543
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Tja, hoeveel mensen zouden er zijn met 3 - 4 huizen en een leefloon ?
Dat gaat nogal wat geld opleveren.
u heeft het over opbrengst van een maatregel. Dat zal niet veel zijn. ik deel uw mening

maar ik zou ook de basis willen aankaarten van sociale zekerheid.
en ook de misbruik.
Iemand die huurgeld krijgt voor 3-4 huizen en een leefloon aanvraagt. Daar moet een lijn getrokken worden. En blijkbaar doet NVA dat nu
__________________
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept.........
MORPHEUS is offline  
Oud 10 mei 2014, 09:54   #83
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dan zijn ze nog steeds werkloos, het probleem verschuift enkel...
tuurlijk. in Nederland bv verschuiven die ook gewoon naar een andere steunmaatregel. maar ze zijn uiteraard wel uit de werkloosheidsstatistieken....
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 10 mei 2014, 09:56   #84
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik vind dat helemaal geen goed idee. Ik vind het zelfs een verschrikkelijk slècht idee. De kans is immers groot dat de steuntrekker geen huishuur kan betalen van zijn leefloon en dat het OCMW dan ook nog eens moet tussenkomen met een huursubsidie. Wat heb je dan op lange(re) termijn gewonnen?
Ik haat dat soort ongelijkheid tussen leefloners. De niet-bezitters leven 30% onder de Europese armoedegrens. De bezitters leven comfortabel. Een huur uitsparen is gemakkelijk 400 �* 500€ per maand waard, ofte 3/4 van een leefloon.

Stel je verkoopt je ( bescheiden) woning gedwongen voor 100.000€. Deel door 750€ (leefloon). Dat is 133 maanden uitstel van huursubsidie ofte elf jaar. Ik vind dat de moeite om te doen. En denk dan eens aan die leefloners met knoesten van woningen, een veelvoud van die 100000€. Het idee alleen al maakt me woest.
eno2 is offline  
Oud 10 mei 2014, 09:58   #85
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik haat dat soort ongelijkheid tussen leefloners. De niet-bezitters leven 30% onder de Europese armoedegrens. De bezitters leven comfortabel. Een huur uitsparen is gemakkelijk 400 �* 500€ per maand waard, ofte 3/4 van een leefloon.

Stel je verkoopt je ( bescheiden) woning gedwongen voor 100.000€. Deel door 750€ (leefloon). Dat is 133 maanden uitstel van huursubsidie ofte elf jaar. Ik vind dat de moeite om te doen. En denk dan eens aan die leefloners met knoesten van woningen, een veelvoud van die 100000€. Het idee alleen al maakt me woest.
dus jij wil dat de bezitters ook onder de armoedegrens gaan.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 10 mei 2014, 10:00   #86
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
alle geld naar de superrijken en geen middenklasse meer. Laat de armen verrotten.

voil�*, alles opgelost.
Zeg dat tegen de politici die hier decennia aan één stuk elk jaar circa 50.000 nieuwe armen hebben ingevoerd die wij met zijn allen moeten onderhouden.
Pericles is offline  
Oud 10 mei 2014, 10:04   #87
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dat eist Jan Jambon van de N-VA:

"Werklozen die na drie jaar geen baan vinden, moeten eerst hun spaarcenten aanspreken voor ze kunnen aanspraak maken op een leefloon. Dat zegt N-VA-kopstuk Jan Jambon. Dat houdt ook in dat de werkloze de eigen woning moet verkopen. "

Standaard : http://www.standaard.be/cnt/dmf20140509_074
Misleidende uitspraak. Het gaat hier in feite niet over de beperking tot de toegang tot leefloon, maar over een ingrijpende verandering in het statuut en de condities van de werkloosheidsvergoedingen. Dit stevent rechtstreeks af op een stopzetting van de werklooosheidsuitkeringen na drie jaar (zeer korte beperking in de tijd) en dat is zonder meer verwerpelijk.

Er wordt hier een beetje van alles door elkaar geklutst en misbruik gemaakt van de duidelijke mistoestand die erin bestaat dat huiseigenaars een leefloon kunnen krijgen. Misbruik om de werkloosheidsuitkeringen te beperken in de tijd.

