Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 19 maart 2018, 18:23   #221
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Een eindstrijd zou ik dit niet noemen. Eerder een tussenfase waarin de Koerden stilaan geloosd worden door het Westen na bewezen diensten.

Door de nieuwe focus van gevechten in de regio Afrin heeft het YPG troepen van het front in de regio Deir Ezzor verplaatst naar Afrin. Wat IS in Deir Ezzor dan weer een tweede adem geeft.

Ergo: de politiek van het westen speelt Turkije en IS in de kaart.
Wat ook kan is dat Turkije geloosd worden door het Westen na bewezen niet dienstig.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline  
Oud 19 maart 2018, 18:33   #222
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Wat ook kan is dat Turkije geloosd worden door het Westen na bewezen niet dienstig.
Ik vrees ervoor. Erdogan heeft de troefkaart van dat akkoord rond het tegenhouden van vluchtelingen achter de hand. Als men hem tegen de haren instrijkt zet hij de sluizen weer open.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline  
Oud 19 maart 2018, 18:53   #223
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik vrees ervoor. Erdogan heeft de troefkaart van dat akkoord rond het tegenhouden van vluchtelingen achter de hand. Als men hem tegen de haren instrijkt zet hij de sluizen weer open.
Oké, dat weten we dat hij Europa op die manier wilt chanteren. Maar herinner U Kadafhi, die had ook zo'n akkoord maar ze lieten hem toch vallen als het erop aan kwam. Het zit er dik in dat Erdogan zijn hand ga verspelen als hij gans Syrisch Koerdistan en Irak Koerdistan wilt bezetten. Bedenk dat Turkije geen vrienden heeft nog in het Midden Oosten nog in het Westen.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline  
Oud 19 maart 2018, 20:14   #224
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.970
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Oké, dat weten we dat hij Europa op die manier wilt chanteren. Maar herinner U Kadafhi, die had ook zo'n akkoord maar ze lieten hem toch vallen als het erop aan kwam. Het zit er dik in dat Erdogan zijn hand ga verspelen als hij gans Syrisch Koerdistan en Irak Koerdistan wilt bezetten. Bedenk dat Turkije geen vrienden heeft nog in het Midden Oosten nog in het Westen.
De "vrije Syrische bondgenoten" zijn verdorie IS leden

De tijd zal er wel voor zorgen dat het steeds duidelijker word dat Erdogan steeds samen gewerkt heeft met IS-Dash, dat nu ontpopt tot de vrije Syrische bondgenoten nu door Turkije zo officieel “beschermd” tegen de NAVO aanvallen.

De verliezen aan terrein dat IS geleden heeft zal nu onder het mom om de Koerden te verdrijven herwonnen worden. En de race naar de olie zal weer ingezet worden, want ook daar kwijlt Erdogan naar om zijn oorlog uitgaven te bekostigen en zen eigen zakken te vullen!!!!

En Europa staat er bij en kijkt er naar zoals steeds. Erger nog ze betalen miljarden aan Erdogan om humaan te zijn!!!! Die miljarden waren beter gebruikt voor defensie en de Europese grens te beveiligen!
Erdogan gaat over lijken om zijn doel, moslimbroeder sultan van zijn nieuwe Ottomaanse rijk te bereiken.

Persbericht: Turkse leger en Syrische bondgenoten slaan aan het plunderen in Afrin.
De humanitaire situatie van inwoners van de Noord-Syrische stad Afrin, die gevlucht zijn na de aankomst van het Turkse leger, wordt nog slechter. Er doen beelden de ronde dat door de Turken gesteunde troepen huizen en andere eigendommen in Afrin massaal aan het plunderen zijn, waarschuwen Koerdische bronnen. "Ze plunderen huizen en winkels, steken tehuizen in brand, halen standbeelden neer, net zoals Islamitische Staat deed in de gebieden die zij binnenvielen", aldus een woordvoerder van de Koerdische Volksbeschermingseenheden (YPG), Brossik al-Hassakeh.
Op de foto's uit Afrin is te zien hoe door de Turken gesteunde troepen Koerdische standbeelden naar beneden halen en volgeladen jeeps en karren in de stad rondrijden. De Turkse vlag wappert nu ook boven Afrin, tot ontzetting van de Koerden.
__________________
Al heb ik dyslexie en probeer ik te beschrijven. Dat ik Toch droom van een kanton systeem hier, met functioneel referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland
epicurist_dirk is offline  
Oud 19 maart 2018, 20:34   #225
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Wee de overwonnenen. Dit is de "veiligheid" die Erdogan en zijn moslimfascisten in het ooit relatief rustige en ordelijke Afrin brachten. Zijn huurlingen plunderen de huizen en de winkels van de plaatselijke bevolking leeg, winkels waar alkohol wordt verkocht worden in brand gestoken, een standbeeld van een mytische Koerdische figuur wordt neergehaald, de plaatselijke bevolking wordt vernederd, en er zijn ook geruchten over standrechtelijke exekusies. Mensen worden uit hun huizen verjaagd, en er is een etnische zuivering aan de gang. Daarnaast werd een ziekenhuis gebombardeerd. Volgens Erdogan zijn dit zootje ongeregeld de "echte eigenaars" van Afrin. De misdaad van de inwoners van Afrin? Dat ze vrij wilden zijn en zelfbestuur wilden hebben.

