Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 september 2018, 23:09   #41
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U wel?
Ja
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 23:12   #42
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Voor het gemak vergeet u iets: voor men aan de opleiding begint, is er al een selectieprocedure. Daar ligt het slaagpercentage maar op 14%. Er gaan er dus al 86% uit voor de opleiding begint. Dan is het logisch dat de slaagkansen bij de opleiding al hoog liggen.

Alles lezen in het vervolg!
Laat het net die selectieprocedure zijn die volgens de recentste berichtgeving kwalitatief tekortschiet.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 23:16   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ja
Vertel eens wat de cognitieve proeven allemaal inhouden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 23:17   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Laat het net die selectieprocedure zijn die volgens de recentste berichtgeving kwalitatief tekortschiet.
Hoezo? Er slagen maar 14%. Heel laag.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 23:34   #45
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vertel eens wat de cognitieve proeven allemaal inhouden.
Taaltest (grammatica, spelling, woordenschat), abstract redeneren, numeriek redeneren (vooral cijferreeksjes aanvullen) en verbaal redeneren (tekstjes lezen en stellingen aanduiden als juist of onjuist).

Zaken die enkel moeilijk mogen zijn voor mensen met een chromosoompje te veel.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 01:21   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

De vraag was waarom niemand nog leraar of politieagent wil worden, en waarom het leger leegloopt. Dat heeft niets te maken met een chromosoom teveel. Ik ben moeder van een dochter met een chromosoom te weinig, en zij heeft een IQ van 140.
Ik zal niet uitleggen waarom zij koos voor een schadevergoeding van 100.000 ipv nog les te willen geven in een hogeschool.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 10:41   #47
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.975
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De vraag was waarom niemand nog leraar of politieagent wil worden, en waarom het leger leegloopt. Dat heeft niets te maken met een chromosoom teveel. Ik ben moeder van een dochter met een chromosoom te weinig, en zij heeft een IQ van 140.
Ik zal niet uitleggen waarom zij koos voor een schadevergoeding van 100.000 ipv nog les te willen geven in een hogeschool.
Ondermijning van gezag, o.a.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 15:36   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ondermijning van gezag, o.a.
Het ligt er aan wiens gezag je bedoelt. Dat van leerlingen tegenover hun leraars, of dat van politieagenten en militairen tegenover hun vele oversten.

Ik begrijp volkomen dat het beroep van leraar zijn aantrekkingskracht verliest als ik zaken lees zoals dit:

Citaat:
Hilde Claes (sp.a), de ex-burgemeester van Hasselt, werkt sinds oktober als coördinator voor het Provinciaal Centrum voor Volwassenonderwijs Limburg. Het is haar eerste job sinds ze gedwongen moest aftreden als burgemeester.

In 2016 kwam Claes in opspraak door een dubieuze toekenning van een contract van 6.790 euro aan het communicatiebedrijf van de partner van haar kabinetschef. Audit Vlaanderen sprak toen van “een absoluut en onweerlegbaar vermoeden van belangenvermenging”.

Haar nieuwe baan kreeg ze niet in de schoot geworpen, klinkt het in de krant. “Ze is na een examen als beste uit de bus gekomen”, zegt gedeputeerde voor Onderwijs Jean-Paul Peuskens.
J.P. Peuskens is, net zoals Claes, een rooie. Dan weet je al dat je hetgeen BVL schrijft met een ton zout moet nemen.
De rooien hebben in Limburg op elke vlak hun mannetjes en vrouwtjes gestationeerd, van de politiek tot de media (BVL, TVLimburg), tot de politie, tot het gerecht, tot de unief en de hogescholen, tot de NMBS en de Lijn, de ouderenzorg, windmolens zonnepanelen, afvalverwerking, zelfs tot in de amusementswereld toe (Pukkelpop) In zo'n wereld kan men enkel overleven met een rode partijkaart op zak, en dan is het nog op eieren lopen. Heb je geen partijkaart, dan ben je een vogel voor de kat.
Het is niet verwonderlijk dat beroepen, waar de rooien sinds mensenheugenis greep op hebben, hun aantrekkingskracht verliezen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2018, 04:42   #49
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.633
Standaard

Inschrijvingen hoger onderwijs: minder studenten kiezen voor verpleegkunde of lerarenopleiding

Hoe zou dat nu toch komen ?