Maar ik verneem dat Jambon verkeerd zou geciteerd zijn in een krantenartikel. Wat is het nu juist????
eno2 is offline  
Oud 10 mei 2014, 10:05   #88
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus jij wil dat de bezitters ook onder de armoedegrens gaan.
Dat gebeurt pas na jaren, het duurt wel even eer je er 200.000 euro hebt doorgedraaid en ondertussen kan je de echte behoeftigen misschien wat meer geven.
Bovendien is het een goede stimulans om aangeboden werk dat misschien wat minder betaalt toch te aanvaarden.
Pericles is offline  
Oud 10 mei 2014, 10:08   #89
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus jij wil dat de bezitters ook onder de armoedegrens gaan.
Stropop
Vermogenden, mensen met middelen en bezitters moeten geen uitkeringen krijgen tot ze onder de armoedegrens gaan, of voor wie niet in armoedegrenzen gelooft: tot ze behoeftig worden.

Ik haat al dat water-naar -zee -gestroom, zo traditioneel in België.
eno2 is offline  
Oud 10 mei 2014, 10:10   #90
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat gebeurt pas na jaren, het duurt wel even eer je er 200.000 euro hebt doorgedraaid en ondertussen kan je de echte behoeftigen misschien wat meer geven.
Bovendien is het een goede stimulans om aangeboden werk dat misschien wat minder betaalt toch te aanvaarden.
Waar zijn die jobs?
Zowel voor werklozen als voor leefloners als voor nieuwe migranten als voor Europeanen die hier komen werken...

Of ga je een systeem op poten zetten dat om de drie jaar werklozen laat werken en werkenden laat stempelen, om dan na drie jaar weer te verwisselen?
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline  
Oud 10 mei 2014, 10:11   #91
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat gebeurt pas na jaren, het duurt wel even eer je er 200.000 euro hebt doorgedraaid en ondertussen kan je de echte behoeftigen misschien wat meer geven.
Juist. Dat duurt...22jaar �* rato van 750€/maand, het leefloon. Kunnen ze 22 jaar oefenen voor het leefloon dat ze later gaan ontvangen.
Citaat:
Bovendien is het een goede stimulans om aangeboden werk dat misschien wat minder betaalt toch te aanvaarden.
Aangeboden werk, dat is een goeie
eno2 is offline  
Oud 10 mei 2014, 10:12   #92
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Waar zijn die jobs?
Zowel voor werklozen als voor leefloners als voor nieuwe migranten als voor Europeanen die hier komen werken...

Of ga je een systeem op poten zetten dat om de drie jaar werklozen laat werken en werkenden laat stempelen, om dan na drie jaar weer te verwisselen?
Ik vind gewoon dat bezitters van een woning eerst deze moeten verkopen , alvorens recht te hebben op leefloon.
Pericles is offline  
Oud 10 mei 2014, 10:13   #93
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik haat dat soort ongelijkheid tussen leefloners. De niet-bezitters leven 30% onder de Europese armoedegrens. De bezitters leven comfortabel. Een huur uitsparen is gemakkelijk 400 �* 500€ per maand waard, ofte 3/4 van een leefloon.

Stel je verkoopt je ( bescheiden) woning gedwongen voor 100.000€. Deel door 750€ (leefloon). Dat is 133 maanden uitstel van huursubsidie ofte elf jaar. Ik vind dat de moeite om te doen. En denk dan eens aan die leefloners met knoesten van woningen, een veelvoud van die 100000€. Het idee alleen al maakt me woest.
Je berekening klopt van geen kanten. Als die leefloner huur moet betalen (laten we nog een goedkoop krot van € 500 nemen), dan heeft hij nog € 250 per maand over om van te leven. Daar moeten nog vaste kosten vanaf (elektriciteit, water, verwarming, verzekeringen,...). Hoeveel schiet er dan nog over om te eten en te drinken, denk je?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 10 mei 2014, 10:13   #94
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
..

Of ga je een systeem op poten zetten dat om de drie jaar werklozen laat werken en werkenden laat stempelen, om dan na drie jaar weer te verwisselen?
Iedereen heeft recht op werk, en aangezien de werkenden de plaatsen van de werklozen innemen is een beurtsysteem OK. Er moeten vormen van prioriteit komen voor langdurig werklozen ipv doorschuiven naar leefloon.
eno2 is offline  
Oud 10 mei 2014, 10:17   #95
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 4.543
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat gebeurt pas na jaren, het duurt wel even eer je er 200.000 euro hebt doorgedraaid en ondertussen kan je de echte behoeftigen misschien wat meer geven.
Bovendien is het een goede stimulans om aangeboden werk dat misschien wat minder betaalt toch te aanvaarden.
Laat we situatie leefloon-eigen huizen-spaargeld
Even transparant houden tegen de situatie waar mijn eigen vader nu voorstaat.