Syrische rebellen plunderen Afrin leeg: “Tienduizenden vluchtelingen zijn de wanhoop nabij”
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...abij~ad8c2a90/

Erdogan doet een ‘Assad-light’ in Afrin
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180318_03416342

KURDISH SHOCK AND TURKISH CELEBRATION AS AFRIN FALLS TO THE TURKS
http://www.jpost.com/Middle-East/Kur...e-Turks-545376

********************

DE STANDAARD | MAANDAG 19 MAART 2018 - BUITENLAND

ERDOGAN DOET EEN "ASSAD"-LIGHT

Turkije heeft Koerdische stad onder controle
150.000 mensen uit Afrin gevlucht
Aanvallen op burgers en ziekenhuis

VAN ONZE CORRESPONDENT IN HET MIDDEN-OOSTEN JORN DECOCK

BEIROET - ‘Het centrum van Afrin is onder controle sinds halfnegen vanochtend’, zei de Turkse president Recep Tayyip Erdogan gisteren. ‘De meeste terroristen zijn al gevlucht met de staart tussen de benen.’ Beelden uit Afrin bevestigden al snel dat de grootste Koerdische stad in het noordwesten van Syrië was gevallen. ‘In het centrum wapperen de symbolen van vertrouwen en stabiliteit in plaats van de vodden van de ?*terroristen’, zei Erdogan nog.

Of de naar schatting 300.000 inwoners van Afrin – behalve Koerden ook Arabische Syriërs en zelfs Yazidi’s uit Irak – gisteren genoten van ‘vertrouwen en stabiliteit’, valt te betwijfelen. Naar schatting 150.000 van hen zijn in de voorbije dagen naar Syrisch regime?*gebied gevlucht. Wie bleef, kreeg gisteren van de overwinnaars de raad binnen te blijven.

Videobeelden toonden hoe ?*Syrische rebellen en Turkse soldaten hun vlaggen hesen. Een standbeeld van de mythologische smid Kawa, die een centrale rol speelt in de Koerdische ontstaans?*verhalen over hun nieuwjaarsfeest ‘Newroz’, werd neergehaald. Andere video’s zouden tonen hoe een alcoholwinkel werd plat?*gebrand. Er was ook sprake van plunderingen en standrechtelijke executies, al zijn van die laatste voorlopig geen bewijzen.

Voor Erdogan en zijn aanhangers gaat het om een belangrijke overwinning op de Syrisch-Koerdische ‘Volksbeschermingseen?*heden’ (YPG), die banden hebben met de Turks-Koerdische PKK. Een Koerdische aanhanger verwoordde via Twitter welke gevoelens bij de Koerden overheersen: ‘Afschuw, woede en angst voor de onschuldige mensen van Afrin.’

Buitenbeentje

De overwegend Koerdische enclave was een buitenbeentje en bleef de laatste jaren goeddeels buiten het Syrische conflict. Ze lag afgezonderd van de grotere oostelijke gebieden waar de Koerdische YPG ‘regeert’ als onderdeel van de ‘Syrische Democratische Krachten’ (SDF), die worden gesteund door de VS.

In het Turkse offensief tegen Afrin hebben de VS niet ingegrepen, ook al liepen de spanningen met Ankara, een Navo-bondgenoot, hoog op. Maar wat er zou gebeuren als Turkije de SDF verder oostwaarts zou aanvallen, en waar ook Amerikaanse special forces zijn gelegerd, is nog onduidelijk.

De Syrische Koerden hebben nu het gevoel dat ze door de VS zijn ingehuurd voor de strijd tegen Islamitische Staat (IS), en daarna in de steek werden gelaten. Bovendien voelen ze zich verraden door Rusland, omdat het Turkije toeliet luchtaanvallen uit te voeren op Afrin. Ankara en Moskou hebben een deal gemaakt, klinkt het: Turkije mocht Afrin veroveren en in ruil mag het regime van de Syrische president Bashar al-Assad samen met Rusland het rebellengebied in Ghouta, ten oosten van Damascus, platbombarderen zonder Turkse kritiek.