Hoe de regering langer werkbaar werken ziet.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2018, 15:43   #50
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

Ik ben niets dus wat zou ik nog willen zijn of willen worden? Iets?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 september 2018 om 15:45.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2018, 23:52   #51
uwagan
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 25 juni 2003
Berichten: 379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Verpleegkunde. Wil jij 4 jaar hogeschool doen om dan 3 shiften te werken en weekendwerk te doen voor nauwelijks 2000€ netto? Kerstmis of Pasen werken. Geen salariswagen, geen tankkaart etc...
__________________
Kritiek op politieke correctheid is vandaag politiek correct.
uwagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 00:06   #52
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan Bekijk bericht
Verpleegkunde. Wil jij 4 jaar hogeschool doen om dan 3 shiften te werken en weekendwerk te doen voor nauwelijks 2000€ netto? Kerstmis of Pasen werken. Geen salariswagen, geen tankkaart etc...
Wil er iemand leraar worden voor een klas waar een deel zelfs de lokale taal niet machtig wil zijn? Of lerares voor een klas waar een deel vrouwen minacht en als 3derangsburgers bekijkt?

Wil er iemand verplegingsdiensten draaien voor mensen die in groep komen zagen en kreften en het leven zuur maken van alles en iedereen die ze minderwaardig achten?

Dan moeten ze met hogere bedragen afkomen wil ik dat soort van werk aanvaarden, en vooral, me meer "mogelijkheden" geven om de basis-geplogenheden van de respectvolle maatschappij er terug in te krijgen. (herscholen is het probleem niet)

Ergens achter een loket zitten in een machtspositie , da's een ander verhaal. Soms zelfs een ambtenarentaak die nuttig kan zijn in deze mierennestmaatschappij. En zelfs daar is het regelmatig dik gezeik.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 05:01   #53
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De taalproef bij De Lijn ging over vreemde talen. Als je merkt dat er bij een selectieronde slechts een handjevol mensen slagen van de meer dan honderd, dan is het normaal dat men de selectieprocedure eens evalueert.
Of de kwaliteit van de onderwijzers.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 08:47   #54
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wil er iemand leraar worden voor een klas waar een deel zelfs de lokale taal niet machtig wil zijn? Of lerares voor een klas waar een deel vrouwen minacht en als 3derangsburgers bekijkt?

Wil er iemand verplegingsdiensten draaien voor mensen die in groep komen zagen en kreften en het leven zuur maken van alles en iedereen die ze minderwaardig achten?

Dan moeten ze met hogere bedragen afkomen wil ik dat soort van werk aanvaarden, en vooral, me meer "mogelijkheden" geven om de basis-geplogenheden van de respectvolle maatschappij er terug in te krijgen. (herscholen is het probleem niet)

Ergens achter een loket zitten in een machtspositie , da's een ander verhaal. Soms zelfs een ambtenarentaak die nuttig kan zijn in deze mierennestmaatschappij. En zelfs daar is het regelmatig dik gezeik.
De Vlaamse leerkrachten hebben het op 1 na hoogste loon in de OESO en hebben een lage werkdruk.

Ze kunnen vooral zagen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 09:48   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
...
Ergens achter een loket zitten in een machtspositie , da's een ander verhaal. Soms zelfs een ambtenarentaak die nuttig kan zijn in deze mierennestmaatschappij. En zelfs daar is het regelmatig dik gezeik.
Ik vind dat een zeer eigenaardige gedachte.
Na vele jaren koppig mijn oud rijbewijs behouden te hebben (en raadgevingen van de vab in de wind te slaan: als een Spaanse guardia civil het rijbewijs niet zou kennen, waar hij dat wel moet, kan ik genoeg Spaans om het hem eens uit te leggen ...), ging ik toch een nieuw Europees model halen (want die matrakkenberoerders zijn ons nu niet zo goed gezind meer, dus groter risico).
Die vrouw aan het loket had nul komma nul macht over mij.
Ze kon niet anders dan zeggen "Ja meneer Schoof, neen meneer Schoof, en de gemeenteraad heeft de retributie vastgelegd op x euro, meneer Schoof" Ze was zelfs zo mededeelzaam dat ze uitlegde dat ze de gescande identiteitskaartfoto zomaar ging knippen en plakken op het rijbewijs.