Eigen huis, spaargeld, behoorlijk pensioen.
Op maandag,dinsdag,donderdag verzorg ik vader thuis.
Broer en zus doen de andere dagen.

Maar vader heeft ons een tijdje geleden geïnformeerd dat het niet meer zo lukte thuis en dat hij bejaardenhuis klaar was.

We voorzien dat vader juni 2015 zal een kamer kunnen krijgen.

Maar nu komt het.
Als vader zijn huis verkoopt, dan zal hij bepaalde subsidies ( incontinentie bijvoorbeeld ) verliezen.
Als vader zijn huis verhuurd, dan zal hij de subsidies behouden.
Ook wil het OCMW een 90.000 euro op een geblokkeerde rekening hebben om eventuele kosten te kunnen betalen mocht zijn pensioen niet voldoende zijn.
Mijn vader heeft gewerkt tot zijn 66 jaar. Van 14 jaar tot 66 jaar met 1.5 jaar stempelen.

Ik ken een “OCMW geval” van vader zijn leeftijd die al een kamer heeft en dezelfde verzorging krijgt als vader zal krijgen.
__________________
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept.........
MORPHEUS is offline  
Oud 10 mei 2014, 10:19   #96
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik vind gewoon dat bezitters van een woning eerst deze moeten verkopen , alvorens recht te hebben op leefloon.
Wat dacht je van leefloon gereduceerd met woonkost voor huisbezitters?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 10 mei 2014, 10:19   #97
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Je berekening klopt van geen kanten. Als die leefloner huur moet betalen (laten we nog een goedkoop krot van € 500 nemen), dan heeft hij nog € 250 per maand over om van te leven. Daar moeten nog vaste kosten vanaf (elektriciteit, water, verwarming, verzekeringen,...). Hoeveel schiet er dan nog over om te eten en te drinken, denk je?
Wat bedoel je met klopt van geen kanten?

Ik heb van 1995 tot 2010 met een uitkering onder de armoedegrens overleefd, je hoeft mij geen plaatje te schetsen.

Jij gunt huisbezitters een leefloon, ik niet. Dat is een verschil van gevoeligheid.

Geen uitkeringen voor bezitters, bemiddelden, vermogenden. Punt aan de lijn.
eno2 is offline  
Oud 10 mei 2014, 10:21   #98
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 4.543
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wat dacht je van leefloon gereduceerd met woonkost voor huisbezitters?
U bedoeld KI ?
__________________
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept.........
MORPHEUS is offline  
Oud 10 mei 2014, 10:22   #99
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Ook wil het OCMW een 90.000 euro op een geblokkeerde rekening hebben om eventuele kosten te kunnen betalen mocht zijn pensioen niet voldoende zijn.
Wel wel

Ze stellen toch eisen aan vermogenden...
eno2 is offline  
Oud 10 mei 2014, 10:22   #100
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Laat we situatie leefloon-eigen huizen-spaargeld
Even transparant houden tegen de situatie waar mijn eigen vader nu voorstaat.

Eigen huis, spaargeld, behoorlijk pensioen.
Op maandag,dinsdag,donderdag verzorg ik vader thuis.
Broer en zus doen de andere dagen.

Maar vader heeft ons een tijdje geleden geïnformeerd dat het niet meer zo lukte thuis en dat hij bejaardenhuis klaar was.

We voorzien dat vader juni 2015 zal een kamer kunnen krijgen.

Maar nu komt het.
Als vader zijn huis verkoopt, dan zal hij bepaalde subsidies ( incontinentie bijvoorbeeld ) verliezen.
Als vader zijn huis verhuurd, dan zal hij de subsidies behouden.
Ook wil het OCMW een 90.000 euro op een geblokkeerde rekening hebben om eventuele kosten te kunnen betalen mocht zijn pensioen niet voldoende zijn.
Mijn vader heeft gewerkt tot zijn 66 jaar. Van 14 jaar tot 66 jaar met 1.5 jaar stempelen.

Ik ken een “OCMW geval” van vader zijn leeftijd die al een kamer heeft en dezelfde verzorging krijgt als vader zal krijgen.
Spreek van geluk dat hij nog een huis heeft, want anders zat het OCMW aan jouw loon. Je bent namelijk verplicht je ouders te onderhouden als ze opgenomen worden en de eigen middelen ontoereikend zijn, als ik me niet vergis.
Pericles is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be