Etnische zuiveringen

Her en der wordt de vergelijking gemaakt tussen de twee belegerde regio’s Afrin en Ghouta. Het Turkse offensief was misschien iets minder wreedaardig, zonder geïmproviseerde barrel bombs en chemische wapens die in Ghouta werden ingezet, maar in wezen deed president Erdogan een ?*‘Assad-light’: door burgers in het nauw te drijven wou hij zo ‘rebellen’ tot de terugtocht dwingen.

Vrijdag bombardeerden Turkse vliegtuigen het grootste ziekenhuis van Afrin. Volgens onbevestigde cijfers vielen in de regio 289 burgerdoden in het twee maanden durende offensief. De kans dat de 150.000 gevluchte inwoners nog terug kunnen naar hun stad, lijkt erg klein. Daarmee wordt een patroon van politieke en etnische ‘zuiveringen’ in Syrië alweer verdergezet.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 19 maart 2018 om 20:50.
Doomy is offline  
Oud 19 maart 2018, 20:44   #226
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Aks islamfascisten hier in het westen terug aanslagen komen plegen, dan zal dit ons verdiende loon zijn voor het verraad van westerse regeringen van de Syrische Koerden die tegen islamfascisten streden.

Jihadists may be back in north Syria - analysis
https://ahvalnews.com/syria-turkey/j...syria-analysis
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline  
Oud 19 maart 2018, 21:56   #227
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Syrische Koerden vechten terug in door Turkije bezette gebieden.

https://syria.liveuamap.com/en/2018/...afrins-bilbile
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline  
Oud 19 maart 2018, 22:59   #228
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht

1) Een geschiedenis die conform de tijdsgeest zonder moeite vergelijkbaar is met de geschiedenis van andere grootmachten. Zelfs de kleine Belgjes moesten niet onderdoen.

2) Ongetwijfeld, ja. Ge gooit er dus met de klak naar.
1) En dat maakt het ongetwijfeld allemaal OK, onder het motto 'two wrongs DO make a right'

2) Neen. Ik heb m'n bronnen, maar ik kan geen namen noemen. Feind hört mit
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 19 maart 2018, 23:47   #229
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik ken die anarchisten niet persoonlijk, hé, maar voor zover ik weet maken ze geen deel uit van de 'heersende machten' die het gewone volk minachten en uitbuiten (en erger).

En ze vechten tégen de moorddadige smeerlappen van ISIS, en nu ook de Turkse fascisten en hun handlangers.
Ondertussen wil onze linkse bende de IS-smeerlappen terug naar België te halen.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline  
Oud 20 maart 2018, 01:46   #230
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Ondertussen wil onze linkse bende de IS-smeerlappen terug naar België te halen.
Ik wil die IS-ers dood. Hoe doder, hoe beter.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 20 maart 2018, 07:52   #231
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) En dat maakt het ongetwijfeld allemaal OK, onder het motto 'two wrongs DO make a right'

2) Neen. Ik heb m'n bronnen, maar ik kan geen namen noemen. Feind hört mit
1) Neen, maar gij begint over de geschiedenis als argument om de Turken een bepaalde label toe te dichten. Dat komt verdacht dicht in de buurt van achterhaalde technieken als frenologie en rassenleer. Gebakken lucht dus.
Hierop redeneert ge nog verder in het ijle met 'two wrongs...' alsof ik het OK zou vinden.

2) Dikke lucht dus.
Ke Nan is offline  
Oud 20 maart 2018, 09:10   #232
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
1) Neen, maar gij begint over de geschiedenis als argument om de Turken een bepaalde label toe te dichten. Dat komt verdacht dicht in de buurt van achterhaalde technieken als frenologie en rassenleer. Gebakken lucht dus.
Hierop redeneert ge nog verder in het ijle met 'two wrongs...' alsof ik het OK zou vinden.

2) Dikke lucht dus.
1) Nergens heb ik het over 'DE Turken' gehad, m'n beste.

Edoch, door gedwee met Erdogan en/of diens politiek in te stemmen dichten nogal wat 'Turken' (en hun 'bondgenoten') zichzelf een label toe.

Die sukkels moeten achteraf niet komen janken van 'wir haben es nicht gewusst'.

Dat pakt geen tweede keer.


2) Ik wil niet één van mijn vrienden of vriendinnen in een Turkse gevangenis terecht zien komen. Moeilijker dan dat is het niet.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 20 maart 2018 om 09:18.
djimi is offline  
Oud 20 maart 2018, 10:03   #233
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik wil die IS-ers dood. Hoe doder, hoe beter.
Het is de linkse bende die IS-smeerlappen terug willen halen. Misschien wel dezelfden die dat papier hebben ondertekend om de Koerden te steunen.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 20 maart 2018 om 10:04.
Lukkas is offline  
Oud 20 maart 2018, 11:49   #234
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) Nergens heb ik het over 'DE Turken' gehad, m'n beste.