Een flik, ja ok. Die heeft de macht om mij te doen stoppen, en dan te beslissen of ik 2 dan wel 10 minuten tijd ga verspelen. Maar tot op heden: alles perfect professioneel en beleefd verlopen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 09:57   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De Vlaamse leerkrachten hebben het op 1 na hoogste loon in de OESO en hebben een lage werkdruk.

Ze kunnen vooral zagen.
Leerkrachten: nogal dubbel vind ik.
Feit is: ze komen er tekort. Voor jonge instromers niet sexy genoeg als beroep ...
Feit is: de vakboungden verpesten het zeer grondig. Alle sociale voordelen voor de vastbenoemden, alle nadelen voor de jonge onervaren niet-benoemde instromers.

Feit is: zelfs de vastbenoemden hebben geen kloten aan hun lijf. Als ze vinden dat het pedagogische lijdt onder onnozele administratie, dat ze dan eens afspreken om een staking te organiseren voor die administratieve taken.
Zowel op het niveau van (benoemde) leerkracht, als van (benoemde) directeur.

(van dat laatste heb ik 1 voorbeeldje: lerares-regentes wordt bij directeur geroepen: nieuwe leerling, al twee vorige scholen verlaten wegens gepest te worden. Mama wenst de eerste week alle lessen bij te wonen, ter begeleiding om .. bla bla. Directeur had zijn fiat daarvoor al gegeven.
Mijn kennis heeft geantwoord: ik ben om die jongen op te vangen, de beste lerares van gans de school en de gemeente, en ik eis dan ook het volle vertrouwen op. In mijn klas komt er niet meer dan mijn leerlingen en ikzelf, plus soms inspectie. Ge moogt kiezen, beste mama, beste directeur, die kleine bij mij met mijn kwaliteiten maar ook mijn visie, of die kleine bij een collega. 't Was rap gedaan.)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 14 september 2018 om 09:58.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 13:34   #57
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.633
Standaard

NMBS versterkt anti-agressieplan: meer agenten en meer controles

Het gaat zover komen dat ze alle illegalen een knuppel of geweer gaan geven, een stoel in een trein, onze nationaliteit en een inkomen. Net als in de moslimlanden zullen er dan op elke hoek van de straat twee veiligheidsmensen zitten, op elke trein en bus. Zolang ze de grenzen niet sluiten gaan ze moeten blijven veiligheidspersoneel aanwerven.

Die agenten en controles zullen vermoedelijk 'afschrikkend' moeten werken. Illegalen deporteren lukt toch niet, leefloners of daklozen boetes opleggen lijkt ook niet te werken, ... en deze mensen begaan nogal veel van de agressiegevallen.

Men moet wel wanhopig op zoek zijn naar een job om nog te willen werken in de vuilnisbelten van treinen en stations, elke week minstens één maal voor racist uitgemaakt te worden en voortdurend illegalen gratis te moeten laten reizen om geen patat op uw bakkes te krijgen ...en daarvoor om 3 uur 's morgens uit of in uwe nest te kruipen.

Veel geluk in de zoektocht naar personeel. Misschien is de one-man-car-oplossing nog zo slecht niet. En het interieur van treinen dan helemaal in traanplaat zodat ze 's nachts binnenin gewoon met de hoge druk kunnen afgespoten worden. Ook geen kuisploegen meer nodig. Gewoon iemand die water op een sproeisysteem dat in het interieur verwerkt zit aansluit. Pssshhhhht. Alle bloed, kots, voedselresten en verpakkingsafval langs de deuren eruit op een lopende band die het naar containers brengt.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 13:43   #58
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Ik zou wel loods willen worden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 14:06   #59
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.633
Standaard

Leerkrachten in basisschool werken met gemiddeld 49,5 uur per week het meest

Voila. Die zever over leraars die niets doen ontkracht. Deze regering pakt een hoop voordelen die daar tegenover staan af. En hoopt dan op een omslag en verbetering van het onderwijs want we beginnen pluimen te verliezen in alle rangschikkingen ... dat gaat nogal lukken door de leraars tien jaar langer te laten werken en inkomen te doen verliezen als ze ziek vallen. Goed bezig hoor, blijf maar OCMW spelen voor de wereld. Proficiat Bourgeois en C°
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 14:10   #60
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zou wel loods willen worden.

En dan zoiets ofzo voorhebben
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be