Edoch, door gedwee met Erdogan en/of diens politiek in te stemmen dichten nogal wat 'Turken' (en hun 'bondgenoten') zichzelf een label toe.

Die sukkels moeten achteraf niet komen janken van 'wir haben es nicht gewusst'.

Dat pakt geen tweede keer.


2) Ik wil niet één van mijn vrienden of vriendinnen in een Turkse gevangenis terecht zien komen. Moeilijker dan dat is het niet.
1) Zeer zwak, beste djimi.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Gezien de recente en minder recente geschiedenis van Turkije (denk aan wat Armeniërs, Arameeërs, Grieken, maar ook Koerden meemaakten) zou het mij eerlijk gezegd sterk verwonderen.

De schrik zit er ongetwijfeld heel goed in.

Dat komt wel vaker voor bij doelwitten/slachtoffers van terreur.

2) Voor iedere Koerd die X zegt, vind je een Koerd die Y zegt.
Ke Nan is offline  
Oud 20 maart 2018, 12:24   #235
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
NSV-ers zijn gewoon crypto fascisten. Dat is nogal duidelijk.
In de retoriek hoe langer hoe minder crypto.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 20 maart 2018, 15:47   #236
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik wil die IS-ers dood. Hoe doder, hoe beter.
Men kan niet doder zijn dan dood.

Wat er ook van zij: ik noteer dus dat je voor buitengerechtelijke executies bent en tegen het uitvoeren van vonnissen van de rechtbank. Zelfs Vlaams Belang gaat zo ver niet. Toch maar liever Blood & Honour dan?

Wat je hier allemaal niet moet lezen...
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 20 maart 2018, 16:01   #237
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) Nergens heb ik het over 'DE Turken' gehad, m'n beste.

Edoch, door gedwee met Erdogan en/of diens politiek in te stemmen dichten nogal wat 'Turken' (en hun 'bondgenoten') zichzelf een label toe.

Die sukkels moeten achteraf niet komen janken van 'wir haben es nicht gewusst'.

Dat pakt geen tweede keer.
Wat ik je niet hoor zeggen, is het volgende (en daarom zal ik het zeggen): elk amalgaam tussen de Vlamingen en de N-VA enerzijds of tussen de Turken en de AKP anderzijds, is verkeerd en contraproductief. Erdogan en De Wever weten heel wat mensen te misleiden met hun rechtse retoriek. Dat zegt niets over Turken resp. Vlamingen in het algemeen.

Om nog eens gezegde, waarschijnlijk ten onrechte aan Lincoln toegeschreven, te gebruiken:
You can fool all the people some of the time and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 20 maart 2018, 17:43   #238
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wat ik je niet hoor zeggen, is het volgende (en daarom zal ik het zeggen): elk amalgaam tussen de Vlamingen en de N-VA enerzijds of tussen de Turken en de AKP anderzijds, is verkeerd en contraproductief. Erdogan en De Wever weten heel wat mensen te misleiden met hun rechtse retoriek. Dat zegt niets over Turken resp. Vlamingen in het algemeen.

Om nog eens gezegde, waarschijnlijk ten onrechte aan Lincoln toegeschreven, te gebruiken:
You can fool all the people some of the time and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Hm.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Als de Fransen zeggen dat ze je steunen, dan ben je pas helemaal verloren!

"Soyez assuré de tout mon soutien." is Frans voor "Innige deelneming."

...

De VS laten bondgenoten vaak vallen als een baksteen. Alleen de Fransen en Britten zijn nog verraderlijker...

Amalgaam? Geen amalgaam? Wie zal het zeggen?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 20 maart 2018, 17:47   #239
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
1) Zeer zwak, beste djimi.

2) Voor iedere Koerd die X zegt, vind je een Koerd die Y zegt.
Ongetwijfeld.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Screen-Shot-2018-03-15-at-7.33.20-PM-.png‎
Bekeken: 48
Grootte:  669,5 KB
ID: 108623  

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 20 maart 2018, 17:52   #240
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Men kan niet doder zijn dan dood.

Wat er ook van zij: ik noteer dus dat je voor buitengerechtelijke executies bent en tegen het uitvoeren van vonnissen van de rechtbank. Zelfs Vlaams Belang gaat zo ver niet. Toch maar liever Blood & Honour dan?

Wat je hier allemaal niet moet lezen...
Tegen de nazi's en hun handlangers kon destijds niet hard genoeg opgetreden worden.

En toch zijn er nog véél te veel aan gerechtigheid (een kogel door de kop) ontkomen.

We kunnen niet telkens opnieuw dezelfde fouten blijven maken, hé.



En "Blood and Honor"? Neen, dan liever het Bolsjewistisch Verbond
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be